Mari Y Skrevet 16. juni 2016 #61 Del Skrevet 16. juni 2016 9 timer siden, Georg skrev: "Rasist". Det order betyr absolutt ingenting for meg lenger. Etter å ha hørt venstrevridde fjols slenge om seg det ordet i hytt og pine gjennom hele oppveksten, har det mistet sin kraft. Jeg pleide å kalle meg "antirasist", men det eneste jeg forbinder med det ordet i disse dager er trygdesnyltende blitzere med palestinaskjerf rundt halsen og brostein i høyre hånd. Det er sant det du sier. Vi er en nasjon med pingler, livredde for å kritisere F. Eks. Islam. Har en del arbeidskamerater som er negere, og de er sjokkerte over hvor naive og pysete vi er. Kaniner er flotte dyr, forresten. Jeg er selv ingen 'anti-rasist', som man kaller det. Jeg er helt enig med deg i at ordet blir ofte missbrukt, spesielt iht kritikk eller motstand mot religion. Eller dersom man eksempelvis hater eller misliker homofile. Da er man ikke rasist, man er homofob. Nå skal jeg ikke uttale meg for mye om dette, men tror ts her snakker om en person som hetser utledninger på nett. Kritikk av innvandring- og asylpolitikken er nødvendig, men det er mange med innvandrer-bakgrunn som tilpasser seg det norske samfunnet. Og å hetse folk over nett er uansett ingen god unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #62 Del Skrevet 16. juni 2016 Den 14.6.2016 at 18.36, AnonymBruker skrev: Ser ut som Norge har lengst glemt Anders Behring Breivik. For han var jo IKKE MUSLIM og derfor ikke terrorist lengre. De har jo kommet fram til at han var psykisk syk. For noe tull. Haha Anonymkode: cd23d...9cd Det er umulig å glemme han når dere venstreradikale drar han frem ved hver eneste anledning dere finner, enten det er passende eller ikke. Man kan ikke diskutere noe som helst rundt noe som helst uten at en av dere kommer dragende med "MEN BREIVIK DA!?!?". Du kan stappe han langt opp bak! Anonymkode: 07ea5...26a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 16. juni 2016 #63 Del Skrevet 16. juni 2016 10 timer siden, Mari Y skrev: Selvsagt kan det det. Syne du spekulerer alt for mye i denne tråden. Fra HI ble det nevnt "rasistiske innlegg", problemet er bare det at rasisme-begrepet er så utvannet, at hva som helst kan være rasistisk i dag. Det må være slitsomt å alltid skulle tenke det verst om noe, for min del anser jeg rasisme-begrepet for å være det siste kortet noen trekker når de har tapt en debatt. Nettopp fordi begrepet ar ikke så mye betydning lengre, fordi det misbrukes ti alt mulig rart. I våre dager er det rasistisk å bruke solkrem, fordi du da ikke liker folk som er brune i huden<---satt på spissen selvsagt. Ergo ser jeg ikke helt sammenhengen mellom mobbing og det poenget du prøver å fremme. Jeg er for at mennesker skal få ytre seg - positivt som negativt. På den måten kan vi hindre at ytringene blir feks voldelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #64 Del Skrevet 16. juni 2016 Den 13.6.2016 at 13.05, AnonymBruker skrev: Er dette rasisme?? Kan ikke fremmedfrykt være rasjonelt? Når man ser hvilke forhold minoriteter lever (og dør) under i islamdominerte samfunn og ikke ønsker dette for seg og sine. Frankrike har utplassert 90.000 politi og miltære for å forhindre terror fra muslimer. Ifølge deg så er de rasister faktisk.... Anonymkode: 432f1...8a7 Med alt bråket som har vært fra fotballsupportere under EM, burde disse 90 000 kanskje heller ha fokusert på å få stoppet disse. Anonymkode: 930ba...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 16. juni 2016 #65 Del Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, Jolene skrev: Syne du spekulerer alt for mye i denne tråden. Fra HI ble det nevnt "rasistiske innlegg", problemet er bare det at rasisme-begrepet er så utvannet, at hva som helst kan være rasistisk i dag. Det må være slitsomt å alltid skulle tenke det verst om noe, for min del anser jeg rasisme-begrepet for å være det siste kortet noen trekker når de har tapt en debatt. Nettopp fordi begrepet ar ikke så mye betydning lengre, fordi det misbrukes ti alt mulig rart. I våre dager er det rasistisk å bruke solkrem, fordi du da ikke liker folk som er brune i huden<---satt på spissen selvsagt. Ergo ser jeg ikke helt sammenhengen mellom mobbing og det poenget du prøver å fremme. Jeg er for at mennesker skal få ytre seg - positivt som negativt. På den måten kan vi hindre at ytringene blir feks voldelige. Her er det uansett snakk om hets. Om det er rasistisk eller ikke, er det fortsatt hets. Hva mener du med at jeg spekulerer mye? Mobbing er jo gjentatt plaging av et annet menneske, så da må det jo starte et sted?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 16. juni 2016 #66 Del Skrevet 16. juni 2016 2 timer siden, Mari Y skrev: Her er det uansett snakk om hets. Om det er rasistisk eller ikke, er det fortsatt hets. Hva mener du med at jeg spekulerer mye? Mobbing er jo gjentatt plaging av et annet menneske, så da må det jo starte et sted?! Hvor får du hets fra HI? Eller mobbing for den saks skyld? Der var det snakk om rasisme - som jo kan være så mangt avhengig av den subjektive forståelsen av begrepet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 16. juni 2016 #67 Del Skrevet 16. juni 2016 Den 12.06.2016 at 22.47, Ambador skrev: Hva ville du gjort? Ingen som kommenterer. Veldig få som liker. Skikkelig rasistiske ytringer dette altså. Hva folk skriver av ytringer er da en privatsak. Det er bare ytringer og alle ytringer er velkomne i et liberalt samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 16. juni 2016 #68 Del Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, Jolene skrev: Hvor får du hets fra HI? Eller mobbing for den saks skyld? Der var det snakk om rasisme - som jo kan være så mangt avhengig av den subjektive forståelsen av begrepet. Har OPPLEVD mobbing som yngre, men opplever det heldigvis ikke lengre. Spør en som har vært utsatt, og mange kan bekrefte at de sliter i lang tid etterpå. Er jo derfor jeg reagerer negativt på at folk hetser. Det må gå en grense et sted. Mye av den hetsen som rettes mot enkeltmennesker over lengre tid, forekommer jo også over lengre tid, som saken rundt hetsen mot kvinnelige offentlige personer også viser. Det ofte ikke engangs-tilfeller. Det er hets og trusler mot folk, begått i lengre tid, mot offentlige politikere, kritikere, osv. Hva er så greit med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 16. juni 2016 #69 Del Skrevet 16. juni 2016 31 minutter siden, Mari Y skrev: Har OPPLEVD mobbing som yngre, men opplever det heldigvis ikke lengre. Spør en som har vært utsatt, og mange kan bekrefte at de sliter i lang tid etterpå. Er jo derfor jeg reagerer negativt på at folk hetser. Det må gå en grense et sted. Mye av den hetsen som rettes mot enkeltmennesker over lengre tid, forekommer jo også over lengre tid, som saken rundt hetsen mot kvinnelige offentlige personer også viser. Det ofte ikke engangs-tilfeller. Det er hets og trusler mot folk, begått i lengre tid, mot offentlige politikere, kritikere, osv. Hva er så greit med det? Har forøvrig også opplevd mobbing. Står likevel ved det jeg har fremsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Georg Skrevet 16. juni 2016 #70 Del Skrevet 16. juni 2016 8 timer siden, Mari Y skrev: Jeg er selv ingen 'anti-rasist', som man kaller det. Jeg er helt enig med deg i at ordet blir ofte missbrukt, spesielt iht kritikk eller motstand mot religion. Eller dersom man eksempelvis hater eller misliker homofile. Da er man ikke rasist, man er homofob. Nå skal jeg ikke uttale meg for mye om dette, men tror ts her snakker om en person som hetser utledninger på nett. Kritikk av innvandring- og asylpolitikken er nødvendig, men det er mange med innvandrer-bakgrunn som tilpasser seg det norske samfunnet. Og å hetse folk over nett er uansett ingen god unnskyldning. "Homofob" ja, det ordet har jo på mange måter erstattet rasist. I nesten alle tilfeller er det ikke engang snakk om ekte homsehat. Noen ganger tror jeg at det å være liberal/sosialist/kommunist er en slags hjernedefekt. Mange ser ikke ut til å forstå at man kan være uenig når det kommer til saker som F. Eks. Homoekteskap uten å hate personene det gjelder. Ingen som sier at det ikke finnes homsehat og rasisme der ute...bare se på Islam. Homsedrap og jødehat på sitt verste. Men når det kommer til nordmenn er det stort sett kritikk av hjernedød innvandringspolitikk og møkkakultur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Georg Skrevet 16. juni 2016 #71 Del Skrevet 16. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er umulig å glemme han når dere venstreradikale drar han frem ved hver eneste anledning dere finner, enten det er passende eller ikke. Man kan ikke diskutere noe som helst rundt noe som helst uten at en av dere kommer dragende med "MEN BREIVIK DA!?!?". Du kan stappe han langt opp bak! Anonymkode: 07ea5...26a Interessant å se hvordan venstrevridde hjerner fungerer. "Breivik var norsk terrorist = Islam er ingen trussel, så bare hold kjeft!". Denne idiotien kommer til å ta livet av Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå