Gå til innhold

Cruise - noen råd..?

Carrot

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi planlegger å reise på cruise med ungene i julen - og i den forbindelse er det mange ting som dukker opp..

Fly "over kjølen" i timevis med små barn - hvordan aktivisere og tilrettelegge, hva man bør ta med osv..

Så er det maten - den er jo helt anneledes.. og vann? Hva med vann? Er det bare å drikke flaskevann, og i så fall hvilket merke er best??

Stor båt - null bølger?? Eller blir man alikevel sjøsyk??

Hva med vaksiner? Har fått vite at vi bør ha stivkrampesprøyte på oss voksne, og en for Hepatitt... Flere??

Noen med erfaringer?? Og gjerne råd??

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært på Cruise med barn - men jeg har vært på cruise uten barn og på lang flytur med barn...

Vi fløy til Florida (med mellomlanding i NY) med sønnen min som da var nesten 4 år. Det gikk veldig fint. Han sov endel, ellers hadde han med seg en sekk med bøker, biler, tegnesaker etc etc. Man spiser jo også et par ganger og bare det er jo litt morsomt for de små..alle brettene med små ting oppi. Ellers er et veldig godt tips..om du har...å ta med lap top. Vi hadde lastet ned en hel masse tegnefilmer og også et par spill han likte......vi hadde med et eller to ekstra batterier slik at vi hadde nok til en 2-3 timer tror jeg. Hadde også med headset slik at andre slapp å bli plaget med lyden.

Ellers vann på flaske ja. Hvis vi snakker USA er det mye klor i vannet så å drikke rett fra springer er ingen god ide. Jeg er ikke så kresen og syns stort sett alle flaskene smaker det samme...

Du merker bølgene om de er store nok på en cruisebår også. Jeg ble syk.........jeg var litt syk men er i tvil om det var pga sjøen eller bare pga alkoholinntak..jeg pleier å bli sjøsyk så jeg tror det var en kombinasjon.

Jeg hadde ingen vaskiner men det er jo mulig dette er endret - dvs hva sm er anbefalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg var på cruise med samboeren min for et par år siden. og jeg husker at jeg syns det var ganske kjedelig for oss. heldigvis var vi ganske forelsket, så vi hadde det hyggelig sammen.

ettersom jeg husker, så var det en del barn med, og de hadde det moro hele tiden. de løper rundt på båten og tar heisen opp og ned osv osv ..

så jeg tror du kan slappe helt av når det gjelder barna.

de kan ikke stikke av noen steder.. de er fast på en båt, så de kommer alltid tilbake..

bølger? nei, om båten er stor så merker du ikke til bølgene..

god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...