Gå til innhold

Venninne som tror hun kanskje er gravid, men likevel drikker hun?! Nå er hun sur fordi jeg sa ifra.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle dere som sier at man ikke drikker og røyker hvis man er gravid og skal beholde: hva hvis hun skal ta bort? Er det da greit? En ser jo ofte filmer av foster som krøker seg sammen når mor røyker, er det greit å likevel røyke når barnet skal bort? Mener ikke å støte noen med dette spørsmålet, men har alltid lurt på det... Ja, jeg røykte under mitt første svangerskap hvis noen lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
36 minutter siden, Pås skrev:

Alle dere som sier at man ikke drikker og røyker hvis man er gravid og skal beholde: hva hvis hun skal ta bort? Er det da greit? En ser jo ofte filmer av foster som krøker seg sammen når mor røyker, er det greit å likevel røyke når barnet skal bort? Mener ikke å støte noen med dette spørsmålet, men har alltid lurt på det... Ja, jeg røykte under mitt første svangerskap hvis noen lurer!

Jeg ser ikke på det som et problem. 

Anonymkode: 66d4b...3a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det veninna di gjorde har jeg null tolerense for. Bra at du sa i fra TS.

Til alle dere som er villig til å påføre barnet deres retardisme; dere bør ikke få barn.

Anonymkode: 2550d...7b9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå får dere roe ned litt, da. Herregud, man får jo følelsen av å bevege seg i en barnehage her inne.

Hvis dere vet hvor skadet et barn kan bli av alkohol i svangerskapet, så skjønner dere at det ikke under noen omstendigheter er greit å drikke når man mistenker at man er gravid. Ærlig talt. Google FAS (føtalt alkoholsyndrom), og bli opplyste. Alkohol under svangerskapet er faktisk mye verre enn narkotika, mtp senskader. 

TS: jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvilken tone dette ble sagt i, eller hvordan du fremsto da du sa det. Jeg tenker du har truffet et ømt punkt, siden venninnen din reagerte som hun gjorde. Det er bra. Hun skal søren ikke tro at det å drikke under svangerskapet skal gå upåaktet hen. Målet helliger middelet, sa min gamle oldemor; det viktigste her er at jenta har forstått budskapet klart og tydelig, uten omsvøp, og at hun avstår totalt både før og etter en eventuelt positiv test. 

Anonymkode: e8be3...55d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for forherligelse av vold, personangrep og spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får dere roe ned litt, da. Herregud, man får jo følelsen av å bevege seg i en barnehage her inne.

Hvis dere vet hvor skadet et barn kan bli av alkohol i svangerskapet, så skjønner dere at det ikke under noen omstendigheter er greit å drikke når man mistenker at man er gravid. Ærlig talt. Google FAS (føtalt alkoholsyndrom), og bli opplyste. Alkohol under svangerskapet er faktisk mye verre enn narkotika, mtp senskader. 

TS: jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvilken tone dette ble sagt i, eller hvordan du fremsto da du sa det. Jeg tenker du har truffet et ømt punkt, siden venninnen din reagerte som hun gjorde. Det er bra. Hun skal søren ikke tro at det å drikke under svangerskapet skal gå upåaktet hen. Målet helliger middelet, sa min gamle oldemor; det viktigste her er at jenta har forstått budskapet klart og tydelig, uten omsvøp, og at hun avstår totalt både før og etter en eventuelt positiv test. 

Anonymkode: e8be3...55d

Helt enig. Skulle ikke tro det var voksne mennesker som diskuterte her. 

Ellers enig i alt du sier. Det er ikke noe greit å drikke under svangerskapet uansett hvordan man vrir og vender på det. Håper ikke hun er gravid. Siden hun reagerte på den måten, så vet hun nok hun gjorde noe galt. Hun bør sitte med en dårlig smak i munnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...