Gå til innhold

Løfting, løping og litt av hvert!

rh1

Anbefalte innlegg

Grattis med vektoppgang, en tilsynelatende fin sommer (hvis man gratulerer for sånt :fnise:) og maksing i markløft! Jeg vil også være sterk og løfte skittungt, haha :mrgreen: Kjenner jeg blir litt ekstra motivert til å komme i gang igjen skikkelig når jeg blir frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Diis skrev:

Grattis med vektoppgang, en tilsynelatende fin sommer (hvis man gratulerer for sånt :fnise:) og maksing i markløft! Jeg vil også være sterk og løfte skittungt, haha :mrgreen: Kjenner jeg blir litt ekstra motivert til å komme i gang igjen skikkelig når jeg blir frisk!

Jo takk for det, og sommeren var fin, ja! :D Gleder meg til det blir tresifret, har lyst til å få det til før neste sommer, så får se :hoppe: Uff, håper virkelig du kommer deg snart. Hadde du begynt på medisin, sa du? Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en litt annerledes beinøkt! Hadde egentlig ikke mye til plan da jeg gikk opp der. Pleier jo alltid å skrive ned øktene på forhånd, men det ble bare ikke sånn i dag, har ingen god unnskyldning :P Knebøystativene som hadde stenger til å ta i mot hvis jeg failer løftet var alle tatt. Da våget jeg ikke å kjøre dem, mannen var ikke med. 

Så denne økta er litt rotete og kludrete, tok den på måfå, men har skikkelig syregaranti! Vagget hjem igjen ;) :

TORSDAG

Knebøy 
               20 kg x 15 reps
               40 kg x 10 reps

Ettbeins beinpress (pr fot)
               35 kg x 8 reps

Utfall i smith-maskin
               10 pr fot, ingen vekt på

Spensthopp opp på kasse (Legger ut en liten filmsnutt, ettersom jeg er elendig på å forklare :P )
               5 stykker

SUPERSETT (Vekslet mellom beinpress og leg-extension hvert sett)

Beinpress
               70 kg x 8 reps

70 kg x 8 reps
               60 kg x 8 reps

Leg-extension (De to siste ble dropsett, skulle ha åtte reps totalt, men da jeg ikke klarte flere på den vekta jeg hadde tok jeg den ned et hakk og fortsatte :)
               42 kg x 8 reps

42 kg x 5 reps, 35 kg x 3 reps
               42 kg x 3 reps, 35 kg x 3 reps, 28 kg x 2 reps

Selv om dette nok ikke var en optimal økt, så var det gøy å prøve litt nye ting! :) Skal planlegge økta bedre neste gang, lover 
:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trening skrev:

Wow, rå video!! Det skal testes idag!! Du er sprek!!💪🏻💪🏻

Takk for det! Rå og rå.. :P kos deg, det var seigt 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, rh1 skrev:

Takk, det er beintungt vet jeg, men du gav inspirasjon. Du har sterke bein, jeg må bare prøve å få det til jeg og!! Gru-gleder meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trening skrev:
4 minutter siden, rh1 skrev:

Takk, det er beintungt vet jeg, men du gav inspirasjon. Du har sterke bein, jeg må bare prøve å få det til jeg og!! Gru-gleder meg.. 

Lykke til! Er mye gøyere å prøve ting som er utfordrende enn det man vet man kan ;) da er det mye mer boost å få det til 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Dritbra spentsthopp! Der hadde jeg garantert detti bakover! Prøvde å hoppe opp på en sånn kasse i helga, og det gikk fint det, men det var jo fra stående! Imponerende balanse og spenst!

Også løfter du så tungt..! :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rainbow skrev:

WOW! Dritbra spentsthopp! Der hadde jeg garantert detti bakover! Prøvde å hoppe opp på en sånn kasse i helga, og det gikk fint det, men det var jo fra stående! Imponerende balanse og spenst!

Også løfter du så tungt..! :hakeslepp: 

Haha tusen takk! Nå synes jeg det er en veldig gøy øvelse å gjøre, men hadde lenge en sperre for å i det hele tatt prøve å hoppe opp på ei slik kasse. Skulle alltid være heeelt sikker på at jeg nådde opp, så fikk mannen til å stå og måle høyden mens jeg hoppa ved siden av før jeg våget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, blanke ark! 

Det har irritert meg litt at jeg ikke har fått inn alle ønskede økter i det siste - blei bare ei økt pr muskelgruppe forrige uke - håper det går bedre denne gangen. Var rett og slett ganske sliten i helga, så blei liksom aldri til at jeg karret meg opp på senteret. 

Tenkte jeg skulle gjøre en bitteliten endring i "bloggen" denne uka, og skrive ned en liten liste over det jeg har spist. Ikke med kaloritelling, men bare for å få et lite overblikk over hva og hvor ofte :) Er nok ikke så sikker på at det blir noe fast, altså :P 

Så, uten mer snikksnakk: (ja, lever og ånder for kaffe, og hadde ikke tidenes sunneste middag akkurat. :P )

Frokost

2 brødskiver med salami og agurk
1 brødskive med leverpostei og spinat
1 glass lettmelk
2 kopper kaffe

Mellommåltid
1 neve med cashewnøtter
1 neve mandler
1 glass appelsinjuice
1 kopp kaffe

Lunsj
1 skål gresk yoghurt med sitronsmak
  (havregryn oppi)
1 kopp te
1 glass vann

Middag
Nachos med karbonadedeig og kidneybønner
Tilbehør: Hvitost, avocado, salsa
2 glass vann

... 2 kopper kaffe

Etter trening
1 boks BCAA med pæresmak (har sluttet å drikke brus, men dette er et av mine "smutthull"
1 glass vann
1 banan
1 neve valnøtter

Har ikke spist kvelds enda, men tenkte å lage meg to ostesmørbrød :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Så kommer dagens treningsøkt :) 

Bryst og triceps

Benkpress oppvarming 

20 kg x 15 reps        
30 kg x 8 reps

Benkpress arbeidssett                  
35 kg x 8 reps
35 kg x 8 reps
35 kg x 8 reps

Dips kroppsvekt                            
8 stk 
7 stk 
6 stk

Triceps-nedpress
20 kg x 5 reps, 15 kg x 5 reps
15 kg x 10 reps
15 kg x 10 reps

SUPERSETT:
Flyes
6 kg x 10 reps
6 kg x 10 reps
6 kg x 10 reps

Tricep-extension
6 kg x 10 reps
6 kg x 10 reps
6 kg x 10 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så kul video, med spensthopp :hoppe: Kjempebra jobba!

Flinkisen som har trent i dag også! Det ser kjempebra ut ;) 

Synes også kostholdet ser bra ut :) Du er jo kjempeflink, både med trening og kosthold!

Har du enda ferie eller? Er akk startet på jobb denne uken, og det var tungt altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, gjest- silje skrev:

Så kul video, med spensthopp :hoppe: Kjempebra jobba!

Flinkisen som har trent i dag også! Det ser kjempebra ut ;) 

Synes også kostholdet ser bra ut :) Du er jo kjempeflink, både med trening og kosthold!

Har du enda ferie eller? Er akk startet på jobb denne uken, og det var tungt altså :fnise:

Tusen takk! Jeg tar et fag nå for å kunne komme inn på det studiet jeg vil, har hatt noen år med fhs, jobbing osv, så er litt treig på den fronten :rodme: Jobben min for øyeblikket er vikar på barneskole, så der har jeg ikke blitt ringt inn enda.. Begynner nok en gang litt etter at skolen har begynt, men er ikke så lett å vite på forhånd! :) Så gjør ikke noe på heltid akkurat nå, bare gleder meg til jeg har de fagene jeg trenger så jeg kan begynne etter jul eller til høsten igjen! 

Ellers hadde jeg tidenes krise-matdag i går, så det kostholds-roset fortjener jeg virkelig ikke!  
(Se: det gikk skeis på kvelden, for hadde nok spist for lite i løpet av formiddagen)
Like greit å bare innrømme det med en gang, for sånn går det når jeg er lat og mannen jobber overtid: :fnise:

Frokost
1 knekkebrød med brunost
1 glass melk
3 kopper kaffe

Mellommåltid  (På biblioteket)
1 boks hvor jeg har blandet:
Valnøtter, mandler, gresskarkjerner, rosiner
1 termos kaffe
Vann

Lunsj (I byen)
1 boks fra salatbar (spiste halve ca) med
Kylling, salatblader, agurk, paprika, rødløk, ost, pasta
1 Banan
Vann

"Middag"
GRANDIOSA! 
2 glass bris
2 kopper kaffe

"Kvelds"
1 kinder-sjokolade
1 glass bris

Hadde begynt å lage Shepherd's pie da den andre halvdelen av husholdningen fikk tlf om å dra på jobb, så da dreit jeg rett og slett i den og brukte vårt grandiosa-nødlager i stedet, siden han var vekke en god stund. :P #badhousewife :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEINØKT FRA I GÅR KOMMER HER: 

Oppvarming: 
10 box-jumps 

10 step-ups pr bein (gikk opp med ene foten, sparket den andre foten bak mens jeg stod oppå kassa og gikk direkte ned igjen og gjentok med samme fot før jeg bytta)

10 hopp fra side til side (opp på kassa og ned på andre siden er 1 rep)

Utfall i smith-maskin (pr bein) 
               10 kg x 10 reps
               10 kg x 10 reps
               10 kg x 10 reps

Knebøy
                50 kg x 8 reps
                50 kg x 8 reps
                50 kg x 8 reps

SUPERSETT
Tåhev 
                61 kg x 8 reps

61 kg x 8 reps
                61 kg x 8 reps

Leg-extension 
                35 kg x 8 reps

35 kg x 8 reps
                35 kg x 8 reps

Gikk tur med hunden rett etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat fra i går :)  (Vet det er mye tekst og oppramsing nå, beklager. Gjør jo dette mest for min egen del uansett, så trenger dere jo ikke akkurat å finlese antall kopper kaffe om ikke det er superspennende :fnise:)

ONSDAG

Frokost
2 skiver med salami
1 glass melk
2 kopper kaffe

Mellommåltid 
Valnøtter
2 kopper kaffe
Vann og Bris

Lunsj
1 skål med blåbærbiola og havregryn
Vann

Middag
Sheperd's pie   ("fyll": svinekjøtt, kidneybønner, søtpotet, gulrot, løk, paprika)
1 kopp kaffe (etter middag)
Vann

Etter trening/Kvelds
2 brødskiver med brunost
Mandler
1 glass melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du har kontroll på måltidene og får i deg mer! :)

Og kult med så mye trening på step-kasse! Som treningsssenter noob måtte jeg google smith-maskin! :P

35 kilo, lissom.... wow! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du skriver måltider, trenger inspirasjon der altså!!

Og jeg merker du er en kaffe elsker, just like me:P

Kjempe flink med trening er du! Det motiverer meg også :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rainbow skrev:

Bra du har kontroll på måltidene og får i deg mer! :)

Og kult med så mye trening på step-kasse! Som treningsssenter noob måtte jeg google smith-maskin! :P

35 kilo, lissom.... wow! 

Ja, føler det går rette veien der, har endelig den luksus å bare kunne spise når jeg er sulten, og likevel ende opp med såpass mange måltider :) Er jo dømt til noen glipper, men jevnt over ser det ut til å gå fint ;) 

Har ikke brukt så mye sånn kasse tidligere, men har funnet ut at det er en veldig morsom måte å enten starte eller avslutte beinøktene med! Det blir nesten en liten gulrot, for av benk, mark og knebøy er knebøy den mest slitsomme :P Så da har jeg i det minste EN favorittøvelse på beindag :fnise:

21 minutter siden, DreamFitMom skrev:

Så gøy at du skriver måltider, trenger inspirasjon der altså!!

Og jeg merker du er en kaffe elsker, just like me:P

Kjempe flink med trening er du! Det motiverer meg også :bolledeig:

Begynte med det nå nettopp, faktisk, så da kom du jo i grevens tid:fnise:

Kaffe er et MUST, både som oppkvikker og bare for kos! Merkelig hvordan noe med så mye koffein samtidig kan gjøre en så avslappet også i blant.. :P 

Tusen takk for at du synes jeg er flink; Jeg synes i bunn og grunn at styrketrening er kjempegøy, så da blir det veldig lett å gjøre det også (har en ganske "lett" timeplan både nå og en stund til framover, så da blir det også mulighet til å prioritere det mye :) ). Skulle vel helst ha vært på en joggetur eller to i uka også - noe jeg har satt meg mål om gang etter gang, men aldri helt fulgt opp. Så SUPERflink er jeg nok ikke. Jeg er bare flink på det jeg har lyst til, uff :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer mat og trening fra i dag i et innlegg som kommer til å ta mye plass nedover.. :P "Layouten" min for dette her er ikke akkurat plassvennlig. Mat først: :) 

TORSDAG

MAT

Frokost
2 skiver med fårepølse og spinat
1 skive med brunost
1 glass melk
3 kopper kaffe

Mellommåltid 
Valnøtter
Frozen yoghurt med blåbær på
2 kopper kaffe
Vann

Lunsj
2 knekkebrød med hvitost, spinat og paprika
1 glass melk

Mellommåltid 
1 banan
Vann

Middag (Etter trening)
Taco med røde linser
Alle salatgreier som hører med..... :P
BCAA med pæresmak
Vann

TRENING - følte meg ikke helt i slaget, helt fra oppvarmingen (samt beindagen i går gikk litt utover markløftprestasjon, så bestemte meg for å ta en rolig, fokusert økt hvor jeg ikke økte fra forrige gang. Tendenser til at det skortet på teknikken, så gikk jeg ned i vekt i stedet for å ta meg sammen, for kroppen var ikke helt på rett plass. Sånn er det av og til! :) 

Markløft oppvarming
               20 kg x10 reps
               40 kg x 6 reps
               50 kg x 5 reps

Markløft
                60 kg x 8 reps
                60 kg x 8 reps
                60 kg x 8 reps

SUPERSETT
Nedtrekk, bredt grep
                28 kg x 8 reps

28 kg x 6 reps, 21 kg x 2 reps
                21 kg x 8 reps

Sittende roing
                20 kg x 10 reps

20 kg x   8 reps, 15 kg x 2 reps
                20 kg x   5 reps, 15 kg x 5 reps

TRISETT
Bicep-curls med stang
                 10 kg x 8 reps

10 kg x 8 reps
                 10 kg x 8 reps

Hammer-curls (pr arm)
                5 kg x 8 reps
                5 kg x 8 reps
                5 kg x 8 reps

Bicep-curls med manualer (pr arm)
                4 kg x 8 reps

4 kg x 8 reps
                4 kg x 8 reps

Beinhev i ribbevegg
                3 runder med:
                1 toes to bar, 1 med beina ut til 90 grader, 1 med kun knær opp mot brystet

Begynte også endelig på den 30 days of yoga som jeg har nevnt for en liten stund siden. Det tok sin tid å komme i gang, men jeg fikk gjort dag 1 i kveld :P Kommer nok ikke til å gjøre det hver dag, men når jeg har tid/lyst. Trenger noe som KUN er lystbetont, kjenner jeg :)  (Selv om trening er kjempegøy skal det ikke akkurat være DET som styrer kalenderen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...