Gå til innhold

Pass for å reise til Danmark?!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her begynner du med ondsinnet spekulasjon ser jeg.

Nei, det er ikke greit siden "flyktninger" kommer inn uten ID, mens vi andre må fremvise ID. Jeg er kun for strenge og ikke-diskriminerende kontroller.

Anonymkode: 21bdb...b1c

Ingen kommer inn uten ID: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innforer-grensekontroll/id2464073/

Anonymkode: 6321d...ee5

Videoannonse
Annonse
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Har aldri trengt å ha med pass til Danmark...:klo:

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Skrevet

Reiste i  mai. Måtte vise pass på kaia  i  Norge før vi fikk kjøre ombord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 19. juni 2016 at 6.10, AnonymBruker skrev:

Hm, så du måtte vise pass når du kom tilbake bare. Rart. "Flyktninger" kommer jo inn uansett, uten noen form for ID. Diskriminerende.

Men førerkort er vel nok? Og fødselsattest for barn?

Den som er diskriminerende her er du, som bruker hermetegn og er åpenbart rasistisk i dine uttalelser.

Etter at du har vist passet ditt, kan du reise hjem til huset og bilen og hytta og jobben din. Flyktningen får bo på flyktningemottak i kanskje årevis fram til det blir klart om vedkommende får asyl, eller blir kastet ut av landet. Er du misunnelig på "flyktningen," du som blir gjenstand for denne fryktelige diskrimineringen? 

Anonymkode: 94c5f...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta alltid med pass når dere reiser! Ekstra sikkerhet, måtte vise pass selv når vi kom fra Danmark.

Anonymkode: cd679...fa2

• Liker 1
Skrevet
Den 19.6.2016 at 12.27, Jobbermedbarn skrev:

Man burde da alltid ha gyldig pass uansett? Det koster vel rundt 500 kr og varer i 10 år! Ser ikke problemet overhodet!

Virker som du har opprettet tråden kun for å kunne rakke ned på muslimer/innvandring, og ironisk nok burde du da være glad for strengere grensekontroller, ser du ikke det? 

Barnepass varer kun i 2 år, når de er små.. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Aamu skrev:

Barnepass varer kun i 2 år, når de er små.. 

Men det koster ikke 500 heller

Anonymkode: eb7fa...4d3

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det koster ikke 500 heller

Og så? Man har gjerne flere barn. Det koster vel 270 kr eller noe. Så det er dyrere enn voksen - pass som varer i 10 år. Dessuten er det noe herk å ta passbilde av småunger. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aamu skrev:

Og så? Man har gjerne flere barn. Det koster vel 270 kr eller noe. Så det er dyrere enn voksen - pass som varer i 10 år. Dessuten er det noe herk å ta passbilde av småunger. 

Ser ikke problemet, blir samme argument som med flyseteavgiften. har du ikke råd til det har du ikke råd til å reise

• Liker 1
Skrevet

Passreglene er litt teite. Strengt tatt er ikke pass påkrevd i Schengen, men samtidig er pass eneste gyldige legitimasjon i utlandet (selv om de fleste tøyer litt på reglene og godtar førerkort og bankkort, selv om sistenevnte ikke er gyldig i Norge engang).

• Liker 1
Skrevet
Den ‎19‎.‎06‎.‎2016 at 11.44, AnonymBruker skrev:

Synes dette er veldig provoserende. Enda et eksempel på at muslimske "flyktninger" ødelegger litt av livskvaliteten og friheten for oss.

Hva har flyktningenes religion å gjøre med at du må kjøpe deg pass? Hadde det vært bedre om majoriteten av flyktningene de siste årene hadde vært kristne eller buddhister??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 20. juni 2016 at 11.38, caroprins skrev:

Reiste i  mai. Måtte vise pass på kaia  i  Norge før vi fikk kjøre ombord.

Reise i juni og førekort er akseptert som id

Anonymkode: b9660...57c

Skrevet
Den 19. juni 2016 at 12.08, AnonymBruker skrev:

Dette er jo mild sagt urettferdig og diskriminerende. "Flyktninger" fra den muslimske verden slipper jo inn i landet vårt, selv om de ikke har pass eller noen form for ID(de kaster vekk dette på forhånd,  uten at det fører til avvisning på grensen). Vet DU ingenting? Synes du dette er greit?

Det er ikke sånn det fungerer. 

Si jeg er fra Eritrea og skal søke asyl her. Fordi det kommer mange asylsøkere fra Eritrea, er det utvidet passkontroll mot dette landet. Jeg trenger altså ett pass og turistvisa som kan gi meg innreise til Norge. Så jeg får meg ett falskt pass fra f eks Kongo, som jeg søker turistvisum på. Det får meg inn, men de falske papirene gir meg ikke asylrett, ergo må de kastes.

ett alternativ er i de tilfellene jeg ikke vet om jeg har rett på asyl, f.eks hvis jeg søker asyl pga å være homo i Iran. Her kan jeg få turistvisum direkte, men det blir viktig å kaste papirene med en gang man kommer inn for å skape usikkerhet om hvor de kommer fra frem til asylsøknaden er ferdigbehandlet.

så man kaster ikke papirene før man kommer inn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 19. juni 2016 at 11.44, AnonymBruker skrev:

Vi skal til Danmark i ferien, enten skal vi kjøre dit eller ta ferge dit.

Men, leste på stenaline, eller var det color line, sin side at man burde ha med pass pga. økt grensekontroll. Er dette tull? Altså, vi er norske statsborgere alle sammen, og det er jo passfritt mellom Schengen-land. Da er det jo urettferdig om jeg må skaffe nye pass "bare" for å reise til Danmark, fordi massevis av "flyktninger" er så respektløse i forhold til våre grenser.

Det burde vel være nok med bankkort eller førerkort? Så lenge ikke myndighetene går ut og eksplisitt påbyr norske statsborgere å ha med gyldig pass for å reise til Danmark(!), så trenger jeg vel ikke det?

Synes dette er veldig provoserende. Enda et eksempel på at muslimske "flyktninger" ødelegger litt av livskvaliteten og friheten for oss.

Dette tror jeg må være noe av det mest provoserende jeg har lest på KG. En bruker syns synd på seg selv, og at livet er såååå urettferdig, bare fordi hun/han må ta med seg pass på ferie!? Du skal være glad du bare skal på en koselig familie(?)ferie, og ikke behøver å flykte fra landet ditt!!

Jeg aner ikke om du må ha med deg pass, men dette er ditt ansvar å sjekke før du drar på ferie. Uansett er det smart å ha med seg pass på utlandsferie. 

Anonymkode: 3de46...13e

• Liker 2
Gjest Rocka69
Skrevet

Du må nok ha med førerkort eller pass, hvis du skal inn igjen i Norge. Uten et av disse to, så kan risikere lang tid i grensekontrollen. Du blir tatt til side og må vente til de som har med seg pass er ferdig. Og så risikerer du forhør av politiet, som også skal sjekke opp det som du sier. Så du kan plutselig risikere at du blir stående i flere timer. Grensekontrollen har nok ikke så mye med Paris eller Brussel terroren å gjøre - noe er det, men i hovedsak har det med flyktningestrømmen fra Afrika og Midtøsten gjøre. Skulle dere også finne på å ta en snartur til Tyskland fra Danmark, så må du ha pass for å komme inn igjen i Danmark. Danmark har midlertidig passkontroll på grensa mot Tyskland og Sverige, Det samme har Sverige mot Danmark og på alle ferger til Sverige.

Er litt greiere mellom Norge til Sverige, men fra Sverige til Norge så må du identifisere deg som EØS-borger for å slippe inn. Alle godkjente ID-papirer fra EØS området er godkjent. Problemet er at norsk førerkort er ikke godkjent i EØS, kun pass er godkjent. Derimot neste år så kommer det et nytt norsk ID-kort(i kreditkortstørrelse) som er godkjent i hele EØS, da trenger du ikke å ha pass lengre i Schengen(derimot til Irland og UK må du ha pass uansett).

Uansett så har du plikt til å ha med deg et EØS godkjent ID-bevis i hele EØS, selv om det er passfrihet i Schengen. Og siden Norge ennå ikke har klart å få ut fingeren av r**a, så er det bare pass som er godkjent. Det er fanden med idiotisk at man har brukt mer enn 10 år på å planlegge et nytt IDkort som er godkjent i EØS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...