Gå til innhold

Gjett ordet!


Smultring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Frøkensina skrev:
  Skjul innhold

Samme profesjon og

 

 

Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare det uthevede (etter at noen har kommet med løsningsordet)?

Anonymkode: a95ed...74e

Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse,  Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna.

Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse,  Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen?

Tusen takk for vakre ord :hjerte:

Kan du forklare siste setning for meg? Jeg er litt treg i dag :) Betyr det at du er gift (og hun du er gift med er din grevinne)? Hvor kommer prinsessen inn her?

Anonymkode: a95ed...74e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for vakre ord :hjerte:

Kan du forklare siste setning for meg? Jeg er litt treg i dag :) Betyr det at du er gift (og hun du er gift med er din grevinne)? Hvor kommer prinsessen inn her?

Anonymkode: a95ed...74e

Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. 

En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg.

Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit :ler: 

 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. 

 

20 minutter siden, Frøkensina skrev:

En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg.

Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit :ler: 

 

Tusen takk Dr. A. Kula og Frøkensina :blomst:

 

Anonymkode: a95ed...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Frøkensina skrev:

En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg.

Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit :ler: 

 

:flau:

Her ser jeg at jeg har gått på en skikkelig smell. Av en eller annen grunn har jeg alltid tenkt på den låt-tittelen som "To prinsesser" når jeg tenker norsk. Hvor feil kan man ta? Vel, viser i hvertfall min likestilte og fordomsfrie tenkemåte, om ikke annet.

Kan vi la det ligge nå?

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna.

Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse,  Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen?

Aha :)

Du og grevinnen har en prinsesse (datter) sammen?

Anonymkode: a95ed...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppgave

Ordet kan høres ut som noe annet enn det det er, hvis man tenker kreativt, og det kunne da høres ut som noe som har med bl.a. hesters nedere deler å gjøre.

Ordet er todelt. Første del betyr bl.a. hedensk Gudshus. Andre del betyr bl.a. en rettleder.

Løsningsordet er en yrkestittel for noen som jobber i et bestemt yrke på bl.a. hoteller.

Noen gleder seg til å se noe på TV rett før jul, der løsningsordet både er en av hovedpersonene og del av tittelen på filmen. Den andre hovedpersonen er relatert til @Dr. A. Kula :)

Denne var nok sikkert for lett.

Anonymkode: a95ed...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men den burde strengt tatt bli sendt på nyttårsaften. God oppgave synes jeg siden jeg vet jeg har gjettet riktig uten å sjekke :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Ah, men den burde strengt tatt bli sendt på nyttårsaften. God oppgave synes jeg siden jeg vet jeg har gjettet riktig uten å sjekke :ler:

Flott :blomst:

Riktig gjettet selvfølgelig :blomst:

Anonymkode: a95ed...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny oppgave

Todelt ord.

Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne.

Anonymkode: a95ed...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny oppgave

Todelt ord.

Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne.

Anonymkode: a95ed...74e

Har du noen hint til del to av ordet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny oppgave

Ordet kan høres ut som noe annet enn det det er, hvis man tenker kreativt, og det kunne da høres ut som noe som har med bl.a. hesters nedere deler å gjøre.

Ordet er todelt. Første del betyr bl.a. hedensk Gudshus. Andre del betyr bl.a. en rettleder.

Løsningsordet er en yrkestittel for noen som jobber i et bestemt yrke på bl.a. hoteller.

Noen gleder seg til å se noe på TV rett før jul, der løsningsordet både er en av hovedpersonene og del av tittelen på filmen. Den andre hovedpersonen er relatert til @Dr. A. Kula :)

Denne var nok sikkert for lett.

Anonymkode: a95ed...74e

Spoiler

Grevinnen og hovmesteren

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:
  Skjul innhold

Grevinnen og hovmesteren

 

Riktig :blomst:

9 minutter siden, Frøkensina skrev:
  Skjul innhold

Svanehals? 

 

Ikke riktig.

 

11 minutter siden, Frøkensina skrev:

Har du noen hint til del to av ordet? 

Vi skal til Italia og vakker er hintet

Anonymkode: a95ed...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at det er feil i oppgaven min, grunnet at jeg ikke er helt i form.

Løsningsordet er også et navn

Anonymkode: a95ed...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ny oppgave

Todelt ord.

Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne.

Anonymkode: a95ed...74e

Løsningen er ikke tilfeldigvis denne:

Spoiler

Arabella ;)

 

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...