Gå til innhold

"Hi guys"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her må du hoste opp noe dokumentasjon.

Anonymkode: e3efc...018

Milo sa det på Youtube, men jeg kan sikkert finne kilde, men nå er det snart middag. Men hvis du har noe som sier det motsatte ville det vært like interessant. Har vi noen som helst grunn til å tro feminisme har vært fordelaktig for kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Milo sa det på Youtube, men jeg kan sikkert finne kilde, men nå er det snart middag. Men hvis du har noe som sier det motsatte ville det vært like interessant. Har vi noen som helst grunn til å tro feminisme har vært fordelaktig for kvinner?

Du skriver at studier viser... hvilke studier? Hvor har du sett dem?

Anonymkode: e3efc...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at studier viser... hvilke studier? Hvor har du sett dem?

Anonymkode: e3efc...018

Milo nevnte dem i en av talene hans. Han er en stolbar fyr. Jeg har bare hørt Milo snakke om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Helt vanlig venstreradikal strategi. Neste blir vel at de henviser til runer for å underbygge sine absurde påstander.

Du sier at menn er sterkere enn kvinner? Er ikke det et ganske kjønnsjåvinistisk synspunkt? Eller mener du at det er reelle bilogiske forskjeller mellom menn og kvinner? Og at det gjør menn bedre i enkelte oppgaver?

Det er 0 prosent sjanse for at Hillary vinner. Erna Solberg er vel en av 2 kvinner som var gode nok til å bli statsminister i Norge. Selv med full likestilling som i Norge velger kvinner annerledes enn menn. I Indonesia studerer en større andel kvinner realfag, men her velger kvinner å være sammen med barn. Samtidig vet vi at studier viser kvinner som er hjemme med barn er lykkeligere og at kvinner var lykkeligere før feminismen. Hvilken konklusjon ville du trukket av dette?

Hvis kvinner er mer intelligent, hvorfor finner ikke kvinner opp noe? Hvorfor har vi ingen gode kvinnelige forfattere (vi har vel bare hun harry potter dama, Ayn Rand og Jane Austen, ikke akkurat imponerende)? Hvorfor er ikke flere entreprenører kvinner?

Nei, man kan ikke forkaste biologiske forskjeller på menn og kvinner, det er jo nettopp det som definerer menn og kvinner. Forkaster man det, kan man ikke lenger snakke om menn og kvinner, man må snakke om "hen" og "mennesker er like" - noe de biologisk sett ikke er. Menn er sterkere fysisk, kvinner er sterkere psykisk. Det må man og skal man akseptere. Menn kan ikke føde barn, kvinner kan føde barn. Menn vinner over kvinner i sport. Sånn er det bare. Det er naturen som er slik. 

Alle spørsmålene dine kan besvares med at det er biologiske forskjeller. Hvorfor velger kvinner yrker de liker? Hvorfor velger menn yrker de liker? Hvorfor er ikke flere menn sykepleiere, da? Eller jordmødre(jordfedre)? Det er jo noen av de viktigste jobbene som finnes. Entreprenører er overflødige i en veldig stor grad. 

 

Anonymkode: 8008e...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker vi engelsk. "Hi guys", er det noe som henger igjen fra tiden med kvinneundertrykkelse (antakeligvis, ifølge Google)? Noen som har en forklaring på hvorfor man sier "guys" og indirekte refererer til gutter/gutta? Bare en snodig tanke som kom over meg og gjorde meg nysgjerrig på det.

Anonymkode: 8008e...e53

Engelsk sniker seg mer og mer inn i språket vårt. Det er nok å bare se hvordan folk skriver på kg. Om 50 år snakker vi engelsk alle sammen (utenom meg da. Er litt for gammel til å si noe som helst om 50 år :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke forkaste biologiske forskjeller på menn og kvinner, det er jo nettopp det som definerer menn og kvinner. Forkaster man det, kan man ikke lenger snakke om menn og kvinner, man må snakke om "hen" og "mennesker er like" - noe de biologisk sett ikke er. Menn er sterkere fysisk, kvinner er sterkere psykisk. Det må man og skal man akseptere. Menn kan ikke føde barn, kvinner kan føde barn. Menn vinner over kvinner i sport. Sånn er det bare. Det er naturen som er slik. 

Alle spørsmålene dine kan besvares med at det er biologiske forskjeller. Hvorfor velger kvinner yrker de liker? Hvorfor velger menn yrker de liker? Hvorfor er ikke flere menn sykepleiere, da? Eller jordmødre(jordfedre)? Det er jo noen av de viktigste jobbene som finnes. Entreprenører er overflødige i en veldig stor grad. 

 

Anonymkode: 8008e...e53

Men hva med transpersoner da? Kan du gi meg en kilde på at kvinner er sterkere psykisk, sist gang jeg sjekket prøver de å ta selvmord 3 ganger så ofte som menn, ikke akkurat et symbol på "sterk" psykisk helse. Ikke alle kvinner kan føde barn, ikke alle menn er ute av stand til å føde barn. 

Jeg personlig har den viktigste jobben i samfunnet, men jeg har jo ikke valgt den fordi den der viktig, jeg har valgt den fordi det er en jobb som gjør meg lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Engelsk sniker seg mer og mer inn i språket vårt. Det er nok å bare se hvordan folk skriver på kg. Om 50 år snakker vi engelsk alle sammen (utenom meg da. Er litt for gammel til å si noe som helst om 50 år :fnise:)

Neida, er sikker på at du prater i vei. Om 50 år er du nok halvt robot :P

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Neida, er sikker på at du prater i vei. Om 50 år er du nok halvt robot :P

Anonymkode: 8008e...e53

Nehei. Det er jeg ikke. Ligger under torven da, eller jeg fyker rundt som et spøkelse og tøyser med alle nordmenn som har gått over til engelsk som morsmål i Norge. Moahahahahahaha :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk bokmål er vel også diskriminerende siden hunkjønnsformen "ei" ikke lengre er obligatorisk og nærmest aldri blir brukt? Huffhuff

Anonymkode: da956...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, amativeReflection skrev:

Milo nevnte dem i en av talene hans. Han er en stolbar fyr. Jeg har bare hørt Milo snakke om dem.

Ja, hvis Milo (hvem nå det er) har sagt det så er det vel sant. :hoho:

Anonymkode: e3efc...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Men hva med transpersoner da? Kan du gi meg en kilde på at kvinner er sterkere psykisk, sist gang jeg sjekket prøver de å ta selvmord 3 ganger så ofte som menn, ikke akkurat et symbol på "sterk" psykisk helse. Ikke alle kvinner kan føde barn, ikke alle menn er ute av stand til å føde barn. 

Jeg personlig har den viktigste jobben i samfunnet, men jeg har jo ikke valgt den fordi den der viktig, jeg har valgt den fordi det er en jobb som gjør meg lykkelig.

Jeg tror ikke på transpersoner, transpersoner er forvirrede og psykisk syke og de er ikke et eget kjønn på noen måte. Enten er du mann, eller så er du kvinne. Eller så er du gal. Ferdig snakka.

Alle menn er ute av stand til å føde barn, jo, eller mener du at kvinner som føler seg som menn (men som har vagina og livmor) er menn? Da er jeg sterkt uenig med deg. Man kan ikke føle seg som kvinne, og så bli kvinne, du er hva du er født. 

Det å bære frem, føde og oppdra et barn (det er mange flere menn enn kvinner som stikker fra det ansvaret - snakk om å være psykisk svake, gitt) det krever en enormt sterk psyke. Den som ikke har vært der, den vet det ikke. Det er noe av det tøffeste man går gjennom, i hvert fall de som ikke har sovebabyer fra første døgnet. 

Jeg har overhodet ingen tro på at du har den viktigste jobben i samfunnet, med mindre du er navlebeskuende, men jeg lar tvilen komme deg til gode. 

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis Milo (hvem nå det er) har sagt det så er det vel sant. :hoho:

Anonymkode: e3efc...018

 

Milo er den siste innen pressen med integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nehei. Det er jeg ikke. Ligger under torven da, eller jeg fyker rundt som et spøkelse og tøyser med alle nordmenn som har gått over til engelsk som morsmål i Norge. Moahahahahahaha :ph34r:

Kan jeg være spøkelse med deg? Plis? Vi kan snakke Petter Solberg-engelsk så blir folk redde.

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk bokmål er vel også diskriminerende siden hunkjønnsformen "ei" ikke lengre er obligatorisk og nærmest aldri blir brukt? Huffhuff

Anonymkode: da956...b4e

Ja, det kan man vel si. Eller bergensere, som sier jenten ;)

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg være spøkelse med deg? Plis? Vi kan snakke Petter Solberg-engelsk så blir folk redde.

Anonymkode: 8008e...e53

Jepp. Da slår vi våre pjalter sammen og skremmer vettet av folk. Vi kommer til å bli veldig gode spøkelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Honey Dew skrev:

Jepp. Da slår vi våre pjalter sammen og skremmer vettet av folk. Vi kommer til å bli veldig gode spøkelser :D

Det tror jeg og! :sjokk:

Anonymkode: 8008e...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg og! :sjokk:

Anonymkode: 8008e...e53

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...