Gå til innhold

Flere Pepsi Max-avhengige her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg MÅ ha Pepsi Max hver dag, har prøvd å slutte noen ganger men havner utpå igjen ganske fort. Får kjempevondt i hodet når jeg prøver å slutte. 

Flere i samme båt? Har du planer om å slutte? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Anonymkode: 78082...c32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahha...satt akuratt å tok meg en slurk når jeg leste dette.

Har ingen planer om å slutte. Hvorfor? Jeg drikker max en gang i året og røyker ikke. Noe må jeg kunne kose meg med også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig avhengig-synes det er vanskelig å slutte.

Anonymkode: 4a9ed...56b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hodepinen skyldes koffeinavhengighet, drikk kaffe eller te.

Anonymkode: a1aef...5f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avhengig av kaffe, så jeg forstår avhengigheten! Jeg opplever meg selv riktignok ikke som avhengig, fordi kaffe er en like naturlig del av min hverdag som tannpuss og toalettbesøk, så jeg merker ikke noen abstinenser, hehe. Selvbedrag lenge leve!

Det er ytterst sjeldent jeg ikke har hatt kaffetilgang, men jeg innrømmer at hodepinen er hel intens de få dagene jeg ikke har fått i meg kaffe. Koffein er ingen spøk;) 

men! Kaffe er jo funnet å være ganske sunt, og i tillegg bedre for tennene enn brus. Kanskje du kan gå over til kaffe og dermed tilfredsstille koffeinavhengigheten?

Anonymkode: 88c86...2bb

• Liker 2
Gjest Adipose
Skrevet

Jepp, drikker enorme mengder Pepsi Max, og har det i grunn fint med det. Har ingen planer om å slutte, driver ikke med noe annet "fy fy", så akkurat det unner jeg meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk det hver dag i årevis. Sluttet. Emaljen på tennene er grunnen.

Anonymkode: 237a5...8fd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg vil slutte er 

- emaljen på tennene

- jeg får søtsug av å drikke pepsi max, spiser derfor mye søtt - > jeg har blitt tjukk :ph34r:

- bruker sikkert flere tusen i året på det

Tenker som mange her, jeg drikker ikke alkohol, røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke kaffe, så noe må jeg da få kose meg med? Men jeg ser jo at det ikke er helt bra allikevel.. selv om det kunne vært verre :)

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var avhengig av Cola Zero og prøvde å slutte og bare drikke vann, men det skar seg fort. Så oppdaget jeg Zeroh-saften og da klarte jeg faktisk å kutte ut Colaen. Nå blander jeg saften tynnere og tynnere og forhåpentligvis klarer jeg snart å kutte ut den også.

Anonymkode: 76261...3fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke pepsi max, men coca-cola. drikker det hver dag. drikker max 1,5L på en dag, men det er sjeldent. har ingen planer om å slutte. spiser ikke godteri, is og kaker, røyker ikke og drikker veldig sjeldent alkohol så synes jeg kan unne meg det :-)

Anonymkode: 050ed...6df

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

ikke pepsi max, men coca-cola. drikker det hver dag. drikker max 1,5L på en dag, men det er sjeldent. har ingen planer om å slutte. spiser ikke godteri, is og kaker, røyker ikke og drikker veldig sjeldent alkohol så synes jeg kan unne meg det :-)

Anonymkode: 050ed...6df

Samme her. Jeg har heller ikke merket tannproblemer eller vektoppgang, så per dags dato føler jeg heller ikke det er nødvendig å slutte helsemessig. 

Anonymkode: 7925e...25c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 13.6.2016 at 11.03, AnonymBruker skrev:

Jeg MÅ ha Pepsi Max hver dag, har prøvd å slutte noen ganger men havner utpå igjen ganske fort. Får kjempevondt i hodet når jeg prøver å slutte. 

Flere i samme båt? Har du planer om å slutte? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Har du prøvd å erstatte Pepsi maxen med kaffe? Det kan forhindre hodepinen.

Anonymkode: 3eee5...090

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Usj. Pepsi Max? Avhengig av hva da? Det smaker jo grilla sommerfugl. 

Du kan kutte det tvert, hodepinen vil gå over etterhvert. Tenk så stygge tenner du får :opplyser: Ikke verdt det :pisk:

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drakk det hver dag i årevis. Sluttet. Emaljen på tennene er grunnen.

Samme her. Emaljen har begynt å bli tynn, tannlegen sa det skyldtes mitt inntak av Cola Zero. Selv om det er lettbrus,mså er ph-verdien lav. Cola og pepsi er de absolutt sureste drikkene som sliter mest på emaljen. Juice, vin og smoothie sliter også en del. Melk og vann er best. Kaffe og te er også ph-nøytrale, men kan gi belegg.

Anonymkode: f8c4e...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt så bra tenner som når jeg gikk over til sukkerfri brus. Jeg har årlig sjekk av tenna og ingen hull på mange år.

Jeg drikker alt for mye brus pr dag.

Anonymkode: 90292...8db

Skrevet

Jeg er en pepsi-maxoholiker!! Og jeg har ingen planer om avbrusning! jeg elsker pepsi-maxen min, og ofrer gjerne tenna for den: finnes mye fint i gebiss nå om dagen.

Skrevet

Uff, oppdaget nylig at jeg drikker hele 6 liter daglig, og det kommer i tillegg til vann, kaffe, saft, melk osv. At Pepsi max kanskje ikke er så bra er jo én ting, men selve væskeinntaket blir jo også alt for stort. Har prøvd å begrense inntaket, men blir så tørst, tørr i munnen og faktisk litt trist. Skal følge med her, kanskje noen har noen bra tips😀

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med den brusen som gjør en så avhengig??

Anonymkode: 4a9ed...56b

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke  mindre emalje + hull som fikk meg til å slutte. Har ikke særlig med hull. Men tynn emalje gjør vondt. Jeg har to tenner jeg har mye smerter i. Og da snakker jeg ikke ising, men smerter som forplanter seg til kjeve og skuldre. Ordentlig vondt. Så emalje er ikke nyttig kun for at en ikke skal få hull. Syns det er viktig folk vet dette, når de vurdere ting i forhold til emalje. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, HemmeligBruker skrev:

Uff, oppdaget nylig at jeg drikker hele 6 liter daglig, og det kommer i tillegg til vann, kaffe, saft, melk osv. At Pepsi max kanskje ikke er så bra er jo én ting, men selve væskeinntaket blir jo også alt for stort. Har prøvd å begrense inntaket, men blir så tørst, tørr i munnen og faktisk litt trist. Skal følge med her, kanskje noen har noen bra tips😀

Fant ut jeg ble tørst av Pepsi max faktisk. Slutta, begynte igjen (sprakk) og så slutta igjen. Merket stor forskjell. Men om du drikker så mye og er så tørst ville jeg kanskje sjekket med legen. Tenker sukkersyke og slik. Ble bare litt bekymra. ;) 

Men ja, hva er det en blir så hekta av ? Er det bare psykisk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...