Lyseblå Skrevet 14. juni 2016 #1 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Da tenkte jeg jeg skulle starte min egen dagbok her på forumet. Har tidligere hengt under et annet nick, men føler for en ny start nå! Gikk på vekta i dag morres og den viste nokså nøyaktig 95 kg. Fordelt 172 cm så er det ikke bare overvekt, det er fedme. Likevel kan jeg ikke se meg blind på BMI, jeg vet jeg har en del muskler og disse håper jeg på å bevare. Jeg har et mål om å komme ned på 70 tallet når det kommer til vekta, noe jeg ikke har vært siden tidlig tenårene. Dette blir et maraton, ikke 60 meteren, og jeg er villig til å bruke tiden jeg trenger.Største utfordring: Mat! Jeg elsker mat. Og alkohol! Utfordringen blir måtehold. Mål og delmål (denne skal oppdateres etter hvert hvis det er mulig!): Vekt: - 95 kg (14/6) - 93 kg - 90 kg - 85 kg - 80 kg - 75 kg Utholdenhet: (Har en runde på 6,25 km på skogsti/grusvei med mye opp og ned, tiden på denne runden skal forbedres) - 59:52 (12/6) Endret 14. juni 2016 av Lyseblå Skrivefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 14. juni 2016 #2 Del Skrevet 14. juni 2016 Spennende :D henger med her, jeg!👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2016 38 minutter siden, rh1 skrev: Spennende :D henger med her, jeg!👏🏻 Hyggelig! Da føler jeg i alle fall at jeg må prestere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 14. juni 2016 #4 Del Skrevet 14. juni 2016 Henger meg også på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juni 2016 God morgen! Vil oppsummere gårsdagen mtp mat og trening Mat: - Frokost: Et kneiprundstykke (slike fra butikken, bare dette er i kanatina på jobb), halve med crabsticksalat (med egg og majones i) og andre halvdelen med ost og smør. En liten melk (0,25 l) ekstra lett. - Lunsj: En Tine Gresk youghurt med jordbær og granola. - Middag: en porsjon(ca.) Go green thai curry og kylling, med hvit ris. - Kveldsmat: To skiver halvgrovt (spelt tror jeg) brød med makrell i tomat og agurk på. Og to glass melk, tipper 3 dl - Mellommåltider: Coop ananas og kokos smoothie 250 ml Trening: Hadde egentlig bestemt meg for å ikke trene i dag, kroppen var sliten og kneene verket. Ble likevel lurt med på en tur i frisk luft på ca. 4km der jeg ble litt svett og andpusten. Jeg bor hjemme nå og synes det er vanskelig å måtte lage min egen middag og spise kalorifattig, men jeg skal ta grep og være flink med å spise masse grønt istedenfor tomme karbohydrater. Lunsjen og frokosten på jobb kan klart forbedres, og det er min latskap det står på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 15. juni 2016 #6 Del Skrevet 15. juni 2016 Synes du har en god plan mtp kosthold jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juni 2016 Den 15.06.2016 at 23.02, gjest- silje skrev: Synes du har en god plan mtp kosthold jeg Takk! Men problemet er jo å holde seg til det. Jeg har egentlig ikke noe særlig usunnt kostholdt, men som folk sier; man KAN bli tjukk av sunn mat også... Hadde vært så "lett" om jeg bare måtte kutte ut Cola og sjokolade og hveteboller og iskrem i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 20. juni 2016 #8 Del Skrevet 20. juni 2016 Ja jeg vet det er jo kalorier i alt og det er ikke kun sjokolade som det er mye i, så når jeg begynte å telle kcal, så fikk jeg mange sjokkopplevelser! Den tilvenningsprosessen tar tid. Det gjorden den hvertfall for meg. Jeg brukte lang tid på å finne noe jeg kunne leve med, som ikke var for diettpreget, da jeg tross alt skal leve også! Og nå har jeg funnet min måte å gjøre det på og da er det ikke så vanskelig å holde seg til det, egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 20. juni 2016 #9 Del Skrevet 20. juni 2016 12 timer siden, Lyseblå skrev: Takk! Men problemet er jo å holde seg til det. Jeg har egentlig ikke noe særlig usunnt kostholdt, men som folk sier; man KAN bli tjukk av sunn mat også... Hadde vært så "lett" om jeg bare måtte kutte ut Cola og sjokolade og hveteboller og iskrem i hverdagen Er de ikke fantastiske disse "enkle tipsene til å gå ned i vekt"? - Spis grovt brød i stedet for loff - Spar brusdrikkingen til helgen - Ta trappen i stedet for heisen - Spis mindre ferdigmat - Bor du i gangavstand fra jobb, gå dit Den siste der hørte jeg senest i dag og jeg tenker bare.. duh! Men hva gjør man om man ikke har for vane å drikke brus eller spise ferdigmat, om man alltid tar trappen og går til jobb - ikke fordi man tenker på vekten, men fordi det bare er en vane og en selvfølge. Av og til skulle jeg ønske jeg gjorde alle disse fy-tingene, bare så jeg skulle ha noe å kutte ut og få god samvittighet med det samme! Lykke til med prosjektet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 21. juni 2016 18 timer siden, applestories skrev: Er de ikke fantastiske disse "enkle tipsene til å gå ned i vekt"? - Spis grovt brød i stedet for loff - Spar brusdrikkingen til helgen - Ta trappen i stedet for heisen - Spis mindre ferdigmat - Bor du i gangavstand fra jobb, gå dit Den siste der hørte jeg senest i dag og jeg tenker bare.. duh! Men hva gjør man om man ikke har for vane å drikke brus eller spise ferdigmat, om man alltid tar trappen og går til jobb - ikke fordi man tenker på vekten, men fordi det bare er en vane og en selvfølge. Av og til skulle jeg ønske jeg gjorde alle disse fy-tingene, bare så jeg skulle ha noe å kutte ut og få god samvittighet med det samme! Lykke til med prosjektet! Ja ikke sant! Hadde jeg vært tjukk pga latskap og usunn junk, så hadde ting vært lett. Men jeg går masse på tur, for eksempel gikk jeg 60km på tur i mai og 40km i april. Dette er bare fjellturer, jeg logget ikke tur med hunden i skogen bak huset, el heller jogge/gå turer... Så er jo at jeg må kutte ned på den daglige maten. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 21. juni 2016 Så, hva har jeg fått til i det siste? Ingenting. Men det går greit! Jeg har holdt på å flytte, samtidig catchet opp med venner og drukket mye alkohol. Beklager at det starter slik, dere som følger meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 21. juni 2016 #12 Del Skrevet 21. juni 2016 5 timer siden, Lyseblå skrev: Så, hva har jeg fått til i det siste? Ingenting. Men det går greit! Jeg har holdt på å flytte, samtidig catchet opp med venner og drukket mye alkohol. Beklager at det starter slik, dere som følger meg! En har jo ikke alltid resultater hver uke da! Du har jo startet med en livsstilsendring, og det kan ta veldig lang tid. Håper du ikke gir opp enda, du er jo akkurat begynt, så noen fall har man jo - jeg hadde maaaange Og enda har jeg ikke noe perfekt kosthold, det tror jeg det er få som klarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyseblå Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 22. juni 2016 12 timer siden, gjest- silje skrev: En har jo ikke alltid resultater hver uke da! Du har jo startet med en livsstilsendring, og det kan ta veldig lang tid. Håper du ikke gir opp enda, du er jo akkurat begynt, så noen fall har man jo - jeg hadde maaaange Og enda har jeg ikke noe perfekt kosthold, det tror jeg det er få som klarer Det er sant, og jeg gir ikke opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 7. juli 2016 #14 Del Skrevet 7. juli 2016 Hvordan går det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. juli 2016 #15 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Jeg tror min kropp tror det er tropevarme - den har ihvertfall est utover som en godt varmet bolledeig de siste dagene. Håper det går bedre med deg, Lyseblå. Sommer og slanking hører kanskje ikke sammen Endret 7. juli 2016 av applestories Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå