AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Hei Jeg lurer på om det er bare meg eller... Min samboer gråter mye foran barna (3 og 5 år), barna er vel som barn flest - til tider vanskelige. De vil ikke legge seg, de vil ikke pusse tenner og det der. Når de blir for vanskelige så setter min samboer seg ned å begynner å gråte (ikke fake gråting, men hun bryter sammen), og dette mens barna ser på. Det virker som hun prøver å gi dem dårlig samvittighet. Jeg har tatt dette opp med henne, jeg syns ikke at barna skal se mor eller far gråte. Hun sier at jeg er følelsesløs og kald - men jeg syns vi skal være trygg og selvsikker. Ikke lære dem hva som er riktig og galt ved å gi dem dårlig samvittighet og skyldfølelse. Anonymkode: 29849...bff
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tenker at om mor er så sliten at ho jevnlig bryter sammen foran barna så burde virkelig du starte å ta din del av jobben med de så hun får hentet seg inn Anonymkode: 8d318...361 60
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Det er absolutt OK å se mor eller far gråte, men det er forskjell på gråting pga noe følelsesmessig tungt, og det å bryte sammen i gråt over tannpussen. Det er litt merkelig synes jeg, med mindre mor er helt utslitt av andre grunner. Anonymkode: 2ae62...2f3 21
TheGirlWhoWaited Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg lurer på om det er bare meg eller... Min samboer gråter mye foran barna (3 og 5 år), barna er vel som barn flest - til tider vanskelige. De vil ikke legge seg, de vil ikke pusse tenner og det der. Når de blir for vanskelige så setter min samboer seg ned å begynner å gråte (ikke fake gråting, men hun bryter sammen), og dette mens barna ser på. Det virker som hun prøver å gi dem dårlig samvittighet. Jeg har tatt dette opp med henne, jeg syns ikke at barna skal se mor eller far gråte. Hun sier at jeg er følelsesløs og kald - men jeg syns vi skal være trygg og selvsikker. Ikke lære dem hva som er riktig og galt ved å gi dem dårlig samvittighet og skyldfølelse. Anonymkode: 29849...bff Dette er litt todelt, synes jeg... Selvfølgelig kan barn se at mor og far gråter - de har bare godt av å se at foreldrene også reagerer følelsesmessig på ting. Men jeg synes nok ikke at din samboer skal la følelsene løpe av med seg hver gang hun synes barna blir for vanskelige - for (som du selv sier) å gi dem dårlig samvittighet. Det jeg synes er viktigst her da, er at du må hjelpe henne med å finne ut av hvorfor hun bryter sammen når barna blir vanskelige... Det er ikke helt normalt er det vel, og jeg mistenker at hun sliter med noe psykisk som hun trenger hjelp til... Begynn der du, istedet for å lage dette til en sak om barneoppdragelse - hun bruker nok ikke gråten bevisst for å lære barna deres rett og galt. 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Hun trenger hjelp, både for sin egen del og for barnas del. Anonymkode: 5c77f...bad 10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er helt uenig i at barn skal se mor eller far gråte!!!! Det er noe av det mest skremmende et barn kan se, og jeg husker fortsatt første gang jeg så mor gråte, da var jeg liten. De vil jo måtte se det før eller senere, men spar det til når kjæledyret dør eller annet dødsfall i familien. Ikke undervurder hvor mye skyldfølelse et barn får av å se mor gråte, og hvor stor utrygghet det medfører. Mor skal være guiden til verden, hun skal ikke gråte og gi opp. Hvordan skal man føle seg ivaretatt av en slik mor? Anonymkode: 48168...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at om mor er så sliten at ho jevnlig bryter sammen foran barna så burde virkelig du starte å ta din del av jobben med de så hun får hentet seg inn Anonymkode: 8d318...361 Bare av nysgjerrighet, hvor står det at TS ikke hjelper til? Enda en person med bitre levde opplevelse som får utløp hos tilfeldige på KG. Konstruktiv og løsningsorientert evner du iallefall ikke å være! Anonymkode: 145d9...0ee 10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet, hvor står det at TS ikke hjelper til? Enda en person med bitre levde opplevelse som får utløp hos tilfeldige på KG. Konstruktiv og løsningsorientert evner du iallefall ikke å være! Anonymkode: 145d9...0ee Slutt, h"n har ett poeng. Anonymkode: c4ee0...820 9
EvaLena Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt uenig i at barn skal se mor eller far gråte!!!! Det er noe av det mest skremmende et barn kan se, og jeg husker fortsatt første gang jeg så mor gråte, da var jeg liten. De vil jo måtte se det før eller senere, men spar det til når kjæledyret dør eller annet dødsfall i familien. Ikke undervurder hvor mye skyldfølelse et barn får av å se mor gråte, og hvor stor utrygghet det medfører. Mor skal være guiden til verden, hun skal ikke gråte og gi opp. Hvordan skal man føle seg ivaretatt av en slik mor? Anonymkode: 48168...a1c Seriøst, skjerp deg. Det er naturlig å gråte og det tåler barn, så sant hun ikke gråter flere ganger om dagen pga psyk problemer. Endret 19. juni 2016 av EvaLena 9
Gjest Becky48 Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Barn har ikke vondt av å se mor eller far gråte en gang i blant. Men når dette blir normalen og hver gang hun blir oppgitt og ikke får barna til å lystre ja da har man et problem. Hvis du ikke allerede tar din del av jobben så burde du gjøre dette nå, hvis du allerede gjør dette og mor ikke bryter sammen rett og slett fordi hun er sliten så bør dere søke hjelp utenfra. Barna skal lære å oppføre seg og gjøre som de får beskjed om men ikke ved emosjonell utpressing.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt uenig i at barn skal se mor eller far gråte!!!! Det er noe av det mest skremmende et barn kan se, og jeg husker fortsatt første gang jeg så mor gråte, da var jeg liten. De vil jo måtte se det før eller senere, men spar det til når kjæledyret dør eller annet dødsfall i familien. Ikke undervurder hvor mye skyldfølelse et barn får av å se mor gråte, og hvor stor utrygghet det medfører. Mor skal være guiden til verden, hun skal ikke gråte og gi opp. Hvordan skal man føle seg ivaretatt av en slik mor? Anonymkode: 48168...a1c Dette! Hilsen ei som er vokst opp med ei mor som manipulerte med tårer under hele min oppvekst. Som barn opplever du og daglig måtte slite med dårlig samvittighet pga mors irrasjonelle oppførsel. Støtter de som sier at mor trenger profesjonell hjelp. TS, du har et ansvar ovenfor barna dine. De skal slippe og forholde seg til dette. Anonymkode: 145d9...0ee 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at om mor er så sliten at ho jevnlig bryter sammen foran barna så burde virkelig du starte å ta din del av jobben med de så hun får hentet seg inn Anonymkode: 8d318...361 Du har da ingen innsikt i hvor mye TS bidrar. Det kan jo hende at samboeren til TS generelt er en veldig følelsesladet person og at det skal veldig lite til for at hun tyr til tårene. Jeg synes du er rask til å trekke konklusjoner og dømme TS. Anonymkode: 9c0b5...76b 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har da ingen innsikt i hvor mye TS bidrar. Det kan jo hende at samboeren til TS generelt er en veldig følelsesladet person og at det skal veldig lite til for at hun tyr til tårene. Jeg synes du er rask til å trekke konklusjoner og dømme TS. Anonymkode: 9c0b5...76b og jeg synes du er rask til å trekke konklusjoner og dømme den kommentaren. Anonymkode: c4ee0...820 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette! Hilsen ei som er vokst opp med ei mor som manipulerte med tårer under hele min oppvekst. Som barn opplever du og daglig måtte slite med dårlig samvittighet pga mors irrasjonelle oppførsel. Støtter de som sier at mor trenger profesjonell hjelp. TS, du har et ansvar ovenfor barna dine. De skal slippe og forholde seg til dette. Anonymkode: 145d9...0ee Enig. Å vokse opp med noe slikt suger all livsenegi ut av en. Anonymkode: 98fa6...657 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: og jeg synes du er rask til å trekke konklusjoner og dømme den kommentaren. Anonymkode: c4ee0...820 Er du 5 år? Anonymkode: 9c0b5...76b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet, hvor står det at TS ikke hjelper til? Enda en person med bitre levde opplevelse som får utløp hos tilfeldige på KG. Konstruktiv og løsningsorientert evner du iallefall ikke å være! Anonymkode: 145d9...0ee Hvor står det at han gjør det? Jeg tolker innlegget som at han observerer fra sidelinjen og blir irritert når det skjer. Om han er den som er med ungene når de trasser vil jo heller ikke mor sette seg ned å gråte. Anonymkode: 8d318...361 3
Tibbie Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 Nei, jeg synes at man skal virke som selvsikre foreldre som barn føler seg trygge med. Ja, det er sunt å vise følelser og gråte foran barna, men ikke av hva som helst! Gråt når du er rørt eller blir trist på andres vegne. Ikke når du er redd eller sliten. Barna blir bekymret og føler ikke at du er den selvsikre personen de kan gå til. Jeg er enig med deg, TS. Her bør kjæresten din step i up. At du er kald og følelsesløs fordi du ikke gråter fordi barna ikke vil pusse tennene, er idioti!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at han gjør det? Jeg tolker innlegget som at han observerer fra sidelinjen og blir irritert når det skjer. Om han er den som er med ungene når de trasser vil jo heller ikke mor sette seg ned å gråte. Anonymkode: 8d318...361 Hæ? Det finnes jo ingen logikk i svaret ditt. En ustabil person er ustabil uavhengig av hvordan andre opptrer! Så jo, en mor kan fint sette seg ned å gråte SELV om samboer hjelper til! Anonymkode: 145d9...0ee
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 Søk hjelp! Man skal ikke manipulere barn! Helt ok å gråte litt dann og vann, men ikke ofte og pga små ting. Det kan også være en depresjon. Anonymkode: a9c15...438 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun trenger hjelp, både for sin egen del og for barnas del. Anonymkode: 5c77f...bad Dette!! Anonymkode: a9c15...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå