Gå til innhold

Facevenn som deler rasistiske innlegg

Ambador

Anbefalte innlegg

Hva ville du gjort? Ingen som kommenterer. Veldig få som liker. Skikkelig rasistiske ytringer dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt flere slike venner, og samtlige er slettet.

Hvis dette er en reel situasjon for deg, skjønner jeg ikke hvorfor du lager en tråd om dette? Du burde handle uavhengig av hva folk på kvinneguiden sier. Hvis det bare er av ren nysgjerrighet, blir det selvsagt noe annet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nøyaktig hva er det han skriver som er rasistisk?

Anonymkode: eb924...e50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde fjernet vedkommende som venn. 

Anonymkode: a0ba0...d51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rapporter innleggene. Og så vurderer du om denne vennen er den personen du trodde, og om du ønsker et slikt menneske som venn. Og så sletter du han som venn på Facebook og i RL.

Anonymkode: b7561...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg har hatt noen slike jeg også. En del av dem har jeg slettet som venn, og noen har jeg bare valgt å skjule oppdateringer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Ambador skrev:

Hva ville du gjort? Ingen som kommenterer. Veldig få som liker. Skikkelig rasistiske ytringer dette altså.

Kommer ann på hva som regnes som rasistisk.

"åsiktskorridoren" er trang for mange. Å ikke være positiv til innvandreing = rasistisk for mange. Jeg pleier å beholde dem. Leser hva de deler og tenker vel heller at de må være litt kortenkte. Ikke fordi de er negative til islam?!. Men ved å si det høyt blir man automatisk regnet frepper, dermed rasist , litt enkel, harry og man blir umerkelig ikke lenger ansett som en person med gode holdninger. Folk tar avstand, ikke fordi man er uenig, men fordi ved å bli sett med deg vil de bli tilsmusset.

Omtrent slik TS er iferd med å gjøre....

Anonymkode: 432f1...8a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Du har to hovedtyper rasister;
De som er redde (fremmedfrykt, usikker, redd for terror etc)

Er dette rasisme?? Kan ikke fremmedfrykt være rasjonelt? Når man ser hvilke forhold minoriteter lever (og dør) under i islamdominerte samfunn og ikke ønsker dette for seg og sine. Frankrike har utplassert 90.000 politi og miltære for å forhindre terror fra muslimer. Ifølge deg så er de rasister faktisk....

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 13.6.2016 den 13.05):

Er dette rasisme?? Kan ikke fremmedfrykt være rasjonelt? Når man ser hvilke forhold minoriteter lever (og dør) under i islamdominerte samfunn og ikke ønsker dette for seg og sine. Frankrike har utplassert 90.000 politi og miltære for å forhindre terror fra muslimer. Ifølge deg så er de rasister faktisk....

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slettet. Har ingen interesse av å ha slike folk i livet mitt.

Anonymkode: 7f166...fd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er to typer rasister - personer som drives av lite kunnskap, sneversynthet og frykt, og så de som drives av personlig overbevisning. De første er det flest av, og de er ikke nødvendigvis dårlige mennesker. Er vennen din en slik, går det an å snakke med ham om det. Er han av den siste typen, tror jeg det er lost case :P 

Dersom jeg støter på skikkelig ille uttalelser, rapporterer jeg dem til Facebook. Dersom det er mer "hverdagsrasisme" kan det hende jeg slenger på en kommentar. Ikke alltid det hjelper, men synes ikke det er greit at slike uttalelser får stå uimotsagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, lingua franca skrev:

Jeg tror også det er to typer rasister - personer som drives av lite kunnskap, sneversynthet og frykt, og så de som drives av personlig overbevisning. De første er det flest av, og de er ikke nødvendigvis dårlige mennesker. Er vennen din en slik, går det an å snakke med ham om det. Er han av den siste typen, tror jeg det er lost case :P 

Dersom jeg støter på skikkelig ille uttalelser, rapporterer jeg dem til Facebook. Dersom det er mer "hverdagsrasisme" kan det hende jeg slenger på en kommentar. Ikke alltid det hjelper, men synes ikke det er greit at slike uttalelser får stå uimotsagt.

Helt enig, men nå kan det jo også hende at enkelte har ingen eller bare dårlige erfaringer med innvandrere. Dersom man skal sette seg i mine sko- jeg har endel kjennskap, fordi jeg har bodd i en storby i hele mitt liv- så er opplevelsene delte. Kan hende at manglende eksponering for innvandrere er årsaken til at folk har fordommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Ehh? Facebooken min er full av både rasister og venstreradikale konspirasjonsteoretikere. Å slette disse ville vært å frivillig gå inn i et ekkokammer. Det har jeg ikke lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, lingua franca skrev:

Og det er bare en type venstreradikal, mener alle som er uenig med dem på feks innvandringsspørsmålet er rasister. Tror vennen til TS hadde blitt glad av å ikke være rundt slike som deg :)

Anonymkode: 07ea5...26a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt greit for meg at venner på nettet diskuterer innvandringspolitikk på en saklig måte,uansett hvilken " side" de lander på,men når det går over i menneskeforakt og direkte foraktfulle ytringer så sletter jeg dem som venner. Orker ikke å lese slikt på min facebook side.

Anonymkode: 7b0f5...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...