Gå til innhold

Katt i Australia?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode svar, da vet jeg det. Har nemlig noen i familien som kan ta over katten og nå vet jeg at det beste for HAN ikke er å bli med dit. Jeg vil jo bare det beste for livet til den stakkars pusen som ikke kan si hva han selv vil. Og helst vil han nok bare bli her sammen med noen han har det godt sammen med. 

Men når det gjelder dingo, edderkopper og slanger etc, @Minya. Er du sikker på at dette finnes i landlige bynære strøk? Er ikke det litt mer ut i "skauen"? hehe. 

Anonymkode: 60cf2...440

Du finner edderkopper og slanger i landlige bynære strøk. Men det er jo ikke noe krise, det er jo ikke sånn at du blir angrepet av dem så frem du ikke skremmer de på ett vis. 

Heldige deg som får flytte til Australia :) Har drømt om det helt siden jeg var backpacker der. Får jeg spørre hva du jobber med som gjør at du flytter ned dit? 

Anonymkode: 1e6d3...480

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt holder du katten INNE i Australia! Fatter ikke hvordan du engang kan spørre.  Dere kan LETT ta den ut i bånd ved behov. Om dere ikke gidder å ivareta katten ordentlig og faktisk  sender den ut i en helt annen natur så PLEASE adopter den  bort i Norge. SKJERP DERE!

Anonymkode: b1a7c...f4a

Hvorfor skulle ikke katter kunne være ute i Australia? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i Australia? Det er faktisk helt vanlig å ha utekatt der. Men nå har TS uansett funnet ut at de ikke skal ta med katten. 

Anonymkode: cada1...a65

Jeg bor 50% I Australia takk.   Og importert hund hit. Det var et styr uten like, mye penger og ikke minst forvirrende for hunden min. Og meg.   Ser TS ble betuttet av mine sylskarpe ord, men hun har jo takk og pris bestemt og la katten bli I Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Man må simpelthen være mindre begavet om man  først påfører katten store påkjenningen med flytting  og så sender den ut I en HELT ANNEN natur og dyreliv enn Norge.  Nå er TS klok nok til å la katten bli  I Norge. Forstår hun vil savne  den, håper TS treffer den når hun besøker  gamlelandet:)

Gjest HappyWaffle
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må simpelthen være mindre begavet om man  først påfører katten store påkjenningen med flytting  og så sender den ut I en HELT ANNEN natur og dyreliv enn Norge.  Nå er TS klok nok til å la katten bli  I Norge. Forstår hun vil savne  den, håper TS treffer den når hun besøker  gamlelandet:)

Nå må du gi deg! Først kommer du med "skjerp deg" og andre nedverdigende ting mit TS, å nå "mindre begavet"?? Har du egentlig et godt liv siden du må hakke på andre mennesker? 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, HappyWaffle skrev:

Nå må du gi deg! Først kommer du med "skjerp deg" og andre nedverdigende ting mit TS, å nå "mindre begavet"?? Har du egentlig et godt liv siden du må hakke på andre mennesker? 

Ja, man er garantert mindre begavet om man etter en stor påkjenning mht reise til Australia,  så sender katten ut!  Deal with it!. Ts er uansett klokere , så problemet er løst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16.6.2016 at 21.21, AnonymBruker skrev:

Jeg bor 50% I Australia takk.   Og importert hund hit. Det var et styr uten like, mye penger og ikke minst forvirrende for hunden min. Og meg.   Ser TS ble betuttet av mine sylskarpe ord, men hun har jo takk og pris bestemt og la katten bli I Norge. 

Si meg, er det så forferdelig mye bedre å utsette hunden din enn katten til TS for Australia og den lange reisen og karantenen og alt som følger med?

Anonymkode: e8d38...77b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er det så forferdelig mye bedre å utsette hunden din enn katten til TS for Australia og den lange reisen og karantenen og alt som følger med?

Anonymkode: e8d38...77b

Det er nettopp av egen erfaring jeg skriver jo! Kan vel ikke bli mer relevant enn det.

Og å appåtil sende ut katten I Australia? Nei.

Nå er da dette ikke lenger en problemstilling så det lite mer å si enn lykke til til Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp av egen erfaring jeg skriver jo! Kan vel ikke bli mer relevant enn det.

Og å appåtil sende ut katten I Australia? Nei.

Nå er da dette ikke lenger en problemstilling så det lite mer å si enn lykke til til Ts

Ingen som nevnte noe om relevans, men at det ikke er så mye bedre med din hund enn en annens katt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den 6/16/2016 at 18.32, AnonymBruker skrev:

Tenker du at det er aktuelt å ta med en katt til Australia på livstid, hvis man ser bort fra en lang og komplisert reise? 

Tenkte å høre med pus sin veterinær hva hun tenker før vi bestemmer oss helt 100%. Er jo til syvende og sist vi som må se an alt, og hva som vil bli best for han i det lange løp. Han har vært deprimert før, før han kom til oss, pga den forrige eieren hans døde. Så han vil nok bli deprimert om vi flytter fra han og ærlig talt er jeg ikke sikker på om det er bedre for han enn om vi tar han med :(  Mye vi må reflektere over og finne ut her, og det er neimen ikke bare svart-hvitt dette her... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som nevnte noe om relevans, men at det ikke er så mye bedre med din hund enn en annens katt. 

Tuller du nå?. Jeg er en av de få (antar jeg )som har personlig erfaring med å innføre dyr til Australia og jeg poengterer at det er ikke enkelt.

At dette gjør deg ille til mote å høre kan jeg virkelig ikke gjøre noe med.

Og jeg sier simpelthen at å bare så sende ut katten I et helt ulikt klima, dyreliv etc er det idioti.  Mer er der ikke å si om saken, De får bare holde på videre om behov for det.  

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå?. Jeg er en av de få (antar jeg )som har personlig erfaring med å innføre dyr til Australia og jeg poengterer at det er ikke enkelt.

At dette gjør deg ille til mote å høre kan jeg virkelig ikke gjøre noe med.

Og jeg sier simpelthen at å bare så sende ut katten I et helt ulikt klima, dyreliv etc er det idioti.  Mer er der ikke å si om saken, De får bare holde på videre om behov for det.  

Kan du slutte å spamme tråden nå? Du har fått frem hva du vil her i tråden, og du kan ikke bestemme om den er avsluttet eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 15.6.2016 at 14.28, Minya skrev:

Litt info om hva katten din må igjennom for å innføres til Australia;
http://www.petrelocation.com/resources/international-regulations/australia

Og dette er hva som kan vente kjæledyret i karantenetiden;

• No visits
  • No exercise
  • No treats
  • No idea what the facilities are like inside quarantine
  • No photographs
  • No updates (even telephone calls to quarantine staff are not allowed)
  • No playtime
  • No toys
  • Absolutely no contact whatsoever

Hvor lenge?

Anonymkode: ad824...73a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du slutte å spamme tråden nå? Du har fått frem hva du vil her i tråden, og du kan ikke bestemme om den er avsluttet eller ikke.

Hva i huleste er det du babler om?  Åpenbart veldig provoserende at enkelte har mer erfaring enn Dem selv. Wonder why........eller kanskje ikke .  Og surmo stil å late som om jeg avslutter tråden. Skjerpings. Og nei, jeg er ferdig med "diskutere" med deg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i huleste er det du babler om?  Åpenbart veldig provoserende at enkelte har mer erfaring enn Dem selv. Wonder why........eller kanskje ikke .  Og surmo stil å late som om jeg avslutter tråden. Skjerpings. Og nei, jeg er ferdig med "diskutere" med deg.

:klo:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge?

Ifølge linken

190 dager..

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være vanskelig å få en voksen katt inn i Australia, pga vaksinene kan være for gamle eller manglende. En kattunge med ferske vaksiner vil jeg tro er lettere. Da jeg fikk kattunge sist skulle kullsøsteren til Australia fordi hun som skulle ha den fikk ikke med sin gamle katt, pga den manglet årlig vaksine. 

Anonymkode: 09dfb...461

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Nei vel. Maken , sukk.  Jeg har prøvd å få frem at det et MYE forberedelser, lang karantene , stress , mye penger involvert og  overraskende nok har det falt enkelte tungt om hjertet å høre om personlig erfaring.  Også sier jeg at TS heller mot å la katten bli, at det er klokt og der rant det over for enkelte gitt.  Babler om spam. Godt folk flest tåler litt mere da-:).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge linken

190 dager..

Department of Agriculture and Water sier 10 dager... 

AnonymBruker
Skrevet

* Water Resources

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...