Smultring Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #161 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) 29 minutter siden, Arabella skrev: Jeg tror det kan være "garotte", å garottere. Det tror jeg er laget av jern. Nei, det er enda vanskeligere enn som så. Det er vel også en ord som kommer fra spansk. Men det var en godt forsøk! Det var egentlig "garottere" jeg tenkte på, men så kom jeg over et annet ord og valgte det i stedet. Materialet "tre" ble nok brukt til to forskjellige ting. Bare én av bruksmåtene hadde å gjøre med å få offeret til å dø (på en indirekte måte). Den andre bruksmåten hadde å gjøre med å holde den som skulle avrettes, på plass. Edit: Jeg leser nå at garotten kunne være av mange ulike materialer. En trepinne ble av og til brukt til å stramme strengen rundt halsen. Endret 16. juni 2016 av Smultring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #162 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Jeg kommer med svaret: Spoiler Trematerialet regner jeg med både brukes i form av en stake som offeret bindes fast i, og som ved (som indirekte dreper offeret). Endret 17. juni 2016 av Smultring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #163 Del Skrevet 18. juni 2016 Et adjektiv som en kunne tro refererte til en hudsykdom, men som i stedet blant annet betegner en smertefull tilstand i kjærlighetslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2016 #164 Del Skrevet 18. juni 2016 Hårsår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #165 Del Skrevet 18. juni 2016 Den 16.6.2016 at 0.09, Smultring skrev: Jeg kommer med svaret: Vis skjult innhold Trematerialet regner jeg med både brukes i form av en stake som offeret bindes fast i, og som ved (som indirekte dreper offeret). Hva man lærer på KG! Hvordan kom du på dette ordet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #166 Del Skrevet 18. juni 2016 5 timer siden, Smultring skrev: Et adjektiv som en kunne tro refererte til en hudsykdom, men som i stedet blant annet betegner en smertefull tilstand i kjærlighetslivet. Skinnsyk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #167 Del Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Skinnsyk? Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 18. juni 2016 Forfatter #168 Del Skrevet 18. juni 2016 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Hårsår Godt forslag! 1 time siden, Arabella skrev: Hva man lærer på KG! Hvordan kom du på dette ordet? Jeg kjenner jo til "autodafe", men kom tilfeldigvis over verbet da jeg skulle lage en oppgave om ordet "garottere". Jeg har aldri sett det verbet før jeg laget oppgave om det. Det var kanskje et nytt ord for oss alle her i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #169 Del Skrevet 18. juni 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Godt forslag! Jeg kjenner jo til "autodafe", men kom tilfeldigvis over verbet da jeg skulle lage en oppgave om ordet "garottere". Jeg har aldri sett det verbet før jeg laget oppgave om det. Det var kanskje et nytt ord for oss alle her i tråden. Det var det i hvert fall for meg! "Gåtene" dine er virkelige hjernevridendende, morsomme og lærerike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #170 Del Skrevet 18. juni 2016 Uttrykk: sivilstand og skarp, brå smerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2016 #171 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Giftstikk? Singlestikk? Endret 18. juni 2016 av Dr. A. Kula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #172 Del Skrevet 18. juni 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Giftstikk? Singlestikk? Nei, men du er inne på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2016 #173 Del Skrevet 18. juni 2016 12 minutter siden, Arabella skrev: Nei, men du er inne på noe. Var det giftstikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #174 Del Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Var det giftstikk? Nei. Det er flere sivilstatuser, vet du . Hint: Dette er en spøkefull betegnelse, ikke medisinsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2016 #175 Del Skrevet 18. juni 2016 Tenkte på singelstikk, da det i likhet med dobbelstikk er et maritimt (eller speidersk) uttrykk for visse tauknuter. Så synes den matcher oppgaven. Giftstikk er definitivt et uttrykk. Er ganske sikker på at "skarp, brå smerte" må være stikk, så da må det jo være: Partnerstikk Enke(mann)stikk Skiltstikk Separertstikk Ugiftstikk Men synes ikke noen passer. Kanskje Partnerstikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #176 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Det er ikke stikk. En av statusene er riktig førsteledd. Endret 18. juni 2016 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 18. juni 2016 #177 Del Skrevet 18. juni 2016 Enkemannsstøt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2016 #178 Del Skrevet 18. juni 2016 12 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Enkemannsstøt? Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2016 #179 Del Skrevet 18. juni 2016 Nytt ord med ulik betydning i ubestemt form og verb i presens. Ulike tannhjul, men variant finnes med kjede, men forbindes oftest med håndtak og noen ganger handler. Uttrykker en transaksjon til disfavør av initiatoren, selv om det påstås at denne har det største utbytte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #180 Del Skrevet 19. juni 2016 16 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Vanskelig oppgave! Gi litt mer hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå