An0nymBruker Skrevet 18. november 2016 #1861 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Ny oppgave: Ett ord. Ordet er fra fransk, og består av 2 ord. Denne gjenstanden er ikke i bruk av like mange mennesker nå til dags, som for noen tiår siden. Det første ordet betyr å bære. (Om jeg sier hva det andre ordet betyr, så avslører jeg hva hovedordet er. Men det ordet er også noe (i fast form) som er mindre i bruk nå enn før). Endret 18. november 2016 av An0nymBruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. november 2016 #1862 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) På 12.11.2016 den 22.44, Smultring skrev: Her skal jeg fram til et fagord brukt i lingvistikk. Ordet er velkjent i en annen betydning. Ordet kan innsettes for X i denne setningen: Et språk består av et X og en grammatikk. I flertall har ordet tre bøyningsmuligheter i både bestemt og ubestemt form. Spoiler Leksikon Endret 18. november 2016 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. november 2016 #1863 Del Skrevet 18. november 2016 25 minutter siden, An0nymBruker skrev: Ny oppgave: Ett ord. Ordet er fra fransk, og består av 2 ord. Denne gjenstanden er ikke i bruk av like mange mennesker nå til dags, som for noen tiår siden. Det første ordet betyr å bære. (Om jeg sier hva det andre ordet betyr, så avslører jeg hva hovedordet er. Men det ordet er også noe (i fast form) som er mindre i bruk nå enn før). Spoiler Portemoné (porte-monnaie) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 18. november 2016 #1864 Del Skrevet 18. november 2016 38 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Skjul innhold Mistelstein Jeg ser nå at det er en s for mye. (din andre s i ordet) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 18. november 2016 #1865 Del Skrevet 18. november 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Skjul innhold Portemoné (porte-monnaie) Riktig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. november 2016 #1866 Del Skrevet 18. november 2016 41 minutter siden, An0nymBruker skrev: Jeg ser nå at det er en s for mye. (din andre s i ordet) Skylder på slurv. Vet det er uten den s'en, men har av en eller annen grunn fått innprentet (feilaktig) at det er med. Har du sikret deg <løsningsordet> til en passende anledning? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 18. november 2016 #1867 Del Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Skylder på slurv. Vet det er uten den s'en, men har av en eller annen grunn fått innprentet (feilaktig) at det er med. Har du sikret deg <løsningsordet> til en passende anledning? Alt i orden Svaret ditt er selvfølgelig godkjent. Nei, jeg har ikke sikret meg løsningsordet, da jeg ikke har slike planer for tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 19. november 2016 Forfatter #1868 Del Skrevet 19. november 2016 Et verb som betyr å lage et bestemt spiselig produkt. Verbet finnes øyensynlig ikke på engelsk, så der må man bruke "make" pluss produktet. Ordet for produktet kan danne sammensetninger med andre ord: xepop, xeburger, xekake (x-en har her erstattet ordet). Spoiler 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 19. november 2016 #1869 Del Skrevet 19. november 2016 Spoiler Ble nesten lurt til å skrive ost, men du skal jo ha verbet, så da er det "å yste" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 19. november 2016 Forfatter #1870 Del Skrevet 19. november 2016 42 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Skjul innhold Ble nesten lurt til å skrive ost, men du skal jo ha verbet, så da er det "å yste" Jeg ville ikke blitt overrasket om noen hadde skrevet "ost". Du fant svaret jeg var ute etter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 19. november 2016 #1871 Del Skrevet 19. november 2016 Ny oppgave. Ett ord. Ordet har flere betydninger: Naturfenomen. Et navn på en kjent kjeks. Ordet har med modning å gjøre. Ordet kan deles opp i to deler, og da er det første ordet en av ingrediensene i bl.a. den kjeksen, og det andre ordet kan man være i knærne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 19. november 2016 #1872 Del Skrevet 19. november 2016 Spoiler Kornmo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 19. november 2016 #1873 Del Skrevet 19. november 2016 Akkurat nå, Dr. A. Kula skrev: Skjul innhold Kornmo Riktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 19. november 2016 #1874 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Får lage en oppgave jeg også da. Vi skal frem til et ord som inneholder tre ganger flere vokaler enn konsonanter, men inneholder likevel ikke drifting(er). Ordvalg i setningen over inneholder hint om funksjonen til substantivet vi skal frem til. Ubestemt entall. Edit, svar i skjul Spoiler Etui Endret 19. november 2016 av Dr. A. Kula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 20. november 2016 #1875 Del Skrevet 20. november 2016 Finurlig oppgave. Jeg greide den ikke. Jeg stusser på "driftinger". Mener du diftonger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 20. november 2016 Forfatter #1876 Del Skrevet 20. november 2016 Sett sammen en drikk og en kommando, og få et treslag. Drikken kan gjerne nytes med sukker og melk i. Kommandoen kan dreie seg om at noen bør komme seg i bevegelse ned en bakke på vinterstid ved hjelp av et bestemt fremkomstmiddel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 20. november 2016 #1877 Del Skrevet 20. november 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Sett sammen en drikk og en kommando, og få et treslag. Drikken kan gjerne nytes med sukker og melk i. Kommandoen kan dreie seg om at noen bør komme seg i bevegelse ned en bakke på vinterstid ved hjelp av et bestemt fremkomstmiddel. Spoiler teak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 20. november 2016 #1878 Del Skrevet 20. november 2016 Spoiler Teak 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 20. november 2016 #1879 Del Skrevet 20. november 2016 (endret) 16 timer siden, Arabella skrev: Finurlig oppgave. Jeg greide den ikke. Jeg stusser på "driftinger". Mener du diftonger? Selvsagt skulle det stå diftonger, den autoinkorrekten gjør meg gal noen ganger. Endret 20. november 2016 av Dr. A. Kula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 20. november 2016 #1880 Del Skrevet 20. november 2016 51 minutter siden, Smultring skrev: Sett sammen en drikk og en kommando, og få et treslag. Drikken kan gjerne nytes med sukker og melk i. Kommandoen kan dreie seg om at noen bør komme seg i bevegelse ned en bakke på vinterstid ved hjelp av et bestemt fremkomstmiddel. Spoiler Teak 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå