Gå til innhold

Løfting, løping og litt av hvert!


rh1

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, gjest- silje skrev:

Flinka!

Jeg også ønsker meg litt raskere tid på jogginga. Har planer om ny økt på fredag, må bare se an beina etter noen dager på jobb. Har enda ikke fått ræva i gir til ei styrkeøkt i dag,,,,, dørstokkmila er visst evig lang i dag :sur: .

 

Heier på deg!! Skal følge med og se om det kommer noe i dagboken din i løpet av dagen.. ;) (ingen press O:) :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje
1 minutt siden, rh1 skrev:

Heier på deg!! Skal følge med og se om det kommer noe i dagboken din i løpet av dagen.. ;) (ingen press O:) :P )

Fy deg :fnise: Nei nå følte jeg så absolutt ikke noe press nei :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var beinøkta gjennomført. Det ble en lett økt som like mye tærte på utholdenhet som styrke, så vektene skal økes og øvelsesregisteret kuttes ned på til neste gang. Tok en slik økt i dag fordi det er lenge siden jeg har trent bein på senter, så da ble dette en myk (men slitsom!! :P ) overgang :) 

ØKTEN GIKK SOM FØLGER:

 

OPPVARMING med spensthopp på kasse, pluss gå opp og ned på den fra side til side.

 

Knebøy oppvarmingssett                        -    8 x 20 kg        5 x 40 kg

Knebøy arbeidssett                                 -    8 x 3 45 kg

Ettbeins beinpress med pause              -    8 x 3 16 kg

(trippelsett:)
        
Hip thrust/hoftehev                               -    8 x 3 60 kg

Spark bakover med kabel                    -   10 x 3 23 kg

Spark til siden med kabel                    -   10 x 3 14 kg


Tåhev                                                     -    8 x 3 70 kg



Fjelltur om ettermiddagen med bror, mann og hund, kom hjem for en halvtime siden :) Nå blir det god kvelds med en fotballkamp (etter ønske fra herren i huset) i bakgrunnen ;)   ER SLITEN NÅ :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble tilnærmet treningsfri, men var en liten tur innom styrkerommet på mannen sin jobb, og prøvde meg på en aldri så liten benkpressrekord :) 

For to måneder siden klarte jeg 37,5 kg 1RM. 

I dag prøvde jeg en tier på hver side (40 kg totalt), og failet. Både to og tre ganger. Prøvde med forskjellig grep, oppspenning, pusteteknikk...

Da jeg var like ved å gi opp, gikk det en liten f*** i meg, og jeg prøvde en siste gang. OG JAMMEN KLARTE JEG DET IKKE! :trene:

Feirer herved med litt risbrødsjokkis midt i uka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har kommet for en ny rygg-økt! Denne gangen blir det en litt lettere økt enn før i uka  
Den vil gå som følger (forhåpentligvis!):

Romaskin moderat tempo, 3 minutter

Markløft oppvarming 10 x stangen (20 kg), 5 x 40 kg, 5 x 45 kg
Markløft arbeidssett 8x3    55 kg

Supersett:
Stående unilateral roing med kettlebell 10 x 3     12 kg
Pull ups med bredt grep og strikk 8 x 3    

Face-pulls   10 x 3  18 kg
Bicep-curls  10 x 3   5 kg

 

Håper på å få trent med mannen i dag, får se hvor sliten han er etter jobb  
(Har sommerferie nå selv, så formiddagen i dag har gått med til å bare nyte, slappe av, gå rolig tur med hunden og lage litt planer for neste uke. Heldige meg!)

 

slenger ved et bilde av dagens frokost- ost med avocado og persille, og leverpostei med agurk og persille. Pluss en håndfull med valnøtter :)  Synes omega-brødet er så godt (selv om det ikke er det groveste) så det blir ofte med hjem når det er jeg som handler! 

image.jpeg

Endret av rh1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Åh den frokosten :spise: Den var rett og slett lekker !

Ser at du klarte 40kg i går, av og til så trengs det bare litt ekstra vilje ;) 

Sommerferie, heldige du :skya: Klarer nesten ikke å vente jeg *gnisse og bite tenner* :snurt:

Ser bra ut den planlagte økta de, kjente det begynte å riste litt i beina her, når jeg så den den, men jeg skal ha påtvunget fri til søndag. Jeg skal jo egentlig ikke overbelaste meg...

Lykke til med økta i dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, gjest- silje skrev:

Åh den frokosten :spise: Den var rett og slett lekker !

Ser at du klarte 40kg i går, av og til så trengs det bare litt ekstra vilje ;) 

Sommerferie, heldige du :skya: Klarer nesten ikke å vente jeg *gnisse og bite tenner* :snurt:

Ser bra ut den planlagte økta de, kjente det begynte å riste litt i beina her, når jeg så den den, men jeg skal ha påtvunget fri til søndag. Jeg skal jo egentlig ikke overbelaste meg...

Lykke til med økta i dag!

 

Tusen takk for det! Må utnytte fri og lage litt delikat mat selv om den er enkel nok!;) 

ja, er klar for å dra nå, blir bra! :D  prøvde meg på samme vekta forrige gang jeg tok PR, men hadde ikkje sjans:p gøy å se framgang :) 

Du får ta det rolig, du! Men skjønner det er frustrerende :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det klart for middels/lett økt for bryst og triceps. 
 

Slynger oppvarming med diverse øvelser + noe statisk tøying samt mobillitetsarbeid

Benkpress oppvarming 8 x stangen (20 kg), 8 x 25 kg
Benkpress arbeidssett  8 x 3  30 kg, 32,5 kg, 30 kg  

(sleit ganske mye med siste repetisjonen på andre sett, så gikk ned igjen på 30 kg på siste. :) Kanskje blir det to sett med 32, 5 kg neste gang? ;) )
 

Dips 6 x 4    kroppsvekt


Triceps extension med kettlebell        10 x 3    8 kg
Enhånds tricep nedpress med kabel    8 x 3    7 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, gjest- silje skrev:

Flinka! Du står i du altså :)  Hvor mange treningsøkter har du i uken?

Prøver å trene hver kroppsdel to ganger ila uka, så 6 dager :) men ser ikke på det som noen krise om det ikke passer sånn alltid- da bare fortsetter jeg der jeg slapp uka etter ;)  (Bor i gåavstand 3-4 min fra treningssenteret, så er mao veldig lite tiltak å komme seg dit og tilbringe 40 min der) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satser vi på å slite ut beina skikkelig! Skal ha en styrkeøkt på underkropp nå om formiddagen, og løpe 3 km i kveld :) (Hvis ikke jeg er død, da utsettes det :sprettoy:) .  Sitter og nyter en kopp kaffe for øyeblikket, og gjør meg klar for en liten morgentur med hunden. Så blir det god frokost etterpå med masse påfyll til økta :nigo:

Styrkeøkten er lagt opp slik:

 

OPPVARMING med spensthopp på kasse (10x2), utfall med hopp(10x2 hver fot), utfall til siden (12x2 hver fot)

 

Knebøy oppvarmingssett                        -    8 x 20 kg        5 x 40 kg        3 x 45 kg

Knebøy arbeidssett                                 -    5 x 5    50 kg

Ettbeins beinpress                                 -    6 x 4    20 kg
        
Hip thrust/hoftehev                               -    5 x 5     65 kg

Tåhev                                                      -    5 x 5     79 kg


...Resten av dagen vet jeg helt ærlig ikke hva vi gjør :P Er jo superfint vær, så hadde vært digg å få utnyttet det litt. Orker nok ikke noe mer som er særlig aktivt (unntatt turer med hunden selvsagt), men vurderer å lage litt smoothie og sette meg på terassen en stund *skjemmer meg bort* !  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Det ser ut som en bra planlagt økt det der ;) 

Tenker at du kommer til å kjenne det ja - spez hvis du tar deg n joggerunde senere :mrgreen: 

Været ser bra ut her også, vet ikke om jeg gidder å utnytte det (lat som jeg er), men vi skal sikkert en tur til slekta, for å bli pressa til å ta spise vaffel og kake :snurt:

Du får kose deg med treningen og smoothien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Så ble man invitert på venninekveld! Da tenker jeg at jogginga utgår/flyttes til i morgen eller tirsdag ;) 

Tenkte å gjøre noen små endringer i treningsprogrammet neste uke også- slik at jeg slipper å plutselig få beindag og løping oppå hverandre! For eksempel ha en-to lette dager med alle fire hovedløftene (benk, bøy, mark og skulderpress) også en dag dedikert til hver av muskelgruppene. Men er ikke sikker enda! Det er så mange måter å gjøre styrketrening på 😅 

 

Så tenker jeg å bli litt flinkere med å tenke litt på hvilken type mat jeg putter i meg. Føre det opp over et tidsrom på kanskje en-to uker, bare for å få litt oversikt. Det kan sikkert være litt nyttig 😊 Vi får se hvor mye det gir vs hvor stress det er! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Det kan være lurt å ta en gjennomgang over kostholdet, hva er et du vil med planen, er det for å sortere ut og få et renere kosthold? Eller er det å bygge muskler? Siden du er temmelig slank, så kan det være lurt å legge seg i et lite overskudd, hvis du skal bygge muskler. Det synes jeg er kjempeskummelt med den fortiden jeg har, så jeg tviholder på vedlikehold - men nå har jeg mye er fett på kroppen, enn deg, så jeg har mer å gå på :ph34r:

Det fine med styrketrening er jo at en kan dele det opp på så mange måter en vil, det er bare jeg som sikkert kompliserer ting :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gjest- silje skrev:

Det kan være lurt å ta en gjennomgang over kostholdet, hva er et du vil med planen, er det for å sortere ut og få et renere kosthold? Eller er det å bygge muskler? Siden du er temmelig slank, så kan det være lurt å legge seg i et lite overskudd, hvis du skal bygge muskler. Det synes jeg er kjempeskummelt med den fortiden jeg har, så jeg tviholder på vedlikehold - men nå har jeg mye er fett på kroppen, enn deg, så jeg har mer å gå på :ph34r:

Det fine med styrketrening er jo at en kan dele det opp på så mange måter en vil, det er bare jeg som sikkert kompliserer ting :tongue:

Hehe ja - jeg har en drøm om å komme meg litt opp i vekt! Vil jo ikke gjøre det på en himla usunn måte, men samtidig er det greit å vite helt hva/hvor mye man får i seg. 

Er kanskje ikke det vanligste problemet å ville opp i vekt, men er vanskelig å bli så mye sterkere når man innbiller seg at man spiser mye, men likevel plutselig ender opp med å gå i kaloriunderskudd! 
Sjekket i et par dager en tid tilbake, og da kom jeg MAKS opp i 1700 kcal. Planen var liksom 2100. Så får prøve å være lur og spise kaloritett mat samtidig som jeg må klare å spise nok av den :P 

Var på mitt tyngste for to år siden, men jeg har mye heller lyst til å klare å komme tilbake dit (med en del mer muskler, og litt mer fett) enn å være slik jeg er nå. I så fall har jeg 6-7 kg å legge på meg. Er ikke så lett i vite hvordan jeg skal angripe det, så er greit å få oversikt først :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Ja du gjør lurt i å legge en liten plan over vektoppgangen, kjedelig å bare gå opp i fettprosent, bedre å bygge muskler og få litt utav det! 1700 er alt for lite når du trener så mye.. Hvor høy er du? Har du en aktiv eller stillesittendes jobb?

 

Skulle jeg gått opp så hadde jeg lagt meg i et lavt overskudd og heller økt annenhver uke. Men da må du jo telle.. Så det er absolutt lurt å telle. Jeg har litt samme problemet, ligger fort for lavt hvis jeg ikke følger med. Nå skal jeg ikke ned i vekt, enda, det blir jeg å gøre når jeg ser midjemålet stopper å minske i vedlikehold. Så lenge jeg går ned i cm så er det ok. Problemet mitt, er at jeg ikke vet hva som er vedlikehold. Jeg har gått ned i vekt over så lang tid, at jeg er så vant til å ligge lavt, at jeg ikke helt vet hvor jeg kan ligge uten å legge på meg. Så der er min utfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, du har jo virkelig stått på mens jeg har vært på ferie! Kjempebra. :nigo:

Hvis du sliter med å få i nok kalorier ville jeg skaffet meg chiafrø og strødd på alt mulig av hva enn du spiser. Det er MASSE næring i det, og også en del kalorier. :jepp: Du kan også bruke det til å lage sunn pudding!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, gjest- silje skrev:

Ja du gjør lurt i å legge en liten plan over vektoppgangen, kjedelig å bare gå opp i fettprosent, bedre å bygge muskler og få litt utav det! 1700 er alt for lite når du trener så mye.. Hvor høy er du? Har du en aktiv eller stillesittendes jobb?

 

Skulle jeg gått opp så hadde jeg lagt meg i et lavt overskudd og heller økt annenhver uke. Men da må du jo telle.. Så det er absolutt lurt å telle. Jeg har litt samme problemet, ligger fort for lavt hvis jeg ikke følger med. Nå skal jeg ikke ned i vekt, enda, det blir jeg å gøre når jeg ser midjemålet stopper å minske i vedlikehold. Så lenge jeg går ned i cm så er det ok. Problemet mitt, er at jeg ikke vet hva som er vedlikehold. Jeg har gått ned i vekt over så lang tid, at jeg er så vant til å ligge lavt, at jeg ikke helt vet hvor jeg kan ligge uten å legge på meg. Så der er min utfordring :)

Jepp, fikk meg en overraskelse da jeg så hvor lite jeg faktisk fikk i meg! Prøvde da å øke matinntaket og tenke litt mer over det, så tror jeg får litt mer i meg nå (mellommåltider osv), så er litt spent på om det ser annerledes ut nå, og om jeg må gjøre enda flere forandringer. :) så jeg er i en prossess der. 

Studerer, så går ikke så mye mer enn mellom kollektivtransport.. :P er 160 høy og 48 kg. 

 

Har ikke vært helt i form nå i dag og i går dessverre, så begynner med det i morgen (blir kanskje 3-4 lette økter denne uka da, for å komme rolig inn igjen). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, KaDust skrev:

Oi oi, du har jo virkelig stått på mens jeg har vært på ferie! Kjempebra. :nigo:

Hvis du sliter med å få i nok kalorier ville jeg skaffet meg chiafrø og strødd på alt mulig av hva enn du spiser. Det er MASSE næring i det, og også en del kalorier. :jepp: Du kan også bruke det til å lage sunn pudding!

Hehe takk for det!:) 

ja, har kjøpt det siden sist jeg telte, så det tenker jeg hjelper litt på!:D så har jeg blitt flinkere til å spise veldig raskt etter trening- merker at jeg spiser litt mer da enn om jeg venter i tre kvarter pluss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...