FruFiolett Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er en uke på overtid nå, og så utålmodig på at fødselen skal sette igang at jeg overtolker absolutt alle små endringer i kroppen i håp om at det skal være tegn på fødsel Så da lurer jeg selvfølgelig på hvordan alle dere kvinner her på KG merket at fødselen var igang? Og når på døgnet kjente dere at det var igang?
Gjest ricecrispies Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Det startet like brått hver gang. Heftige rier i korsrygg. Tidlig på morgen og formiddag har det startet. Venter fjerde nå,starter vel på samme måten 😅
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Vannet gikk. Var som et kraftig smell i magen Anonymkode: 56387...5d0
Tinuwiel Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Startet med rier i 5 tiden på ettermiddagen, dagen før planlagt KS. De begynte å bli mere regelmessige i 8 tiden, klokken halv 11 var det 6 min mellom hver og da gikk det opp for meg at "oi! Det er jo rier jo!"
Pearl2.0 Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Lå i senga og sov på morgenen, kjentes ut som hofta knakk og jeg hørte "popp". Det var slimproppen, løp inn i dusjen og ut kom den, blærk. Så kom riene med en gang etterpå😆
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Den kom snikende, til tross for at jeg fødte på termindatoen. Slimproppen og tegningsblødning kom nesten en uke før fødsel. Hadde også maserier 4 uker i forveien, tenkte ikke over at det kanskje kunne være ekte rier før det kom veldig hyppig. Kom inn på sykehus med 6 cm åpning, det begynte vel å gjøre vindt i det jeg kom inn på fødestua. 1 time senere var ungen ute. Å jeg som hadde forberedt meg på 14 dager overtid og flere dager med fødsel slin som de andre damene i slekta har hatt det. Anonymkode: 0a9df...074
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 Barn 1: slimproppen gikk om ettermiddagen, og rett etterpå begynte det med svake murringer med 15-20 minutters mellomrom. Riene ble vondere fra neste morgen, og barnet kom på ettermiddagen. Barn 2: svake, svake murringer fra morgenen, kom jevnt hvert 10. minutt. Slimproppen gikk et par timer etterpå. Riene kom jevnt og trutt og etter hvert med kortere mellomrom. Barnet ble født samme ettermiddag. Vannet har ikke gått før langt uti fødselen - på 8 cm med første og 7 cm med andre. Lykke til, TS! Snart har du barnet ditt i armene Anonymkode: 86a88...c24
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Svake rier som kom regelmessig. Ble gradvis sterkere. Vannet gikk aldri med noen av barna jordmor måtte ta vannet på fødestuen... Andre fødsel føler jeg meg mitt snytt for, ble indusert og fikk smertefulle rier uten pause mellom. Fæl fødsel. Anonymkode: 51091...746
Arkana Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Nr 1: Jeg våknet tidlig en morgen (en uke før termin) av at vannet gikk, men ingen rier. Kjapp sjekk på sykehuset og skulle komme inn for igangsetting dagen etter. Like tidlig neste morgen startet riene av seg selv og gutten ble født sent den kvelden (16 timer). Nr 2: Jeg ble satt i gang på termindagen. De bare tok vannet, riene startet raskt av seg selv og gutten ble født 2 timer etter. Nr 3: Jeg skulle settes i gang en uke før termin, men fordi det var fullt på føden da vi kom fikk jeg bare en modningstablett og beskjed om å vente på obsposten. Endelig ledig fødestue på kvelden og mens de diskuterer hvordan de skal sette i gang fødselen går vannet av seg selv og riene blir kastet på meg. Jenta ble født 24 minutter etter vannavgang.
milli123 Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Fikk svake menssmerter i ryggen kl 15, de kom og gikk men ble ikke vonde før kl 20 ca. Dro på sykehuset kl 24, kl 0618 var han født.
M0niq Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Våknet av svake rier som tok seg opp like etter midnatt, var da akkurat 40+0. Hadde hatt begynnende rier 5 ganger tidligere fra og med uke 35, så trodde egentlig dette også var falsk alarm. Riene tok seg opp og jeg maste meg til en sjekk på sykehuset (hadde knapt sovet på 5 døgn, så var så innmari sliten og lei). Hadde bare 2 cm åpning, målingene viste rier men ble sendt hjem igjen på grunn av liten åpning. Slimproppen kom da vi var hjemme igjen, la meg i sengen, 10 min senere gikk vannet og vi dro etterhvert tilbake til sykehuset, hadde da 4 cm åpning. Ankom kl 0730, lang fødsel - barnet var ikke ute før like over kl 20 den kvelden.
GammelKaktus Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Våknet av at vannet gikk 0500. Riene begynte ikke skikkelig før rundt 0730. Lillegutt var ute ca. 1300.
FantasDick Skrevet 21. juni 2016 #13 Skrevet 21. juni 2016 Vannet gikk 03.00, våknet av at jeg trodde jeg tisset på meg. Stod opp, ringte jordmor, pakket ferdig fødebagen og tok en dusj før vi dro for å møte jordmor. Svake rier fra 04.30, økte hele tiden. Fødte 17.30.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #14 Skrevet 21. juni 2016 Begge fødslene startet med en ganske kraftig rie. Med nr 1 hadde jeg første rie midt på natta. Var på do og plutselig smalt det. Var ikke forberedt så jeg gikk rett i bakken ☺️. Fikk et par rier til, så tok det seg opp rundt kl 12, med tettere og vondere rier. Vannet gikk kl 16, kom på sykehuset kl 17 og han var ute 1830. (3 dager før termin) med nr 2 tok det kortere tid, første rie var sånn i 14-tiden, så tok det seg opp rundt kl 17. Vi var på sykehuset kl 18 og lillebror var ute 19.30. (5 dager på overtid) Anonymkode: 880dd...17e
Nautika Skrevet 21. juni 2016 #15 Skrevet 21. juni 2016 Jeg fikk svake rier (mensmurringer med samtidige sammentrekninger) kl 20 med 10 min mellomrom. De varte 60 sekunder fra første stund. Hadde 3 cm åpning da vi kom inn på føden kl 3.30 og rier hvert femte minutt. Kl 6 hadde jeg 4 cm og kl 11 ble hun født
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde falske rier siden uke 20, så når jeg våknet kl 3 på natta av rier, antok jeg at det var fortsatt bare det. Men vannet gikk i det jeg snudde meg fra en side til annen. Og det var ikke bare litt vann.. Vannet fosset ut av meg fortsatt, da vi ankom sykehuset rundt kl 7, og jeg ble innlagt med engang. Ble ikke sjekket for åpning før nærmere kl 12 men da var den 3-4 cm. :-) Fødte 22:26. Anonymkode: bcd4b...b97
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Vannet gikk ca halv ett på natten, men ingenting mer skjedde. Var til sjekk for å se om det var fostervannet som var gått (var ikke i tvil akkurat med tre bøtter vann som kom ut, men jordmor insisterte likevel siden det kunne jo ha vært urin/utflod ) Ble avtalt at jeg skulle bli igangsatt neste morgen om ikke fødsel startet. Halv åtte på kvelden samme dag slumret jeg på sofaen da jeg våknet av et høyt knepp i magen og en påfølgende lang rie. Ganske fort tok det seg opp og ble veldig smertefullt. Ringte føden men fikk beskjed om å vente hjemme, dette kunne ta laaang tid. Forklarte at riene var veldig vonde og tette, men det virket ikke som de trodde dette var skikkelige rier. Bare en halvtime senere måtte mannen ringe føden igjen og spørre om vi kunne komme for det var virkelig VONDT. Jada, vi skulle få komme.. Da vi kom inn og jeg ble sjekket var riene helt hinsides og jeg hadde 5 cm åpning. Fikk epidural etter en halvtime, så fantastisk deilig det var! Få timer senere var gutten ute! Tok bare seks timer fra første tegn hjemme. Ikke helt den fødselen jeg så for meg, men så må man være forberedt på alt egentlig.. Anonymkode: 3ee32...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå