AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Vi skal til Danmark i ferien, enten skal vi kjøre dit eller ta ferge dit. Men, leste på stenaline, eller var det color line, sin side at man burde ha med pass pga. økt grensekontroll. Er dette tull? Altså, vi er norske statsborgere alle sammen, og det er jo passfritt mellom Schengen-land. Da er det jo urettferdig om jeg må skaffe nye pass "bare" for å reise til Danmark, fordi massevis av "flyktninger" er så respektløse i forhold til våre grenser. Det burde vel være nok med bankkort eller førerkort? Så lenge ikke myndighetene går ut og eksplisitt påbyr norske statsborgere å ha med gyldig pass for å reise til Danmark(!), så trenger jeg vel ikke det? Synes dette er veldig provoserende. Enda et eksempel på at muslimske "flyktninger" ødelegger litt av livskvaliteten og friheten for oss. Anonymkode: 21bdb...b1c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal til Danmark i ferien, enten skal vi kjøre dit eller ta ferge dit. Men, leste på stenaline, eller var det color line, sin side at man burde ha med pass pga. økt grensekontroll. Er dette tull? Altså, vi er norske statsborgere alle sammen, og det er jo passfritt mellom Schengen-land. Da er det jo urettferdig om jeg må skaffe nye pass "bare" for å reise til Danmark, fordi massevis av "flyktninger" er så respektløse i forhold til våre grenser. Det burde vel være nok med bankkort eller førerkort? Så lenge ikke myndighetene går ut og eksplisitt påbyr norske statsborgere å ha med gyldig pass for å reise til Danmark(!), så trenger jeg vel ikke det? Synes dette er veldig provoserende. Enda et eksempel på at muslimske "flyktninger" ødelegger litt av livskvaliteten og friheten for oss. Anonymkode: 21bdb...b1c Ja, det har vært litt tvil om desse reglene nå. Pga alle syriaflyktningene nå i høst - ble reglene endret, strengere grensekontroll. Danskebåtene anbefaler å ta med pass til hele familien. Vi har ordnet oss pass nå, det tok bare noen få dager før vi fikk de i posten. Anonymkode: 91559...03b
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Vi tar iallfall med pass når vi reiser til utlandet, uansett hvor vi reiser. Er tryggest slik.
Rosa Sitron Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Det er myndighetene som angir sikkerhetsnivået og myndighetene har sagt man nå må ha gyldig legitimasjon. Vet du ingenting? Kiel fergen har i alle år krevd pass fra Tyskland, selv om det er schengen. Tidvis har også flyplassenen gjort det på veien tilbake til Norge. Nordmenn har bare ett internasjonalt gyldig id papir, pass. Men i Norden holder det som oftest med førerkort/ bankkort
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Nettopp reist med den båten,fikk beskjed om at pass ikke var nødvendig.Likevel ble vi møtt av en del politifolk som ville se pass når vi kom tilbake til Norge. ( Tror det var ekstra kontroll pga det som skjedde i Brussel ) Reis aldri uten pass, det er en ekstra trygghet uansett. Anonymkode: cd679...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 13 minutter siden, VinterSnø skrev: Det er myndighetene som angir sikkerhetsnivået og myndighetene har sagt man nå må ha gyldig legitimasjon. Vet du ingenting? Kiel fergen har i alle år krevd pass fra Tyskland, selv om det er schengen. Tidvis har også flyplassenen gjort det på veien tilbake til Norge. Nordmenn har bare ett internasjonalt gyldig id papir, pass. Men i Norden holder det som oftest med førerkort/ bankkort Dette er jo mild sagt urettferdig og diskriminerende. "Flyktninger" fra den muslimske verden slipper jo inn i landet vårt, selv om de ikke har pass eller noen form for ID(de kaster vekk dette på forhånd, uten at det fører til avvisning på grensen). Vet DU ingenting? Synes du dette er greit? Anonymkode: 21bdb...b1c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp reist med den båten,fikk beskjed om at pass ikke var nødvendig.Likevel ble vi møtt av en del politifolk som ville se pass når vi kom tilbake til Norge. ( Tror det var ekstra kontroll pga det som skjedde i Brussel ) Reis aldri uten pass, det er en ekstra trygghet uansett. Anonymkode: cd679...fa2 Hm, så du måtte vise pass når du kom tilbake bare. Rart. "Flyktninger" kommer jo inn uansett, uten noen form for ID. Diskriminerende. Men førerkort er vel nok? Og fødselsattest for barn? Anonymkode: 21bdb...b1c
Rosa Sitron Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo mild sagt urettferdig og diskriminerende. "Flyktninger" fra den muslimske verden slipper jo inn i landet vårt, selv om de ikke har pass eller noen form for ID(de kaster vekk dette på forhånd, uten at det fører til avvisning på grensen). Vet DU ingenting? Synes du dette er greit? Anonymkode: 21bdb...b1c De kommer ikke lovlig med fergene. Og ja jeg syntes faktisk på mange måter det er greit at flykninger ikke uten videre kan legitimere seg. Jeg har heller ikke noe problem med å måtte legitimere hvem jeg er til myndigheter og grensekontroll. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo mild sagt urettferdig og diskriminerende. "Flyktninger" fra den muslimske verden slipper jo inn i landet vårt, selv om de ikke har pass eller noen form for ID(de kaster vekk dette på forhånd, uten at det fører til avvisning på grensen). Vet DU ingenting? Synes du dette er greit? Anonymkode: 21bdb...b1c Vet du, i stedet for å bli sint, vær heller glad for at det har blitt så strengt. NÅ kan ikke flyktninger som ser europeiske ut lure seg inn i landet. Tenk deg at det var noen syrere som så ut som deg og hadde lært seg norsk på youtube... de snakket perfekt norsk, men ville snike seg inn i landet - er du ikke glad for at det ahr blitt så strengt at det ikke er nok å se norsk ut og snakke norsk? Jeg syns jammen det er på tide! Dumme Norge har for lenge vært godtroende. Og de slipper ikke inn i landet uten papirer! Anonymkode: 91559...03b 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Jaha, nå er det dumt at vi har streng grensekontroll nå. Nordmenn ass, blir aldri fornøyde. Anonymkode: 3111c...cea 6
Rosalie Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Uansett innenfor Schengen eller ei - pass er eneste gyldige legitimasjon i utlandet. Så ja, dere bør ha med pass til hele gjengen. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha, nå er det dumt at vi har streng grensekontroll nå. Nordmenn ass, blir aldri fornøyde. Anonymkode: 3111c...cea Jeg er for streng grensekontroll, men da må den være konsekvent og rettferdig, og ikke diskriminere. Grensekontrollen er ikke streng om kun europeere må fremvise ID, samtidig som muslimer som later som om de er flyktninger, slipper inn selv om de ikke har ID. Anonymkode: 21bdb...b1c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du, i stedet for å bli sint, vær heller glad for at det har blitt så strengt. NÅ kan ikke flyktninger som ser europeiske ut lure seg inn i landet. Tenk deg at det var noen syrere som så ut som deg og hadde lært seg norsk på youtube... de snakket perfekt norsk, men ville snike seg inn i landet - er du ikke glad for at det ahr blitt så strengt at det ikke er nok å se norsk ut og snakke norsk? Jeg syns jammen det er på tide! Dumme Norge har for lenge vært godtroende. Og de slipper ikke inn i landet uten papirer! Anonymkode: 91559...03b Det er på tide, ja, men da må kontrollen være streng og konsekvent. Dvs., de som ikke har ID, AVVISES! Det skjer ikke. Muslimer som later som om de er flyktninger, slipper inn i tusentall. Følger du ikke med på hva som skjer i verden? Anonymkode: 21bdb...b1c 1
Jobbermedbarn Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Man burde da alltid ha gyldig pass uansett? Det koster vel rundt 500 kr og varer i 10 år! Ser ikke problemet overhodet! Virker som du har opprettet tråden kun for å kunne rakke ned på muslimer/innvandring, og ironisk nok burde du da være glad for strengere grensekontroller, ser du ikke det? 4
skyflakes Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Altså, hvem har ikke pass - som er det eneste gyldige dokumentet for nordmenn i utlandet? Hva er problemet med å skaffe seg pass? Min svenske kompis har ikke førerkort. Når han skal ut med oss på byen i Oslo, må han ha med pass for å vise at han er gammel nok til å komme inn på et utested. Men du kan ikke ta med deg pass når du faktisk reiser ut av landet? Endret 19. juni 2016 av skyflakes 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, så du måtte vise pass når du kom tilbake bare. Rart. "Flyktninger" kommer jo inn uansett, uten noen form for ID. Diskriminerende. Men førerkort er vel nok? Og fødselsattest for barn? Anonymkode: 21bdb...b1c Hvis du reiser via Sverige er det krav på pass. Ingen kommer inn uten, heller ikke flyktninger da disse skal søke asyl i det første trygge landet de kommer til. Anonymkode: 6321d...ee5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 12 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Man burde da alltid ha gyldig pass uansett? Det koster vel rundt 500 kr og varer i 10 år! Ser ikke problemet overhodet! Virker som du har opprettet tråden kun for å kunne rakke ned på muslimer/innvandring, og ironisk nok burde du da være glad for strengere grensekontroller, ser du ikke det? Her begynner du med ondsinnet spekulasjon ser jeg. Nei, det er ikke greit siden "flyktninger" kommer inn uten ID, mens vi andre må fremvise ID. Jeg er kun for strenge og ikke-diskriminerende kontroller. Anonymkode: 21bdb...b1c
Forundret.. Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tenkte vi kunne ta en kjapp tur til Danmark med båten nå i uken og fikk se at det sto det med pass inne på Stenaline. Jeg tenkte å ringe og spørre dem da passet til jentungen gikk ut nå i mai, vi får jo ikke nytt pass til henne på to dager.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, så du måtte vise pass når du kom tilbake bare. Rart. "Flyktninger" kommer jo inn uansett, uten noen form for ID. Diskriminerende. Men førerkort er vel nok? Og fødselsattest for barn? Anonymkode: 21bdb...b1c Vi måtte det, men det var rett etter Brussel terror. ( Alle måtte vise ) Anonymkode: cd679...fa2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå