Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #21 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, Plotty skrev: Blir den sikkert....jeg fikk 2 påminnelser og så hørte jeg ikke mer bortsett fra ei veldig sur dame... Hva var det hun inbilte seg?? at jeg skulle betale 400kr for en gammel brukt dings uten garantier for at den virket. sært. Jeg tar alltid forskuddsbetaling, gjerne Vipps.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #22 Skrevet 15. juni 2016 23 minutter siden, Badebuksa skrev: Er du en sånn bruker? Ta deg sammen! Jeg har svært dårlig erfaring med finn.no (jada, noen er helt ålreite, men de gangene jeg har solgt noe eller kjøpt noe der har det ofte vært mye tull og/eller mas). Kjøper: "Jeg kjøper den for 600 kr, kommer og henter i morgen kl 18" Meg: "Ok!" *utveksler telefonnumre* Kl blir 18. Hvor ble av personen da? Kl blir 1830, sender sms. Ikke svar. Sender melding på finn. Ikke svar. Hører ikke mer. =====||===== Gjentar seg 250 ganger til med andre brukere, andre varer og andre situasjoner. Hei, jeg kommer. Hei, jeg vil kjøpe den. Ingenting skjer. Bortsett fra småvarer som skal sendes, der er brukerne stort sett ivrige og betaler for seg. Til og med ting som gis bort. Hva er problemet til sånne folk? Som bare ikke svarer mer, som ikke dukker opp som avtalt? Ser ikke for meg at de er videre suksessfulle på andre områder i livet heller, gitt. Og så denne her da (jeg har ikke hester, bare et teit eksempel) Selger: "Hei, ser at du vil kjøpe en hest. Jeg har en til salgs" Jeg: "Hei! Ok, hvor mye koster den og når kan jeg komme og se på den?" Selger: "Sorry, den ble solgt". Eh. Hvis DU sender meg en melding og tilbyr meg en vare du ønsker å selge til meg, og jeg svarer innen rimelig tid (ganske med én gang), så kan du da ikke bare selge den til en annen person sånn uten videre? FOLK! Hva med å innse at finn.no ikke passer for deg? Eller heller se på måten du utformer dine annonser på, og måten du gjør henvendelser til andre finnbrukere på? Kommunikasjon mellom kjøper og selger på epost eller telefon er som regel kommunikasjon mellom to personer, der du utgjør 50 % av denne kommunikasjonenen. HI gir i så måte ikke verdens beste inntrykk av deg som en enkel og sympatisk person å forholde seg til, etter min mening. Jeg bruker finn mye, og har skjelden problemer verken med kjøpere, selgere eller gis bort annononsører. Ellers har jeg nylig fått tips om appen til kaupang.no Men ligger hovedproblemet til badebuksa i manglende kommunikasjon så vil verken facebook eller kaupang kunne gi henne bedre erfaringer ved kjøp/salg beklageligvis. Anonymkode: daba3...731 2
Plotty Skrevet 15. juni 2016 #23 Skrevet 15. juni 2016 2 minutter siden, Badebuksa skrev: sært. Jeg tar alltid forskuddsbetaling, gjerne Vipps. ja det har jeg og gjort. Alltid gått greit. dette var før Vipps kom inn i bildet
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #24 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har bare god erfaring med finn.no, jeg solgte det meste av møbler/interiør/hageutstyr/hvitevarer etc unna da jeg skiftet bolig nylig. Noen prutet men det må jo være lov. Alle kom til avtalt tid, og alle betalte med kontanter, ingen problemer. Anonymkode: 5530f...0f0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #25 Skrevet 15. juni 2016 Jeg blir også oppgitt over at folk selger ting uten å oppgi mål eller størrelse. Eller de har ikke med bilde - hva er greia med det? "Bord selges" - Ja, jeg vil gjerne kjøpe et bord, spiller ingen rolle hvor stort det er eller hvordan det ser ut! "Verdens fineste brudekjole selges" - Supert, da kjøper jeg den, den passer nok sikkert selv om jeg er størrelse 40 og 180 cm og du kan være str alt mellom 34 og 50, og 150 cm høy for alt jeg vet. Anonymkode: acec1...f49 2
Plotty Skrevet 15. juni 2016 #26 Skrevet 15. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare god erfaring med finn.no, jeg solgte det meste av møbler/interiør/hageutstyr/hvitevarer etc unna da jeg skiftet bolig nylig. Noen prutet men det må jo være lov. Alle kom til avtalt tid, og alle betalte med kontanter, ingen problemer. Anonymkode: 5530f...0f0 Hvis jeg tenker etter på alt jeg har solgt eller gitt bort på finn. (det er en del men ikke masse.. pga flytting osv.) så har kanskje 1/3 vært irriterende ved at de ikke kommer eller at jeg har hatt skambud. (eller skambud var det alltid nesten) det er lov å prute men skambud gjør meg bare irritert. spesielt hvis de gjør det samma dagen jeg har lagt ut noe. er som regel ikke så desperat
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #27 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har egentlig nesten bare positive opplevelser med Finn, men skambud får jeg alltid. Da gir jeg høflig avslag, men så svarer de jammen meg frekt tilbake når jeg ikke godtar skambudet dems! Søppelfolk Anonymkode: 0ac89...f99 1
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #28 Skrevet 15. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å innse at finn.no ikke passer for deg? Eller heller se på måten du utformer dine annonser på, og måten du gjør henvendelser til andre finnbrukere på? Kommunikasjon mellom kjøper og selger på epost eller telefon er som regel kommunikasjon mellom to personer, der du utgjør 50 % av denne kommunikasjonenen. HI gir i så måte ikke verdens beste inntrykk av deg som en enkel og sympatisk person å forholde seg til, etter min mening. Jeg bruker finn mye, og har skjelden problemer verken med kjøpere, selgere eller gis bort annononsører. Ellers har jeg nylig fått tips om appen til kaupang.no Men ligger hovedproblemet til badebuksa i manglende kommunikasjon så vil verken facebook eller kaupang kunne gi henne bedre erfaringer ved kjøp/salg beklageligvis. Anonymkode: daba3...731 Hva ditt inntrykk av meg er, herr AnonymBruker, er meg revnende likegyldig da det helt garantert er 100% feil. Siden du ikke fikk det med deg, så har jeg solgt masse og kjøpt litt på finn.no. Og da har jeg sendt i posten. De som forskuddsbetaler og vil ha tilsendt er ofte veldig greie, det er de som skal komme og hente, som er hovedproblemet. Jeg kan ikke noe for at de er idioter, og når man har en samtale der man avtaler tidspunkt for levering/henting, og begge sier at "ja, det er vi enige i", så er det en avtale. Det er ikke kommunikasjonssvikt. Du lever virkelig i din egen fantasiverden, og jeg kunne nok analysert mye ved deg og utifra hva du skriver der, men siden jeg ikke er uintelligent så forstår jeg at innlegg og tråder på KG ikke er representativt for hvordan man er som person ellers. Uansett hvor mange tråder jeg skriver her, eller hvor mange kommentarer du leser at jeg skriver, så vet du null om meg. For alt du vet er jeg det stikk motsatte av slik jeg fremstår (for deg) her inne i virkeligheten. Mange av oss KG-brukere har jobber vet du, der vi må fremstå som profesjonelle, og ordlegge oss en smule annerledes enn her på Kvinneguiden, så tvil ikke på at jeg har evnen til å ordlegge meg nøyaktig slik jeg vil for å oppnå nøyaktig det jeg ønsker å oppnå.
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #29 Skrevet 15. juni 2016 15 minutter siden, Plotty skrev: ja det har jeg og gjort. Alltid gått greit. dette var før Vipps kom inn i bildet Ja, det er jo ganske nytt
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #30 Skrevet 15. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare god erfaring med finn.no, jeg solgte det meste av møbler/interiør/hageutstyr/hvitevarer etc unna da jeg skiftet bolig nylig. Noen prutet men det må jo være lov. Alle kom til avtalt tid, og alle betalte med kontanter, ingen problemer. Anonymkode: 5530f...0f0 Så fint! Men er det den eneste gangen du har solgt noe? Jeg har 10 år med finn som jeg baserer dette på. Ikke 1 år, liksom, dette er erfaringer jeg har gjort meg gjennom mange år. Men heldigvis så har det nå kommet noe nytt så man kan rangere brukere med stjerner. Genialt.
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #31 Skrevet 15. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir også oppgitt over at folk selger ting uten å oppgi mål eller størrelse. Eller de har ikke med bilde - hva er greia med det? "Bord selges" - Ja, jeg vil gjerne kjøpe et bord, spiller ingen rolle hvor stort det er eller hvordan det ser ut! "Verdens fineste brudekjole selges" - Supert, da kjøper jeg den, den passer nok sikkert selv om jeg er størrelse 40 og 180 cm og du kan være str alt mellom 34 og 50, og 150 cm høy for alt jeg vet. Anonymkode: acec1...f49 Ja, det er jo verdens fineste så da gjør det vel ikke noe
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #32 Skrevet 15. juni 2016 10 minutter siden, Plotty skrev: Hvis jeg tenker etter på alt jeg har solgt eller gitt bort på finn. (det er en del men ikke masse.. pga flytting osv.) så har kanskje 1/3 vært irriterende ved at de ikke kommer eller at jeg har hatt skambud. (eller skambud var det alltid nesten) det er lov å prute men skambud gjør meg bare irritert. spesielt hvis de gjør det samma dagen jeg har lagt ut noe. er som regel ikke så desperat Skambud er frekt. Har heldigvis ikke opplevd så mye av det. Tror det er tilfeldigheter som spiller inn, og litt hva man selger også. Jeg selger ting ofte billig, fordi jeg vil bli kvitt det.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #33 Skrevet 15. juni 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å innse at finn.no ikke passer for deg? Eller heller se på måten du utformer dine annonser på, og måten du gjør henvendelser til andre finnbrukere på? Kommunikasjon mellom kjøper og selger på epost eller telefon er som regel kommunikasjon mellom to personer, der du utgjør 50 % av denne kommunikasjonenen. HI gir i så måte ikke verdens beste inntrykk av deg som en enkel og sympatisk person å forholde seg til, etter min mening. Jeg bruker finn mye, og har skjelden problemer verken med kjøpere, selgere eller gis bort annononsører. Ellers har jeg nylig fått tips om appen til kaupang.no Men ligger hovedproblemet til badebuksa i manglende kommunikasjon så vil verken facebook eller kaupang kunne gi henne bedre erfaringer ved kjøp/salg beklageligvis. Anonymkode: daba3...731 Wtf? Er du sikker på at du svarer riktig bruker og i riktig tråd? Jeg har hatt både positiv og negativ erfaring med finn brukere. Stort sett har det vært skikkelige henvendelser og jeg har alltid vært tydelig på kommunikasjon. Allikevel opplevde jeg at det ramlet inn useriøse henvendelser de siste gangene jeg hadde annonser der, og jeg endte med å gi bort alt til ett loppemarked istedenfor. Og dessverre, må jeg si, når jeg sjekket hvorfra henvendelsene kom, ble det tydelig at det var mange utlendinger og mennesker som var rusmisbrukere samt noen veldig spesielle religiøse mennesker. Samtlige skulle ha en vare, prutet masse, dukket aldri opp til avtalt sted og tidspunkt, og OM de dukket opp, skulle de enten ikke ha alt allikevel eller forsøkte seg på enda mer pruting. Gjerne ned til 5% av opprinnelig pris. Kundenivået på finn har blitt betraktelig verre de siste 5 årene, og man hører stadig vekk historier som ts forteller. Jeg brukte å synes at finn var topp løsning, men etter mine erfaringer til tross for tydelige annonser, med gyldige kvitteringer, skikkelig beskrivelse av vare og bra bilder, innser jeg at finn dessverre er overtatt av mange useriøse og til dels kriminelle brukere. Det er ingen hemmelighet at politiet feks sjekker om tyvegods blir solgt på finn. Det blir dessuten helt feil å påstå at @Badebuksa er problemet her. Det fremkommer tydelig i alle svarene HAN skriver. Anonymkode: 68e96...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #34 Skrevet 15. juni 2016 31 minutter siden, Badebuksa skrev: Så fint! Men er det den eneste gangen du har solgt noe? Jeg har 10 år med finn som jeg baserer dette på. Ikke 1 år, liksom, dette er erfaringer jeg har gjort meg gjennom mange år. Men heldigvis så har det nå kommet noe nytt så man kan rangere brukere med stjerner. Genialt. Stjernerangering er på tide, men jeg syns finn kunne hatt et enklere varslingssystem av useriøse kjøpere. Slik at de kunne blitt utestengt feks. Anonymkode: 68e96...b8d
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #35 Skrevet 15. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stjernerangering er på tide, men jeg syns finn kunne hatt et enklere varslingssystem av useriøse kjøpere. Slik at de kunne blitt utestengt feks. Anonymkode: 68e96...b8d Ja, det er sant. Man kan jo rapportere (måtte det en gang, men en full bruker som ringte meg kl 03 på natta..!), men han er der jo enda tror jeg, så.. Han var småkjendis og så jeg burde vel egentlig tipset vg
EvaLena Skrevet 15. juni 2016 #36 Skrevet 15. juni 2016 Jeg solgte bilen min på finn for noen år siden. Skrev i annonsen at den var ferdigprutet og først til mølla fikk bilen. Ikke før ferdig med annonsen så kom første tlf/ sms med skambud. Gadd ikke svare på sms'ene engang. Etterhvert hadde jeg to som ville kjøpe bilen til oppgitt sun, jeg sier ifra til begge at den som kommer først får den og det var Ok. Da den første kom så ble bilen solgt og jeg sendte sms til han andre om at bilen nå var solgt. Han hadde ikke tenkt å komme før dagen etter uansett, så han fikk beskjed tidlig. Enden på visa var at interessent nr 2 skulle saksøke meg for å ha solgt "HANS" bil uten samtykke. Hvis jeg ikke betalte han 10% av salgssummen innen 10 dager, så ville saken havne i retten og jeg ville tape med glans. Jeg venter fremdeles på papirer på når rettssaken skal være og ikke minst hvor? 6 år siden dette skjedde, så jeg kan vel bare roe ned 6
lunamuna Skrevet 15. juni 2016 #37 Skrevet 15. juni 2016 Jeg er en finn-bruker, men jeg oppfører meg. Jeg skulle selge akvariet for et år siden, og la ut til rimelig pris da jeg ville ha det bort så fort som mulig. Det var et stort akvarium, med mange flotte fisker, planter, sand og annen dekorasjon. Jeg ble budt halvparten, og sa at vi kunne møtes på midten. Joda, det var greit. Det er MYE styr å ordne et akvarium for en biltur - 250 liter vann skal tømmes, 50 liter vann skal samles i poser og bøtter, sammen med planter og fisker og annet. Det tar ikke fem minutter, for å si det sånn. Man blir tålig svett også, løpe frem og tilbake med de hersens bøttene stufulle av vann, vaske glasset og fange de sprelske fiskene. Kjøperen dukket opp, heldigvis. Jeg tror jeg hadde kasta alt sammen om ikke. Men da bilen deres var lastet opp med dette her, så ville de bare betale halvparten av den avtalte prisen! Så hvis prisen opprinnelig var 2000, vi ble enige om 1500, så ville de nå bare betale 500. Satte seg helt på bakbeina ved den avtalte prisen. De nektet attpåtil å flytte bøttene (som var fulle av vann i doble plastsekker) som sto i bilen, tilbake. De kom altså til å enten betale 500 eller stjele det. Jeg ble hissig, så de ga seg på at de da kunne betale det opprinnelige budet deres (1000). Jeg ga meg på det, jeg hadde ungene hjemme og kunne ikke akkurat hente balltreet foran dem... I tillegg, og det er faktisk det som irriterer meg mest, det er at det sto to bøtter igjen da vi var ferdige, som jeg skulle beholde (de trengte de andre bøttene til frakten, da de ikke tok med bøtter selv), så tok de med seg den ene bøtta uten at jeg så det. Den var tom, de hadde ikke trengt den i det hele tatt. Det var den beste vaskepøsen min (en dyrere type, som er god å helle fra, solid og behagelig håndtak, samt litermål), og jeg har siden aldri funnet en jeg er like fornøyd med. Beklager et langt innlegg om èn opplevelse. 4
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #38 Skrevet 15. juni 2016 (endret) 2 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg solgte bilen min på finn for noen år siden. Skrev i annonsen at den var ferdigprutet og først til mølla fikk bilen. Ikke før ferdig med annonsen så kom første tlf/ sms med skambud. Gadd ikke svare på sms'ene engang. Etterhvert hadde jeg to som ville kjøpe bilen til oppgitt sun, jeg sier ifra til begge at den som kommer først får den og det var Ok. Da den første kom så ble bilen solgt og jeg sendte sms til han andre om at bilen nå var solgt. Han hadde ikke tenkt å komme før dagen etter uansett, så han fikk beskjed tidlig. Enden på visa var at interessent nr 2 skulle saksøke meg for å ha solgt "HANS" bil uten samtykke. Hvis jeg ikke betalte han 10% av salgssummen innen 10 dager, så ville saken havne i retten og jeg ville tape med glans. Jeg venter fremdeles på papirer på når rettssaken skal være og ikke minst hvor? 6 år siden dette skjedde, så jeg kan vel bare roe ned For en tufs Jeg kjøpte bil i år på finn, og ringte ganske umiddelbart etter den ble lagt ut. Dro og kjøpte den 3t etterpå. Han hadde blitt nedringt av folk, det er jo førstemann til mølla med mindre man avtaler at "du skal få den". Og det gjorde jo ikke du, du sa at det var førstemann til mølla... han kommer ikke langt med det, han ble vel sur da Endret 15. juni 2016 av Badebuksa
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #39 Skrevet 15. juni 2016 En av de bedre finn historiene: Jeg skulle selge en støpejernspanne og prisen var 100,-. Snart kom det inn en mld fra en som absolutt ville ha den OG han tilbød faktisk å kjøpe den for dobbelt pris pluss betale porto. På forskudd. Pengene kom på konto, stekepannen ble sendt og mottager sendte mld om at pakken var vel mottatt og at han var veldig fornøyd. Jeg er fortsatt overrasket over det hele. Positivt selvfølgelig Anonymkode: 68e96...b8d 2
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2016 #40 Skrevet 15. juni 2016 2 minutter siden, lunamuna skrev: Jeg er en finn-bruker, men jeg oppfører meg. Jeg skulle selge akvariet for et år siden, og la ut til rimelig pris da jeg ville ha det bort så fort som mulig. Det var et stort akvarium, med mange flotte fisker, planter, sand og annen dekorasjon. Jeg ble budt halvparten, og sa at vi kunne møtes på midten. Joda, det var greit. Det er MYE styr å ordne et akvarium for en biltur - 250 liter vann skal tømmes, 50 liter vann skal samles i poser og bøtter, sammen med planter og fisker og annet. Det tar ikke fem minutter, for å si det sånn. Man blir tålig svett også, løpe frem og tilbake med de hersens bøttene stufulle av vann, vaske glasset og fange de sprelske fiskene. Kjøperen dukket opp, heldigvis. Jeg tror jeg hadde kasta alt sammen om ikke. Men da bilen deres var lastet opp med dette her, så ville de bare betale halvparten av den avtalte prisen! Så hvis prisen opprinnelig var 2000, vi ble enige om 1500, så ville de nå bare betale 500. Satte seg helt på bakbeina ved den avtalte prisen. De nektet attpåtil å flytte bøttene (som var fulle av vann i doble plastsekker) som sto i bilen, tilbake. De kom altså til å enten betale 500 eller stjele det. Jeg ble hissig, så de ga seg på at de da kunne betale det opprinnelige budet deres (1000). Jeg ga meg på det, jeg hadde ungene hjemme og kunne ikke akkurat hente balltreet foran dem... I tillegg, og det er faktisk det som irriterer meg mest, det er at det sto to bøtter igjen da vi var ferdige, som jeg skulle beholde (de trengte de andre bøttene til frakten, da de ikke tok med bøtter selv), så tok de med seg den ene bøtta uten at jeg så det. Den var tom, de hadde ikke trengt den i det hele tatt. Det var den beste vaskepøsen min (en dyrere type, som er god å helle fra, solid og behagelig håndtak, samt litermål), og jeg har siden aldri funnet en jeg er like fornøyd med. Beklager et langt innlegg om èn opplevelse. Men forstår godt at du ble irritert, de var sannelig frekke. Avtale er avtale! Får ha med balltre neste gang? Og å stjele bøtta... lavmål...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå