Gå til innhold

Bikinikant og nupper...


ps

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man lar være å barbere, og vokser i stedet.

Skal du absolutt barbere, så bruk skum, vær lett på hånda og barber med retningen hårene vokser i. Men helt bra blir det sannsynligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De røde prikkene går bort etterhvert som huden din blir vant til barberingen. Jeg fikk også det de første (kanskje 10) gangene jeg barberte meg, og det klødde som besatt. Nå har jeg ingen problem overhodet, kommer ikke en eneste rød prikk og klør ikke. Jeg kan barbere i hvilken retning jeg vil. Men skum er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan rense huden med pyrisept etter barberingen! Det skal være bedre å nappe eller vokse enn å barbere. Med barberhøvel bør du skifte blad innmari ofte, og ikke gjøre den tabben at du bruker samme høvel under armen som på bikinikanten...

Eller bruke undertøy og badetøy som dekker alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blå uinnlogget

Jeg pleier å vokse bikinikanten, men jeg får også fullt av nupper og røde flekker. Har alltid lurt på hva jeg skal gjøre.....har prøvd alovera om babyolje, men ikke noe av det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barbert lenge, mange år, og det er definitivt ikke blitt bedre, det kan jeg gi opp...men pyrisept kanskje....og Aloe Vera er jo verdt et forsøk....

Og om det blir nupper med voks, da høres det utrolig lite fristende ut altså...au au au :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble aldri bedre på meg, og håret ble det bare mer og mer av med alderen.

"Kjøp badetøy som dekker det" sier noen. Badetøy som dekker de hårene jeg hadde, finnes ikke.

Løsningen ble laser. Dyrt, men verd hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å peele etter dere har barbert?

Smør inn med fuktighetskrem etterpå.

Jeg får fortsatt nupper, men får mindre hvis jeg peeler.

Finnes også kremer som skal hjelpe mot nupper som fåes b.l.a på hqhair.com og hos hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"eksfolering" (eller noe sånt) pleier å hjelpe.Da tar du en fuktig klut på tørr hud, eller tørr klut på fuktig hud og skrubber over, slik at porene åpner seg. Gjøres 12-24 timer etterpå.Jeg pleier å gjøre dette under armen hvertfall, og det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde alt det som har blitt nevnt her, i tillegg til å bruke olivenolje i stedet for barberskum, men ble like prikkete. Nå er det bare voks som gjelder. Det var vondt de første gangene, men nå har jeg holdt på med det i 2-3 år, og kjenner det nesten ikke lenger. Hårene løsner bare de ser stripsene nærme seg. :ler: Det er imidlertid litt mye styr og søl med voks, så jeg vurderer veldig sterkt å gå til anskaffelse av en epilator. Får ønske meg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj....jeg prøvde det på bena en gang. Holdt på å dø! :(

Tror ikke jeg vil ha den borti bikinikanten min! Men hvor masse kostet laser-behandling da`? :)

Borte for alltid, DA snakker vi! JUHU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

For meg er voks det beste, men nå har jeg vokset så lenge at hårrøttene begynner å bli ødelagte. Dermed er håret borte for alltid- ikke meg imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...