Gå til innhold

Kattunge borte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pusen min har kattunger og i dag evt. natt har en av de forsvunnet. Jeg finner den ingen plass, og eneste mulighet er at den (utrolig nok) må ha klart å hoppe opp til et vindu og kom seg ut på den måten.

Stakkars lille pusen er bare 10 uker gammel, jeg føler meg helt forferdelig siden dette har skjedd, og så i denne varmen som er nå :( Jeg har lett masse og fått ut savnet plakater. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan lokke den frem hvis den er i nærheten og er redd? mammaen har gått med meg i hele dag og "lett". Nesten så hun skjønner det :( 

Anonymkode: 2f339...128

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du oppe vinduer samtidig som du har kattunger? Sikker på at den ikke er under et sted? Den overlever ikke ute. 

Anonymkode: 8d122...676

• Liker 2
Skrevet

Den kan jo ha hoppet ut, men den kan vel så gjerne ha gjemt seg inne. Det er utrolig hvor små kattunger kan klemme seg inn! En gang fant jeg min inne i et skap jeg var sikker på at han ikke kunne ha kommet seg inn i... og jeg hadde jo også allerede sjekket det! Så sjekk alle skap, skuffer, kommoder og hauger med ting. Samt under sofa, senger, stoler og bak/inni hyller. Ingen steder er for små eller trange! Den kan ha klemt seg inn et sted og sitter fast. Det er ikke sikkert du hører den heller, ikke alle kattunger klarer å lage mye lyd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppe vinduer samtidig som du har kattunger? Sikker på at den ikke er under et sted? Den overlever ikke ute. 

Anonymkode: 8d122...676

Ja, jeg hadde et vindu åpent, men jeg hadde aldri tenkt at den kunne komme seg ut der. Dumt, men ikke vits å tenker på det nå.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, onyx skrev:

Den kan jo ha hoppet ut, men den kan vel så gjerne ha gjemt seg inne. Det er utrolig hvor små kattunger kan klemme seg inn! En gang fant jeg min inne i et skap jeg var sikker på at han ikke kunne ha kommet seg inn i... og jeg hadde jo også allerede sjekket det! Så sjekk alle skap, skuffer, kommoder og hauger med ting. Samt under sofa, senger, stoler og bak/inni hyller. Ingen steder er for små eller trange! Den kan ha klemt seg inn et sted og sitter fast. Det er ikke sikkert du hører den heller, ikke alle kattunger klarer å lage mye lyd.

Jeg vet, men jeg har lett overalt :( og den pleier alltid å komme frem når jeg rister med maten eller når moren roper på ungene..Den kan vel overleve ett døgn? to? huff, jeg får bare lete mer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg hadde et vindu åpent, men jeg hadde aldri tenkt at den kunne komme seg ut der. Dumt, men ikke vits å tenker på det nå.

Eh?! Du har med stor sannsynlighet tatt livet av kattungen med uforstand, og så bare blåser du i barten av det? Forkastelig.

Anonymkode: 58718...232

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh?! Du har med stor sannsynlighet tatt livet av kattungen med uforstand, og så bare blåser du i barten av det? Forkastelig.

Ro ned reka. Gjort er gjort. 

TS, håper du finner katten igjen! Så små katter klarer seg ikke altfor lenge alene, mest sannsynlig er den rett i nærheten. Kanskje den har gjemt seg under noe?

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville tatt en runde til i huset og kikket skikkelig godt etter kattungen på alle tenkelige og utenkelige plasser. Har selv funnet katter både inne i klesskap og kjøkkenskuffer. Og inni oppunder en sofa faktisk (kattungene var små, kattemor ble stresset og gjemte kattungene inni sofaen. Jeg var ikke klar over at sofaen vår hadde hulrom heller....fikk helt panikk og trodde at kattemor hadde gjemt de ute pga verandadøren sto på en gløtt. Vi brukte gjesterommet som katterom og hadde kattungesikret rommet med ei sponplate foran døren sånn at kattemor kunne hoppe over men ikke kattungene)

Det er absolutt en mulighet for at den kan ha kommet seg ut av vinduet. 10 uker gamle kattunger er full av eventyrlyst og overmot, og verdenen utenfor frister nok stort. Du bør lete rundt huset, i alle busker og kratt. Så små kattunger er ikke så tøffe selv om de tror det selv, så hvis den er ute så er den nok mest sannsynlig like i nærheten, livredd og skjelven. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest hva jeg skriver eller? Og hadde jeg giddet å skrive på et slikt forum som dette hvis jeg ikke hadde brydd meg? Ja, jeg var DUM som hadde det vinduet åpent og som ikke trodde at kattungen kunne hoppe så høyt at den kom seg ut, men jeg bruker ikke energi på å tenke på det nå, jeg bruker energi på å lete etter den. Frekk du er.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Ole Brumm skrev:

Er kattemoren utekatt? Isåfall, slipp henne ut! hun finner kattungen fortere enn deg. 

Edit: Det å leite høyt og lavt, under og over alt inne er en selvfølge. 

Ja, hun er utekatt, hun er veldig "hønemor" med kattungene og har pleid å være kun en tur ute for dagen, men i går og i natt var hun ute nesten hele tiden. Så jeg vet ikke om hun skjønner dette og leter, eller om hun faktisk vet hvor den er og er sammen med den en del. Jeg har prøvd å følge etter henne uten hell. Hun går bare rundt og snuser eller legger seg ned når jeg er der :( 

Skrevet

Huff, håper du finner kattungen. Har du kikket inne i alle skap? Vår katt var borte en halv dag og da var den lukket inne i klesskapet.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er den i tørketrommelen?

En gang hadde katten vår klart å komme seg innunder kjøkkenbenken. Altså bak lista ved gulvet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest hva jeg skriver eller? Og hadde jeg giddet å skrive på et slikt forum som dette hvis jeg ikke hadde brydd meg? Ja, jeg var DUM som hadde det vinduet åpent og som ikke trodde at kattungen kunne hoppe så høyt at den kom seg ut, men jeg bruker ikke energi på å tenke på det nå, jeg bruker energi på å lete etter den. Frekk du er.

Sorry ass, men jeg er helt enig med AB. Du fortjener å høre at du har vært uansvarlig. Har en kattunge selv, og ville aldri tatt så mye som sjansen på å la et vindu stå oppe hvis jeg ikke visste 100% sikkert at katten ikke kom seg ut. Jeg vil helst vite hvor katten min er til enhver tid, fordi jeg ikke vil at hun skal forsvinne for meg. At du blåser det bort som "gjort er gjort" er skikkelig ufint synes jeg. Du får bare hoppe av din høye hest og innrømme at du har driti deg ut. Stakars lille kattunge. Håper den ikke har dødd pga din uansvarlighet.

Anonymkode: f22e2...0e0

• Liker 5
Skrevet

Som de andre her skriver. Du må bare demontere hele rommet bit for bit. Leite ute I busker å kratt. Kikke og lytte I alle mulige ventiler, avløp, etc.

Og så er det en mulighet til. Som ikke er så hyggelig. 

Hvis kattungen var satt sammen feil. Så kan mora rettogslett ha "resirkulert" den :/

Så se nøye etter spor av den typen å.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, DizzyRonson skrev:

Som de andre her skriver. Du må bare demontere hele rommet bit for bit. Leite ute I busker å kratt. Kikke og lytte I alle mulige ventiler, avløp, etc.

Og så er det en mulighet til. Som ikke er så hyggelig. 

Hvis kattungen var satt sammen feil. Så kan mora rettogslett ha "resirkulert" den :/

Så se nøye etter spor av den typen å.

Kattemødre spiser ikke opp 10 uker gamle kattunger. I tilfeller det forekommer så er det nyfødte kattunger det er snakk om. 

Anonymkode: 50096...a94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kattunge en gang som greide å snike seg ut på verandaen (minstemann hadde hatt døra åpen i 2 sekunder). Den falt ned til terrassen i 1.etg, og da jeg skulle legge meg fant jeg henne ikke. Jeg pleier vanligvis ikke å telle kattungene, men av en eller annen grunn MÅTTE jeg finne ut hvor den siste var før jeg la meg (stort hus).

Var vel 2 på natta jeg endelig fant henne ute. Jeg stod ute og gikk litt rundt på plassen og hvisket og ropte forsiktig, og plutselig kom hun springende. Stakkars lille pusen hadde stått på terrassen i flere timer, altfor redd for å bevege seg noe som helst annet sted, og ble stående der hun falt ned.

Anonymkode: 3c4a4...88b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry ass, men jeg er helt enig med AB. Du fortjener å høre at du har vært uansvarlig. Har en kattunge selv, og ville aldri tatt så mye som sjansen på å la et vindu stå oppe hvis jeg ikke visste 100% sikkert at katten ikke kom seg ut. Jeg vil helst vite hvor katten min er til enhver tid, fordi jeg ikke vil at hun skal forsvinne for meg. At du blåser det bort som "gjort er gjort" er skikkelig ufint synes jeg. Du får bare hoppe av din høye hest og innrømme at du har driti deg ut. Stakars lille kattunge. Håper den ikke har dødd pga din uansvarlighet.

Anonymkode: f22e2...0e0

Jeg blåser det ikke bort. Og jeg innrømmer at jeg har gjort feil. Blåser jeg det bort som "gjort er gjort"? Da hadde jeg vel blåst i om kattungen var borte og latt vær å lete da? Jeg gikk inn her for å spørre om råd, ikke for å høre: "Stakkars lille kattunge, håper den ikke har dødd av din uansvarlighet." Det synes jeg er ufint.

Det trenger jeg ikke et forum til. Jeg lå våken i natt...Hadde jeg laget en tråd om at den var borte og at jeg bare orket å lete i en time DA kunne du skrevet at jeg var uansvarlig, jeg skriver en fortvilt tråd og da synes jeg det er ufint å kun påpeke at jeg har "driti meg ut" som du sier.

Jeg er veldig stresset, lei meg og oppgitt og blir derfor sikkert enda mer provosert enn nødvendig nå, men synes hele tiden jeg ser tråder hvor folk spør om et problem og istedenfor å svare på problemet får trådstarter kjeft for det som utløste problemet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Funnet kattungen?? 

Har du sluppet ut kattemoren slik at hun kan gå på egenhånd å snuse etter ungen sin??

Anonymkode: f5312...6c0

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funnet kattungen?? 

Har du sluppet ut kattemoren slik at hun kan gå på egenhånd å snuse etter ungen sin??

Anonymkode: f5312...6c0

Nei, jeg har ikke funnet henne :(Ja, kattemor er ute nå, hun er plutselig ute nesten hele tiden og det har hun ikke vært siden før ungene ble født. Så jeg håper det er et tegn på kattungen er en plass og at hun er hos den for av og til å komme tilbake til de andre. Når hun kommer inn og vil ut igjen skal jeg prøve å følge etter henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...