Gå til innhold

Kollegaer utro (med hverandre)- fortelle ektefellene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I helgen var det jobbfest, og jeg observerte ufrivillig et par kollegaer som holdt på med heftig klining på et bortgjemt sted av festen da jeg skulle finne en do (de så ikke meg). Jeg vet at begge er gift og har barn (har aldri møtt noen av ektefellene), og jeg blir skikkelig lei meg, for jeg har hatt et så utrolig godt inntrykk av begge disse to, og føler så med de som sitter hjemme og ikke vet noenting. Har vært utsatt for utroskap selv, og vet hvor ufattelig vondt det gjør, i hvert fall når "alle andre vet".

Jeg betrodde meg til en god kollega om hva jeg hadde sett, som sa at dette forholdet har mange spekulert om en god stund. Hun steilet da jeg foreslo å informere dem som sitter igjen hjemme, og beskyldte meg for å være skikkelig moralist. Som hun sa, vi vet ikke hva som foregår i de hjemmene, og kanskje er det til det beste at ingen får vite noe. I hvert fall var hun klar på at dette virkelig ikke er min sak, som ikke kjenner dem.

Og jeg er jo forsåvidt enig i det. Likevel sitter jeg igjen med en skikkelig ekkel følelse overfor de som ikke vet noenting, og er fristet til å sende en anonym beskjed. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 01606...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er selvfølgelig fryktelig leit og dårlig gjort, men hadde ikke sagt fra. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it

Nei, nei, nei, nei, nei.

Klapp nå for all del igjen. Som kollegaen din sier så aner dere ingenting om hvordan forholdene er hjemme hos de respektive partene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har observert det samme på jobb selv, tror det er ganske vanlig. Jeg har sagt det face-to-face til den det gjelder - at jeg synes det er dårlig overfor konen. Men jeg kjenner ikke konen, og vil ikke blande meg mer enn å si til den det gjelder at han gjør et dårlig inntrykk på meg som person. Så får han selv velge hvordan han velger å behandle konen sin, men synes det er greit at han vet at folk rundt han reagerer på det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Jeg hadde nok ikke sagt i fra. Du har gjort deg dine tanker, og slik kan det sannsynligvis være. Men du har vel strengt tatt ikke noe med hva andre foretar seg når det gjelder partnere?

For alt du vet så lever de i åpne forhold. Eller kanskje de er i ferd med å gjøre det slutt med sine partnere? Eller kanskje de rett og slett er utro. Eller hva hvis dere partnere helst hadde sett at de aldri fikk vite det hvis det var et sidesprang? noe ville heller levd i uvitenhet. 

Synes uansett tilfelle man ikke skal blande seg, når det strengt tatt ikke er noe som angår deg. De gjør ikke noe kriminelt. Men siden du har opplevd det skjønner jeg reaksjonen din og ønske om å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke din sak i det hele tatt å si noe til dine kollegaers partnere. Det får da være måte på å legge seg opp i andres privatliv.

MEN du kan fortelle kollegaene dine hva du så, og be de holde affærene sine utenom jobb da du føler det skaper en dårlig stemning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy faen for noen drittfolk dere er.

Anonymkode: 6cb7f...787

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen for noen drittfolk dere er.

Anonymkode: 6cb7f...787

Kunne du utdype, tror du? Hvem "dere"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Girl

Jeg syns ikke du skal si noe. Som kollegaen din sier så aner du ikke hva som foregår hjemme. Hvis du skulle si fra til noen så burde det være til kollegene dine. Du burde jo sagt noe på festen hvis du syns det var så forferdelig å være vitne til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du skal ikke si noe til ektefellene. Hvorfor skulle du egentlig det? Hva har du å oppnå? 
Det eneste jeg ser, er at du vil si fra for å føle deg som et bedre menneske selv. Det har ingen hensikt. Ingen kommer til å takke deg eller gi deg diplom for dine verdier og din moral. Som andre over her også har sagt: du kjenner ikke til forholdene hjemme hos noen av dem. Du har jo ikke engang møtt noen av ektefellene. 

Anonymkode: deee2...4bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ha likt og få beskjed dersom mannen min var utro. Ville vært svært takknemlig til den som fortalte det. Men så er vi jo alle ulike på det punktet.

Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha sagt noe om jeg var i din situasjon. Rett og slett fordi jeg ikke tror jeg hadde vært tøff nok, men jeg ville vært svært fristet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen hensikt. Ingen kommer til å takke deg eller gi deg diplom for dine verdier og din moral.

Du tar feil. Jeg ville visst om jeg levde med en utro partner. Jeg ville vært evig taknemlig. Ikke alle ønsker å leve i en rosa falsk boble mens alle går rundt å syntes synd på meg i hemmelighet.

Visshet er alltid bedre enn uvisshet. At to selvopptatte, sosialt veltilpassede narsissister velger å gå bak ryggen og være illoljale tror jeg at deres ektefelle gjerne skulle vist. TS er med på hemmeligheldet om hun vil eller ikke....

Og jeg veit hva jeg snakker om, har vært den siste som visste det.en gang før.

Anonymkode: d9df8...9db

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Ville eventuelt sagt i fra til begge parter at de var observert. Mulig nevn det i en humoristisk tone. Så kan de slite litt med samvittighet i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei! Det er ikke din oppgave. Du kan antyde at du vet det, men når du ikke engang kjenner ektefellene, så vet du ikke noe om situasjonen eller noe. 

Anonymkode: 3418f...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...