Gå til innhold

flyttet fra oslo til distriktet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, har du virkelig bodd i Oslo i mange år og er ukjent med Lillestrøm? Om du bor i Lillestrøm er det jo det samme hvor stor byen er, den er 11 min unna Oslo S med tog, og tog går hele tiden, sjekk www.nsb.no.. Så hvis du bor i en av byene/tettstedene rett utenfor Oslo, kan det jo hende at du bruker kortere tid til Oslo sentrum enn om du bor i Oslo. Så bor du noen av de stedene kan du lett opprettholde kontaktnettet ditt i Oslo. Sarpsborg derimot er jo ganske mye lengre unna.

Kanskje en idé å bruke kartet, og finne den typen steder?

Anonymkode: 2ed8d...1c4

Bodd i oslo 12 år tilsammen, tok akupunktur fast på lillestrøm en periode, men det føles som gokk. dyrt gokk.

Anonymkode: 69cf7...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, har du virkelig bodd i Oslo i mange år og er ukjent med Lillestrøm? Om du bor i Lillestrøm er det jo det samme hvor stor byen er, den er 11 min unna Oslo S med tog, og tog går hele tiden, sjekk www.nsb.no.. Så hvis du bor i en av byene/tettstedene rett utenfor Oslo, kan det jo hende at du bruker kortere tid til Oslo sentrum enn om du bor i Oslo. Så bor du noen av de stedene kan du lett opprettholde kontaktnettet ditt i Oslo. Sarpsborg derimot er jo ganske mye lengre unna.

Kanskje en idé å bruke kartet, og finne den typen steder?

Anonymkode: 2ed8d...1c4

men jo en idè er det jo, men det som er skjedd er at situasjonen har forandret seg, er sånn jeg kom i denne situasjonen, fordi da jeg flyttet eide jeg jo leilighet på oslos østkant. men jeg trodde jeg VILLE flytte på landet med de "fasiliteter" jeg trodde det innebar. Visste forresten ikke at lillestrøm var så mye billigere uansett jeg da. Drømmen min er jo å bo på frogner eller i vika hehe. vi får se hva fremtiden bringer, idag har jeg undersøkt alle mulige kveldskurs og den type aktiviteter her jeg bor da. For å holde ut tiden det tar å forhåpentligvis komme seg vekk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jo en idè er det jo, men det som er skjedd er at situasjonen har forandret seg, er sånn jeg kom i denne situasjonen, fordi da jeg flyttet eide jeg jo leilighet på oslos østkant. men jeg trodde jeg VILLE flytte på landet med de "fasiliteter" jeg trodde det innebar. Visste forresten ikke at lillestrøm var så mye billigere uansett jeg da. Drømmen min er jo å bo på frogner eller i vika hehe. vi får se hva fremtiden bringer, idag har jeg undersøkt alle mulige kveldskurs og den type aktiviteter her jeg bor da. For å holde ut tiden det tar å forhåpentligvis komme seg vekk igjen.

Lønningene er også generelt sett høyere i Oslo enn i det såkalte "Gokk", så du må jo bare prøve å skaffe deg jobb i Oslo og flytte tilbake siden du høres ut til å være helt låst på Frogner -Vika.

Løsningen ligger i evnen til å sette prioriteringer og kompromisser.

Anonymkode: 28cd7...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lillestrøm er dyrere enn enkelte strøk i Oslo...

Anonymkode: c2479...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.6.2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

Jeg blir deprimert av å ha bosatt meg i distriktet, altså lite tettsted med bystatus etter å ha bodd i Oslo mange år.

Har en god venn her, en barndomsvenninne og noen stk bekjente, samt at jeg får besøk av og til. Men jeg føler jeg tipper over psykisk av å bo her. Går meg på nervene å bo midt i gokk, og har overhodet ikke råd til leieprisene i Oslo. Sjekket nå og det koster 9000 for 20 kvm....

Noen andre som bor i grisgrendte strøk, hvordan overlever dere? Tips og råd mottas med takk!

Min eneste ambisjon for 20 år siden var å komme meg lengst mulig vekk fra hjembygda og nå er jeg tvunget til å bo her grunnet økonomi.......

Jeg ville flyttet tilbake til Oslo. Du får jo leid 70 kvadrat i Oslo Sentrum for 15.000 i måneden, skal ikke si at det er BILLIG, men hvis du prioriterer litt så kan jo de fleste klare det. Skaff deg en kjæreste eller lei ut et rom og du er nede i halvparten..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arabella skrev:

Lite tettsted med bystatus i et grisgrendt strøk? Det høres usannsynlig ut. Hvor mange innbyggere er det der?

Nå til dags tildeles jo "bystatus" til hva som helst. Er snart ikke ei bygd igjen som ikke har blitt by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og jeg skjønner ikke at folk holder ut å bo i Oslo. ALT er jo overbefolket! Trikk, buss, gatene, butikkene, restaurantene. Byen er fot liten til å ha så mange beboere! Hvis det foregår et arrangement så er det stint med en gang. Gå i sneglekø på teknisk museum eller gå på løpebånd i marka. Nei, det der kommer jeg aldri til å forstå. 

Anonymkode: bfa09...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men godt er det at man er forskjellige og setter pris på ulike ting. Hvis alle var like ville alle enten bodd i byen eller på bygda:fnise: jeg i motsetning til deg elsker byen og menneskene.  Halvtomme arrangementer her på bygda gjør meg deprimert. Det er så stusselig. Heldigvis har Oslo mye mer å by på enn detidligere folk tror. Var mye ute i marka helt alene kun 15 min sykkeltur unna der jeg bodde før. Så man har en del valgmuligheter og alternativer om man er godt kjent :tongue:

Anonymkode: bc9c0...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her, egentlig må jeg innrømme at jeg sliter litt med norge i seg selv jeg. Synes oslo er liten den også, så jeg har prøvd å flytte utenlands to ganger men av diverse triste personlige grunner har prosjektet strandet begge ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...