jegermamma Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Hva vasker dere hjemme med når dere er/var gravide? Jeg bruker vanligvis samliakk og grønsåpe i alle rom untatt badet. Der bruker jeg klor.. kan jeg fortstat det? ELSKER LUKTEN
Rockesau Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 (endret) Bruker kun zalo her for det meste. Gulv, lister, bad etc. Sun light på kjøkken og jif for vindu og glass. Samme som jeg brukte før. Aner ikke om det er noe en burde holde seg unna? Endret 16. juni 2016 av Rockesau
Strikkesokken Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 (endret) Bruker alt det vanlige. Ajax på gulv, jif på kjøkkenbenker/skap/bord, skurekrem, zalo. Jif på badet. Står ikke med nesen nedi såpene så med mindre gravide er/blir frarådet disse produktene så kommer jeg til å fortsette med det:) eneste er at det er sterk lukt på jif baderomsspray så den lurer jeg på å bytte ut uansett. Endret 16. juni 2016 av Strikkesokken
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Jeg unngår spray, men det gjorde jeg før jeg ble gravid også. Når en sprayer kommer det mange små partikler i lufta som kan være skadelige og føre til kols. Utrolig at det er lov å selge i det hele tatt..https://www.nrk.no/livsstil/overlege-vil-forby-vaskespray-1.12319593 Anonymkode: 2d7cd...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Det som jeg vanligvis bruker. Vasker ikke hus selv da, det gjør vaskedama. Anonymkode: d825a...ce7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Prøver å unngå spray fordi jeg ikke liker følelsen av å puste inn den røykskya med såpe og alkohol inn i lungene. Ellers bruker jeg Ajax på gulvene, zalo, kjøkkenspray og litt klorvann ved behov. Salmiakk holder jeg meg unna. Varierer med klorvann og baderoms-våtservietter på badet. (Syre/base). Vil helst slippe resistente bakterier der som du vil få om du vasker ned badet ditt med klor hele tida Anonymkode: 8316d...6e5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 10 timer siden, jegermamma skrev: Hva vasker dere hjemme med når dere er/var gravide? Jeg bruker vanligvis samliakk og grønsåpe i alle rom untatt badet. Der bruker jeg klor.. kan jeg fortstat det? ELSKER LUKTEN (Klor er ikke et vaskemiddel, det er for desinfeksjon. Grønnsåpe er kun anbefalt til bruk på ubehandlet treverk. Brukt på parkett og andre behandlede materialer så legger grønnsåpe igjen en film der bakterier, virus og sopper får et fint vekstmedium. Salmiakk er ikke egnet til annet enn nedvask. Jeg lurer på hva du vasker, og hvordan du forsvarer din bruk av disse midlene til dagvask/ukevask, samt hvordan dine egne lunger vil bli om 20 år etter å ha pustet inn både salmiakk og klorin gasser? Anonymkode: 2c918...fb8
Lumos Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Jeg brukte, og bruker fortsatt, Enjo Kjemikaliefri rengjøring! Blir så rent og pent att Til oppvask bruker jeg vanlig Zalo og oppvasktabletter. Klorin og salmiakk blir kun brukt mot tette rør, hadde ikke funnet på å vasket jevnlig med det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 Har en supersnill ektemann som tar all husvasken mens jeg er gravid Anonymkode: adcc9...389
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Salmiakk skal du holde deg langt unna da du er gravid! Kan føre til hjerneskader og økt risiko for abort. Les her http://altformamma.no/ekspertsvar/36539/expert_chat_message/item_normal/null Anonymkode: c50be...ac2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå