AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #21 Del Skrevet 14. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lett å jobbe i butikk, feil enten en er høflig og sier hei/ spør om man trenger hjelp og det er også feil for mange om man ikke gjør dette... Kanskje jobbe bittelitt med seg selv når man reagerer så på at butikkansate ser derr og spør om dere vil ha hjelp? Anonymkode: d3f20...211 Ærlig talt. De aller fleste reagerer på butikkansatte som maser og til og med drar opp forhenget når man står i prøverommet. Som butikkansatt må man jo nesten klare å finne en middelvei. Det er viktig å vise at man er der hvis hjelp er nødvendig, men når kunden sier klart ifra at man bare vil kikke eller at man ikke trenger hjelp så er det ufint av den ansatte å mase og gå i beina på kundene. Anonymkode: 8eefa...95d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #22 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg synes det greieste i klesbutikker ol er når jeg selv må henvende meg får å få hjelp. I matbutikker så velger jeg selvbetjening med scanning av varene hvis det er mulig. Anonymkode: 37630...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. juni 2016 #23 Del Skrevet 14. juni 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg går inn i et butikk, så sliter jeg litt med at de ansatte med en gang kommer bort og spør hva jeg vil og hva jeg ser etter. Vet dere hva jeg mener? Jeg elsker nemlig å gå å bare titte, se på varene og slappe av. Jeg vet ofte ikke hva jeg vil ha! Anonymkode: 7e8f4...45b Det er bare å si fra at "Hei. Jeg skal bare kikke, jeg" og så snur du deg vekk og begynner å titte. Personlig synes jeg det funker helt fint. Jeg får kanskje svaret "Ok, bare si fra hvis du trenger hjelp til noe" og så fortsetter den ansatte med sine egne sysler, og jeg får titte i fred. Det er helt normalt å bli litt irritert om man opplever en pågående ansatt i butikken. Ingen liker det. De fleste som kommer inn i en butikk, liker å orientere seg litt og kikke litt før de evt spør om hjelp til noe. En sjelden gang er man innom en butikk med ekstemt nærgående ansatte, av typen som fotfølger en og kanskje prøver å dytte på en varer man ikke er interessert i overhodet. Da går jeg bare ut derfra. Ikke verre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #24 Del Skrevet 14. juni 2016 4 minutter siden, Million skrev: Det er bare å si fra at "Hei. Jeg skal bare kikke, jeg" og så snur du deg vekk og begynner å titte. Personlig synes jeg det funker helt fint. Jeg får kanskje svaret "Ok, bare si fra hvis du trenger hjelp til noe" og så fortsetter den ansatte med sine egne sysler, og jeg får titte i fred. Det er helt normalt å bli litt irritert om man opplever en pågående ansatt i butikken. Ingen liker det. De fleste som kommer inn i en butikk, liker å orientere seg litt og kikke litt før de evt spør om hjelp til noe. En sjelden gang er man innom en butikk med ekstemt nærgående ansatte, av typen som fotfølger en og kanskje prøver å dytte på en varer man ikke er interessert i overhodet. Da går jeg bare ut derfra. Ikke verre enn det. Det verste er når jeg skal prøve sko og etterspør en annen størrelse enn det de har utstilt. Da står som regel den ansatte der rett opp og ned og ser på til jeg er ferdig å prøve. Fryktelig ubehagelig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for at de skal gå bort, og å gå ut av butikken fungerer jo heller ikke. Anonymkode: 8eefa...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 14. juni 2016 #25 Del Skrevet 14. juni 2016 Har jobba flere år i butikk selv der hvor vi ble instruert om å "Fange" kunden innen fem sek. Det bar overhode ikke noe tanke om at det finnes en stor del kunder som føler seg jaget av slik pågående oppførsel. Dette var veldig viktig og noe som alle ansatte i de 60- 70 butikkene som var rundt i landet skulle gjøre. Det er en veldig i ubehagelig ting å gjøre så det ble heller til det å smile til kunden og si hei for å la kunden titte litt før jeg gikk bort for å spør om det var noe spesielt kunden så etter eller om det var noe jeg skulle finne/ låse frem til dem, i og med at varene var innelåst i glassmonter så blir det jo litt annerledes enn klesbutikk. Selv så hater jeg å bli løpt på når jeg tråkker inn i en butikk, jeg føler meg rett og slett mistenkeliggjort. Hvordan selgeren nærmer seg spiller jo mye inn, jeg har faktisk funnet klær, prøvd og bestemt meg for å kjøpe dem for så å ombestemme meg ene og alene fordi det plutselig har dukket opp en ufordragelig sur selger som har spurt om jeg trenger hjelp. Og jeg har aldri gått tilbake igjen. Noen ganger er det ikke selgere men butikksjefene selv som får en til å trasse, her i byen har vi en Studio Mote, sjefen er så sur og uggen at jeg pluss flere jeg kjenner kan gå inn dit og finne noe som vi vil ha for så å heller dra til et annet senter i nærheten for å kjøpe varene. Vi har kommet frem til at med den sure holdningen og dårlige servicen så vil vi ikke legge penger igjen i kassa der, det er bare en kikkebutikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. juni 2016 #26 Del Skrevet 14. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verste er når jeg skal prøve sko og etterspør en annen størrelse enn det de har utstilt. Da står som regel den ansatte der rett opp og ned og ser på til jeg er ferdig å prøve. Fryktelig ubehagelig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for at de skal gå bort, og å gå ut av butikken fungerer jo heller ikke. Anonymkode: 8eefa...95d Akkurat med skoene skjønner jeg egentlig. Skobutikker er jo litt spesielle. De ansatte må jo ta med seg esken med skoene igjen hvis du ikke skal ha dem/de ikke passet. De kan ikke bare la fullt av skoesker med par av sko i liggende og slenge rundt i butikken. Da stjeler folk dem. De venter vel ganske enkelt på beskjed fra deg om de passer, eller om du skal ha dem, eller om du evt må prøve en annen størrelse. Går de sin vei, blir de jo huket av en annen kunde og da sitter du der, med et skopar som kanskje ikke passer og må vente på ny tur for å få utlevert et nytt par i riktig str. Da er det bedre de blir stående hos deg og er "opptatt" ifht andre kunder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #27 Del Skrevet 14. juni 2016 ts her. Jeg går ytterst sjelden inn i skobutikker. Føler at sekundet jeg viser fjeset mitt der, og feks har med unge elns, så ser selgerene muligheten til å selge med det aller dyreste skoen til barn som de har. Greit nok barn skal ha ksikkelige sko...men barnet mitt skitner ut de skinnskoa og de ser ikke ut etter et par mnd. Det er så villt å betale 1000 kr +++ for noe som blir ødelagt i en fei. "men de er de beste! De puster!!dette er det beste merket. Her får du mye for pengene." "Ja..har du noe rimeligere?" blir nesten en fornærmelse. Hun ser støtt på meg og finner noen andre, fortsatt dyre sko. lover deg jeg kjøper ikke noe i nærheten så pustende dyrt til meg selv.. Ellers løper barnet mitt uten sko ute i bhg. Anonymkode: 7e8f4...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #28 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg liker at de er serviceinnstillte, møtt på mange som ikke er det og foretrekker helt klart det første. Virker som regel å bare si at jeg titter kun i dag og da får jeg være i fred. Men spesielt på undertøysforretninger er det faktisk veldig greit å få litt hjelp. De spør høflig utenfor om de skal se hvordan den sitter og jeg sier ja gjerne. Jeg er smal med store bryster så må opp i F for det minste, så kan ikke alltid få på meg kjedebutikker sine - de sitter som regel ikke helt rett heller. Når man først bruker litt penger på en BH/bikini er jo det greit at den passer. De sier ofte gå opp en størrelse til i cup, la meg hente den for deg. Damene på Triumph/Change/Victoria Secret er helt topp synes jeg. Anonymkode: 2ab79...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #29 Del Skrevet 14. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker at de er serviceinnstillte, møtt på mange som ikke er det og foretrekker helt klart det første. Virker som regel å bare si at jeg titter kun i dag og da får jeg være i fred. Men spesielt på undertøysforretninger er det faktisk veldig greit å få litt hjelp. De spør høflig utenfor om de skal se hvordan den sitter og jeg sier ja gjerne. Jeg er smal med store bryster så må opp i F for det minste, så kan ikke alltid få på meg kjedebutikker sine - de sitter som regel ikke helt rett heller. Når man først bruker litt penger på en BH/bikini er jo det greit at den passer. De sier ofte gå opp en størrelse til i cup, la meg hente den for deg. Damene på Triumph/Change/Victoria Secret er helt topp synes jeg. Anonymkode: 2ab79...972 Men hvorfor tar du ikke bare med deg forskjellige str inn og prøver? Anonymkode: ced2f...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hironakamura Skrevet 14. juni 2016 #30 Del Skrevet 14. juni 2016 Ha (synlig) musikk på ørene når du går inn i butikken og gi de ansatte et høflig nikk. De fleste skjønner greia da. Om noen likevel kommer bort og begynner å prate til meg later jeg først som om jeg ikke ser/hører, for så å gjøre et lite nummer ut av at jeg faktisk må ta ut øreproppene og spør "ehm, hva sa du? Neida, jeg bare kikker" og setter de inn igjen. Andre ganger har jeg bare smilt til de når de kommer bort og totalt ignorert at de kan ha stilt meg et spørsmål. Spiller egentlig bare litt dum med høy musikk på øra. Er aldri uhøflig da, smiler alltid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #31 Del Skrevet 14. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Åj. en hånd på hver pupp ja. spesielt.....minner meg om hun susanna og hun andre som driver å kler på folk på tv Det blir jo sånn!!! helt villt. Nei, jeg synes det er ufint å dra opp gardina..hvem vet hvem som står i butikken med telefonen ut og tar bilder liksom???? JEg vet ikke? uff. Anonymkode: 7e8f4...45b Ja, de hadde ikke en like stor intimsone der Personlig liker jeg ikke å bli forstyrret i prøverommet. Er greit hvis de spør en gang utenfor om de skal finne en annen størrelse, men ikke noe annet. Hater når de står utenfor og venter på meg, og uansett hva jeg prøver så "ser det helt fantastisk ut" . Anonymkode: 20539...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #32 Del Skrevet 15. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor tar du ikke bare med deg forskjellige str inn og prøver? Anonymkode: ced2f...8bd Jeg gjør jo selvsagt det, det gjør jeg i alle typer butikker, men det er jo ikke alltid de sitter som de skal fordi bh er gjerne litt mer komplisert. 7 av 10 bruker jo feil bh størrelse. Da synes jeg det er litt greit å få hjelp fra de som er kyndige til hvilken bh jeg må kjøpe når jeg må ut med opptill 1000 per bh. De som jobber der vil jo hjelpe og så vet de hvor og hva de skal se etter for å finne ut om jeg må opp/ned i cup/bånd, ting som jeg aldri tenker over som feks sist var det en anelse dobbelpupp så hun ville jeg skulle gå opp enda en størrelse i cup. Når den er perfekt sitter den som støpt og jeg kjenner omtrent ikke at den er på. Men så har jeg vært heldig med hvilke salgsdamer jeg har møtt på også da, ingen som plutselig åpner gardinene, men de spør hyggelig om det går fint og om jeg vil at de skal se om den sitter som den skal. Så smetter de raskt inn for å se på ryggen, strammer stropper, ser hvor stramt den ligger, justerer båndet til hvor det skal ligge rundt, sjekker under armene og så ser de om det er hulrom/dobbelpupp feks. De gjør sikkert mer men det er det jeg kommer på nå. Det er jo bare som om de ser meg i bikini. I andre butikker liker jeg selv å gå og prøve i fred, dette var bare ment som et eksempel på hvor jeg liker at de er serviceinnstilte og er litt mer behjelpelig. Jeg fryste også litt til når jeg var yngre og sjenert, men dette har prellet av med alderen. Anonymkode: 2ab79...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #33 Del Skrevet 15. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, de hadde ikke en like stor intimsone der Personlig liker jeg ikke å bli forstyrret i prøverommet. Er greit hvis de spør en gang utenfor om de skal finne en annen størrelse, men ikke noe annet. Hater når de står utenfor og venter på meg, og uansett hva jeg prøver så "ser det helt fantastisk ut" . Anonymkode: 20539...63d Kjempe flott med hjelp altså men jeg synes de bare gir valkene mine et dømmende blikk, og så snur de seg vekk og sjekker noen andre. Får ikke så mye skryt.. Anonymkode: 7e8f4...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå