AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1761 Del Skrevet 29. oktober 2016 Aha @Dr. A. Kula Var det dette du mente? Spoiler Missen (miss + en) Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1762 Del Skrevet 29. oktober 2016 9 timer siden, Frøkensina skrev: Skjul innhold Samme profesjon og Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare det uthevede (etter at noen har kommet med løsningsordet)? Anonymkode: a95ed...74e Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse, Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1763 Del Skrevet 29. oktober 2016 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna. Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse, Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen? Tusen takk for vakre ord Kan du forklare siste setning for meg? Jeg er litt treg i dag Betyr det at du er gift (og hun du er gift med er din grevinne)? Hvor kommer prinsessen inn her? Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1764 Del Skrevet 29. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for vakre ord Kan du forklare siste setning for meg? Jeg er litt treg i dag Betyr det at du er gift (og hun du er gift med er din grevinne)? Hvor kommer prinsessen inn her? Anonymkode: a95ed...74e Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1765 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 24 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg. Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit Endret 29. oktober 2016 av Frøkensina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1766 Del Skrevet 29. oktober 2016 31 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ja, jeg er gift (det finner du i andre tråder vi begge har skrevet i), og jeg har barn. Siste var ikke ment som link mellom oss, men kun til referanse tilbake til meg, ettersom noen lurte på det. 20 minutter siden, Frøkensina skrev: En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg. Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit Tusen takk Dr. A. Kula og Frøkensina Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1767 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 23 minutter siden, Frøkensina skrev: En prins referer altså til ab 74e fordi hun er snill og derfor en prinsesse, og det er samtidig på en eller annen måte en link tilbake til deg. Det er fortsatt litt uforståelig, men det er greit  Her ser jeg at jeg har gått på en skikkelig smell. Av en eller annen grunn har jeg alltid tenkt på den låt-tittelen som "To prinsesser" når jeg tenker norsk. Hvor feil kan man ta? Vel, viser i hvertfall min likestilte og fordomsfrie tenkemåte, om ikke annet. Kan vi la det ligge nå? Endret 29. oktober 2016 av Dr. A. Kula 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1768 Del Skrevet 29. oktober 2016 2 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Det var denne jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke fikk svart, men jeg sovna. Tenkte siden du (AB) er så flink å dele ut blomster og fine ord mm, at du er som en liten prinsesse, Og trenger dere en referanse til meg, så er Drakula greve og da brukes vel prinsesse om andre enn grevinnen? Aha Du og grevinnen har en prinsesse (datter) sammen? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1769 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ny oppgave Ordet kan høres ut som noe annet enn det det er, hvis man tenker kreativt, og det kunne da høres ut som noe som har med bl.a. hesters nedere deler å gjøre. Ordet er todelt. Første del betyr bl.a. hedensk Gudshus. Andre del betyr bl.a. en rettleder. Løsningsordet er en yrkestittel for noen som jobber i et bestemt yrke på bl.a. hoteller. Noen gleder seg til å se noe på TV rett før jul, der løsningsordet både er en av hovedpersonene og del av tittelen på filmen. Den andre hovedpersonen er relatert til @Dr. A. Kula Denne var nok sikkert for lett. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1770 Del Skrevet 29. oktober 2016 Sitat Spoiler Hovmesteren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1771 Del Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, Dr. A. Kula skrev: Skjul innhold Hovmesteren Riktig Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1772 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ah, men den burde strengt tatt bli sendt på nyttårsaften. God oppgave synes jeg siden jeg vet jeg har gjettet riktig uten å sjekke . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1773 Del Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Ah, men den burde strengt tatt bli sendt på nyttårsaften. God oppgave synes jeg siden jeg vet jeg har gjettet riktig uten å sjekke . Flott Riktig gjettet selvfølgelig Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1774 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ny oppgave Todelt ord. Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1775 Del Skrevet 29. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave Todelt ord. Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne. Anonymkode: a95ed...74e Har du noen hint til del to av ordet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1776 Del Skrevet 29. oktober 2016 Spoiler Svanehals? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 29. oktober 2016 #1777 Del Skrevet 29. oktober 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave Ordet kan høres ut som noe annet enn det det er, hvis man tenker kreativt, og det kunne da høres ut som noe som har med bl.a. hesters nedere deler å gjøre. Ordet er todelt. Første del betyr bl.a. hedensk Gudshus. Andre del betyr bl.a. en rettleder. Løsningsordet er en yrkestittel for noen som jobber i et bestemt yrke på bl.a. hoteller. Noen gleder seg til å se noe på TV rett før jul, der løsningsordet både er en av hovedpersonene og del av tittelen på filmen. Den andre hovedpersonen er relatert til @Dr. A. Kula Denne var nok sikkert for lett. Anonymkode: a95ed...74e Spoiler Grevinnen og hovmesteren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1778 Del Skrevet 29. oktober 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Skjul innhold Grevinnen og hovmesteren Riktig 9 minutter siden, Frøkensina skrev: Skjul innhold Svanehals? Ikke riktig. 11 minutter siden, Frøkensina skrev: Har du noen hint til del to av ordet? Vi skal til Italia og vakker er hintet Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1779 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det er godt mulig at det er feil i oppgaven min, grunnet at jeg ikke er helt i form. Løsningsordet er også et navn Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 29. oktober 2016 #1780 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave Todelt ord. Første del er en fugleart. Løsningsordet får meg (naturlig nok) til å tenke på en vakker kvinne. Anonymkode: a95ed...74e Løsningen er ikke tilfeldigvis denne: Spoiler Arabella Endret 29. oktober 2016 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå