Gå til innhold

Luna's Verden!


missluna

Anbefalte innlegg

Vel, da begynner jeg å skrive. Så mange som har spurt om jeg ikke skal begynne å skrive dagbok her inne, så jeg får vel nesten gjøre det da :)

Først av alt får jeg vel presentere meg:

Jeg er ei jente på 19. Født 19.02.85

Bor i ei lita bygd i Sogn sammen med kjæresten min. Vi har vært sammen siden mai og venter allerede barn sammen. :)

Hvis det er noe mer enn dette dere lurer på ang meg så er det bare å plumpe ut med det. (Ja, en smule utolmodig med å begynne med den ordentlige skrivinga her ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For fire uker siden viste clearbluepinnen en klar og tydelig pluss. Jeg hadde hjertet i halsen selv om jeg hadde en følelse av at jeg var gravid. Jeg hadde ikke gått på pillen på flere uker, siden jeg ikke hadde igjen flere brett og ikke hadde tatt meg tid til å få ny resept. Jeg har alltid hatt veldig lyst på barn og Lunamannen har ikke vær så innmari påpasselig med prevensjonen han heller etter jeg sluttet på pillen.

Jeg hadde en venninde på besøk da jeg tok testen og jeg gikk ut fra badet, men puls på 900. Viste testen min til Lunamannen og smilte. Den eneste lyden som kom fra han var "oj!" og et smil. Han var helt i sin egen verden hele resten av dagen og utpå dagen etter. Var nesten bekymret for at han ble lei seg elelr at han ikke var intressert i at samboeren hans var gravid.

Men etter to dager kom han seg. Og gav utrykk for at også han gleder seg veldig til graviditeten og til barnet kommer. :)

Venninden min fikk like sjokk som meg, men ble veldig glad. Det er ingen andre i vår vennekrets som enda har fått barn eller vært gravid, så dette er nytt for oss alle.

Jeg klarte ikke la være å fortelle det til flere og innen en uke visste alle mine nærmeste det. (noe jeg foreløbig ikke angrer en smule på)

Dagen etter jeg testet positivt ringte jeg til legen og fikk time samme dag. Var kjempenervøs og sammen med Lunamannen og en venninde dro vi ut. Lunamannen Var da enda ikke kommet seg helt etter sjokket og bad om å få sitte på venterommet sammen emd venninden min. Noe som var greit for meg.

Jeg ble lyttet på, spurt en masse spørsmål, måtte til GU (som forøvrig var den værste GU jeg noen gang har vært på!!! Dama kunne ikke ha gjort det der mange ganger :(), og tok en masse blodprøver +urinprøve.

Helsesøstra sa at alt var fint med både blodsukkeret mitt og det andre, men at jeg hadde en liten tendens til urinveisinfeksjon.

Jeg fikk masse brosjyrer og etter ca en og en halv time kunne jeg stolt gå ut til Lunamannen og fortelle at alt var fint med meg og fosteret.

Fikk også fastsatt time hos jordmor den 15. november. Ettersom jeg da mest sannsynlig nærmer meg uke 12.

Jeg gikk den neste uken og ventet på å få brev fra sykehuset ang når jeg skulle få komme på UL, siden jeg var veldig utolmodig på å få vite når jeg har termin. Og da jeg til slutt fikk brevet sto det at jeg ikke får komme til UL før 11. januar!!! :(

Jeg vet nemlig ikke når jeg har termin siden jeg ikke er sikker på når siste mens var. Dette pga at jeg alltid fulgte med på mens ved å se på pillebrettet og ikke kalenderen. :klaske: Dumme meg.

Men grovt regnet (og veldig usikkert regnet) så er jeg nå i uke 9.

Håper virkelig JM kan finne ut hvor langt jeg er på vei når jeg skal til henne den 15.

Ellers har graviditeten gårr helt greit hittil. Jeg er kvalm 24/7 :kvalm: og spiser som en hest, men...

I går måtte jeg også hjem fra jobb fordi jeg hadde så utrolig vondt i magen. Siden dette er min første graviditet ble jeg selfølgelig utrolig redd og hadde ingen anelse om hva dette kunne være, og siden jeg hadde hørt så mange historier om ting som kan gå galt fram til 12 uke, fryktet jeg det værste. Da det var på det vondeste (før jeg fikk kommet meg hjem) klarte jeg ikke holde tårene inne, var livredd. :cry:

Jeg kom meg til slutt hjem og siden jeg bor i en leilighet i andreetasjen hos mine foreldre var mamma god og ha da. Jeg ringte til legen som fortalte meg at siden jeg ikke hadde blødninger eller feber så var det nok ikke noen vits i å komme ut for skjekk. Men hvis det ble mye værre var det bare å komme. Han bad meg om å legge meg og prøve å sove, noe jeg også gjorde.

Jeg gikk opp til Lunamannen og klarte ikke en gang se han i øynene. Jeg gikk inn på soverommet og tårene trillet. Jeg var virkelig vettskremt, selv om legen hadde sagt at det ikke var farlig. Lunamannen kom inn og holdt rundt meg en stund før jeg la meg for å sove.

Etter å ha sovet i noen timer sto jeg opp og skrev inn her. Jeg fikk etterhvert svar om at det var veldig normalt med magesmerter og atd ette kunne komme av at livmoren utvider seg eller at det rett og slett er luftsmerter.

Hadde veldig vondt i natt og har også hatt det i dag, men er ikke lenger så bekymret som jeg var i går. Fikk nok en støkk da ja.

Er livredd for å miste. Må være det værste som hadde skjedd meg nå, for jeg gleder meg så utrolig :)

Har nok skrevet veldig langt nå, så jeg får vel nesten legge meg siden jeg må opp tidlig i morgen på jobb.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kvalm igjen i dag. Spiste litt siden det pleier hjelpe, men det gjorde det bare enda værre. :kvalm:

Det rare er da at jeg ikke en eneste gang har kastet opp enda, går bare rundt hele dagen og NESTEN kaster opp. heh... vet ikke hva som er værst jeg?

Jeg har nå funnet ut hvem jeg skal ha med meg på fødselen. Jeg vet det er veldig tidlig for sånt enda, men jeg klarer ikke vente. Vi har også funnet ut hvem vi skal ha som faddere. hehe..

Regner med dere kommer til å bli overrasket når jeg forteller hvem jeg vil ha med meg. Tror ikke det er så vanlig.

Min bror :)

Selv har jeg aldri hørt om noen som har hatt med seg sin bror på fødselen. Noen som har hatt det?

Grunnen til at jeg velger han er fordi Lunamannen har bedt så inderlig om å slippe, siden han selv sier han ikke hadde taklet det.

Min bror og jeg har alltid hatt et spesielt forhold til hverandre. Selv om det kun er to år mellom oss så har vi faktisk ALDRI noen gang kranglet.

Kanskje at dette har noe med at han er homofil å gjøre?

En annen grunn til at jeg vil ha han med er fordi jeg stoler på han og han ble veldig gira da jeg spurte han om hva han ville tenkt om å bli med meg.

Han har også planer om å bli jordmor så dette kan nok bli en stor opplevelse også for han. :)

Men dette med at Lunamannen ikke vil være med meg, bør jeg være skuffet over det? Eller er dette veldig vanlig?

thanx for gratulasjonen forresten, "Lykke"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!!

Gratulerer med dagbok!

Her kommer jeg nok ofte innom ja :wink:

Forstår veldig godt at du ble redd når du hadde magesmerter, heldigvis gikk det bra :klem:

Godt at mannen din er happy!

Har aldri hørt om noen som har hatt med seg broren sin på fødselen!!!! :o broren min er 9 år, så det hadde nok ikke godt bra :hoho:

Men siden han har lyst å bli jordmor, er det jo flott! Kjenner en som er jordmor jeg, og han er den snilleste og flinkeste av di alle :wink:

Nå skal jeg laste ned musikk, digger ashlee simpson!

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere kommer til å bli overrasket når jeg forteller hvem jeg vil ha med meg. Tror ikke det er så vanlig.

Min bror :)

Selv har jeg aldri hørt om noen som har hatt med seg sin bror på fødselen. Noen som har hatt det?

Min bror og jeg har alltid hatt et spesielt forhold til hverandre. Selv om det kun er to år mellom oss så har vi faktisk ALDRI noen gang kranglet.

Men dette med at Lunamannen ikke vil være med meg, bør jeg være skuffet over det? Eller er dette veldig vanlig?

Hei missluna

Gratulerer med både barn og dagbok... Føler litt at jeg har vært med deg fra begynnelsen, jeg nå - og skal nok følge med deg videre.

Da jeg fikk min første sønn for 15 1/2 år siden hadde jeg også med meg min bror + min mor. Jeg hadde ikke noen pappa til babyen, så det var naturlig at de to ble med. Dette fordi liksom deg og broren din, har jeg og broren min et fantastisk forhold - han er 3 år eldre enn meg. (Han gikk ut den siste tiden da jeg skulle ha ut babyen, men ellers var han med hele tiden) :-)

Hvor vanlig det er med at pappa'n ikke vil være med på fødselen vet jeg ikke. Men, pappa'n til min nr 2 hadde i utgangspunktet heller ikke lyst til å være med, men han ombestemte seg da fødselen næremet seg.

Gratulerer igjen... Kommer tilbake siden jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker masse for tilbakemeldinger jenter :)

Godt å høre at det ikke er en totalt uvanlig ting å ha med seg sin bror på fødselen. :) Gleder meg som en unge til han kommer på besøk på lørdag! :hoppe:

For første gang siden jeg ble gravid gjorde fosteret motstand mot tingjeg spiste i går. Jeg fikk nemlig kick på mandariner og spiste sikkert ti stykker på rappen. Siden jeg nå er ganske vandt til (og sliten av) å være kvalm så var ikke det noe nytt at jeg også var det etter at jeg hadde kasta i meg alle mandarinene... Men denne gangen ble jeg virkelig så kvalm at jeg kastet opp som en gal. :kvalm:

Lunamannen kom inn (veldig uventet siden han før har sagt at han skal være LANGT unna hvis jeg kaster opp) og strøyk meg på ryggen. Hentet vann til meg og ordnet senga til meg til jeg skulle legge meg. :) Kanche det skal en graviditet til for å finne ut hvor omtenksom en mann kan være? ;)

Forresten, hvis dere i det hele tatt har hørt om noen råd mot kvalme, så kom med det. Jeg var på jobb i kveld og satt omtrent og talte minuttene siden jeg var så kvalm. Jeg vurderer veldig å sykemelde meg. Vet dere om dette er lurt? Veldig usikker.... :roll: Vet min mor ville blitt veldig skuffa hvis jeg gjorde det, men hun skjønner tydeligvis ikke hvordan det er å gå kvalm og spy-klar 24/7. Hun har nemlig bare vært kvalm EN dag i løpet av side fire graviditeter. (Heldige henne)

Vel.. får nestenlegge meg jeg... :)

ps: Setter veldig pris på at du har fulgt meg fra begynnelsen Wander! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp spist fruktsalat med appelsiner, banan, elpe og pære. Utrolig nam!! :)

Fikk brev fra JM i dag om at timen min hos henne/han har blitt utsatt til den 29. nov istedefor den 15.!!! og jeg som syntes det var lenge til den 15! :( søren asså! nesten en hel måned til å vente! hvorfor skal alt ta så lang tid??

:-x

Er ikke i god-humør i dag, siden jeg har stressa vettet av meg i hele dag med å rydde til brodern kommer. helt bomba her hjemme. Hverken jeg eller Lunamannen er spesielt ryddige av oss så...

Lunamannen har ikke vært noe hjelpsom i dag heller, han sitter forran pc'n sin hele tiden. Ja ok, han vasket opp litt, men da jeg kom opp igjen etter å ha satt åp den andre vaskemaskina med klær spurte han særiøst om jeg kunne vaske opp resten for han hadde så vondt i ryggen!!! :evil:

Mens jeg har gått rundt med oppkast opp i halsen og ryddet som en gal i hele dag.

Sorry ass, må bare få ut litt frustrasjon her.. :(

Med andre ord så er dette en drittdag! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Heisann!

kjenner til gutters "angst" for rydding ja :ler:

Mannen min er kjempestolt når han har ryddet ut av oppvask maskinen, da har han liksom gjort sitt, mens resten av leiligheten ser bombet ut!!!

jaja, han blir nå drillet i rydding for tiden :wink:

Bare innom for å ønske deg en fantastisk helg!!

Håper det går bra med deg, og det var kjipt at JM timen ble utsatt.

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker masse, Bertine!!

:kose:

Vel, da er helgen forbi. Har hattd et kjempekoselig sammen med min bror og resten av familien. :hjerte:

Kvalmen har også senket seg litt, noe som på en måte gjør meg litt bekymret. Men jeg regner med det er ganske normalt?

Etter mine beregninger er jeg nå i uke 10. Tiden går så seeeeint...

hihi...

Har ikke hatt noen plager hele helgen, utenom ømme bryster "sliten" mage.

Litt blod på papiret da jeg hadde vært på toalettet tideligere i dag. Og jeg tror det kom bakfra... :sjokk:

Ellers var jeg en millimeter fra å kjøpe en lyseblå babybody i dag, men klarte la være, siden risikoen enda er der for å miste..

Gleder meg sånn til å begynde å shoppe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Lurte bare på hvordan det går med deg?

Syns det er spennende å følge med deg :-)

Har du klart å slutte å røyke?

klem b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Bertine :kose:

Joda, går bra med meg. Er utrolig lei av å jobbe bare. Hehe.. Og humøret svinger fælt for tia. Utenom det går det veldig bra. Jeg synes at magen har begynt å vokse (selv om det sikkert bare er jeg selv som ser det ;) ) og gleder meg som en unge til JM. Ikke så lenge igjen nå :)

Har ikke klart å slutte nei, og vet ikke om jeg orker prøve ordentlig lenger heller. Jeg røyker veldig lite for tiden, og er veldig stolt av meg selv for det. Trappa ned fra ca 20 om dagen til max 5.

Deg da? alt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ANGST!

Begynner jeg å få kalde føtter? Jeg tenkter til stadighet på om jeg ikke vil klare å ta hånd om et annet menneske. Jeg er livredd. Tenker liksom at "barnet mitt blir ikke barnet mitt bare når h*n er bæibi, men også når h*n vokser og blir voksen." Det er litt skremmende. Er dette vanlig å tenke når man er gravid?? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Sorry at jeg ikke har vært innom, har hatt det travelt den siste tiden, oppgave, praksis osv...

Forstår veldig godt den angsten din!!!

Tenker selv på det når jeg blir baby syk, det kommer faktisk en tid etter, babyen blir 3 år, 4 år, 5år og 6år og skal begynne på skolen!!!! :o

Så jeg blir nok litt skremt jeg også når jeg tenker sånn, er litt forskjell på en baby og en 6åring, de kan være frekke!!! :ler:

Men så tenker jeg på lillebroren min og lillesøsteren min som er 6 og 9 år og helt fantastiske!!!

Er så glad i de, og gleder meg til å få barn selv....

Det er nok noe man venner seg til med tanken over 9 mnd :klem2:

Men røykingen forstår jeg, røyker selv og tenker jeg kommer til å få problemer med å slutte...

Det er selve kosen liksom...

Men utrolig flott at du har klart å kutte ned ivertfall!!!!!

ha en fin kveld!!

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx Bertine! Ja, det er vanskelig med den røykinga ass. Hører det HVER dag; "nå må du se å slutte snart ass! du er klar over at barnet ditt krymper seg nedi magen din for hvert trekk du tar?" Jeg er jo seff veldig klar over hva det gjør med barnet, men det er virkelig ikke lett. Særlig ettersom jeg og Lunamnnen ikke har det FOR lett for tiden. Problemer med penger siden han ikke jobber, han kjenner ikke en sjel her hvor vi bor (siden han ikke jobber eller noen ting) så han holder på å bli gal her og vi krangler i ett sett. :(

Ellers går det vel ganske bra med meg. Skal jobbe seint i dag heldigvis. Godt å slippe å stresse seg opp klokken sju om morgenen. Særlig etter en natt som denne.

Hadde råvondt i magen i hele natt. Lå og krympet meg sammen i smerter, men regner med det kun var luftsmerter sammensatt med en livmor som stadig vokser.

Mamma kjente på magen min for første gang i går. Var veldig kos. Hun har liksom sagt at "det er tidlig å snakke så mye om graviditeten din enda". Helt til jeg viste henne magen i går. Da ble det en annen låt ;)

Jeg er sulten konstand... så hvor mye spiste egentlig dere andre da dere var gravide??

Jeg gleder meg som en unge til jul. Kommet masse snø her de siste dagene og jeg får virkelig julestemninga her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...