AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Dere med unger i trassalderen kan også få være med. Hvordan hadde dere taklet det dersom jeg irettesatte barnet ditt? La oss si en 4-5-åring som løper på meg, eller på andre barn eller rundt i butikken... Om jeg kjeftet på barnet ditt, hadde du blitt sint? Hadde du tenkt at det var til pass for barnet? Er du en slapp forelder, eller har du bare hatt uflaks og fått drittunger? Anonymkode: b7683...c80 1
makkapakka Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 i mange tilfeller har du rett i å kjefte på barn i de fleste tilfellene har du liten forståelse for hvordan et barn er. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, makkapakka skrev: i mange tilfeller har du rett i å kjefte på barn i de fleste tilfellene har du liten forståelse for hvordan et barn er. Hæ? Hvor skulle kommaet ditt være, sa du? Jeg vet nøyaktig hvordan barn er dersom de ikke får oppdragelse. I gamledager fikk unger juling om de ikke oppførte seg som folk. Ikke det at jeg er for juling (jeg er faktisk imot det), men poenget mitt er at folk ikke oppdrar ungene sine. Ta dem i armen og si: "Nå holder du kjeft, og ser til å oppføre deg, ellers går vi ut i bilen, kjører hjem og så må du legge deg" (og da er klokka 15 så det er dritkjipt å legge seg). Og så gjør man det om ungen ikke hører. Neste gang hører ungen. Eller, så kan fremmede si: "nå ser du til helvete og oppfører deg!". Det er ofte kjempeskummelt med fremmede som er sinte. Med mindre ungen er helt idiot da. Anonymkode: b7683...c80 7
pautina Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere med unger i trassalderen kan også få være med. Hvordan hadde dere taklet det dersom jeg irettesatte barnet ditt? La oss si en 4-5-åring som løper på meg, eller på andre barn eller rundt i butikken... Om jeg kjeftet på barnet ditt, hadde du blitt sint? Hadde du tenkt at det var til pass for barnet? Er du en slapp forelder, eller har du bare hatt uflaks og fått drittunger? Anonymkode: b7683...c80 ha ha, uflaks og fått drittunger, du har ikke unger tror jeg Alle unger er drittunger innimellom, men de fleste er jo ikke mest av det da. Jeg synes det er helt topp om du sier I fra til mine unger hvis de løper på deg eller finner på annet tull Mye mer effektivt når en fremmed snakker til deg og man får bekreftet at endel grenser er universelle og ikke bare noe mamma har funnet på, for vi maser jo litt hele tiden:) 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, pautina skrev: ha ha, uflaks og fått drittunger, du har ikke unger tror jeg Alle unger er drittunger innimellom, men de fleste er jo ikke mest av det da. Jeg synes det er helt topp om du sier I fra til mine unger hvis de løper på deg eller finner på annet tull Mye mer effektivt når en fremmed snakker til deg og man får bekreftet at endel grenser er universelle og ikke bare noe mamma har funnet på, for vi maser jo litt hele tiden:) Da skal jeg kjefte neste gang "det er ikke lov å løpe i butikken, hvor er horemora di?" er kanskje litt på kanten? Hva bør jeg si? Anonymkode: b7683...c80 1
pautina Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvor skulle kommaet ditt være, sa du? Jeg vet nøyaktig hvordan barn er dersom de ikke får oppdragelse. I gamledager fikk unger juling om de ikke oppførte seg som folk. Ikke det at jeg er for juling (jeg er faktisk imot det), men poenget mitt er at folk ikke oppdrar ungene sine. Ta dem i armen og si: "Nå holder du kjeft, og ser til å oppføre deg, ellers går vi ut i bilen, kjører hjem og så må du legge deg" (og da er klokka 15 så det er dritkjipt å legge seg). Og så gjør man det om ungen ikke hører. Neste gang hører ungen. Eller, så kan fremmede si: "nå ser du til helvete og oppfører deg!". Det er ofte kjempeskummelt med fremmede som er sinte. Med mindre ungen er helt idiot da. Anonymkode: b7683...c80 Eh OK, er en fordel om de voksne oppfører seg som folk også da. I eksemplene over synes jeg vel den voksne er drittungen.....sånn som det får ikke mine barn lov til å prate til andre... 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Om du hadde kjeftet, hadde du fått høre det tilbake. Sånn oppfører man seg ikke overfor sine medmennesker, og jeg anser deg og barnet som like mye drittunge. Om du hadde satt øynene i barnet og med streng stemme sagt 'au, du løp på meg, du må se deg deg for' hadde jeg vært deg evig takknemlig og oppfordret barnet til å be om unnskyldning. Hilsen mor til en tilsynelatende drittunge på fem år - en unge som ser helt normal ut, men er under utredning for adhd og autisme og er i trassalder. Anonymkode: a541f...0e4 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde kjeftet, hadde du fått høre det tilbake. Sånn oppfører man seg ikke overfor sine medmennesker, og jeg anser deg og barnet som like mye drittunge. Om du hadde satt øynene i barnet og med streng stemme sagt 'au, du løp på meg, du må se deg deg for' hadde jeg vært deg evig takknemlig og oppfordret barnet til å be om unnskyldning. Hilsen mor til en tilsynelatende drittunge på fem år - en unge som ser helt normal ut, men er under utredning for adhd og autisme og er i trassalder. Anonymkode: a541f...0e4 Oh, så redd jeg hadde vært for deg. Buhu. Jeg hadde sikkert funnet noe feil med deg jeg kunne påpekt. Vet du hva? Alle butikker burde hatt butikkvakter. Som tok unger og stengte dem inne i et mørkt rom i 10 sekunder hvis de ikke oppførte seg Anonymkode: b7683...c80 6
Michonne Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Om jeg hadde hatt barn hadde jeg syntes det var veldig greit om de rundt kunne gitt beskjed til ungen. Da lærer de jo også at andre enn bare mamma og pappa ikke liker drittunge oppførselen.. Men nå vil jeg ikke si for mye siden jeg ikke har barn selv. Men oi oi oi så mye jeg ser blant barn som jeg VET de ikke viser hjemme! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Nå er vår syv år, men når hun var mindre hadde jeg ikke hatt noe problem med at hadde sagt fra, så lenge en sier fra på en ordentlig måte. Men nå har det aldri skjedd at det har vært nødvendig. Selv sier jeg ifra dersom barn er ufordragelige, for så å gi et blikk til foreldrene. En gang skrek jeg "HEI!!!!" til noen (3) gutter som kastet cola på hverandre i et lekeland (faktisk!). Guttene var 8-10 år gamle og hadde brus-krig... Foreldrene hadde bare forlatt dem der og dro for å handle. Hentet en ansatt som måtte vaske brus fra bord, gulv og stoler..... Og hva gjør foreldrene når de kommer tilbake?? JODA! Kjøper pokker meg ny brus til dem! Hva faen feiler det foreldre...... Anonymkode: 1c9d7...b8a 4
Michonne Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Oh, så redd jeg hadde vært for deg. Buhu. Jeg hadde sikkert funnet noe feil med deg jeg kunne påpekt. Vet du hva? Alle butikker burde hatt butikkvakter. Som tok unger og stengte dem inne i et mørkt rom i 10 sekunder hvis de ikke oppførte seg Anonymkode: b7683...c80
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Jeg setter stort sett pris på at andre irettesetter barnet mitt, i hvert fall når det er med god grunn. Jeg blir forbløffet hvis det funker (sjelden), tar det til meg hvis det kommer noen tips (for eksempel er de i barnehagen flinke med henne, der forsøker jeg å lære og gjøre det på samme måten, men jeg har mye mindre effekt, så absolutt, jeg er veldig takknemlig når de hjelper meg med dette i hentesituasjoner for eksempel). Når det ikke funker, er det på en måte en trøst, det er ikke bare meg hun ikke hører på liksom. Om hun løp på deg i butikken er det helt ok hvis du sier "Du må være mer forsiktig! Nå fikk jeg vondt (hvis du fikk det) Eller stopp en halv, her i butikken må man være rolig/ikke løpe". Hvis du kjeftet henne opp og kaller henne en drittunge ville jeg blitt sur, for det hadde gjort situasjonen mye verre. Hun ER jo ikke en drittunge, men hun kan oppføre seg som en. Jeg blir sint hvis noen mener hun ER grunnleggende dritt (hvis hun løper på noen i butikken). Vi kan ikke under noen omstendigheter være slappe foreldre, men oppdrar, irettesetter, forebygger, roser , gir konsekvenser og belønner dagen lang. Butikker unngår vi som pesten hvis vi kan, av hensyn til andre. Men UFLAKS, det har vi ikke. Vi har bare et krevende barn. Hadde du BANNET foran barnet (eller meg), så er det du som virkelig har hatt slappe foreldre og ikke kan oppføre deg ute blant folk. Da hadde jeg brukt deg som eksempel på voksen man IKKE skal bry seg om uansett. Og du, den der: Ta med barnet en gang rett ut av butikken og hjem/i seng hvis det ikke oppfører seg, så gjør hun ikke det igjen: ha ha. Du aner ikke hvor mye barnetv hun ikke har sett, lørdagsgodt som ikke har blitt kjøpt inn, butikkturer som har blitt avbrutt, leveringer i barnehagen i nattkjolen osv . Det funker ikke slik. Anonymkode: a519a...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Jeg sa fra en gang, satt på t-banen og ett barn sparket meg hardt i leggen. Jeg sa "au, hvorfor gjorde du det? det gjorde vondt". Barnet fikk en lekse ut av en annen verden av sin far, så jeg måtte steppe inn og ta barnet til meg og si at det ikke var så farlig. Etter dette tør jeg ikke si noe som helst Anonymkode: b39d3...97b 3
makkapakka Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvor skulle kommaet ditt være, sa du? Jeg vet nøyaktig hvordan barn er dersom de ikke får oppdragelse. I gamledager fikk unger juling om de ikke oppførte seg som folk. Ikke det at jeg er for juling (jeg er faktisk imot det), men poenget mitt er at folk ikke oppdrar ungene sine. Ta dem i armen og si: "Nå holder du kjeft, og ser til å oppføre deg, ellers går vi ut i bilen, kjører hjem og så må du legge deg" (og da er klokka 15 så det er dritkjipt å legge seg). Og så gjør man det om ungen ikke hører. Neste gang hører ungen. Eller, så kan fremmede si: "nå ser du til helvete og oppfører deg!". Det er ofte kjempeskummelt med fremmede som er sinte. Med mindre ungen er helt idiot da. Anonymkode: b7683...c80 du har tydeligvis IKKE barn
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, Michonne skrev: Om jeg hadde hatt barn hadde jeg syntes det var veldig greit om de rundt kunne gitt beskjed til ungen. Da lærer de jo også at andre enn bare mamma og pappa ikke liker drittunge oppførselen.. Men nå vil jeg ikke si for mye siden jeg ikke har barn selv. Men oi oi oi så mye jeg ser blant barn som jeg VET de ikke viser hjemme! Ja, sant det. Er enig. Anonymkode: b7683...c80
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er vår syv år, men når hun var mindre hadde jeg ikke hatt noe problem med at hadde sagt fra, så lenge en sier fra på en ordentlig måte. Men nå har det aldri skjedd at det har vært nødvendig. Selv sier jeg ifra dersom barn er ufordragelige, for så å gi et blikk til foreldrene. En gang skrek jeg "HEI!!!!" til noen (3) gutter som kastet cola på hverandre i et lekeland (faktisk!). Guttene var 8-10 år gamle og hadde brus-krig... Foreldrene hadde bare forlatt dem der og dro for å handle. Hentet en ansatt som måtte vaske brus fra bord, gulv og stoler..... Og hva gjør foreldrene når de kommer tilbake?? JODA! Kjøper pokker meg ny brus til dem! Hva faen feiler det foreldre...... Anonymkode: 1c9d7...b8a Ja, foreldrene er jo hovedårsaken. Bak enhver drittunge står en apatisk og uegnet forelder. Anonymkode: b7683...c80 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg setter stort sett pris på at andre irettesetter barnet mitt, i hvert fall når det er med god grunn. Jeg blir forbløffet hvis det funker (sjelden), tar det til meg hvis det kommer noen tips (for eksempel er de i barnehagen flinke med henne, der forsøker jeg å lære og gjøre det på samme måten, men jeg har mye mindre effekt, så absolutt, jeg er veldig takknemlig når de hjelper meg med dette i hentesituasjoner for eksempel). Når det ikke funker, er det på en måte en trøst, det er ikke bare meg hun ikke hører på liksom. Om hun løp på deg i butikken er det helt ok hvis du sier "Du må være mer forsiktig! Nå fikk jeg vondt (hvis du fikk det) Eller stopp en halv, her i butikken må man være rolig/ikke løpe". Hvis du kjeftet henne opp og kaller henne en drittunge ville jeg blitt sur, for det hadde gjort situasjonen mye verre. Hun ER jo ikke en drittunge, men hun kan oppføre seg som en. Jeg blir sint hvis noen mener hun ER grunnleggende dritt (hvis hun løper på noen i butikken). Vi kan ikke under noen omstendigheter være slappe foreldre, men oppdrar, irettesetter, forebygger, roser , gir konsekvenser og belønner dagen lang. Butikker unngår vi som pesten hvis vi kan, av hensyn til andre. Men UFLAKS, det har vi ikke. Vi har bare et krevende barn. Hadde du BANNET foran barnet (eller meg), så er det du som virkelig har hatt slappe foreldre og ikke kan oppføre deg ute blant folk. Da hadde jeg brukt deg som eksempel på voksen man IKKE skal bry seg om uansett. Og du, den der: Ta med barnet en gang rett ut av butikken og hjem/i seng hvis det ikke oppfører seg, så gjør hun ikke det igjen: ha ha. Du aner ikke hvor mye barnetv hun ikke har sett, lørdagsgodt som ikke har blitt kjøpt inn, butikkturer som har blitt avbrutt, leveringer i barnehagen i nattkjolen osv . Det funker ikke slik. Anonymkode: a519a...e5e Joda, det funker. Hvorfor tror du at jeg ikke har unger selv? Jeg var en jævla drittunge selv da jeg var liten, la meg ned på gulvet og hylte hvis jeg ikke fikk sjokolade. Jeg ble båret ut av butikken, inn i bilen og kjørt hjem. Fikk ikke være med på handletur igjen før jeg var 10 år gammel !! Sparte meg for mange kalorier, da. Anonymkode: b7683...c80 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa fra en gang, satt på t-banen og ett barn sparket meg hardt i leggen. Jeg sa "au, hvorfor gjorde du det? det gjorde vondt". Barnet fikk en lekse ut av en annen verden av sin far, så jeg måtte steppe inn og ta barnet til meg og si at det ikke var så farlig. Etter dette tør jeg ikke si noe som helst Anonymkode: b39d3...97b Det er bra at han tok ansvar. Men hva gjorde han da? Det er greit å kjefte (veldig) hvis barnet sparker andre. Så lenge han ikke var fysisk så går det bra. Anonymkode: b7683...c80
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er bra at han tok ansvar. Men hva gjorde han da? Det er greit å kjefte (veldig) hvis barnet sparker andre. Så lenge han ikke var fysisk så går det bra. Anonymkode: b7683...c80 Det var såpass ekstrem kjefting, så folk snudde seg og jeg fikk vondt av den lille gutten. Å irrettesette ett barn trenger ikke inkludere kjefting på den måten. Vanskelig å gjenfortelle da jeg ikke husker eksakt hva han sa. Men jeg fikk vondt av den lille gutten og tenkte på han lenge i etterkant. Anonymkode: b39d3...97b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var såpass ekstrem kjefting, så folk snudde seg og jeg fikk vondt av den lille gutten. Å irrettesette ett barn trenger ikke inkludere kjefting på den måten. Vanskelig å gjenfortelle da jeg ikke husker eksakt hva han sa. Men jeg fikk vondt av den lille gutten og tenkte på han lenge i etterkant. Anonymkode: b39d3...97b Hvis det var uhell, er det dårlig gjort. Men han sparket nok ikke noen noe mer Anonymkode: b7683...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå