Dr. A. Kula Skrevet 4. november 2016 #1821 Del Skrevet 4. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei @Arabella og dere andre Om dere får lyst til å prøve dere på siste oppgave, og evt sjekke med fasiten, så legger jeg fasiten her Vis skjult innhold https://no.wikipedia.org/wiki/Vippetangen Anonymkode: b039c...d53 Hva er en vippetang? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1822 Del Skrevet 4. november 2016 Akkurat nå, Dr. A. Kula skrev: Hva er en vippetang? Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1823 Del Skrevet 4. november 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Hva er en vippetang? Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1824 Del Skrevet 4. november 2016 10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Hva er en vippetang? Takk for spørsmålet Det kan jo høres ut som en slags sjøplante også Hva synes du? Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1825 Del Skrevet 5. november 2016 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Hva er en vippetang? Jeg ber om unnskyldning for at jeg bare sendte bilder som svar. Jeg begynner å bli trøtt, og er ikke så flink med ord da. Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1826 Del Skrevet 5. november 2016 Ny oppgave: Et sammensatt ord, laget av 2 ord. Det første ordet er bl.a. et fiskeredskap i ubestemt form entall. Det andre ordet er bl.a. en kroppsdel (i ubestemt form entall) av noen sjødyr. Løsningsordet (er i ubestemt form entall) er en nedsettende beskrivelse av en person. Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 5. november 2016 #1827 Del Skrevet 5. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: Et sammensatt ord, laget av 2 ord. Det første ordet er bl.a. et fiskeredskap i ubestemt form entall. Det andre ordet er bl.a. en kroppsdel (i ubestemt form entall) av noen sjødyr. Løsningsordet (er i ubestemt form entall) er en nedsettende beskrivelse av en person. Anonymkode: b039c...d53 Spoiler Ranglepave 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1828 Del Skrevet 5. november 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Skjul innhold Ranglepave Godkjent Supert Du fant en alternativ løsning som jeg ikke ante at fantes. Jeg tenkte på Spoiler Juksepave Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 5. november 2016 #1829 Del Skrevet 5. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godkjent Supert Du fant en alternativ løsning som jeg ikke ante at fantes. Jeg tenkte på Vis skjult innhold Juksepave Anonymkode: b039c...d53 Jeg visste det ikke, måtte google litt. Etter ditt innlegg nå må jeg tenke videre. Jeg ser ikke på svaret før jeg forhåpentlig finner ut av dette selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1830 Del Skrevet 5. november 2016 4 minutter siden, Arabella skrev: Jeg visste det ikke, måtte google litt. Etter ditt innlegg nå må jeg tenke videre. Jeg ser ikke på svaret før jeg forhåpentlig finner ut av dette selv. Fint Siste del av ordet ditt, er det samme som i løsningen som jeg hadde. Anonymkode: b039c...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 5. november 2016 #1831 Del Skrevet 5. november 2016 Det var et veldig uvanlig ord for en kroppsdel av sjødyr, særlig når det er så vanlig som noe helt annet. Jeg var sikker på at det måtte være et skjellsord for et annet ord for en same. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 5. november 2016 #1832 Del Skrevet 5. november 2016 Spoiler Kan det være juksepave? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1833 Del Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, Arabella skrev: Skjul innhold Kan det være juksepave? Riktig Anonymkode: b039c...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1834 Del Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Det var et veldig uvanlig ord for en kroppsdel av sjødyr, særlig når det er så vanlig som noe helt annet. Jeg var sikker på at det måtte være et skjellsord for et annet ord for en same. Du har rett i det som du skriver om det første ordet. Hvilket ord tenkte du på? Anonymkode: b039c...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 5. november 2016 #1835 Del Skrevet 5. november 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett i det som du skriver om det første ordet. Hvilket ord tenkte du på? Anonymkode: b039c...d53 Jeg tenke bare på at det måtte slutte på finne, jeg fant ikke noe fiskeutstyr som passet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1836 Del Skrevet 5. november 2016 3 minutter siden, Frøkensina skrev: Jeg tenke bare på at det måtte slutte på finne, jeg fant ikke noe fiskeutstyr som passet Takk for svar Oppgaven fra med denne gangen var ekstra vanskelig, ettersom jeg ga svært tynne ledetråder. Kanskje du lager neste oppgave? Anonymkode: b039c...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 6. november 2016 Forfatter #1837 Del Skrevet 6. november 2016 Bruk de tre første bokstavene for det vanligste ordet for å avfyre et gevær, og par dette med første bokstaven i et fremmedord fra fransk som betyr "grønnsakrett". Resultatet bør være noe som kan assosieres med mat og ett av de nordiske landene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 6. november 2016 #1838 Del Skrevet 6. november 2016 Spoiler Skyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 6. november 2016 #1839 Del Skrevet 6. november 2016 Prøver meg Spoiler Skyr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 6. november 2016 Forfatter #1840 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Ja, dere har begge rett. Oppgaven var kanskje for enkel, men jeg liker enkle oppgaver. Selv hørte jeg om skyr for bare noen dager siden. Jeg kjøpte en blåbærvariant, som var god. Endret 6. november 2016 av Smultring Det skal visst være komma foran "som" her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå