Gå til innhold

Besteforeldre; samvær og rettigheter?

Fremhevede innlegg

Gjest Becky48
Skrevet
2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Du bør ta til etterretning at du ikke har forstått problemstillingen :) 

Ikke sant, kunne sagt det samme til deg. Men jeg må vel be om tillatelse først. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Becky48 skrev:

Ikke sant, kunne sagt det samme til deg. Men jeg må vel be om tillatelse først. :)

Er du 12 eller? Det er ganske opplagt fra mange i denne tråden at TS sine "ekssvigerforeldre" ikke har noe de skulle ha sagt her.

Likevel insiterer du på at det er så lurt med advokat. Og det er jo ikke så dyrt..... Snakk om å mangle kunnskap og selvinnsikt.

Anonymkode: 2c4be...761

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Becky48 skrev:

Vel, jeg har nå forstått problemstilling og gitt adekvate råd.

TS: Du må bare la de styre. Fint om de kan være en ressurs for barnet etterhvert, men dette må du gjøre på egne premisser.

Gjest Becky48
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du 12 eller? Det er ganske opplagt fra mange i denne tråden at TS sine "ekssvigerforeldre" ikke har noe de skulle ha sagt her.

Likevel insiterer du på at det er så lurt med advokat. Og det er jo ikke så dyrt..... Snakk om å mangle kunnskap og selvinnsikt.

Utrolig rart at dere kan formulere en setning men ikke lese hva jeg skriver. Gjentatte ganger har jeg sagt at det er for at ts skal få roen å slippe å tenke på det mer. Å stole mer på hva dere sier enn en advokat vil jeg si er jævlig lite smart, men det er jo uansett opp til ts. Jeg har sagt fra mitt første innlegg at de ikke har noen rettigheter, men jeg hadde selv aldri fått roen bare fordi noen på et forum sier at de ikke har noen rettigheter. Hadde jeg hørt det fra en advokat så hadde jeg kunnet slappe av. Og jeg vil at ts skal få slappe av og nyte tiden med sin nyfødte datter.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Becky48 skrev:

Utrolig rart at dere kan formulere en setning men ikke lese hva jeg skriver. Gjentatte ganger har jeg sagt at det er for at ts skal få roen å slippe å tenke på det mer. Å stole mer på hva dere sier enn en advokat vil jeg si er jævlig lite smart, men det er jo uansett opp til ts. Jeg har sagt fra mitt første innlegg at de ikke har noen rettigheter, men jeg hadde selv aldri fått roen bare fordi noen på et forum sier at de ikke har noen rettigheter. Hadde jeg hørt det fra en advokat så hadde jeg kunnet slappe av. Og jeg vil at ts skal få slappe av og nyte tiden med sin nyfødte datter.

Det er jo ikke snakk om å stole på hva "vi sier"... Det er snakk om å stole på loven. Din usedvanlig naivitet gjelder ikke for alle. Dialog frem og tilbake med advokat hjelper ikke for en jævla dritt her. TS slipper jo ikke kontakt med de pga advokat. ...Det er ikke slik at en advokat kan overstyre deres behov for kontakt. en advokat har ingen politimyndighet, kan ikke pålegge kontaktforbud eller noen verdens ting som skal hjelpe.

Du er virkelig så på bærtur her. Du insisterer så iherdig på å ha rett. Du gir ikke et godt råd. Take it in!!

• Liker 4
Skrevet

Følg magefølelsen din ts, hvis du tror at foreldrene er i stand til å prøve gjøre hverdagen din sur ved å oppføre seg dårlig søk råd og hjel for å få slutt på det før det starter. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke snakk om å stole på hva "vi sier"... Det er snakk om å stole på loven. Din usedvanlig naivitet gjelder ikke for alle. Dialog frem og tilbake med advokat hjelper ikke for en jævla dritt her. TS slipper jo ikke kontakt med de pga advokat. ...Det er ikke slik at en advokat kan overstyre deres behov for kontakt. en advokat har ingen politimyndighet, kan ikke pålegge kontaktforbud eller noen verdens ting som skal hjelpe.

Du er virkelig så på bærtur her. Du insisterer så iherdig på å ha rett. Du gir ikke et godt råd. Take it in!!

Nei men kjære vene, gi dere da

! Start deres egen tråd og slutt å avspore denne!

Anonymkode: 01cc9...d7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS: 

Besteforeldre har ikke rett på samvær med barnet. 

Du sier du har tilbudt besteforeldrene å treffe barnet. Kanskje de sitter og venter på invitasjon? At de tenker at det er du som skal ta initiativ til treff? At de kontakter advokat fordi de blir frustrert over å vente på invitasjon som ikke kommer? Folk blir enda rarere når de blir besteforeldre enn når de blir foreldre, etter min erfaring. 

Send dem en skriftlig invitasjon (sms holder) med dato og tidspunkt. Vær mest mulig imøtekommende. Gode besteforeldre er en kjemperessurs som du bør unne ditt barn - og deg selv.

Fortsett å inviterer dem jevnlig. Dersom du ser at de får en god tone, kan du vurdere om du har lyst til å gi dem fast samvær.

Det er du som sitter med den juridiske makten her - forvalter du den godt kan barnet ditt nyte veldig godt av det.

Anonymkode: 81380...f96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du hil kunne få roet deg litt ned etter en samtale med folkene på Familievernkontoret, så jeg ville bestilt en time der. 

Anonymkode: c9108...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Becky48 skrev:

Det koster mer hvis det blir sak, ikke hvis du bare skal ha rådgivning, vennen. :) 

Men det kan jo ikke bli sak.

Men en advokat til 1000 kroner i timen er sjelden vare uansett.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Becky48 skrev:

Man må jo innlede et samarbeidsforhold til advokaten sin. Bli enige om strategi, fortelle hele hostrien etc etc og så betale regningen. Kanskje enklere for TS å snakke med besteforeldrene kanskje...??? Eller lese lovverket? 

Pubertalt kunnkapsnivå her..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...