StinaMaria Skrevet 12. juni 2016 #21 Skrevet 12. juni 2016 (endret) 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Du sier det er helt forferdelig å bli avvist, men forstår ikke hvorfor andre reagerer nøytralt på å bli avvist? Veldig sjeldent at man får et positivt svar når man avviser noen, mye vanligere å få et nøytralt eller negativt svar. Å dra på date er litt som å dra på ferie med min mor, i utgangspunktet virker det som en genial ide å være på ferie og gjøre koselige ting, men i praksis blir det alltid noe som går galt. Akkurat der og da er ting ikke alltid optimalt, men etter et år husker man det bare som morsomme historier. Ingen forventer perfeksjon første gangen, det er pinlig og litt keitete, men det blir bedre og bedre (eventuelt blir det ikke det men da finner man noen andre). Det er langt bedre å dra på ferie tryggt med sin mor . Det er jo bare koselig det. Men dating kan være kjipt dersom kjemien ikke stemmer i det hele tatt. Endret 12. juni 2016 av StinaMaria
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Du sier det er helt forferdelig å bli avvist, men forstår ikke hvorfor andre reagerer nøytralt på å bli avvist? Veldig sjeldent at man får et positivt svar når man avviser noen, mye vanligere å få et nøytralt eller negativt svar. Å dra på date er litt som å dra på ferie med min mor, i utgangspunktet virker det som en genial ide å være på ferie og gjøre koselige ting, men i praksis blir det alltid noe som går galt. Akkurat der og da er ting ikke alltid optimalt, men etter et år husker man det bare som morsomme historier. Ingen forventer perfeksjon første gangen, det er pinlig og litt keitete, men det blir bedre og bedre (eventuelt blir det ikke det men da finner man noen andre). Jeg har ikke avvist noen. Nettopp. Og hva hvis man ikke kommer seg utav de kleine perioden? Hva hvis ingen ler og alt bare blir fælt? Hva hvis han ser meg og tenker "fy faen, for ei burugle". Trenger kanskje ikke være perfekt, men at det går litt på skinner hadde jo vært fint... Anonymkode: 84c13...48b 1
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke avvist noen. Nettopp. Og hva hvis man ikke kommer seg utav de kleine perioden? Hva hvis ingen ler og alt bare blir fælt? Hva hvis han ser meg og tenker "fy faen, for ei burugle". Trenger kanskje ikke være perfekt, men at det går litt på skinner hadde jo vært fint... Anonymkode: 84c13...48b Hvis man aldri klarer å være komfortabel sammen var det vel neppe meningen, ikke alle har god kjemi. Noen med god humor er fordel, da ler man uansett, og hvis det er fælt er det jo bare å finne en tynt tilslørt unnskyldning for å dra. Tror ikke du trenger å bekymre deg, slike ting bruker å ordne seg på en bra måte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #24 Skrevet 12. juni 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvis man aldri klarer å være komfortabel sammen var det vel neppe meningen, ikke alle har god kjemi. Noen med god humor er fordel, da ler man uansett, og hvis det er fælt er det jo bare å finne en tynt tilslørt unnskyldning for å dra. Tror ikke du trenger å bekymre deg, slike ting bruker å ordne seg på en bra måte. Greia er at jeg hadde vært så sinnsykt nervøs at den ekte meg ikke hadde kommet fram.. Hadde ledd rart, gått rart, tryna, sagt mye rart osv. Hadde virket som en totalt idiot! Og når man møtes skal man gi klem? Håndtrykk? Si hei eller hallo? Jeg vet jo ikke det engang! Anonymkode: 84c13...48b
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg hadde vært så sinnsykt nervøs at den ekte meg ikke hadde kommet fram.. Hadde ledd rart, gått rart, tryna, sagt mye rart osv. Hadde virket som en totalt idiot! Og når man møtes skal man gi klem? Håndtrykk? Si hei eller hallo? Jeg vet jo ikke det engang! Anonymkode: 84c13...48b Alle forstår at du er nervøs i begynnelsen. Et glass vin eller to kan hjelpe med å slappe av (men ikke drikk for mye, det er særdeles lite sjarmerende å være drita på første date). Når man først møtes er det passende med et håndtrykk. Hei er nok det enkleste. Du kan gi klem hvis du føler for det, og det blir sjeldent feil, men det kan også vente til slutten.
StinaMaria Skrevet 12. juni 2016 #26 Skrevet 12. juni 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at jeg hadde vært så sinnsykt nervøs at den ekte meg ikke hadde kommet fram.. Hadde ledd rart, gått rart, tryna, sagt mye rart osv. Hadde virket som en totalt idiot! Og når man møtes skal man gi klem? Håndtrykk? Si hei eller hallo? Jeg vet jo ikke det engang! Anonymkode: 84c13...48b Slik følte jeg det på mine dater. Jeg følte at jeg var bare sinnsykt nervøs, og da prater jeg kjempemye, og føler at alt blir bare teit. Men det verste er når man dater noen som sier: "du virker nervøs ut". Det er det dummeste noen kan si til meg for da blir jeg bare irritert. Men tror de sier det fordi de er nervøs selv. Det ser ut til at noen elsker å date, og har kjempehøy selvtillit, men det er ikke så lett for oss som har lav selvtillit og hater det. Endret 12. juni 2016 av StinaMaria
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #27 Skrevet 12. juni 2016 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Alle forstår at du er nervøs i begynnelsen. Et glass vin eller to kan hjelpe med å slappe av (men ikke drikk for mye, det er særdeles lite sjarmerende å være drita på første date). Når man først møtes er det passende med et håndtrykk. Hei er nok det enkleste. Du kan gi klem hvis du føler for det, og det blir sjeldent feil, men det kan også vente til slutten. Nå blir jeg ganske pussa etter to glass da, og vil liksom ikke bruke slike "hjelpemidler". Blir ikke håndtrykk veldig stivt, spess når man har sendt bilder av visse kroppsdeler? Føler at man da er litt forbi det punktet. Hva hvis jeg prøver å gi klem og han ikke vil ha da? Det blir jo megakleint! Så klem på slutten, ikke kyss? Anonymkode: 84c13...48b
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #28 Skrevet 12. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blir jeg ganske pussa etter to glass da, og vil liksom ikke bruke slike "hjelpemidler". Blir ikke håndtrykk veldig stivt, spess når man har sendt bilder av visse kroppsdeler? Føler at man da er litt forbi det punktet. Hva hvis jeg prøver å gi klem og han ikke vil ha da? Det blir jo megakleint! Så klem på slutten, ikke kyss? Anonymkode: 84c13...48b Da er det nok best å stå over. Føler ikke det er stivt, det er en vanlig måte å hilse på folk. Men du kan jo gå for en klem isteden, det er jo koseligere. Tviler på at noen som drar på date avviser en klem i begynnelsen, med mindre han er veldig sen. Du kan avslutte daten med alt fra en klem, til kyss til å bli med hjem og vekke han med frokost, alt etter hva du føler for. Jeg ville kysset henne hvis jeg var relativt sikker på at det ville bli godt mottatt (eventuelt klem og kyss på kinnet hvis hun virker kald). Bonus hvis hun kysser meg på egent initiativ.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #29 Skrevet 12. juni 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Da er det nok best å stå over. Føler ikke det er stivt, det er en vanlig måte å hilse på folk. Men du kan jo gå for en klem isteden, det er jo koseligere. Tviler på at noen som drar på date avviser en klem i begynnelsen, med mindre han er veldig sen. Du kan avslutte daten med alt fra en klem, til kyss til å bli med hjem og vekke han med frokost, alt etter hva du føler for. Jeg ville kysset henne hvis jeg var relativt sikker på at det ville bli godt mottatt (eventuelt klem og kyss på kinnet hvis hun virker kald). Bonus hvis hun kysser meg på egent initiativ. Ja, han skal slippe å ta vare på meg på første date. Det er jo så mange måter å klemme på. Bare kinn mot kinn, holde rundt midjen, rundt skuldrene osv. Hvilken skal man velge?? Jeg blir ikke med noen hjem på første date! Makan! Holder det med klem og kyss på kinnet? Eller blir det barnslig? Anonymkode: 84c13...48b
StinaMaria Skrevet 12. juni 2016 #30 Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Da er det nok best å stå over. Føler ikke det er stivt, det er en vanlig måte å hilse på folk. Men du kan jo gå for en klem isteden, det er jo koseligere. Tviler på at noen som drar på date avviser en klem i begynnelsen, med mindre han er veldig sen. Du kan avslutte daten med alt fra en klem, til kyss til å bli med hjem og vekke han med frokost, alt etter hva du føler for. Jeg ville kysset henne hvis jeg var relativt sikker på at det ville bli godt mottatt (eventuelt klem og kyss på kinnet hvis hun virker kald). Bonus hvis hun kysser meg på egent initiativ. haha kjenner meg igjen i trådstarter. Jeg tenker: tenk om han forsøker å kysse meg, også vil jeg ikke. Eller tenk om jeg vil kysse han... hva da? herregud... Og tenk om vi ikke har kjemi. Og tenk om han angrer på å ha møtt meg. Tenk om han ble skremt. Tenk ditt og tenk datt. Det er grusomt. Derfor tenkte jeg at det var like bra å stå over i dag, siden jeg gruet meg så veldig. Men sier til trådstarter: Forsøk å tenk over hvorfor du er redd, og forsøk å jobb med tankene. Foreks: Tenk hvis han synes jeg er stygg: - da tenker man: Ja da får han bare synes det da vel, men jeg får ta det med humor.. En annen sak: tenk hvis jeg vil kysse han: - da får jeg bare le inni meg En tredje sak: tenk om det hele blir så utrolig kleint, hvordan skal man oppføre seg: ja da får jeg se på det som en komedie Av og til må vel vi tenke sånn.
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #31 Skrevet 12. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han skal slippe å ta vare på meg på første date. Det er jo så mange måter å klemme på. Bare kinn mot kinn, holde rundt midjen, rundt skuldrene osv. Hvilken skal man velge?? Jeg blir ikke med noen hjem på første date! Makan! Holder det med klem og kyss på kinnet? Eller blir det barnslig? Anonymkode: 84c13...48b Jeg ville helt klart sagt holde rundt midjen, kinn mot kinn er kjedelig og upersonlig, litt sånn noen du må hilse på fordi dere har en felles bekjent og prøver å være hyggelig. Rundt skuldrene sier: "Jeg vil kysse deg men tør ikke, kyss meg". Rundt midjen er koselig. Klem og kyss på kinnet er adekvat, da viser du interesse. Men hvorfor vil du ikke kysse på munnen? Det gir et mye klarere signal, men første gangen spiller det vel ingen rolle, spesielt ikke hvis man møtes på cafè eller et sted som ikke er så veldig privat.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #32 Skrevet 12. juni 2016 6 minutter siden, StinaMaria skrev: haha kjenner meg igjen i trådstarter. Jeg tenker: tenk om han forsøker å kysse meg, også vil jeg ikke. Eller tenk om jeg vil kysse han... hva da? herregud... Og tenk om vi ikke har kjemi. Og tenk om han angrer på å ha møtt meg. Tenk om han ble skremt. Tenk ditt og tenk datt. Det er grusomt. Derfor tenkte jeg at det var like bra å stå over i dag, siden jeg gruet meg så veldig. Men sier til trådstarter: Forsøk å tenk over hvorfor du er redd, og forsøk å jobb med tankene. Foreks: Tenk hvis han synes jeg er stygg: - da tenker man: Ja da får han bare synes det da vel, men jeg får ta det med humor.. En annen sak: tenk hvis jeg vil kysse han: - da får jeg bare le inni meg En tredje sak: tenk om det hele blir så utrolig kleint, hvordan skal man oppføre seg: ja da får jeg se på det som en komedie Av og til må vel vi tenke sånn. Jeg er redd for å ikke leve opp til de forventningene han har av meg. Så enkelt, så jævlig. Anonymkode: 84c13...48b
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #33 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å ikke leve opp til de forventningene han har av meg. Så enkelt, så jævlig. Anonymkode: 84c13...48b Hva tror du han forventer da?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #34 Skrevet 12. juni 2016 9 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg ville helt klart sagt holde rundt midjen, kinn mot kinn er kjedelig og upersonlig, litt sånn noen du må hilse på fordi dere har en felles bekjent og prøver å være hyggelig. Rundt skuldrene sier: "Jeg vil kysse deg men tør ikke, kyss meg". Rundt midjen er koselig. Klem og kyss på kinnet er adekvat, da viser du interesse. Men hvorfor vil du ikke kysse på munnen? Det gir et mye klarere signal, men første gangen spiller det vel ingen rolle, spesielt ikke hvis man møtes på cafè eller et sted som ikke er så veldig privat. Da vil jo han ta på fettet mitt og det er jo maks avtennende for hans del. Fordi kyss på munn uten at det blir klining er så rart og litt barnslig. Og klining er ikke helt min greie, er ikke så god til det.. 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Hva tror du han forventer da? Han har en illusjon om at jeg tydeligvis ser bra ut, noe som ikke er tilfelle. Han tror også at jeg er slank, noe som ikke er tilfelle. Han tror jeg er interessant, morsom osv. Anonymkode: 84c13...48b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #35 Skrevet 12. juni 2016 Jeg tror du må "øve deg" i å gå på date på en naturlig måte. Det er kanskje lettere om du først møter en mann som du ikke ser så veldig opp til, så du ikke føler deg ekstra liten og ekstra nervøs på daten. Velg en mann som virker snill og ser ok/vanlig ut. Og se på det som øvelse i å omgås menn på en naturlig måte, med vennlig samtale og kanskje litt flørt, ikke for at du nødvendigvis skal bli kjæreste med mannen. Man bør ikke ta dating så alvorlig, det er helt uforpliktende, og burde være en lek. Anonymkode: 8e970...daa
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #36 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da vil jo han ta på fettet mitt og det er jo maks avtennende for hans del. Fordi kyss på munn uten at det blir klining er så rart og litt barnslig. Og klining er ikke helt min greie, er ikke så god til det.. Han har en illusjon om at jeg tydeligvis ser bra ut, noe som ikke er tilfelle. Han tror også at jeg er slank, noe som ikke er tilfelle. Han tror jeg er interessant, morsom osv. Anonymkode: 84c13...48b Du er klar over at pupper bare er fett? Å ta på fett er tennende for de fleste menn. Da er det bare å kysse på kinnet, det funker like bra. Kanskje han har dårlig dømmekraft? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du må "øve deg" i å gå på date på en naturlig måte. Det er kanskje lettere om du først møter en mann som du ikke ser så veldig opp til, så du ikke føler deg ekstra liten og ekstra nervøs på daten. Velg en mann som virker snill og ser ok/vanlig ut. Og se på det som øvelse i å omgås menn på en naturlig måte, med vennlig samtale og kanskje litt flørt, ikke for at du nødvendigvis skal bli kjæreste med mannen. Man bør ikke ta dating så alvorlig, det er helt uforpliktende, og burde være en lek. Anonymkode: 8e970...daa Dette er slemt og unødvendig. Det er som å trene for å sykle til Japan, hvis du vil sykle til Japan trenger du ikke å sykle rundt i ring i flere uker for å komme i form. Bare begynn og så vil du bli i så bra form som du noen gang har vært etter en liten stund. Kan ikke tenke meg at å date med noen jeg ikke var interessert i ville hjulpet. Det er noe helt annet å oppføre seg fornuftig med noen man er interessert i enn noen andre, og det er ikke nødvendigvis overførbart. I tillegg er det dritslemt for den stakkars mannen som bare kaster bort tiden siden. Og man risikerer at den man er interessert i finner noen andre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #37 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Dette er slemt og unødvendig. Det er som å trene for å sykle til Japan, hvis du vil sykle til Japan trenger du ikke å sykle rundt i ring i flere uker for å komme i form. Bare begynn og så vil du bli i så bra form som du noen gang har vært etter en liten stund. Kan ikke tenke meg at å date med noen jeg ikke var interessert i ville hjulpet. Det er noe helt annet å oppføre seg fornuftig med noen man er interessert i enn noen andre, og det er ikke nødvendigvis overførbart. I tillegg er det dritslemt for den stakkars mannen som bare kaster bort tiden siden. Og man risikerer at den man er interessert i finner noen andre. Altså, veldig mange drømmer jo om å få de kjekkeste mennene/peneste damene, men alle kan ikke få dem. Så å senke kravene litt for å øve seg på date, kan også være å lete etter en mer realistisk og oppnåelig partner. TS har visst blitt avvist en del ganger. Da har hun lov å gå på date hvor det er en sjans for at hun er den som ikke er interessert. Men muligheten er jo også der for at hun kan bli interessert. Anonymkode: 8e970...daa
StinaMaria Skrevet 12. juni 2016 #38 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å ikke leve opp til de forventningene han har av meg. Så enkelt, så jævlig. Anonymkode: 84c13...48b Har det på samme måte . Jeg får alltid høre at jeg er superpen på nettet, og at jeg er så interessant, men i virkeligheten forteller menn meg ofte at de mister forelskelsen for meg. Ofte skjer det ikke med en gang, men det skjer underveis i datingen. Men det er vondt å bli dumpet på første date og.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #39 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Du er klar over at pupper bare er fett? Å ta på fett er tennende for de fleste menn. Da er det bare å kysse på kinnet, det funker like bra. Kanskje han har dårlig dømmekraft? Dette er slemt og unødvendig. Det er som å trene for å sykle til Japan, hvis du vil sykle til Japan trenger du ikke å sykle rundt i ring i flere uker for å komme i form. Bare begynn og så vil du bli i så bra form som du noen gang har vært etter en liten stund. Kan ikke tenke meg at å date med noen jeg ikke var interessert i ville hjulpet. Det er noe helt annet å oppføre seg fornuftig med noen man er interessert i enn noen andre, og det er ikke nødvendigvis overførbart. I tillegg er det dritslemt for den stakkars mannen som bare kaster bort tiden siden. Og man risikerer at den man er interessert i finner noen andre. Hvis han holder hendene rundt midjen så tar han meg jo ikke på puppene, men mageflesket. Tror du det er tilfellet? At han har dårlig dømmekraft? Anonymkode: 84c13...48b
ajarRun Skrevet 12. juni 2016 #40 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis han holder hendene rundt midjen så tar han meg jo ikke på puppene, men mageflesket. Tror du det er tilfellet? At han har dårlig dømmekraft? Anonymkode: 84c13...48b Poenget mitt var at fett ikke nødvendigvis er negativt. Dårlig er kanskje feil ord. Folk foretrekker forskjellige mennesker, ikke alle liker syltynne jenter, noen liker tjukke jenter, og noen har merkelig humor. Kanskje du har funnet noen som liker dine trekk? At du ikke liker noe med deg selv betyr ikke at noen andre ikke liker det. Uansett spiller det ingen rolle. Jeg brukte å bekymre meg for om folk likte meg eller hvorfor eller hva. Men jeg fant ut det var meningsløst, hvis de velger å være med meg er det to alternativer: de klarer ikke å gjøre det som er best for seg selv (ikke mitt problem, og en slem antagelse) eller de liker meg for en eller annen grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå