Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #1 Del Skrevet 3. november 2004 Noen henger stjerna opp og ikke noe mere, mens andre henger opp julegardiner, lager julevindu, adventsduker og advents staker, osv. Hva gjør du?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. november 2004 #2 Del Skrevet 3. november 2004 Kongerøkelse og adventslys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 3. november 2004 #3 Del Skrevet 3. november 2004 Setter lilla lys i lysestakene og setter frem advenststaken i vinduet.. og det er vel det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 3. november 2004 #4 Del Skrevet 3. november 2004 hos meg er det kun adventsstake o.l. Syns det er for tidlig å pynte til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 3. november 2004 #5 Del Skrevet 3. november 2004 Adventsstake og stjerner i vinduene. Resten kommer lille julaften - så sant jeg ikke setter frem noen små engler litt tidligere i år. Får se søndag 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. november 2004 #6 Del Skrevet 3. november 2004 Stjerne i vinduet, adventsstake og lilla stearinlys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 3. november 2004 #7 Del Skrevet 3. november 2004 Svigers har adventspynting i lilla-toner, og 1-2 dager før jul blir det rød pynt. Selv har vi aldri feiret jul i egen leilighet, så vi har ikke tenkt noe på det ennå. Men det blir nok i hvert fall adventstake og krans på døren, evt en julestjerne i vindu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 3. november 2004 #8 Del Skrevet 3. november 2004 Her henger jeg opp julestjerner i vinduene, setter opp 7-armet lysestaker og putter lilla lys i adventstaken. Begynner å planlegge julegardiner på kjøkken, men ikke noe must å få hengt de opp til 1. advent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. november 2004 #9 Del Skrevet 3. november 2004 Stjerner & staker i vinduene Lilla duker & lys Adventsstake Og kanskje noen småengler her og der...men ikke noe voldsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 4. november 2004 #10 Del Skrevet 4. november 2004 Vi henger opp adventsstjerne, 7-armet lysestake i vinduet og adventskrans med lilla lys på bordet. AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 4. november 2004 #11 Del Skrevet 4. november 2004 Da henger jeg opp julegardiner på kjøkkenet, henger opp adventsstjernen i stuevinduet, setter 7-armet lysestake i kjøkkenvinduet, finner frem lilla duker og har lilla lys i adventsstaken og kanskje noen andre lysestaker. I år tror jeg at jeg skal tyvstarte litt, for vi skal ha adventsparty 26.11. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. november 2004 #12 Del Skrevet 4. november 2004 Feirer ikke advent, så jeg pynter kun til midtvinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 5. november 2004 #13 Del Skrevet 5. november 2004 ...så jeg pynter kun til midtvinter. Unnskyld men... Når pynter du da? Når regner du midtvinter? Midtvinterdagen er jo ikke før 12. januar. Spør ikke for å være ekkel, men synes det er fint at gamle norske merkedager blir tatt vare på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2004 #14 Del Skrevet 5. november 2004 To stjerner, adventsake og lilla hjerter på døra ( som jentene har laget). Thats it før lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. november 2004 #15 Del Skrevet 5. november 2004 Intet mindre enn syv julestjerner i diverse vinduer, julegardinene kommer opp, adventsstaken, lilla lys i alle andre staker, en liten nisse her og der som liksom skal "følge med oss" en juleduk hist og her..... Joda, lørdagskvelden før 1. søndag i advent, da er a mor i full gang...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. november 2004 #16 Del Skrevet 5. november 2004 Unnskyld men... Når pynter du da? Når regner du midtvinter? Midtvinterdagen er jo ikke før 12. januar. Nei, Midtvinter er 21. eller 22. desember, alt etter som. Det er det som man kaller jul eller Yule. Eller vintersolverv. Akkurat som midtsommer er rundt 21. juni. Vet ikke hvor du har fått fra at det er 12. januar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl83 Skrevet 5. november 2004 #17 Del Skrevet 5. november 2004 Adventstake også kommer det opp lys på et lite grantre vi har ute sånn litt etter hvert, men det trenger ikke være den første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 5. november 2004 #18 Del Skrevet 5. november 2004 Nei, Midtvinter er 21. eller 22. desember, alt etter som. Det er det som man kaller jul eller Yule. Eller vintersolverv. Akkurat som midtsommer er rundt 21. juni. Vet ikke hvor du har fått fra at det er 12. januar? Hei, Lunacia! Ifølge almanakken er: midtvinter 12. januar, sommerdag 14. april, midtsommer 14. juli, vinterdag 14. oktober. Men vintersolverv og sommersolverv kommer rundt de datoene du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2004 #19 Del Skrevet 5. november 2004 Sånn som jeg forstår det er 21 eller 22 desember paganistenes midtvinter. Eller merkedagen Yule. Ikke den tradisjonelle midtvinter. Tar jeg feil? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 6. november 2004 #20 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg henger opp to stjerner i vinduene, 7 armet lysestake, lilla lys i adventsstake, gardiner på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå