Gå til innhold

på besøk hos venninne, som babler i ett sett om Jesus...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg er på besøk hos en venninne (vært her i 2 døgn og skal være her 3 til) og jeg har ikke sett henne på ca 1 år - og jeg har ingenting imot kristne, men hun har tydeligvis blitt frelst og snakker i ett sett om kun Jesus ... jeg syns ikke noe om at kristne skal presse andre til å bli frelst osv.  Jeg syns dette er veldig slitsomt, når jeg da også kommer fra et veldig kristent (eller mer religiøs ) hjem, og jeg har tatt et valg om å ta avstand fordi jeg rett og slett ikke tror og ja... hva skal jeg gjøre? Jeg har lyst å reise vekk bare nå... Hilsen jente 23

Anonymkode: deff0...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, synes virkelig synd i deg! Har du prøvd å skifte emne? Du kan jo spørre: "nå som vi har snakket om Jesus i x antall timer, har du noen andre interesser eller noe nytt å fortelle om?". Dersom hun ikke tar hintet, så hadde jeg pakket kofferten og dratt hjem igjen. Hvis hun vil være venninnen din så må hun også ta hensyn til deg. Det er ikke meningen at en samtale skal være en monolog. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48

Uff, når de er nyfrelste så er det ingen stans i pratet om Jesus og alt det der pjattet. Tror jeg hadde sagt at jeg måtte reise hjem fordi jeg glemte å vanne kaktusen eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, happiest skrev:

Huff, synes virkelig synd i deg! Har du prøvd å skifte emne? Du kan jo spørre: "nå som vi har snakket om Jesus i x antall timer, har du noen andre interesser eller noe nytt å fortelle om?". Dersom hun ikke tar hintet, så hadde jeg pakket kofferten og dratt hjem igjen. Hvis hun vil være venninnen din så må hun også ta hensyn til deg. Det er ikke meningen at en samtale skal være en monolog. 

Tusen takk, puuuhh nå følte  jeg at jeg kunne puste litt ut fordi noen forstår faktisk at dette ikke er så greit...

jeg prøver å skifte samtaleemne, men det går omtrent ikke. Spør henne for eksempel "har du vært på kino i det siste? Kanskje vi skal se om det går noe interessant? " så sier hun "nei nå ser jeg ikke så mye film fordi det er så mye som fremhever Satan  og hva verden lever i og Jesus ønsker at vi ikke skal se skumle ting, fristende ting (skrekkfilmer,  film m innhold av sex o.l.)

Sååå....jaa...

Sier at jeg bør være redd for å dø for da går man til Helvette om man ikke er kristen +++

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, puuuhh nå følte  jeg at jeg kunne puste litt ut fordi noen forstår faktisk at dette ikke er så greit...

jeg prøver å skifte samtaleemne, men det går omtrent ikke. Spør henne for eksempel "har du vært på kino i det siste? Kanskje vi skal se om det går noe interessant? " så sier hun "nei nå ser jeg ikke så mye film fordi det er så mye som fremhever Satan  og hva verden lever i og Jesus ønsker at vi ikke skal se skumle ting, fristende ting (skrekkfilmer,  film m innhold av sex o.l.)

Sååå....jaa...

Sier at jeg bør være redd for å dø for da går man til Helvette om man ikke er kristen +++

Ts

Det venninneforholdet deres høres ut som det ryker snart...dessverre!

Tar hun ikke hintet en gang når du sitter med mobilen på KG? :fnise:

Synes det er ganske frekt at hun mener at dere kun skal snakke om Jesus (hennes interesse) og at du ikke får snakke om dine interesser (filmer du liker osv). Hadde jeg vært deg så ville jeg spurt henne rett ut om hun virkelig synes det er ok å kun snakke om seg og sitt og prøve å prakke på deg en religion du ikke vil. Også kan du si at dersom det er tilfellet, så vil forholdet deres ryke. Håper du har andre venninner som du har mer til felles med :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist hjem etter 2 dager, ingen tvil om det.

Håper du overlever de 3 siste døgnene, TS

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sååå....jaa...

Ts

OMG! Dra hjem! Det der hadde jeg dødd av! Jeg hadde enten begynt å le eller blitt sint og dratt hjem! La hun sitte der med Jesus, ikke kast bort verdifulle dager av livet ditt på det der!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sååå....jaa...

Ts

Hun høres nesten syk ut og at hun trenger hjelp.

Anonymkode: 6031b...6dd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg er på besøk hos en venninne (vært her i 2 døgn og skal være her 3 til) og jeg har ikke sett henne på ca 1 år - og jeg har ingenting imot kristne, men hun har tydeligvis blitt frelst og snakker i ett sett om kun Jesus ... jeg syns ikke noe om at kristne skal presse andre til å bli frelst osv.  Jeg syns dette er veldig slitsomt, når jeg da også kommer fra et veldig kristent (eller mer religiøs ) hjem, og jeg har tatt et valg om å ta avstand fordi jeg rett og slett ikke tror og ja... hva skal jeg gjøre? Jeg har lyst å reise vekk bare nå... Hilsen jente 23

Jeg kjenner mange som er dypt religiøse, men de snakker sjeldent om Jesus.

Det var en dame som bragte det på banen pga vi snakket om healing og snåsamannen. Hun trodde han hadde evner, pga han brukte kristendommen, og i hennes menighet var det en del healing, de pleide å ha vekkelsesmøter der de kunne få lamme til å gå og blinde til å se, og hun hadde sett mange mirakler...

og en gang jeg var i bryllup ble det i alle taler nevnt: åh jeg er så glad for at du har sett lyset, at du har funnet jesus osv, 

da fikk je litt følelse av å være på vekkelsesmøte,

men ellers snakkes det sjelden om jesus. Jeg kjenner folk i pinsa, agape og indremisjonen. De er helt vanlige mennesker, ja de fleste av de drikker til og med alkohol! Selv er jeg sånn vanlig kristen, dvs er i statskirka, men er kun i kirka ved dåp, begravelser, konfirmasjoner og bryllup. Jeg drikker ikke, men ikke pga religion, men pga jeg er oppvokst med en alkoholisert far og var lenge i et forhold der mannen drakk en del, så jeg har rett og slett fått det i vrangstrupa. Gikk ofte på fest som ung, men nå ligger jeg unna det, kanskje toppen en gang i året jeg tar meg et glass på julebord.

Anonymkode: 7dea6...019

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, happiest skrev:

Det venninneforholdet deres høres ut som det ryker snart...dessverre!

Tar hun ikke hintet en gang når du sitter med mobilen på KG? :fnise:

Synes det er ganske frekt at hun mener at dere kun skal snakke om Jesus (hennes interesse) og at du ikke får snakke om dine interesser (filmer du liker osv). Hadde jeg vært deg så ville jeg spurt henne rett ut om hun virkelig synes det er ok å kun snakke om seg og sitt og prøve å prakke på deg en religion du ikke vil. Også kan du si at dersom det er tilfellet, så vil forholdet deres ryke. Håper du har andre venninner som du har mer til felles med :)

hehehe :) hun er veldig merkelig  på andre områder også... sitter å spiser med helt åpen munn (smatter og svelger helt ekstremt, slik som enkelte barn gjør før de lærer seg til å ikke gjøre det mer....) hun snakker med seg selv ca hele tiden om alt .. ja nei uff , dette blir jeg veldig sliten av kjenner jeg :/ men takk for svaret og rådet!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hehehe :) hun er veldig merkelig  på andre områder også... sitter å spiser med helt åpen munn (smatter og svelger helt ekstremt, slik som enkelte barn gjør før de lærer seg til å ikke gjøre det mer....) hun snakker med seg selv ca hele tiden om alt .. ja nei uff , dette blir jeg veldig sliten av kjenner jeg :/ men takk for svaret og rådet!

Tenker det er litt psykiatri inni bildet og... ikke bare Jesus.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner mange som er dypt religiøse, men de snakker sjeldent om Jesus.

Det var en dame som bragte det på banen pga vi snakket om healing og snåsamannen. Hun trodde han hadde evner, pga han brukte kristendommen, og i hennes menighet var det en del healing, de pleide å ha vekkelsesmøter der de kunne få lamme til å gå og blinde til å se, og hun hadde sett mange mirakler...

og en gang jeg var i bryllup ble det i alle taler nevnt: åh jeg er så glad for at du har sett lyset, at du har funnet jesus osv, 

da fikk je litt følelse av å være på vekkelsesmøte,

men ellers snakkes det sjelden om jesus. Jeg kjenner folk i pinsa, agape og indremisjonen. De er helt vanlige mennesker, ja de fleste av de drikker til og med alkohol! Selv er jeg sånn vanlig kristen, dvs er i statskirka, men er kun i kirka ved dåp, begravelser, konfirmasjoner og bryllup. Jeg drikker ikke, men ikke pga religion, men pga jeg er oppvokst med en alkoholisert far og var lenge i et forhold der mannen drakk en del, så jeg har rett og slett fått det i vrangstrupa. Gikk ofte på fest som ung, men nå ligger jeg unna det, kanskje toppen en gang i året jeg tar meg et glass på julebord.

Og hva har dette med temaet til TS??

Anonymkode: 0ed5e...54c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra hjem! :klem: 

Sikker på at hun ikke er psykotisk? 

Anonymkode: cc547...ebf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bruker115236
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sååå....jaa...

Ts

Hadde sagt: "Jeg syns det er veldig hyggelig at du har funnet deg selv i kristendommen, men jeg syns dessverre ikke det er så kjekt å prate så mye om religion, ettersom det ikke er noe jeg interesserer meg for. Syns også det er ubehagelig når du kommer med kommentarer om at jeg kommer til helvete, selv om jeg ikke tror på den slags, så er det en lite hyggelig kommentar å si til ei venninne. Hadde vært veldig kjekt hvis vi kunne funnet noe annet å snakke om :) "

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Becky48 skrev:

Uff, når de er nyfrelste så er det ingen stans i pratet om Jesus og alt det der pjattet. Tror jeg hadde sagt at jeg måtte reise hjem fordi jeg glemte å vanne kaktusen eller noe slikt.

Sånn er det med de fleste som er blitt hektet på en ny interesse, er min erfaring. De snakker stort sett ikke om annet og skal overtale meg til det og det. Men det går over til et normalt nivå med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde gjort så jeg hadde reist hjem! Jesus får så være, men klare man ikke lukke kjeften når man spiser så da gidder ikke jeg være i nærheten...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om homofilt ekteskap, så blir du sikkert kastet på døren.

Anonymkode: 2ac12...cbc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...