Arabella Skrevet 28. oktober 2016 #1741 Del Skrevet 28. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktig Den var kjapp! Anonymkode: a95ed...74e Jeg glimter til iblant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1742 Del Skrevet 28. oktober 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Jeg glimter til iblant. Jeg synes at du glimter til veldig ofte Løser du mye kryssord? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. oktober 2016 #1743 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at du glimter til veldig ofte Løser du mye kryssord? Anonymkode: a95ed...74e Ja, det gjør jeg. Det er "nøttene" og "ekspertene" som er favorittene. Liker du å løse kryssord? Jeg må ikke glemme Rolf Hansens kryssord i Dagbladets lørdagsmagasin. Det er "gefundenes fressen". Endret 28. oktober 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1744 Del Skrevet 28. oktober 2016 5 minutter siden, Arabella skrev: Ja, det gjør jeg. Det er "nøttene" og "ekspertene" som er favorittene. Liker du å løse kryssord? Jeg skjønte det ettersom du er så snar med å finne løsningene Du har kanskje også nevnt det i tråden Dessverre så har kryssord aldri vært noe for meg. Men det er fint at du og andre har mye glede av å løse kryssord. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. oktober 2016 #1745 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte det ettersom du er så snar med å finne løsningene Du har kanskje også nevnt det i tråden Dessverre så har kryssord aldri vært noe for meg. Men det er fint at du og andre har mye glede av å løse kryssord. Anonymkode: a95ed...74e Du har sikkert mye annet du bryner hjernen på, slik som for eksempel å lage finurlige gåter. Endret 28. oktober 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 28. oktober 2016 #1746 Del Skrevet 28. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: En konsonant + grusrygg/morene + kjemisk symbol + en tone i durskalaen Løsningsordet er bl.a. navnet på en roman. Noen kler seg også ut som løsningsordet (på halloween og på karneval) som også er hovedpersonen i romanen Anonymkode: a95ed...74e Denne må jeg bare gjette på, og denne gangen har jeg ikke lurt hos @Arabella. Er oppgaveoppgavenrett og slett dedikert meg? D-ra-cu-la Uten å ha sjekket, men er cu for curium, etter en meget berømt dame? Finnes det forresten et grunnstoff med ku som benevnelse, slik at det norske navnet sremmer? Uansett, stor takk til oppgavemakeren  1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1747 Del Skrevet 28. oktober 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Denne må jeg bare gjette på, og denne gangen har jeg ikke lurt hos @Arabella. Er oppgaveoppgavenrett og slett dedikert meg? D-ra-cu-la Uten å ha sjekket, men er cu for curium, etter en meget berømt dame? Finnes det forresten et grunnstoff med ku som benevnelse, slik at det norske navnet sremmer? Uansett, stor takk til oppgavemakeren  Tusen takk Flott! Svaret ditt er korrekt Ja, oppgaven var laget med tanke på deg (Jeg vet ikke om det finnes grunnstoff som har Ku som benevnelse) " Cu symb. (forkorting av lat. cuprum) kjemisk symbol for kopper (II,1) " http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=cu&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1748 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ps Jeg måtte slå det opp i boka, det om Curium @Dr. A. Kula " curium n1 (utt ku´r-; etter ekteparet Marie og Pierre Curie (1859#-1906)) kunstig framstilt radioaktivt grunnstoff (kjemisk symbol Cm) " http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=curium&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1749 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg lærer stadig noe nytt fra dere i denne tråden. (Jeg visste ikke hva symbolet for curium var, men nå vet jeg også det ) og det er koselig å lage og løse oppgaver sammen med dere Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1750 Del Skrevet 29. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk Flott! Svaret ditt er korrekt Ja, oppgaven var laget med tanke på deg (Jeg vet ikke om det finnes grunnstoff som har Ku som benevnelse) " Cu symb. (forkorting av lat. cuprum) kjemisk symbol for kopper (II,1) " http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=cu&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: a95ed...74e Da måtte jeg jo bare Google litt, og på Wikipedia blir jeg fortalt at curium har benevnelsen cm, men K kun er i bruk i to grunnstoff. Foruten kalium (K), brukes det også med grunnstoffet krypton (Kr). Da blir det en ny og annerledes oppgave fra meg: Hvilken superhelt har gjort dette grunnstoffet kjent, og hvilken gruppe/artist har en lomme full av stoffet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1751 Del Skrevet 29. oktober 2016 4 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Da måtte jeg jo bare Google litt, og på Wikipedia blir jeg fortalt at curium har benevnelsen cm, men K kun er i bruk i to grunnstoff. Foruten kalium (K), brukes det også med grunnstoffet krypton (Kr). Da blir det en ny og annerledes oppgave fra meg: Hvilken superhelt har gjort dette grunnstoffet kjent, og hvilken gruppe/artist har en lomme full av stoffet. Spoiler Supermann Spindoctors Jeg måtte ha hjelp fra google med svaret på sp.m 2 Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. oktober 2016 #1752 Del Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Supermann Spindoctors Jeg måtte ha hjelp fra google med svaret på sp.m 2 Anonymkode: a95ed...74e Rett, og rett, bortsett fra at gruppen skrives i to ord. Og så du koblingen til mitt brukernavn? Dessuten ligger det en ekstra kobling tilbake til deg (+ en), om du finner navnet på gruppens trolig mest kjente/poplære låt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1753 Del Skrevet 29. oktober 2016 7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Rett, og rett, bortsett fra at gruppen skrives i to ord. Og så du koblingen til mitt brukernavn? Dessuten ligger det en ekstra kobling tilbake til deg (+ en), om du finner navnet på gruppens trolig mest kjente/poplære låt. Spoiler Samme profesjon og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1754 Del Skrevet 29. oktober 2016 7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Rett, og rett, bortsett fra at gruppen skrives i to ord. Og så du koblingen til mitt brukernavn? Dessuten ligger det en ekstra kobling tilbake til deg (+ en), om du finner navnet på gruppens trolig mest kjente/poplære låt. Takk for svar og fin oppgave Nei, jeg så ikke koblingen. Jeg hørte ikke låten. Er det i låten at koblingen finnes? Det siste du skrev, vet jeg ikke om jeg greier å finne ut. Kanskje andre må løse den nøtten Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1755 Del Skrevet 29. oktober 2016 21 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Rett, og rett, bortsett fra at gruppen skrives i to ord. Og så du koblingen til mitt brukernavn? Dessuten ligger det en ekstra kobling tilbake til deg (+ en), om du finner navnet på gruppens trolig mest kjente/poplære låt. Kan du forklare det uthevede (etter at noen har kommet med løsningsordet)? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1756 Del Skrevet 29. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare det uthevede (etter at noen har kommet med løsningsordet)? Anonymkode: a95ed...74e Er du en prins? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1757 Del Skrevet 29. oktober 2016 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Er du en prins? Nei Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. oktober 2016 #1758 Del Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: a95ed...74e Da aner jeg ikke hva Dr.A.Kula mente Det må nesten være den sangen hvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1759 Del Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Da aner jeg ikke hva Dr.A.Kula mente Det må nesten være den sangen hvertfall. Takk for innspill Jeg er også spent på å få vite hva han mente Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1760 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ka det være denne låten? Spoiler " De er best kjent for sine to hiter fra 1992, «Two Princes» og «Little Miss Can't Be Wrong». " https://no.wikipedia.org/wiki/Spin_Doctors Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå