Gå til innhold

Hva ER det med sosser?

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke annet enn le av enkelte sjargonger Bærums-ungdommer legger seg til når de snakker i gjenger på T-banen

Jeg for min del ler av mange slags ungdomssjargonger, synes ikke akkurat Bærumsungdom skiller seg ut i så måte.

Hva med Bærumsungdom som bor i blokk på Rykkin? Går i integreringsklasse på Bekkestua? Bor i blokk på Jong? Bor i blokk på Hovseter? Er de også ekle og klysete? Eller merker dere forskjell?

Tydeligvis mange som synes Bærum er et koselig sted, i og med at mange vil flytte dit. Det viser jo boligprisene tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nesten virker som mindreverdighetskompleks det angrepet som kommer mot vestkantfolk. Har sett en del vestkantsklyser i mitt liv jeg' date=' men jeg synes det er litt teit å gå rundt å se ned på folk fordi de har mer penger.[/quote']

Og vice versa, antar jeg?

Det går like mye begge veier - ingen e noe bedre enn andre. Det er DET som er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går like mye begge veier - ingen e noe bedre enn andre. Det er DET som er poenget.

Jepp. Men det er ikke bare sossene som tror de er bedre enn andre. Husker da på skolen hvor mye punkerne og skaterne så ned på sossene fordi de var så opptatt av klesmerker og sånn. Som om ikke de var det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men det er ikke bare sossene som tror de er bedre enn andre. Husker da på skolen hvor mye punkerne og skaterne så ned på sossene fordi de var så opptatt av klesmerker og sånn. Som om ikke de var det. :roll:

:ler: Ikke sant? Alle er "rasister" - det er det som er saken. Er du annerledes enn meg og mine så er det noe galt med deg. Så klart! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik har det vært i årtider og det latterlige er at det ikke er bare i Oslo med øst og vestkant og Bærum det er slike tilstander. Selv små kommuner med noen få tettsteder "krangler" om å være det "beste" tettstedet.

Nå er jeg en av de som har bodd på Frogner i Oslo i lang tid men bor nå i Hamar.

Dette er den fineste byen jeg har opplevd ever men det er jammen slik her også. Hamar vest og Hamar øst.

Helt utrolig men sant :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de siste årene har det vært utrolig mye ran også så ungdom fra vest ofte skyr Majorstuen og østover.

ja, særlig har det vært mange ran av ungdommer på t-banen vest for majorstua. da er det jo en naturlig konsekvens å bli redd for å reise lenger østover. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa Gioberti utl.

Ja, huff, de Bæringene er ille. Det er også Fredrikstadfolk, drammensere, trøndere, nordlendinger og annet pakk. Tenårings-sjargongene er forferdelige!

Haha, *mener ikke alt seriøst*...

Hva er en soss da? Går det på klær? Kriminalitet? Sosser raner mindre banker enn friker?

Sosser følger flere damer over gaten enn frikene og sosialistene?

Jeg har forresten hørt at sosialister har oppstopperneser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal si noe vondt om holmenkollen jeg! :oops:

"Sossene" møter ganske mange fordommer må jeg si..."er du pappajente"..."du fikk vel bilen av pappa fikk du ikke".."du trenger vel ikke jobbe resten av livet..er da bare å leve på pappa"...

og sånn kan det fortsette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går snakket jeg med en kamerat om akkurat dette. Da han var i militæret, ble han plassert i nord, sammen med andre folk fra resten av landet. Han var den eneste fras Oslo-området.

Da de skulle presentere seg for hverandre, sa han at han var fra Bærum. Folk himlet med øynenen, gjorde narr og slang dritt, og ville ikke ha noe med ham å gjøre fra da av. Han sa til meg i går at han angret så innmari på at han sa hvor han kom fra, for ingen likte folk fra Bærum, det hadde gjort at hele oppholdet ble ekstra kjipt.

Ikke er han rik, ikke er han skoleflink og ikke har han fin utdannelse, merkeklær eller rike foreldre. Han er bare en helt vanlig person.

Det er da ikke greit at det er slik at man må lyve om hvor man kommer fra for å bli godtatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Akkurat som Bærums-folk snobber ned når de møter andre, snobber Drammensfolk og østkantfolk opp når de møter vestkantfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som Bærums-folk snobber ned når de møter andre, snobber Drammensfolk og østkantfolk opp når de møter vestkantfolk?

Snobber ned? Hva om man faktisk ikke ER snobbete, hva skal man da snobbe ned for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg: Er så dritalei folk som generaliserer folk... Man finner fine fruer og sosser ALLE steder. Ikke bare i Bærum og Oslo vest!

Hva er det med folk som er så jævla negative mot oss, og setter oss i bås med en gang vi sier hvor vi er fra??

ARGH!!! SUKK!!!!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse
Hvis vi tar klassiske Bærum som et eksempel: folk der har blitt beskyld for å være "sossete" i alle år.

Men hva er det jeg registrerer hver gang jeg er i Bærum? (Gatebildet, skolene, sentrene, butikkene, osv.)

- Tenåringene går i hengslete klær og Bærums-jentene er overvektige i forhold til gatebildet i Oslo.

- Folk ser gjerne utilnærmelige ut...ingen smiler og er fornøyd. Har de det forferdelig? Hater de alt og alle? Det kan virke slik noen ganger.

- Det er noe bondsk og merkelig med Bærums-jentene i forhold til Oslo-jentene: en slags merkelig udefinerbar kraft (generaliserer kraftig her selvfølgelig!)

- Bærums-menneskene uttrykker noe annet i blikket enn Oslo-menneskene (uansett Frogner eller Grûnerløkken)

Tar man t-banen til Bærum ofte, merker man at det er en helt egen stemning hos og blant folk der, enn t-banen ved Majorstuen osv.

For å si det mildt: stemningen i Bærum er ikke internasjonal! Den er litt krampaktig.

PS! Jeg kjenner flere veldig ålreite mennesker fra Bærum: men de ble jeg kjent med i utlandet.

Takke meg til byen..jeg liker mest mulig urbane forhold: London, Paris....deilig frihetsfølelse (i motsetning til Bærum.)

faen, du bare driter deg ut. man tar ikke t-banen til bærum, det finnes faen ingen t-bane i bærum, du må ha rota deg bort i bondeland. Bærum består av rike, velstelte pene mennesker som ikke bryr seg om vrævl som deg. du er ikke tatt godt imot fordi du ikke er fra bærum, derfor vi behandler resten som søppel. bærumsoss + bærumsoss er filosofien. om en skal være med en fra oslo blir d gærent, for alt annet enn bærum sucks. ingen over, ingen ved siden av, en haug med bønder under! Bærum!

Hilsen Bærumsgutt som ikke er soss, for ingen ekte bærumsgutt sier de selv er sosser, men FORFENGELIGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...