lunamuna Skrevet 15. juni 2016 #41 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Men forstår godt at du ble irritert, de var sannelig frekke. Avtale er avtale! Får ha med balltre neste gang? Og å stjele bøtta... lavmål... Jeg skal sette balltreet klart ved ytterdøra neste gang, og bare gi det et "diskrè" blikk om de prøver seg
Hattivatti Skrevet 15. juni 2016 #42 Skrevet 15. juni 2016 29 minutter siden, lunamuna skrev: Jeg er en finn-bruker, men jeg oppfører meg. Jeg skulle selge akvariet for et år siden, og la ut til rimelig pris da jeg ville ha det bort så fort som mulig. Det var et stort akvarium, med mange flotte fisker, planter, sand og annen dekorasjon. Jeg ble budt halvparten, og sa at vi kunne møtes på midten. Joda, det var greit. Det er MYE styr å ordne et akvarium for en biltur - 250 liter vann skal tømmes, 50 liter vann skal samles i poser og bøtter, sammen med planter og fisker og annet. Det tar ikke fem minutter, for å si det sånn. Man blir tålig svett også, løpe frem og tilbake med de hersens bøttene stufulle av vann, vaske glasset og fange de sprelske fiskene. Kjøperen dukket opp, heldigvis. Jeg tror jeg hadde kasta alt sammen om ikke. Men da bilen deres var lastet opp med dette her, så ville de bare betale halvparten av den avtalte prisen! Så hvis prisen opprinnelig var 2000, vi ble enige om 1500, så ville de nå bare betale 500. Satte seg helt på bakbeina ved den avtalte prisen. De nektet attpåtil å flytte bøttene (som var fulle av vann i doble plastsekker) som sto i bilen, tilbake. De kom altså til å enten betale 500 eller stjele det. Jeg ble hissig, så de ga seg på at de da kunne betale det opprinnelige budet deres (1000). Jeg ga meg på det, jeg hadde ungene hjemme og kunne ikke akkurat hente balltreet foran dem... I tillegg, og det er faktisk det som irriterer meg mest, det er at det sto to bøtter igjen da vi var ferdige, som jeg skulle beholde (de trengte de andre bøttene til frakten, da de ikke tok med bøtter selv), så tok de med seg den ene bøtta uten at jeg så det. Den var tom, de hadde ikke trengt den i det hele tatt. Det var den beste vaskepøsen min (en dyrere type, som er god å helle fra, solid og behagelig håndtak, samt litermål), og jeg har siden aldri funnet en jeg er like fornøyd med. Beklager et langt innlegg om èn opplevelse. Her hadde jeg faktisk gitt beskjed om at jeg kom til å ringe politiet hvis de ikke bærte inn igjen hele sulamitten. Makan for nen drittmennesker! 1
lunamuna Skrevet 15. juni 2016 #43 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, The Silence skrev: Her hadde jeg faktisk gitt beskjed om at jeg kom til å ringe politiet hvis de ikke bærte inn igjen hele sulamitten. Makan for nen drittmennesker! Jeg tenkte ikke på det før etterpå. Var litt stresset kan du si, med flere småbarn i beina.
Hattivatti Skrevet 15. juni 2016 #44 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, lunamuna skrev: Jeg tenkte ikke på det før etterpå. Var litt stresset kan du si, med flere småbarn i beina. Ser den. Det er lett å sitte på sidelinjen å si hvordan man hadde reagert. Jeg har ganske lang fartstid på finn etter hvert og må si jeg irriterer meg av mye det samme som Badebuksa. Mennesker som ikke dukker opp som avtalt er kjempe irriterende. Jeg har sluttet helt å lage avtaler som innebærer at jeg må vente en dag eller to på personen. Jeg gir beskjed at om det dukker opp andre som kan hente i mellomtiden er det deres fordi jeg vil ha ting fortest mulig unna. Jeg vil ikke risikere å miste potensielle kjøpere fordi en dust ikke møter opp. I det siste har vi solgt unna en del møbler pga flytting. Jeg fikk en meling fra en som bor 2 timer unna med bil om jeg ikke kunne holde av sofaen frem til han visste om han fikk transport til å hente den. Siden jeg hadde fått veldig lite respons på sofen, så sa jeg ja. Jeg regnet ikke med å få kjøpere de neste dagene uansett. Det er nå over to siden jeg fikk denne meldingen og jeg har enda ikke hørt noe om transport(ba selvsagt om å beskjed hvis det ikke lot seg gjøre). Sofaen ble solgt for et par dager siden heldigvis. Jeg har også en kaffemaskin ute til salgs for en lav sum nå. Her har faktisk flere sakt at de kommer å henter den hvis de får den gratis. Den ene var veldig kort og konsis "Jeg skal få kaffemaskinen. Kommer å henter snart." . Når jeg skrev tilbake at den kostet xxx,-, fikk jeg ikke flere svar. Skambud er nå en ting, men dette har jeg ikke opplevd før. Er det vanlig å forvente å få ting som ligger til salgs på finn eller er dette et nytt fenomen?
Rosaboble15 Skrevet 15. juni 2016 #45 Skrevet 15. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir også oppgitt over at folk selger ting uten å oppgi mål eller størrelse. Eller de har ikke med bilde - hva er greia med det? "Bord selges" - Ja, jeg vil gjerne kjøpe et bord, spiller ingen rolle hvor stort det er eller hvordan det ser ut! "Verdens fineste brudekjole selges" - Supert, da kjøper jeg den, den passer nok sikkert selv om jeg er størrelse 40 og 180 cm og du kan være str alt mellom 34 og 50, og 150 cm høy for alt jeg vet. Anonymkode: acec1...f49 Det der er helt håpløst. La ut en ønskes kjøp annonse der jeg ønsket å kjøpe et bord, siden ingen oppga størrelse på bordene de skulle selge tenkte jeg at det ville bli enklere på den måten. Skrev hvilke farger jeg ville ha, lengde fra 100-125 cm og bredde maks 50. Forklarte at jeg hadde litt begrenset plass og at det var derfor bordet måtte være i den størrelsen. Skrev også makshøyde i annonsen. Allikevel fikk jeg 50 mailer fra folk som skulle selge bord i HELT andre størrelser. "Hei, jeg selger et bord som passer perfekt for deg. Det er 200x90 cm". Hvorfor kan ikke folk lese annonsen, leser de bare "bord" og driter i resten? Slettet annonsen etter to dager, finnes grenser for hvor mange mailer jeg orker å svare på, og siden jeg er høflig vil jeg jo gjerne svare også.
Gjest Stringfellow1 Skrevet 15. juni 2016 #46 Skrevet 15. juni 2016 folk som alltid skal prute, hele tiden! jeg kjenner en som skulle selge en stor kommode en gang. han la ut greia til 600 kroner, og han fikk inn flere som ville kjøpe til hundre kroner og lignende! i tillegg forlangte de faktisk at han skulle sende det store møbelet til dem, og at han selv skulle betale all frakt! er det mulig, liksom?
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #47 Skrevet 15. juni 2016 5 timer siden, The Silence skrev: Ser den. Det er lett å sitte på sidelinjen å si hvordan man hadde reagert. Jeg har ganske lang fartstid på finn etter hvert og må si jeg irriterer meg av mye det samme som Badebuksa. Mennesker som ikke dukker opp som avtalt er kjempe irriterende. Jeg har sluttet helt å lage avtaler som innebærer at jeg må vente en dag eller to på personen. Jeg gir beskjed at om det dukker opp andre som kan hente i mellomtiden er det deres fordi jeg vil ha ting fortest mulig unna. Jeg vil ikke risikere å miste potensielle kjøpere fordi en dust ikke møter opp. I det siste har vi solgt unna en del møbler pga flytting. Jeg fikk en meling fra en som bor 2 timer unna med bil om jeg ikke kunne holde av sofaen frem til han visste om han fikk transport til å hente den. Siden jeg hadde fått veldig lite respons på sofen, så sa jeg ja. Jeg regnet ikke med å få kjøpere de neste dagene uansett. Det er nå over to siden jeg fikk denne meldingen og jeg har enda ikke hørt noe om transport(ba selvsagt om å beskjed hvis det ikke lot seg gjøre). Sofaen ble solgt for et par dager siden heldigvis. Jeg har også en kaffemaskin ute til salgs for en lav sum nå. Her har faktisk flere sakt at de kommer å henter den hvis de får den gratis. Den ene var veldig kort og konsis "Jeg skal få kaffemaskinen. Kommer å henter snart." . Når jeg skrev tilbake at den kostet xxx,-, fikk jeg ikke flere svar. Skambud er nå en ting, men dette har jeg ikke opplevd før. Er det vanlig å forvente å få ting som ligger til salgs på finn eller er dette et nytt fenomen? Jeg skal få? Den var frekk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #48 Skrevet 15. juni 2016 Kjenner jeg blir irritert bare av å lese ulike opplevelser som flere her inne har hatt på Finn. Det er helt utrolig hvordan noen oppfører seg.... Skulle selv selge en bil for noen år tilbake og la den ut for rundt 25 000,-. Fikk x antall meldinger og samtaler om interesserte kjøpere, hvor ALLE sa de kunne ta den for mellom 5-10 000 når de kom og så på den. (Fikk solgt den for 22 000, så her var det ikke snakk om at de så den var i dårlig stand). 25 000 var rimelig i seg selv, fordi jeg ikke hadde råd til å ha den mer, men fy flate så irriterende når folk bruker andres tid på den måten. Folk er noe møkk! Er det rart man blir kynisk og unngår folk etterhvert som man blir eldre! Anonymkode: 76194...4d7
Gjest Mythic Skrevet 15. juni 2016 #49 Skrevet 15. juni 2016 (endret) Denne er egentlig mer morsom enn irriterende, så bær over med meg Skulle selge en bil på Finn.no for noen år tilbake. Bilen var bare et par år gammel, og jeg skulle ha 200 000 for den. En mann med utenlands opprinnelse ringte og sa: "Jeg kjøper bilen din for 3000,- i måneden". Tror kanskje han ikke visste forskjell på meg og en bank... Endret 15. juni 2016 av Mythic
Gjest Badebuksa Skrevet 16. juni 2016 #50 Skrevet 16. juni 2016 16 timer siden, Mythic skrev: Denne er egentlig mer morsom enn irriterende, så bær over med meg Skulle selge en bil på Finn.no for noen år tilbake. Bilen var bare et par år gammel, og jeg skulle ha 200 000 for den. En mann med utenlands opprinnelse ringte og sa: "Jeg kjøper bilen din for 3000,- i måneden". Tror kanskje han ikke visste forskjell på meg og en bank... 3000 i mnd i 10 år hadde blitt fint.
jabx Skrevet 18. juni 2016 #51 Skrevet 18. juni 2016 Den 6/15/2016 at 9.46, Gjest Badebuksa skrev: Er du en sånn bruker? Ta deg sammen! Jeg har svært dårlig erfaring med finn.no (jada, noen er helt ålreite, men de gangene jeg har solgt noe eller kjøpt noe der har det ofte vært mye tull og/eller mas). Kjøper: "Jeg kjøper den for 600 kr, kommer og henter i morgen kl 18" Meg: "Ok!" *utveksler telefonnumre* Kl blir 18. Hvor ble av personen da? Kl blir 1830, sender sms. Ikke svar. Sender melding på finn. Ikke svar. Hører ikke mer. Her har dere vel inngått en bindende skriftlig kontrakt. Hvis vedkommende ikke kommer kan du si at du sender det videre til pengeinnkreving!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå