AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #21 Skrevet 15. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke funnet henne :(Ja, kattemor er ute nå, hun er plutselig ute nesten hele tiden og det har hun ikke vært siden før ungene ble født. Så jeg håper det er et tegn på kattungen er en plass og at hun er hos den for av og til å komme tilbake til de andre. Når hun kommer inn og vil ut igjen skal jeg prøve å følge etter henne. Anonymkode: 2f339...128 Kattemor selv kan ha flyttet kattungen ved å ta den ut gjennom vinduet. Har du prøvd å følge etter henne for å se hvor hun går? Anonymkode: b256e...4a4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #22 Skrevet 15. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry ass, men jeg er helt enig med AB. Du fortjener å høre at du har vært uansvarlig. Har en kattunge selv, og ville aldri tatt så mye som sjansen på å la et vindu stå oppe hvis jeg ikke visste 100% sikkert at katten ikke kom seg ut. Jeg vil helst vite hvor katten min er til enhver tid, fordi jeg ikke vil at hun skal forsvinne for meg. At du blåser det bort som "gjort er gjort" er skikkelig ufint synes jeg. Du får bare hoppe av din høye hest og innrømme at du har driti deg ut. Stakars lille kattunge. Håper den ikke har dødd pga din uansvarlighet. Anonymkode: f22e2...0e0 Hvis det er noen som burde hoppe av sin høye hest her så er det deg. Snakk om å være hjelpsom. Anonymkode: b1bd0...a4a 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #23 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kattemor selv kan ha flyttet kattungen ved å ta den ut gjennom vinduet. Har du prøvd å følge etter henne for å se hvor hun går? Anonymkode: b256e...4a4 Jeg tror ikke hun har gjort det, de er jo såpass store nå, jeg har hvertfall ikke sett at hun har bært på de på lenge. Men man vet jo aldri. Nei, jeg har ikke fått gjort det, i går når jeg letet så fotfulgte hun meg hele tiden, nesten som at hun letet hun også. Hun har vært vekke i hele dag, utenom en tur innom midt på dagen, noe som er helt uvanlig, hun er her vanligvis hele tiden med ungene (utenom en tissepause på natta) . Så nå venter jeg på henne og skal følge etter henne når hun går ut igjen. Anonymkode: 2f339...128
Gjest Bloodless Skrevet 15. juni 2016 #24 Skrevet 15. juni 2016 Krysser fingre og tær for at du finner kattungen.
Linnpinn9 Skrevet 16. juni 2016 #25 Skrevet 16. juni 2016 Den Wednesday, June 15, 2016 at 16.36, AnonymBruker skrev: Jeg blåser det ikke bort. Og jeg innrømmer at jeg har gjort feil. Blåser jeg det bort som "gjort er gjort"? Da hadde jeg vel blåst i om kattungen var borte og latt vær å lete da? Jeg gikk inn her for å spørre om råd, ikke for å høre: "Stakkars lille kattunge, håper den ikke har dødd av din uansvarlighet." Det synes jeg er ufint. Det trenger jeg ikke et forum til. Jeg lå våken i natt...Hadde jeg laget en tråd om at den var borte og at jeg bare orket å lete i en time DA kunne du skrevet at jeg var uansvarlig, jeg skriver en fortvilt tråd og da synes jeg det er ufint å kun påpeke at jeg har "driti meg ut" som du sier. Jeg er veldig stresset, lei meg og oppgitt og blir derfor sikkert enda mer provosert enn nødvendig nå, men synes hele tiden jeg ser tråder hvor folk spør om et problem og istedenfor å svare på problemet får trådstarter kjeft for det som utløste problemet. Anonymkode: 2f339...128 Ikke bry deg om de. Alltid noen som bare må kjefte uansett hva saken gjelder. Alle kan gjøre feil. Vi er bare mennesker Synes det er dårlig gjort å gi deg dårlig samvittighet og kjefte. Hva skal det være godt for? 1
Linnpinn9 Skrevet 16. juni 2016 #26 Skrevet 16. juni 2016 23 timer siden, Bloodless skrev: Krysser fingre og tær for at du finner kattungen. Enig 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #27 Skrevet 17. juni 2016 La meg gjette- kattungen er død. Pytt pytt, den vandret sikkert heden lykkelig alene, frossen eller spist . "Gjort er gjort ", vi er jo bare mennesker haha. FY f. Anonymkode: 58718...232
Sinsiew Skrevet 17. juni 2016 #29 Skrevet 17. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette- kattungen er død. Pytt pytt, den vandret sikkert heden lykkelig alene, frossen eller spist . "Gjort er gjort ", vi er jo bare mennesker haha. FY f. Anonymkode: 58718...232 Du har lest hennes svar ja? dust.. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #30 Skrevet 18. juni 2016 Hvordan gikk det? Har du funnet den? Og til dere som er så negative, en kattunge på 10 uker kan godt klare seg ute en stund. Ikke at det er ideelt, men det er helt klart mulig. Anonymkode: d0b40...4d9
skruf Skrevet 18. juni 2016 #31 Skrevet 18. juni 2016 Hvis kattungen ikke er funnet til nå så tror jeg sjansen dessverre er stor for at den ikke lengre lever. Vet ikke hvor dere bor, men reven f.eks tar katter, og en liten kattunge er et lett bytte. Håper du kattungesikrer huset ditt fra nå av ts, ikke la vinduer stå åpent annet enn på luftestilling. Er det varmt og du vil lufte ut så steng kattungene inne på et rom mens du gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #32 Skrevet 18. juni 2016 TS her.. Ja, nå er jeg overlykkelig! For en time siden, når jeg skulle legge meg så hørte jeg et pip utenfor vinduet. Jeg tenkte at det sikkert var nabokatten, men ser allikevel ut, og der kommer mammapusen min gående med kattungen etter seg. Jeg trodde ikke mine egne øyne! Kattemammaen har altså hatt henne gjemt et sted ute i disse dagene, det må hun ha hatt. Hun har som skrevet tidligere vært mer ute enn vanlig, og ammet kattungene inne mindre enn vanlig. I går kveld når hun kom inn så det ut som at noen hadde sugd på ene patten hennes. Men jeg turde ikke tro på det. Fem dager etter at ungen forsvant kommer altså den ti uker gamle kattungen hjem med mammaen Tynn og usikker :/ Mammaen har hatt et kull før, og når kattungene var tolv uker og ble gitt vekk, mjauet og leitet hun ganske lenge etter de. Når det denne gangen var folk som vil ha katt og så på ungene, mjauet mammaen konstant og stresset. Er det mulig at hun husker igjen fra forrige gang og har gjemt den med vilje? og skjønt at nå måtte den ha mer enn morsmelk og kommet hjem med den? Høres rart ut, men jeg vet ikke hva katter kan skjønne... Nå blir hvertfall alt lukket godt her i huset, og mammaen skal stereliseres Takk til de som har kommet med nyttige og positive svar Anonymkode: 2f339...128 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 #33 Skrevet 18. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her.. Ja, nå er jeg overlykkelig! For en time siden, når jeg skulle legge meg så hørte jeg et pip utenfor vinduet. Jeg tenkte at det sikkert var nabokatten, men ser allikevel ut, og der kommer mammapusen min gående med kattungen etter seg. Jeg trodde ikke mine egne øyne! Kattemammaen har altså hatt henne gjemt et sted ute i disse dagene, det må hun ha hatt. Hun har som skrevet tidligere vært mer ute enn vanlig, og ammet kattungene inne mindre enn vanlig. I går kveld når hun kom inn så det ut som at noen hadde sugd på ene patten hennes. Men jeg turde ikke tro på det. Fem dager etter at ungen forsvant kommer altså den ti uker gamle kattungen hjem med mammaen Tynn og usikker :/ Mammaen har hatt et kull før, og når kattungene var tolv uker og ble gitt vekk, mjauet og leitet hun ganske lenge etter de. Når det denne gangen var folk som vil ha katt og så på ungene, mjauet mammaen konstant og stresset. Er det mulig at hun husker igjen fra forrige gang og har gjemt den med vilje? og skjønt at nå måtte den ha mer enn morsmelk og kommet hjem med den? Høres rart ut, men jeg vet ikke hva katter kan skjønne... Nå blir hvertfall alt lukket godt her i huset, og mammaen skal stereliseres Takk til de som har kommet med nyttige og positive svar Anonymkode: 2f339...128 Bra at kattungen kom hjem igjen, og enda bedre at kattemor skal kastreres! Å la en katt få to kull er fullstendig uforsvarlig og egostisk mtp hvor mye det florerer av kattunger som gis bort overalt! Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke kastrerer kattene sine med mindre det er rasekatter for avel. Du hadde griseflaks ts. Hold for guds skyld kattemammaen inne fra nå av. Hun er tydeligvis ute, og kan i teorien ha blitt gravid igjen. Katter kan få flere kull i året, så hvis ei katte blir uplanlagt gravid så bør du holde henne inne frem til hun er blitt kastrert. Selv om hun selv vil ut. Det er litt uforsvarlig kattehold dette som du bedriver...... Anonymkode: 50096...a94 11
Gjest Bloodless Skrevet 18. juni 2016 #35 Skrevet 18. juni 2016 Jeg er forsåvidt enig i mye av det ab a94 over her skriver, men synes det er fryktelig unødvendig å fortsette å kritisere når TS allerede vet at det var dumt å la vinduet stå på gløtt og allerede har planlagt å få katten kastrert (finnes det enda dyrleger som steriliserer?). Tipper disse 5 dagene var "lærepenge" nok. Alle kan gjøre feil. Kjempeglad for å høre at det endte bra, TS. Har sjekket tråden regelmessig.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #36 Skrevet 19. juni 2016 Gledelig at kattungen er I livet! -:) Men forkastelig og VANVIDD at TS ikke har kastrert katten sin!! Avskyelige er det og helt lavmål. Skjerp deg TS! Anonymkode: 58718...232 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #37 Skrevet 19. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gledelig at kattungen er I livet! -:) Men forkastelig og VANVIDD at TS ikke har kastrert katten sin!! Avskyelige er det og helt lavmål. Skjerp deg TS! Anonymkode: 58718...232 Dette underforumet bringer virkelig frem folks dårlige sider... Fryktelig ufin kommentar, som du lett kunne spart deg! Hvis de plager deg så fælt at fremmede mennesker ikke kastrerer katten sin kan du vel skrive et innlegg i avisa om det, ikke hakke løs på en tilfeldig trådstarter (som forøvrig ikke spurte om det du skriver her). Hvis du ikke vil det (avis-innlegget) kan du vel lage en egen tråd her inne? Avslutningsvis må jeg bare si at jeg synes det er avskyelig og lavmål av deg å spy ut slike kommentarer! Anonymkode: 68eb0...963 7
skravlus Skrevet 19. juni 2016 #38 Skrevet 19. juni 2016 Nå ble jeg kjempeglad, ts! Jeg har også sjekket tråden jevnlig for å se om det ville ende godt. Så flott at mammapus tok med ungen hjem 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #40 Skrevet 19. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette underforumet bringer virkelig frem folks dårlige sider... Fryktelig ufin kommentar, som du lett kunne spart deg! Hvis de plager deg så fælt at fremmede mennesker ikke kastrerer katten sin kan du vel skrive et innlegg i avisa om det, ikke hakke løs på en tilfeldig trådstarter (som forøvrig ikke spurte om det du skriver her). Hvis du ikke vil det (avis-innlegget) kan du vel lage en egen tråd her inne? Avslutningsvis må jeg bare si at jeg synes det er avskyelig og lavmål av deg å spy ut slike kommentarer! Anonymkode: 68eb0...963 lavmål er det så visst å ikke kastere katten sin, sende den ut og nå går gjennom 2 kull ! Det fins ingen legitim moralsk forklaring på dine valg I den anledning og det vet du innerst inne. Det er nettopp å si det klinkende klart til folk som er uansvarlige dyreeiere og det gjør jeg med glede. Skrive inn I avisen? Du mener det det spesielt nå om sommeren kommer artikler og drepte, dumpede PINEDE kattunger?? Nei, jeg gjør mye mer enn et innlegg, jeg tar meg av katter fra møkkaeiere, forsøker videreadoptere, fortelle at de MÅ sterilisere kattene sine. Faller Dem tungt om hjerte å høre respons på dine handlinger ser jeg, kanskje sinnet burde snus mot eget hushold og valg. Vi har alle ansvar. Anonymkode: 58718...232 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå