Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke akkurat de beste hodene som får barn som 18-20-åring. Ofte lever de på NAV og kommer seg aldri videre. Synes det er sykt at man bare kan få et barn og ikke gjøre noen innsats og få penger av staten... Bortkastede skattepenger. Er det galt å tenke slik? Andre som også synes unge mødre er tapere?

Anonymkode: a65e9...e70

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er lavmål å se ned på en hel gruppe på den måten. Men det får deg sikkert til å føle DEG bedre. Patetisk! 

Anonymkode: bc163...27b

• Liker 10
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg ser på alle verdens mennesker og andre skapninger som tapere.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ser på alle verdens mennesker og andre skapninger som tapere.

Det gir ikke mye mening.

Anonymkode: 7def2...ecd

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir ikke mye mening.

Alt her i livet må ikke ha en mening

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det er ulurt økonomisk og de færreste holder sammen med barnefar. Dessuten forblir de uutdannet.

En byrde for samfunnet.

Man går også glipp av veldig mye. Man det varierer vel fra person til person hvor mye det er verdt, men de to første tingene gjelder nok de fleste.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på dem som vinnere. De får ført genene sine videre og vinner det evolusjonære kappløpet. Det er mer enn hva man kan si om deg, TS. 

Anonymkode: 4e277...1cc

• Liker 5
Skrevet

Lav mål og se ned på en gruppe på den måten og utrolig dømmende. For alle er ikke like.

Det var vanlig å få barn så ung på den tiden både i min bestemors og farsmors generasjon men da fantes det ingen hjelp å få. Å de fleste kvinner var hjemme værende. Selv ikke min farmor på 94 kritiserer unge mødre enten de får hjelp fra nav eller har egen inntekt. 

Unge mødre idag er heldige og noen utnytter det også. Samme som at voksne folk utnytter systemet i Norge på alle mulige måter. 

Hvorfor er unge mødre verre enn andre? 

Ingen grupper er verre enn andre, det er de som snakker om de som lager negativitet og blest om temaet.

Det er ikke unge mødre som er problemet. Det er alle de som sitter å dømmer unge mødre nord og ned som om at deres mening er 100 % rett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Tibbie skrev:

Ja, det gjør jeg. Det er ulurt økonomisk og de færreste holder sammen med barnefar. Dessuten forblir de uutdannet.

En byrde for samfunnet.

Man går også glipp av veldig mye. Man det varierer vel fra person til person hvor mye det er verdt, men de to første tingene gjelder nok de fleste.

De to første tingene gjelder vel ikke de fleste.

Veldig nedlatende innlegg du har skrevet her. Har du noen statistikk å vise til, også bakover i tid?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ser kanskje litt ned på den handlingen.. respekterer mennesket, men..
Spesielt hvis de har flere barn, eller barn med forskjellige fedre. . 

det er litt rart å si,men en grunn til at jeg gjør det er fordi jeg mangler medlidenhet til situasjonen. Jeg er nå godt voksen, men vet at dette aldri kunne ha hendt meg i min ungdomstid. Hvorfor? Jeg lå ikke med mange forskjellige, jeg var forsiktig, 
jeg visste at sex=sæd + egg=baby, jeg beskytte meg alltid, og hadde jeg blitt gravid,uten å faktisk kunne forsørge ungen, eller være en moden og reflektert mor så hadde jeg tatt abort. (prevensjon er jo gratis for ungdommen.) 

Uhell kan skje,men sikkert godt over halvparten har bare vert uforsvarlig.

Samtidig, nå som de er i situasjonen, er man bare patetisk hvis man dømmer. Man er der man er og man kan ikke forandre på det ETTERPÅ, det man kan gjøre er å gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 2e716...0ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett er unge mødre dårligere utdannet enn sine jevnaldrende i alle aldersgrupper, så økonomi og utdannelsesnivå har hun helt rett i.

Jeg er helt enig. I dagens samfunn er det rett ut uansvarlig og tåpelig å få barn før man er 25.

Det er rart at så mange ikke får til dette med prevensjon? I de fleste tilfeller er det bevisst slurv eller ikke brukt prevensjon som skyldes alle disse ungdomsgraviditetene.

Anonymkode: f0178...68c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde jeg blitt gravid,uten å faktisk kunne forsørge ungen, eller være en moden og reflektert mor så hadde jeg tatt abort. (prevensjon er jo gratis for ungdommen.) 

Dette.

Det er synd å si det, men brorparten av de som hevder at de ble gravide ved et uhell gjorde det nok bevisst. Er man ansvarlig og tenker konsekvenser får man ikke barn som tjueåring.

Anonymkode: f0178...68c

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig nedlatende innlegg du har skrevet her. Har du noen statistikk å vise til, også bakover i tid?

Det er jo noe man skjønner selv? Enkel logikk.

De får barn før de har utdannet seg, og det er ikke lett å få seg noen toppjobb når man er gravid eller har en smårolling. Man går glipp av årene de fleste bruker på å skaffe seg erfaring som gir dem en godt betalt jobb.

Det er jo et allment kjent problem at altfor mange unge alenemødre lever på NAV?

Dessuten er det vel ikke noe nytt at de færreste gifter seg og blir gammel med den personen de hadde seg med da de var 17 år? Trenger du virkelig kilde på det? :klo:

Jeg orker ikke begynne å google etter statistikker, altså. Du får heller google etter statistikker som beviser det du mener: at de fleste av disse har god økonomi og forblir sammen med barnefaren.

Endret av Tibbie
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tibbie skrev:

Det er jo noe man skjønner selv? Enkel logikk.

De får barn før de har utdannet seg, og det er ikke lett å få seg noen toppjobb når man er gravid eller har en smårolling. Det er jo et allment kjent problem at altfor mange unge alenemødre lever på NAV?

Dessuten er det vel ikke noe nytt at man de færreste gifter seg og blir gammel med den personen de hadde seg med da de var 17 år? Trenger du virkelig kilde på det? :klo:

Jeg orker ikke begynne å google etter statistikker, altså. Du får heller google etter statistikker som beviser det du mener: at de fleste av disse har god økonomi og forblir sammen med barnefaren.

Enig. "Det gjelder ikke alle" er så irriterende argument som blir brukt for mye på KG

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. "Det gjelder ikke alle" er så irriterende argument som blir brukt for mye på KG

Mhm! Det er jo også ganske enkel logikk at det ikke gjelder alle. Ingenting gjelder alle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Statisktisk sett kommer de fleste tenåringsmødre aldri over fattigdomsgrensen i inntekt, når det i tillegg er kjent av navavhengighet arves, så er det selvfølgelig ikke bra å få barn tidlig. De som har en jobb og forsørger seg selv og unge når de er 20 er en annen sak, men det er ikke det vanligste. 

Anonymkode: e4371...b76

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Tibbie skrev:

En byrde for samfunnet.

De er ingen byrde for samfunnet, om de går glipp av så mye kan diskuteres-det er opptil enhver hva som er verdier for nettopp dem.

Du må virkelig endre holdningene dine, de er nemlig patetiske.

Anonymkode: 0ab2c...3c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser kun ned på de som bevisst går inn for og bli alenemødre og må rane en stakkars for barnebidrag. :sinna:

Anonymkode: 869bd...43b

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ingen byrde for samfunnet, om de går glipp av så mye kan diskuteres-det er opptil enhver hva som er verdier for nettopp dem.

Du må virkelig endre holdningene dine, de er nemlig patetiske.

Anonymkode: 0ab2c...3c5

De trenger penger fra Nav og bidrar på ingen måte i samfunnet siden de ikke jobber eller har noen utdannelse.

Hvordan er de ikke en byrde? Om de som koster penger uten å bidra i samfunnet ikke er en byrde, hvem er det da? :O

Jeg har ingen patetiske holdninger. Jeg presenterer fakta for deg. At du ikke liker at det er sånn, har ingenting med mine holdninger å gjøre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ei i klassen min på videregående fikk sitt første barn rett før hun fylte 18. Nå er vi straks 39 år og hun er firebarnsmor og kirurg. Jeg fikk mitt første barn når jeg var 26 år og er ikke kirurg for å si det sånn. 

Anonymkode: 4a56d...175

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...