AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Vi flyr fra stavanger til Gardermoen, og fra Gardermoen til New York. Har fått en halvtime på gardermoen, bare. Er dette nok? Begge flyene er med SAS. Anonymkode: c2080...a63
gustav Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Ville ikke turt det. Vi beregner alltid 1t+ ved flybytte. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Jeg har klart meg med en halvtime mellom flyvninger, men det har også skjedd at jeg ikke har rukket neste fly. Ville helst beregnet minst 1 time, uforutsette ting kan jo faktisk skje. Anonymkode: 360b7...773 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Det kan gå, men jeg ville ikke tatt sjansen. Er du riktig uheldig, kan gatene være så langt plassert fra hverandre at bare det å gå mellom gatene tar 15 min, og da har du ikke mye å gå på ved forsinkelser. Anonymkode: 83628...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Dere må fra utland til innland, det er et stykke å gå. Men hvis dere bestilte det som en reise, får dere evt nytt fly, og fly til Stavanger fra Oslo går relativt ofte. Anonymkode: edd15...6a6
Kjetil E Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi flyr fra stavanger til Gardermoen, og fra Gardermoen til New York. Har fått en halvtime på gardermoen, bare. Er dette nok? Begge flyene er med SAS. Anonymkode: c2080...a63 Dette ville jeg ikke tatt sjansen på, du skal gå fra innland (i værste fall helt fra Gate 19) og helt til andre enden av utenlandsterminalen. Du skal gjennom passkontroll og det er vel også en ekstra kontroll (sannsynligvis av reisedokumenter) til før dere for gå ombord i flyet. Så dette ville jeg ikke tatt sjansen på. Altså kjøper dere gjennomgående billett så har jo uansett SAS ansvaret for å få dere frem. Men er jo ikke mange avgangene fra OSL, er det morgen eller kveld dere skal fly? Er det morgen kan dere være heldige å få plass på kveldsavgangen enten til SAS eller UA. Men det er jo ikke sikkert det er ledige plasser der. Så sa vil det fort ende med at dere enten må overnatte på Gardermoen eller reise via København, eventuelt en annen flyplass med et partner selskap. Endret 14. juni 2016 av Kjetil E 5
Kristanna Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Det hadde jeg ikke sjangset på, langt å gå mellom gatene på Gardermoen. I tillegg stenger ofte gaten på utenlandsflyvinger en stund før. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 Reis kvelden før du skal til NY. Har venner som reiste for et par uker siden. De tok ikke sjangsen på og miste flyet. 1/2 er altfor lite. Tenk visst det er forsinkelse da rekker dere det ikke. Anonymkode: 2a8e4...ed4 2
reiseglad Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Hadde ikke vært noe stort problem hvis neste fly til New York gikk et par timer senere. Men sånn er det jo ikke. Kanskje kommer du deg over dammen samme dag, via London eller Frankfurt eller Stockholm eller noe sånt. Eller du må vente til neste dag, og komme frem maaange timer forsinket. Det der hadde jeg ikke tatt sjansen på.
waco Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 7 timer siden, Kjetil E skrev: Dette ville jeg ikke tatt sjansen på, du skal gå fra innland (i værste fall helt fra Gate 19) og helt til andre enden av utenlandsterminalen. Du skal gjennom passkontroll og det er vel også en ekstra kontroll (sannsynligvis av reisedokumenter) til før dere for gå ombord i flyet. Så dette ville jeg ikke tatt sjansen på. Altså kjøper dere gjennomgående billett så har jo uansett SAS ansvaret for å få dere frem. Men er jo ikke mange avgangene fra OSL, er det morgen eller kveld dere skal fly? Er det morgen kan dere være heldige å få plass på kveldsavgangen enten til SAS eller UA. Men det er jo ikke sikkert det er ledige plasser der. Så sa vil det fort ende med at dere enten må overnatte på Gardermoen eller reise via København, eventuelt en annen flyplass med et partner selskap. Hvis jeg kunne velge fly fritt, så ville jeg gått for lufthansa, lufthansa har massevis av fly jeg skulle jeg ønske jeg kunne fly med, det er alt fra airbus 340-600, den nye boeing 747-8 og a380 selvfølgelig. Hvilket fly flyr lufthansa fra tyskland til new york? Det er vel forskjellig fra forskjellig by? Hamburg og frankfurt har vel forskjellig eller er det samme?
Gjest Evans Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Må man ikke være der en time før ved utenlandsreiser til andre steder en schengen? Jeg hadde ikke tatt den risken. Ville heller bestilt en annen dag. Samtidig er begge flyvningene med SAS, så da må de vel også mene at det skal gå? Ring SAS og spør - det er vel de som har kommet opp med forslaget også
Kjetil E Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 47 minutter siden, waco skrev: Hvis jeg kunne velge fly fritt, så ville jeg gått for lufthansa, lufthansa har massevis av fly jeg skulle jeg ønske jeg kunne fly med, det er alt fra airbus 340-600, den nye boeing 747-8 og a380 selvfølgelig. Hvilket fly flyr lufthansa fra tyskland til new york? Det er vel forskjellig fra forskjellig by? Hamburg og frankfurt har vel forskjellig eller er det samme? Nå flyr vel ikke Lufthansa fra Hamburg til NYC. Det er helst Frankfurt og i noen grad Munchen jeg for opp. Lufthansa opperer både B748 - A380 og A340 til NYC. Ønsker du å fly A380 er via Frankfurt til JFK eneste alternativ. Faktisk ganske få avganger som flyes med den avgangen. Vær oppmerksom på at du for en Lufthansaavgang, og ikke en opperert av United eller annet selskap. Da står det under opperated by: Står det ikke det er det Lufthansa som flyr. Holder du musepekeren over I for infor kommer det opp info om hvilken flytype som brukes og div annen info. Vær dog oppmerksom på at såkalt equpment change kan skje, det vil altså si bytte av flytype. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Jeg antar det er stor sjanse for at flyet venter, men jeg hadde ikke orket stresset. Når det første flyet lander burde man jo egentlig alt vært ved neste gaten klar til ombordstigning. Anonymkode: 46fd2...7a8 1
PatrickBateman_ Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 Har hatt en halvtime et par ganger, men da har det vært fra utland til innland. Kan være lang kø i passkontrollen og da blir det fort veldig knapt med tid. Ville ikke tatt sjangsen.
dillyduzit Skrevet 14. juni 2016 #15 Skrevet 14. juni 2016 Du skal fra innland til utland , dvs du skal fra en ende på gardermoen til den andre enden. Du bruker ca 10minutter, opp til 15 min og gaten stenger en hvertfall en halvtime før. Regn med hvertfall en time, med tanke på at du også må igjennom passkontroll. 1
Christiane_W Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 En halvtimes transfer fra innland til et land utenfor Schengen hadde jeg ikke tatt sjansen på. Gatene i non-Schengen området på Gardermoen ligger helt i enden av terminalen, så det kan fort være langt å gå. I tillegg kan være lang kø i passkontrollen - jeg har opplevd å stå opptil 20 minutter i kø der. Det korteste jeg har hatt er 55 minutters transfer i Frankfurt, som er en langt større flyplass enn Gardermoen, og det gikk bra inkludert passkontroll. Men jeg rakk flyet videre bare såvidt. Det stod "gate closing" på skjermene når jeg kom frem. 1
ajarRun Skrevet 14. juni 2016 #17 Skrevet 14. juni 2016 Jeg har kommet når det står gate closing med flytoget. Går helt fint. Sikkerhetskontrollen tar 2 minutter og så er selv de lengst unna gatene bare 10 minutter lett jogging unna.
waco Skrevet 14. juni 2016 #18 Skrevet 14. juni 2016 57 minutter siden, Kjetil E skrev: Nå flyr vel ikke Lufthansa fra Hamburg til NYC. Det er helst Frankfurt og i noen grad Munchen jeg for opp. Lufthansa opperer både B748 - A380 og A340 til NYC. Ønsker du å fly A380 er via Frankfurt til JFK eneste alternativ. Faktisk ganske få avganger som flyes med den avgangen. Vær oppmerksom på at du for en Lufthansaavgang, og ikke en opperert av United eller annet selskap. Da står det under opperated by: Står det ikke det er det Lufthansa som flyr. Holder du musepekeren over I for infor kommer det opp info om hvilken flytype som brukes og div annen info. Vær dog oppmerksom på at såkalt equpment change kan skje, det vil altså si bytte av flytype. Hey takk for svar ifølge lufthansa fleet oversikt https://www.lufthansagroup.com/en/company/fleet/lufthansa-passage.html så har lufthansa både A340-600 og A340-300 som er den samme som den sas har. Vet du om hvilken som blir brukt frankfurt-jfk? 1
Kjetil E Skrevet 14. juni 2016 #19 Skrevet 14. juni 2016 1 time siden, waco skrev: Hey takk for svar ifølge lufthansa fleet oversikt https://www.lufthansagroup.com/en/company/fleet/lufthansa-passage.html så har lufthansa både A340-600 og A340-300 som er den samme som den sas har. Vet du om hvilken som blir brukt frankfurt-jfk? Ser ut til at det er 600 varianten Lufthansa flyr. SAS bruker vel ikke 340 til NYC kun A330 mener jeg. (Dog går enkelte avganger untaksvis med A340) men mener hovedreglen er A330. Lufthansa flyr og 777 til EWR hvis den flytypen kan være av interesse.
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2016 #20 Skrevet 14. juni 2016 En ting er om dere rekker det, bagasjen har ikke sjans til å bli med😕
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå