Gå til innhold

Pynter dere til advent??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det gjør jeg! Har nettopp kjøpt lilla hjerter fra Kremmerhuset til å henge opp i alle stuevinduene :-) Ellers har jeg lilla duker og selvfølgelig adventstake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg pynter kjøkkenvindu med rød tape og henger opp stjerna i det vinduet. Lilla adventaduk, nye gardiner, staker og litt røkelse hører med. Så har jeg alltid julete og pepperkaker til kos og selvfølgelig julegløgg, det lukter såååå jul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syvarmet lysestake i vinduet og adventsstake med levende lys (innkjøpt i år) første søndag i advent, også kommer det litt julepynt her og der i løpet av de tre første ukene i desember. Lys på juletre utenfor blir også tent første søndag i advent. Nå er ikke dette noen innarbeidede tradisjoner, for så lenge har jeg ikke pyntet til jul hos meg selv, men sånn vil jeg i allefall gjerne ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet mindre enn syv julestjerner i diverse vinduer, julegardinene kommer opp, adventsstaken, lilla lys i alle andre staker, en liten nisse her og der som liksom skal "følge med oss" en juleduk hist og her.....

Joda, lørdagskvelden før 1. søndag i advent, da er a mor i full gang...... :sjarmor:

Riktignok kanskje ikke hele syv stjerner og juleduker, men sånn ellers er dette en dame HELT etter min smak! :Nikke::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Lunacia!

Ifølge almanakken er:

midtvinter 12. januar,

sommerdag 14. april,

midtsommer 14. juli,

vinterdag 14. oktober.

Men vintersolverv og sommersolverv kommer rundt de datoene du sier.

Ja, sånn er det!

Vinteren har så vidt "begynt" ved vintersolverv, vi har fortsatt mye "sne og kulde" i vente.

Så til advent:

Jet tar frem adventstaker og adventstjerner. Tenner adventlys hver søndag.

Koselig tid, mens man forbereder og lager ferdig til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stjerner i vinduene (blir jo bare pingle imot Tex 7!), adventsstake og andre lysestaker med lilla lys.

Drømmer hvert år om lilla duker på stua, men gjør aldri noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lunacia!

Ifølge almanakken er:

midtvinter 12. januar,

sommerdag 14. april,

midtsommer 14. juli,

vinterdag 14. oktober.

Men vintersolverv og sommersolverv kommer rundt de datoene du sier.

Vintersolverv er det jeg kaller midtvinter. Eller yule eller jul. Kjært barn har mange navn. Og sommersolverv blir tilsvarende, midtsommer eller litha. Ingen av dem er egentlig blant de store sabbatene, men det er alikevel sabbater jeg er veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, det er vel ikke så veldig mye som blir tatt frem til da, men jeg pynter som regel litt utover i adventstiden. i år blir det ikke noe særlig pynting, for vi har nok med og ordne istand til den lille som liksom skal komme lillejulaften.

men julestrjerne og adventstake og noe mer lys må jeg nok ha. for det er jo koslig når det blir så mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi henger opp julestjerne og setter lilla lys i alle stakene. Legger en hvit duk med lilla løper på bordet og noen engler i bokhylla. ellers så er det lite egentlig. Julegardinene kommer opp først når vinduene er pusset på bittelillejulaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...