Gå til innhold

"Hi guys"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå snakker vi engelsk. "Hi guys", er det noe som henger igjen fra tiden med kvinneundertrykkelse (antakeligvis, ifølge Google)? Noen som har en forklaring på hvorfor man sier "guys" og indirekte refererer til gutter/gutta? Bare en snodig tanke som kom over meg og gjorde meg nysgjerrig på det.

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dummeste jeg har hørt.

Mannlige formen av ord brukes om alle, slik har det vært lenge. "He" brukes om ukjent kjønn også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Dummeste jeg har hørt.

Mannlige formen av ord brukes om alle, slik har det vært lenge. "He" brukes om ukjent kjønn også.

Dette var slett ikke dumt. Les om denne tiltalemåten før du uttaler deg så bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Dette var slett ikke dumt. Les om denne tiltalemåten før du uttaler deg så bastant.

Du liker meg, ikke vær slem mot mine virkelighetsstridende synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Dummeste jeg har hørt.

Mannlige formen av ord brukes om alle, slik har det vært lenge. "He" brukes om ukjent kjønn også.

Altså... det sier jo alt egentlig. Den mannlige formen av ord er "normalen", mens den kvinnelige formen er second.

Anonymkode: 7d0a9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Altså... det sier jo alt egentlig. Den mannlige formen av ord er "normalen", mens den kvinnelige formen er second.

Anonymkode: 7d0a9...a0f

Det er kun venstreradikale som tror ord har så mye makt. Ord er maktesløse og reflekterer bare meningene til folk. Jeg bruker konsekvent "hen" om intetkjønn, det er det som får våryre feminister fuktige, dessverre kunne jeg aldri datet noen som veier mer enn meg eller som har blått eller rosa hår så det er vel litt meningsløst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker vi engelsk. "Hi guys", er det noe som henger igjen fra tiden med kvinneundertrykkelse (antakeligvis, ifølge Google)? Noen som har en forklaring på hvorfor man sier "guys" og indirekte refererer til gutter/gutta? Bare en snodig tanke som kom over meg og gjorde meg nysgjerrig på det.

Anonymkode: 8008e...e53

Dere feminister trenger virkelig mer å gjøre på fritiden...

Anonymkode: 0ae21...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere feminister trenger virkelig mer å gjøre på fritiden...

Anonymkode: 0ae21...e33

Du da, din nedlatende tøffing, hva gjør du i fritiden din? Henger på et kvinneforum? Er ikke det motstridende?

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er kun venstreradikale som tror ord har så mye makt. Ord er maktesløse og reflekterer bare meningene til folk. Jeg bruker konsekvent "hen" om intetkjønn, det er det som får våryre feminister fuktige, dessverre kunne jeg aldri datet noen som veier mer enn meg eller som har blått eller rosa hår så det er vel litt meningsløst. 

Jeg med mørkebrunt hår er sikkert nazist jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Du da, din nedlatende tøffing, hva gjør du i fritiden din? Henger på et kvinneforum?

Selv da, din nedlatende feminist (ikke at det er noe nytt), hva gjør du på fritiden din? Og virkelig...? Personangrepet ditt er "Henger på et kvinneforum?" :skratte:

Anonymkode: 0ae21...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Du da, din nedlatende tøffing, hva gjør du i fritiden din? Henger på et kvinneforum? Er ikke det motstridende?

Infiltrerer og ødelegger fra innsiden, antakeligvis. Etter skrivemåten og agressjonen å dømme. 

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Jeg med mørkebrunt hår er sikkert nazist jeg, da.

Avsporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Dummeste jeg har hørt.

Mannlige formen av ord brukes om alle, slik har det vært lenge. "He" brukes om ukjent kjønn også.

Lenge. Ja, sikkert så lenge som mannsjåvinismen har eksistert. Kvinner har alltid vært under mennene, så selvsagt så er ordet "he" brukt mye. 

Anonymkode: 8008e...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er kun venstreradikale som tror ord har så mye makt. Ord er maktesløse og reflekterer bare meningene til folk. Jeg bruker konsekvent "hen" om intetkjønn, det er det som får våryre feminister fuktige, dessverre kunne jeg aldri datet noen som veier mer enn meg eller som har blått eller rosa hår så det er vel litt meningsløst. 

Rolf Mikkel Blakar har skrevet en utmerket bok: "Språk er makt". Les den! (Oppfordring, ikke kommando)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenge. Ja, sikkert så lenge som mannsjåvinismen har eksistert. Kvinner har alltid vært under mennene, så selvsagt så er ordet "he" brukt mye. 

Anonymkode: 8008e...e53

Ja, siden liberale feminister tok over siden 1947, hvordan har det gått med lykkeligheten til kvinner? Har den gått opp eller har den stupt? Dessuten, hvis kvinner er like egnet som menn, hvordan i allverden klarte de å bli undertrykket over flere årtier? Det skal ganske mye inkompetanse til for å la seg selv bli undertrykket av noen som ikke er sterkere eller smartere enn seg selv, hvordan forklarer du det?

1 minutt siden, Arabella skrev:

Rolf Mikkel Blakar har skrevet en utmerket bok: "Språk er makt". Les den! (Oppfordring, ikke kommando)

Han er sikkert en sosialdemokrat. Samme typen idioter som vil forby at barn kaller andre barn for homo for å fjerne homofobi eller forby ordet "neger" for å stoppe rasisme. Selvsagt funker det ikke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Rolf Mikkel Blakar har skrevet en utmerket bok: "Språk er makt". Les den! (Oppfordring, ikke kommando)

Den er vel litt utdatert. Fra begynnelsen av 70-tallet? Det har skjedd enormt mye med språk og kommunikasjon etter at vi gikk inn i dataalderen.

Anonymkode: b9898...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Ja, siden liberale feminister tok over siden 1947, hvordan har det gått med lykkeligheten til kvinner? Har den gått opp eller har den stupt? Dessuten, hvis kvinner er like egnet som menn, hvordan i allverden klarte de å bli undertrykket over flere årtier? Det skal ganske mye inkompetanse til for å la seg selv bli undertrykket av noen som ikke er sterkere eller smartere enn seg selv, hvordan forklarer du det?

Han er sikkert en sosialdemokrat. Samme typen idioter som vil forby at barn kaller andre barn for homo for å fjerne homofobi eller forby ordet "neger" for å stoppe rasisme. Selvsagt funker det ikke sånt.

Det kan enkelt forklares med at menn er fysisk sterkere enn kvinner, og det er ingen hemmelighet at menn "alltid" har utøvd vold mot kvinner, med forskjell fra kultur til kultur. En som blir banket helseløs, holder kjeft. 

Men se bare på nåtiden, det er stor sannsynlighet for at den neste presidenten i USA blir en kvinne, og hvilket kjønn har Norges statsminister? Hvorfor streber menn etter å bli som kvinner? (Hørt om meteroseksuelle menn?). De gjør alt for å bli som kvinner, den som ler sist ler best og kvinner er helt åpenbart mer intelligente enn menn. 

Anonymkode: 8008e...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er vel litt utdatert. Fra begynnelsen av 70-tallet? Det har skjedd enormt mye med språk og kommunikasjon etter at vi gikk inn i dataalderen.

Anonymkode: b9898...818

Det er sant, men etter min mening like aktuell i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er vel litt utdatert. Fra begynnelsen av 70-tallet? Det har skjedd enormt mye med språk og kommunikasjon etter at vi gikk inn i dataalderen.

Anonymkode: b9898...818

Helt vanlig venstreradikal strategi. Neste blir vel at de henviser til runer for å underbygge sine absurde påstander.

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan enkelt forklares med at menn er fysisk sterkere enn kvinner, og det er ingen hemmelighet at menn "alltid" har utøvd vold mot kvinner, med forskjell fra kultur til kultur. En som blir banket helseløs, holder kjeft. 

Men se bare på nåtiden, det er stor sannsynlighet for at den neste presidenten i USA blir en kvinne, og hvilket kjønn har Norges statsminister? Hvorfor streber menn etter å bli som kvinner? (Hørt om meteroseksuelle menn?). De gjør alt for å bli som kvinner, den som ler sist ler best og kvinner er helt åpenbart mer intelligente enn menn. 

Anonymkode: 8008e...e53

Du sier at menn er sterkere enn kvinner? Er ikke det et ganske kjønnsjåvinistisk synspunkt? Eller mener du at det er reelle bilogiske forskjeller mellom menn og kvinner? Og at det gjør menn bedre i enkelte oppgaver?

Det er 0 prosent sjanse for at Hillary vinner. Erna Solberg er vel en av 2 kvinner som var gode nok til å bli statsminister i Norge. Selv med full likestilling som i Norge velger kvinner annerledes enn menn. I Indonesia studerer en større andel kvinner realfag, men her velger kvinner å være sammen med barn. Samtidig vet vi at studier viser kvinner som er hjemme med barn er lykkeligere og at kvinner var lykkeligere før feminismen. Hvilken konklusjon ville du trukket av dette?

Hvis kvinner er mer intelligent, hvorfor finner ikke kvinner opp noe? Hvorfor har vi ingen gode kvinnelige forfattere (vi har vel bare hun harry potter dama, Ayn Rand og Jane Austen, ikke akkurat imponerende)? Hvorfor er ikke flere entreprenører kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

 Samtidig vet vi at studier viser kvinner som er hjemme med barn er lykkeligere og at kvinner var lykkeligere før feminismen. Hvilken konklusjon ville du trukket av dette?

Her må du hoste opp noe dokumentasjon.

Anonymkode: e3efc...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...