Gå til innhold

Facevenn som deler rasistiske innlegg

Ambador

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Jolene skrev:

Jeg ser bare ingen grunn til det. Noen ganger har folk bare behov for å ytre seg. Jeg finner derimot diverse uttalelser fascinerende, nettopp fordi det virkelig viser hvordan tankegang enkelte har. Å bare skulle krangle på facebook, ser jeg ingen grunn til. Da har jeg bedre ting å gjøre.

Det er en viss forskjell på de to der. Å more seg tilsier at man finner noe morsomt, det har jeg ikke skrevet ett eneste sted i denne tråden. Krydder i hverdagen er derimot skrevet i en nøytral tone, altså verken eller. Ergo kan de ikke sidestilles med samme innhold og mening. Når noen ikke behersker differensiere mellom ord og uttrykk, taler det for seg.

Selvsagt er det jo ikke slik at man er fritatt fra å bli kritisert. At man sitter og legger ut hetsende innlegg om andre personer, er i seg selv grunnlag for å ikke stå uimotsagt. Dersom man har meninger, trenger man ikke hetse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Mari Y skrev:

Selvsagt er det jo ikke slik at man er fritatt fra å bli kritisert. At man sitter og legger ut hetsende innlegg om andre personer, er i seg selv grunnlag for å ikke stå uimotsagt. Dersom man har meninger, trenger man ikke hetse. 

Jeg ser bare ingen grunn til det. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Slettet. Jeg har ikke noe behov eller ønske om å ha folk i min liste som yttrer seg rasistisk.

Har de slike holdninger er det uansett ingen jeg vil ha noe med å gjøre eller noe ønske om følge med på, så da er det likså greit å fjerne de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 13.6.2016 at 13.29, Ole Brumm skrev:

Det å banke opp, terrorisere folk på nett, og komme med hatefulle ytringer mot et folkeslag. Hvor deres grunn er at de er fra et annet land, det er rasisme og galt. Folk er redde og tar det utover et helt folkeslag uten å i det hele tatt vite om de ER muslimer. 

"Muslim" er ikke en geografisk opprinnelse eller en hudfarve - rasisme er et hat mot mennesker på betingelser som er utenfor deres kontroll. Religion er en idelologi, og derfor et valg. 

Jeg averterer ikke terror på nett overfor noen, jeg bare sier at det er viktig å dra skillelinjer her. Hater du mennesker som er mørke i huden, er det rasisme. Kritikk overfor religion er noe helt annet. 

Anonymkode: e34d4...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 15.6.2016 den 17.01):

"Muslim" er ikke en geografisk opprinnelse eller en hudfarve - rasisme er et hat mot mennesker på betingelser som er utenfor deres kontroll. Religion er en idelologi, og derfor et valg. 

Jeg averterer ikke terror på nett overfor noen, jeg bare sier at det er viktig å dra skillelinjer her. Hater du mennesker som er mørke i huden, er det rasisme. Kritikk overfor religion er noe helt annet. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på ytringene vedkommende kom med. Det er lite som skal til for å få merkelappen "rasist" idag.

Det holder å være imot åpne grenser. Dagens "rasist" er blitt det samme som gårsdagens "kjetter". Av en eller annen merkelig grunn er multikultur det eneste som det er "lov" å støtte. At vi skal bevare norsk kultur derimot er ikke akseptabelt. 

Det er jo helt sinnssykt. Ingen ikke-vestlige land har slike destruktive holdninger. Resten av verden rister på hodet å lurer på hva vi egentlig driver med 

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jolene skrev:

Jeg ser bare ingen grunn til det. Rett og slett.

Det har jeg skjønt, men om de slenger rundt seg på den måten, får de tåle enhver kritikk som kommer deres vei. At man ytrer meninger om saker er en ting, at man hetser politikere eller andre er noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mari Y skrev:

Det har jeg skjønt, men om de slenger rundt seg på den måten, får de tåle enhver kritikk som kommer deres vei. At man ytrer meninger om saker er en ting, at man hetser politikere eller andre er noe annet. 

Som sagt, jeg har bedre ting å gjøre, og jeg ser ingenting galt i å ytre seg. For på den måten kan vi forhindre at de tyr til de de mer voldelige strategiene for å bli hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt det han skrev? Og hets mot mot mennesker på bakgrunn av deres religion er da heller ikke greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jolene skrev:

Som sagt, jeg har bedre ting å gjøre, og jeg ser ingenting galt i å ytre seg. For på den måten kan vi forhindre at de tyr til de de mer voldelige strategiene for å bli hørt.

Selvsagt skal man bli hørt, men man må også slå ned på mobbing. Nå spesifiserer heller ikke ts om hvorvidt det er enkeltmennesker h*n hetser på nett, og jeg mener klart at man må si ifra dersom man ser mobbing av andre, uavhengig av om det skjer på nettet eller i offentligheten. Offentligheten har et klart ansvar med å si ifra til dem som mobber. Helt klart kan man ha en diskusjon om ting, men dersom en person tyr til hets, er det helt legitimt å si ifra om at slikt ikke er greit. Netthetserne er ikke nødvendigvis folk som tyr til vold, men gjerne liker dem å ta sin frustrasjon ut over andre. Eller de mangler folkeskikk hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mari Y skrev:

Selvsagt skal man bli hørt, men man må også slå ned på mobbing. Nå spesifiserer heller ikke ts om hvorvidt det er enkeltmennesker h*n hetser på nett, og jeg mener klart at man må si ifra dersom man ser mobbing av andre, uavhengig av om det skjer på nettet eller i offentligheten. Offentligheten har et klart ansvar med å si ifra til dem som mobber. Helt klart kan man ha en diskusjon om ting, men dersom en person tyr til hets, er det helt legitimt å si ifra om at slikt ikke er greit. Netthetserne er ikke nødvendigvis folk som tyr til vold, men gjerne liker dem å ta sin frustrasjon ut over andre. Eller de mangler folkeskikk hjemmefra. 

Man blir ikke automatisk en mobber basert på ytringer, bare for å ha det klart. Det samme kan sies om hetsing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WubWub skrev:

Kommer helt an på ytringene vedkommende kom med. Det er lite som skal til for å få merkelappen "rasist" idag.

Det holder å være imot åpne grenser. Dagens "rasist" er blitt det samme som gårsdagens "kjetter". Av en eller annen merkelig grunn er multikultur det eneste som det er "lov" å støtte. At vi skal bevare norsk kultur derimot er ikke akseptabelt. 

Det er jo helt sinnssykt. Ingen ikke-vestlige land har slike destruktive holdninger. Resten av verden rister på hodet å lurer på hva vi egentlig driver med 

Her virket det som det var snakk om en som snakket om 'jævla svartinger' osv, ut ifra innlegget. At mye kan overdrevent bli tolket som rasisme, er en ting. Men om man sitter og kaller folk 'jævla_' og snakker stygt om alle som har innvandrer-bakgrunn, tviler jeg på at man er noe særlig fri for rasisme. Det er uansett ikke greit å hetse folk over nettet, om man likevel har rasistiske synspunkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jolene skrev:

Man blir ikke automatisk en mobber basert på ytringer, bare for å ha det klart. Det samme kan sies om hetsing.

Nei, men det kan det jo fort bli, dersom det får lov til å fortsette. Mobbing starter jo et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, men det kan det jo fort bli, dersom det får lov til å fortsette. Mobbing starter jo et sted. 

Tja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Her virket det som det var snakk om en som snakket om 'jævla svartinger' osv, ut ifra innlegget. At mye kan overdrevent bli tolket som rasisme, er en ting. Men om man sitter og kaller folk 'jævla_' og snakker stygt om alle som har innvandrer-bakgrunn, tviler jeg på at man er noe særlig fri for rasisme. Det er uansett ikke greit å hetse folk over nettet, om man likevel har rasistiske synspunkter. 

I HI sies det ingenting om ytringene som ble servert så det du driver med er ren spekulering hvor du tenker det verste.

Katastrofetanker er ikke sunt. Man kan bli paranoid av slikt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ole Brumm skrev:

Det jeg mener er folk som er rasistiske, med religion som grunnlag. De tror alle fra Syria eller Tyrkia er muslimer, ergo "svarttinger" som ikke har rett til å bo i Norge. <-- deres ord.

Folk blander hudfarge og religion. De drar alle over en og samme kam, og nå brukes religion som unnskyldning. Før var det det at de kommer fra et annet land, og muslimer var en samlebetegnelse på hvor de er fra, eller bare "pakkis". 

Majoriteten fra Midtøsten og nord-Afrika er muslimer, men det finnes også en god del kristne og andre som ikke er muslimer. Det er lett å blande sammen arabere og muslimer, og en del som kommer fra disse områdene er heller ikke arabere(som kurdere, persere og kabyler). I Iran finnes fortsatt zoroastriere, og det var i tillegg en god del jøder som flyktet til Israel fra div arabiske naboland etter statens opprettelse. Men man finner også arabere som er ateister, selv om dette sikkert ikke er veldig mange. Religion er et valg, man velger ikke herkomst, men hets er uakseptabelt uansett hvem det rammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, WubWub skrev:

I HI sies det ingenting om ytringene som ble servert så det du driver med er ren spekulering hvor du tenker det verste.

Katastrofetanker er ikke sunt. Man kan bli paranoid av slikt 

Hehe, vil hvel ikke akkurat påstå at jeg er paranoid, har bena godt plantet i jorda der jeg sitter;). Men du Men du får gjerne være uenig der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WubWub skrev:

"Rasist". Det order betyr absolutt ingenting for meg lenger. Etter å ha hørt venstrevridde fjols slenge om seg det ordet i hytt og pine gjennom hele oppveksten, har det mistet sin kraft. Jeg pleide å kalle meg "antirasist", men det eneste jeg forbinder med det ordet i disse dager er trygdesnyltende blitzere med palestinaskjerf rundt halsen og brostein i høyre hånd.

Det er sant det du sier. Vi er en nasjon med pingler, livredde for å kritisere F. Eks. Islam. Har en del arbeidskamerater som er negere, og de er sjokkerte over hvor naive og pysete vi er.

Kaniner er flotte dyr, forresten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WubWub skrev:

Signerer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...