Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 23. juni 2016 at 22.21, AnonymBruker skrev:

Takk for et utrolig hjelpsomt svar! Jeg ble gående å tenke litt på det du skriver (jeg er altså ikke en av de AB-ene som forsvinner sporløst, haha) og tror faktisk jus-studiet kan være midt i blinken! Selve yrket kan bli litt vanskelig om ikke helsen bedrer seg, men jeg har fortsatt ikke funnet noe annet som lar seg gjennomføre heller, og da er det jo like greit å velge et studie som er både spennende og mulig i praksis. Om jeg blir frisk av behandlingen har jeg en jobb jeg tror jeg kan trives med helt til pensjonsalder, og om ikke vil det kanskje være enklere å finne løsninger når jeg har kommet et stykke på vei.

Jeg må innrømme at det er skremmende, fullstendig urealistisk og så absurd at det er helt latterlig, men for første gang på lenge føler jeg meg oppildnet over noe, og ser fremtiden som noe annet enn mørk. Så tusen takk!

Jeg skal faktisk til politistasjonen i morgen for å sjekke vandel, og om alt ser greit ut der kommer jeg til å jobbe frem mot advokatyrket, og etter hvert kanskje dommer.

Om noen her studerer jus eller er ferdig utdannet hører jeg gjerne erfaringer/innspill om både studie og jobb! Finnes det noen som helst mulighet til å jobbe hjemmefra deler av tiden, f.eks? Og er det noen som startet på en bachelor og deretter fullførte en master?

Anonymkode: 03a3c...25b

Jus er veldig greit dersom du sliter fysisk, men ikke like lurt om du sliter psykisk pga. høyt karakterpress. Det er mange jobber man kan ha som ikke er fysisk krevende, men det vil jo kreve litt av deg å jobbe på et kontor hele dagen. Du bør heller ikke låse deg til å bli advokat. Der krever mye jobbing både med studiene og etterpå, og mange får seg en realitetsorientering som nyutdannede. Selv jobber jeg i staten og synes det er veldig spennende å være inne i systemet. Krevende og spennende jobb, men med fleksitid, ordnede arbeidsforhold og IA-bedrift så tar det ikke over livet.

Hvis du velger jus kan du gjerne studere mye hjemme og følge forelesninger på Podcast, men du bør prioritere å bruke det du har av overskutt på kollokvier og å knytte kontakter med medstudenter. Det er viktig å ha noen å diskutere med og støtte seg på gjennom studiet.

Anonymkode: 2a1ff...8ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...