Gå til innhold

Flere Pepsi Max-avhengige her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt så bra tenner som når jeg gikk over til sukkerfri brus. Jeg har årlig sjekk av tenna og ingen hull på mange år.

Jeg drikker alt for mye brus pr dag.

Anonymkode: 90292...8db

Sukker gir hull, men sukkerfri brus gir etseskader. Så de merker du ikke før det er for sent og emaljen er etset bort. Kanskje om noen år. Og da er det ikke så mye annet å gjøre enn å få proteser eller implantater, eventuelt skallfasetter. Og det er dyrt. 

Anonymkode: f8c4e...c63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, HemmeligBruker skrev:

Uff, oppdaget nylig at jeg drikker hele 6 liter daglig, og det kommer i tillegg til vann, kaffe, saft, melk osv. At Pepsi max kanskje ikke er så bra er jo én ting, men selve væskeinntaket blir jo også alt for stort. Har prøvd å begrense inntaket, men blir så tørst, tørr i munnen og faktisk litt trist. Skal følge med her, kanskje noen har noen bra tips😀

6 liter daglig??? Det er helt sykt, og helseskadelig - ikke bare for tennene.

Anonymkode: 8d863...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et tips er i alle fall å skylle munnen med vann etter å ha drukket lettbrus, da minker etsingen på emaljen. 

Anonymkode: f8c4e...c63

• Liker 1
Gjest Vause
Skrevet

Jeg er vell ikke direkte avhengig, men drikker det hver dag til middagsmaten (og akkurat nå, hehe). Første jeg drikker når jeg våkner om morgenen/om jeg våkner om natta og er tørst er pepsi max fordi jeg syns det er mer leskende enn vann. Drikker ellers vann til hverdags, så er ikke slik at pepsi max erstatter vann. 

Eneste jeg merker etter at jeg begynte å drikke sukkerfri brus er at brus med sukker er uaktuelt. Jeg takler ikke for eksempel vanlig cola, fanta, urge osv. Det smaker grusomt. Pepsi max, cola zero og lignende er tingen. :Hehe:

Gjest summesumbi
Skrevet

*Pshssht* Iskald pepsi max er jo så godt😊🙋

• 5 år senere...
Skrevet

Må ha hver dag 🙈

Anonymkode: 4bae5...984

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2016 den 14.22):

Hva er det med den brusen som gjør en så avhengig??

Anonymkode: 4a9ed...56b

Koffein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...