Gå til innhold

Brukere av www.finn.no! De irriterer meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Er du en sånn bruker? Ta deg sammen! Jeg har svært dårlig erfaring med finn.no (jada, noen er helt ålreite, men de gangene jeg har solgt noe eller kjøpt noe der har det ofte vært mye tull og/eller mas). 

Kjøper:

"Jeg kjøper den for 600 kr, kommer og henter i morgen kl 18"

Meg:

"Ok!"
*utveksler telefonnumre*

Kl blir 18. Hvor ble av personen da? Kl blir 1830, sender sms. Ikke svar. Sender melding på finn. Ikke svar. Hører ikke mer. 

=====||=====

Gjentar seg 250 ganger til med andre brukere, andre varer og andre situasjoner. Hei, jeg kommer. Hei, jeg vil kjøpe den. Ingenting skjer. Bortsett fra småvarer som skal sendes, der er brukerne stort sett ivrige og betaler for seg. 

Til og med ting som gis bort. Hva er problemet til sånne folk? Som bare ikke svarer mer, som ikke dukker opp som avtalt? Ser ikke for meg at de er videre suksessfulle på andre områder i livet heller, gitt. 

Og så denne her da (jeg har ikke hester, bare et teit eksempel)

Selger:

"Hei, ser at du vil kjøpe en hest. Jeg har en til salgs"

Jeg:

"Hei! Ok, hvor mye koster den og når kan jeg komme og se på den?"

Selger:
"Sorry, den ble solgt". 

Eh. Hvis DU sender meg en melding og tilbyr meg en vare du ønsker å selge til meg, og jeg svarer innen rimelig tid (ganske med én gang), så kan du da ikke bare selge den til en annen person sånn uten videre? :murvegg: 

FOLK!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Har opplevd flere ganger at folk ikke dukker opp og ikke svarer når man etterlyser de... 

Anonymkode: b6213...463

AnonymBruker
Skrevet

Og derfor sluttet jeg å bruke finn. Det er så mange useriøse der.

Anonymkode: 68e96...b8d

Gjest Badebuksa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Har opplevd flere ganger at folk ikke dukker opp og ikke svarer når man etterlyser de... 

Anonymkode: b6213...463

Det er så kjipt, særlig hvis det er noe man må bære ut på gårdsplassen. (Og så inn igjen etterpå...) 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel allerede ett par andre tråder her på forumet som handler om irriterende folk eller "ting som irriterer grenseløst"

Anonymkode: 0d986...de8

Gjest Badebuksa
Skrevet

Og derfor sluttet jeg å bruke finn. Det er så mange useriøse der.

Hva bruker du da? Prøvde meg på Facebook, men synes ikke det funket så bra. Ingen som vil ha noen ting med mindre det koster 10 kr :P

Gjest Badebuksa
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel allerede ett par andre tråder her på forumet som handler om irriterende folk eller "ting som irriterer grenseløst"

Anonymkode: 0d986...de8

Eh, ja, og denne tråden handler om finn-brukere. Ok? Skjønte du det nå, eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Uff, ja. Mange Finn-brukere er i en klasse for seg.

I tillegg til alt det du nevner her har jeg vært borti flere som har solgt tingene mens jeg er på vei. 

Jeg: Har du solgt skrivebordet, jeg vil gjerne ha det.

Selger: Neida, bare kom etter 18 i kveld så er det ditt.

Jeg: OK, det er ca 8 mil for meg å kjøre, så det er viktig at jeg vet at jeg får det.

Selger: Null problem, det er ditt.

*Har kjørt ca 7/8 mil*

Selger: Jeg solgte nettopp skrivebordet, så du trenger ikke komme allikevel. 

Jeg: ...........

Sånt synes jeg er både frekt og unødvendig. 

I tillegg er det alle disse som ikke kan skrive noen opplysninger om det de selger. 

For en uke siden gikk jeg på Finn for å kjøpe nytt stuebord. Ikke èn person hadde oppgitt målene på bordet. Greit nok hvis man skriver navnet på bordet og hvor det er kjøpt, men nei. Blir de ikke lei av å få 900 spørsmål om størrelsen på det de selger? 

Det verste var hun som hadde bordet jeg skulle kjøpe. Hun oppga størrelsen på mail, bordet var perfekt, så vi dro for å kjøpe det. Målene stemte ikke i det hele tatt, og bordet var ca 50 cm lenger enn det hun hadde oppgitt. En halv meter fra eller til har faktisk litt å si! 

Anonymkode: 07ada...251

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jepp jepp jepp... Har mye på Finn selv, og har vært heldig å få solgt masse, men Gud å mange IDIOTER det finnes der ute... Ting som har skjedd med deg har skjedd med deg for å si det sånn... Glad for å få solgt noe, men innerst inne hater jeg Finn-folk rett og slett... 

Anonymkode: 1399e...e6e

Skrevet

Jeg ser jo alle disse trådene her inne om Finn.no og enten så har jeg vært veldig heldig eller kanskje det er stedet jeg bor som gjør det, men jeg har aldri opplevd noe negativt hverken ved kjøp eller salg. Har stort sett fått prisene jeg har sett for meg, legger inn et lite prutningsmonn når jeg setter prisen i annonsen, og har aldri opplevd å vente forgjeves. 

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, ja. Mange Finn-brukere er i en klasse for seg.

I tillegg til alt det du nevner her har jeg vært borti flere som har solgt tingene mens jeg er på vei. 

Jeg: Har du solgt skrivebordet, jeg vil gjerne ha det.

Selger: Neida, bare kom etter 18 i kveld så er det ditt.

Jeg: OK, det er ca 8 mil for meg å kjøre, så det er viktig at jeg vet at jeg får det.

Selger: Null problem, det er ditt.

*Har kjørt ca 7/8 mil*

Selger: Jeg solgte nettopp skrivebordet, så du trenger ikke komme allikevel. 

Jeg: ...........

Sånt synes jeg er både frekt og unødvendig. 

I tillegg er det alle disse som ikke kan skrive noen opplysninger om det de selger. 

For en uke siden gikk jeg på Finn for å kjøpe nytt stuebord. Ikke èn person hadde oppgitt målene på bordet. Greit nok hvis man skriver navnet på bordet og hvor det er kjøpt, men nei. Blir de ikke lei av å få 900 spørsmål om størrelsen på det de selger? 

Det verste var hun som hadde bordet jeg skulle kjøpe. Hun oppga størrelsen på mail, bordet var perfekt, så vi dro for å kjøpe det. Målene stemte ikke i det hele tatt, og bordet var ca 50 cm lenger enn det hun hadde oppgitt. En halv meter fra eller til har faktisk litt å si! 

Anonymkode: 07ada...251

Fy, det er dårlig gjort..! Skulle nesten krevet bensinpenger av den dusten. Man kan begynne å lure på folk. Jeg kjører aldri langt for å hente noe, fordi jeg er redd for at varen ikke er som jeg tror og at det blir bomtur. Og nå som jeg leser dette kommer jeg i hvertfall ikke til å kjøre lenger enn 35 min :)

Oi, da var hun skikkelig dårlig på å måle.. Gambling det derre finn-greiene.

Endret av Badebuksa
skrev gamling ;D
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte en ting.. På noen av annonsene mine har jeg mange mange treff, hundrevis og noen er faktisk sett på over 10 ganger av samme person + at folk lagrer annonsene mine, hvorfor hvis du er så interessert at du ser samme annonse 10 ganger ikke bare sende meg et bud??? #klørmegihue... 

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jepp jepp jepp... Har mye på Finn selv, og har vært heldig å få solgt masse, men Gud å mange IDIOTER det finnes der ute... Ting som har skjedd med deg har skjedd med deg for å si det sånn... Glad for å få solgt noe, men innerst inne hater jeg Finn-folk rett og slett... 

Da er vi to! Synes sending ofte går OK, jeg får forskuddsbetaling og sender pakken dagen etter pengene er mottatt - alltid - med mindre jeg har fått omgangssyken eller noe ;) Men det andre vi snakket om...håpløst! 

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg glemte en ting.. På noen av annonsene mine har jeg mange mange treff, hundrevis og noen er faktisk sett på over 10 ganger av samme person + at folk lagrer annonsene mine, hvorfor hvis du er så interessert at du ser samme annonse 10 ganger ikke bare sende meg et bud??? #klørmegihue... 

Nei, det er rart, kanskje de venter på feriepengene hehe. Ingen gidder å lagre annonsene mine da, med meg er det litt sånn at enten så renner finnboksen ned med meldinger, eller så hører jeg ingenting. Så etter 3 uker så: "Har du den fortsatt!??!?!?? Jeg VIL HA DEN". (Nei, det vil du ikke, du vil bare kaste bort tiden min. Men ok, gi deg en sjanse, dum som jeg er)

Gjest Badebuksa
Skrevet
6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg ser jo alle disse trådene her inne om Finn.no og enten så har jeg vært veldig heldig eller kanskje det er stedet jeg bor som gjør det, men jeg har aldri opplevd noe negativt hverken ved kjøp eller salg. Har stort sett fått prisene jeg har sett for meg, legger inn et lite prutningsmonn når jeg setter prisen i annonsen, og har aldri opplevd å vente forgjeves. 

Det må være noe med der du bor ;) Eller er du kanskje lite på finn? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Badebuksa skrev:

Hva bruker du da? Prøvde meg på Facebook, men synes ikke det funket så bra. Ingen som vil ha noen ting med mindre det koster 10 kr :P

Ingenting nå for tiden, og jeg forsøker unngå å kjøpe ting jeg ikke får bruk for. Og gir bort det som kan gis bort. Shoppestopp er veldig greit :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og så har du denne irriterende selgeren da...

Hun hadde en dings som jeg ville kjøpe som vi avtalte at jeg skulle kjøpe for 100kr jeg husker ikke helt men det var ikke veldig store summen altså. Hun skulle sende det til meg. Hun spurte aldri om hvordan jeg ville betale. Plutselig kom det brev i posten til meg om at hun hadde sendt pakken i oppkrav.... oppkrav er jo svindyrt så da skulle jeg plutselig betale 100 kr pluss 300kr !!! oppkrav... for en brukt elektrisk dings jeg ikke hadde garanti for at funket eller noe...

Hadde hun gitt meg et alternativ så hadde jeg gladelig betalt på forhånd til hennes konto nr eller brukt betalingsgarantien, IDIOT og for å si det sånn... Jeg henta ikke ut den pakka...

Men ja. jeg og har lagt ut mye på salg på finn og det har hent flere ganger at de ikke gidder å dukke opp. og eller at de tror at prisen jeg har satt på tingen er bare noe jeg har tatt fra løse lufta og syns det er helt greit å gi veldig dårlig tilbud. 5 minutter etter at jeg la ut posten. hva er det de innbiller seg

Endret av Plotty
tillegg
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ingenting nå for tiden, og jeg forsøker unngå å kjøpe ting jeg ikke får bruk for. Og gir bort det som kan gis bort. Shoppestopp er veldig greit :fnise:

Det er sant :) Jeg er i en situasjon der det blir endel kjøp-salg-situasjoner. Behovet er der, liksom. Ellers må jeg hive endel greier. Har vært perioder der jeg har vært mye på finn og lite på finn, alt ettersom hva jeg vil bli kvitt.

Ble en gang kvitt en eske med bøker, det var jeg fornøyd med! :D 

Gjest Badebuksa
Skrevet
2 minutter siden, Plotty skrev:

Og så har du denne irriterende selgeren da...

Hun hadde en dings som jeg ville kjøpe som vi avtalte at jeg skulle kjøpe for 100kr jeg husker ikke helt men det var ikke veldig store summen altså. Hun skulle sende det til meg. Hun spurte aldri om hvordan jeg ville betale. Plutselig kom det brev i posten til meg om at hun hadde sendt pakken i oppkrav.... oppkrav er jo svindyrt så da skulle jeg plutselig betale 100 kr pluss 300kr !!! oppkrav... for en brukt elektrisk dings jeg ikke hadde garanti for at funket eller noe...

Hadde hun gitt meg et alternativ så hadde jeg gladelig betalt på forhånd til hennes konto nr eller brukt betalingsgarantien, IDIOT og for å si det sånn... Jeg henta ikke ut den pakka...

Oi, det ble plutselig svindyrt! Kjedelige greier... hvis du ikke henter pakken, blir den kun returnert til henne? 

Skrevet
1 minutt siden, Badebuksa skrev:

Oi, det ble plutselig svindyrt! Kjedelige greier... hvis du ikke henter pakken, blir den kun returnert til henne? 

Blir den sikkert....jeg fikk 2 påminnelser og så hørte jeg ikke mer bortsett fra ei veldig sur dame... Hva var det hun inbilte seg?? at jeg skulle betale 400kr for en gammel brukt dings uten garantier for at den virket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...