Gå til innhold

Hvordan avslutter jeg?

Fremhevede innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg ville gitt ham en grunn jeg. Ikke fordi han nødvendigvis fortjener det, men fordi det gir ham muligheten til å forstå og kanskje muligens få en liten vekker. Kanskje han før bare har blitt blokket og slettet, og han forstår bare ikke HVORFOR!?!?, men gi ham muligheten til å forstå. Skriv en helt OK, hyggelig melding om at du kommer til å slette ham og kort hvorfor, ønsk ham det beste og så er du ferdig med ham. Det er klart du ikke kan fortsette sånn når dette sliter deg ut. Jeg ser dessverre for meg at han er typen som kan komme til å true med selvmord hvis du gir ham muligheten til det før du blokker og sletter. 

Jeg leser at du ønsker å bare fade han ut, gi mindre og mindre svar, men greia er, eller slik det virker, er som at det fremdeles sliter på deg. Selv om du har bestemt deg for å bare være avvisende virker det som du blir trukket inn i hans vev av tusenvis av meldinger, kanskje du er litt bekymret også for hvordan han vil reagere? 

Bare av nysgjerrighets skyld, han har ikke nymfomani? 

Jeg kan skrive et forslag til hva du kan skrive, hvis du vil? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det. Han spammet jo ned veggen min også og dette så foreldrene mine og vennene mine og lurte på hva i huleste som foregikk og hvem denne fyren var. Har ikke peiling sa jeg, noe som faktisk stemmer. 

Målet er å få han av vennelista og fått brutt kontakt innen uka er omme.. skal oppdatere her om det skjer noen forandringer. Akkurat nå er det stille i gården så. Og godt er faen meg det. Føler meg slem men blir irritert bare jeg tenker på hele situasjonen, hadde jeg skrevet femten meldinger til en dude og han svarte med en kort setning hver eneste gang så hadde jeg jaggu tatt hintet for min egen selvrespekt sin del. men Neida... :murvegg::murvegg::murvegg: :murvegg:  

Anonymkode: 06f67...a5e

Forstår at du føler deg slem, men man må rett og slett tenke litt på seg selv også. Hadde slitt selv, men hadde nok faktisk sagt noe sånt som.. jeg har mye å gjøre for tiden, er trøtt og kjenner at jeg orker ikke være sosial. trenger en pause. håper du forstår det.. ett eller annet. 
De som var intense hos meg, har jeg bare vært litt avvisende mot. snakker et par minutt, der jeg ikke sier så mye spennende. Så sier jeg at jeg må gå. etter hvert dør det litt ut. man blir ikke så kjekk å snakke med når man ikke har tid. du har jo et liv du også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg ville gitt ham en grunn jeg. Ikke fordi han nødvendigvis fortjener det, men fordi det gir ham muligheten til å forstå og kanskje muligens få en liten vekker. Kanskje han før bare har blitt blokket og slettet, og han forstår bare ikke HVORFOR!?!?, men gi ham muligheten til å forstå. Skriv en helt OK, hyggelig melding om at du kommer til å slette ham og kort hvorfor, ønsk ham det beste og så er du ferdig med ham. Det er klart du ikke kan fortsette sånn når dette sliter deg ut. Jeg ser dessverre for meg at han er typen som kan komme til å true med selvmord hvis du gir ham muligheten til det før du blokker og sletter. 

Jeg leser at du ønsker å bare fade han ut, gi mindre og mindre svar, men greia er, eller slik det virker, er som at det fremdeles sliter på deg. Selv om du har bestemt deg for å bare være avvisende virker det som du blir trukket inn i hans vev av tusenvis av meldinger, kanskje du er litt bekymret også for hvordan han vil reagere? 

Bare av nysgjerrighets skyld, han har ikke nymfomani? 

Jeg kan skrive et forslag til hva du kan skrive, hvis du vil? 

Jeg står mellom barken og veden når det kommer til å gi en grunn, for jeg tror ærlig talt ikke han vil forstå det. Jeg er en menneskekjenner av natur og ser tydelig hvordan han er som person gjennom måten han skriver til meg på, jeg har hatt like lav selvtillit selv en gang i tiden og jeg oppførte meg på nøyaktig samme vis. Uansett hvor mange ganger randoms prøvde å fortelle meg at jeg måtte kutte ut higingen etter bekreftelse osv så glei det ikke inn. Jeg tenkte han sikkert kom til å true med selvmord men han har fortalt at han aldri har vurdert det, sjokkerende nok. 

Ja nei jeg blir jo det. Jeg prøver å ikke tenke på fyren men for meg er dette som sagt et dilemma. Jeg ser det ser ut som jeg er ei heks her men det er jeg alldeles ikke. god tvers igjennom. Derfor føles det feil å skulle ditche han på dette grunnlaget men jeg orker virkelig ikke denne sytinga og klaginga og konstante maset om å bli bekrefta. Og ja han har nevn nymfomani. Faktisk. Haha! Han maser konstant om at jeg er den vakreste og peneste dama han har sett i sitt liv og det begynner å bli flaut for jeg er virkelig ikke så pen. Jeg er helt normal. :P Tror han bare er utrolig oppspilt fordi jeg fant han attraktiv. 

En hyggelig melding hadde vell vært på sin plass. Et forslag mottas med stor takk, trenger litt inspirasjon.. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, bruker_K skrev:

Forstår at du føler deg slem, men man må rett og slett tenke litt på seg selv også. Hadde slitt selv, men hadde nok faktisk sagt noe sånt som.. jeg har mye å gjøre for tiden, er trøtt og kjenner at jeg orker ikke være sosial. trenger en pause. håper du forstår det.. ett eller annet. 
De som var intense hos meg, har jeg bare vært litt avvisende mot. snakker et par minutt, der jeg ikke sier så mye spennende. Så sier jeg at jeg må gå. etter hvert dør det litt ut. man blir ikke så kjekk å snakke med når man ikke har tid. du har jo et liv du også. 

Yeah og det er ikke normalt at jeg tenker på meg selv. Setter alltid andre først men denne gangen greier jeg det ikke. :P Godt tips til hva jeg kan si når jeg finner ut at jeg skal sette lås på dette. 

Takk for svar alle sammen det hjelper på! 

AnonymBruker
Skrevet

Om alt røyner på og han ikke vil høre, er det en mulighet å vise han denne tråden? 

Du sier du kunne tenkt deg å fortelle han hvorfor han ikke får damer, hvorfor ikke bare samle alt ien melding og fortelle det? Avslutt med at du kutter kontakten pga  at du ikke ønsker å være i denne relasjonen.

Kjipt mens det pågår, men ting må sies også.

Anonymkode: c28d0...370

Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står mellom barken og veden når det kommer til å gi en grunn, for jeg tror ærlig talt ikke han vil forstå det. Jeg er en menneskekjenner av natur og ser tydelig hvordan han er som person gjennom måten han skriver til meg på, jeg har hatt like lav selvtillit selv en gang i tiden og jeg oppførte meg på nøyaktig samme vis. Uansett hvor mange ganger randoms prøvde å fortelle meg at jeg måtte kutte ut higingen etter bekreftelse osv så glei det ikke inn. Jeg tenkte han sikkert kom til å true med selvmord men han har fortalt at han aldri har vurdert det, sjokkerende nok. 

Ja nei jeg blir jo det. Jeg prøver å ikke tenke på fyren men for meg er dette som sagt et dilemma. Jeg ser det ser ut som jeg er ei heks her men det er jeg alldeles ikke. god tvers igjennom. Derfor føles det feil å skulle ditche han på dette grunnlaget men jeg orker virkelig ikke denne sytinga og klaginga og konstante maset om å bli bekrefta. Og ja han har nevn nymfomani. Faktisk. Haha! Han maser konstant om at jeg er den vakreste og peneste dama han har sett i sitt liv og det begynner å bli flaut for jeg er virkelig ikke så pen. Jeg er helt normal. :P Tror han bare er utrolig oppspilt fordi jeg fant han attraktiv. 

En hyggelig melding hadde vell vært på sin plass. Et forslag mottas med stor takk, trenger litt inspirasjon.. 

Vel, jeg kan si så mye at jeg selv også tviler på om han vil ta det til seg, men det er noe med å holde sin sti ren, og gi ham muligheten til å ha en grunn å snu seg mot om han skulle ønske. Jeg er bare av den oppfatning at det er det rette å gjøre, til tross for hvorvidt han vil forstå. 

Så bra at han sa det om selvmord, for det er en ekstrem belasting for selv en fremmed (syntes jeg i hvertfall). 

Og du, hei, du virker ikke som ei heks! Jeg kjenner meg dessverre litt igjen i situasjonen, og hvis du er som meg, så er heller problemet at man ønsker så godt for andre at man nesten kan gi for mye i frykt for å såre, eller at de skal gjøre noe dumdristig, men derfor er det så bra at han ikke har tenkt på å skade seg selv, og du skal for all del passe på DEG SELV. 

Helt vilt at jeg gjetta rett på det med nymfomani, nesten litt sykt. 

Her er en unnvikende versjon, der du ikke sier noe om hvor slitsom han er: "Hei du, Kristian! Jeg ville bare sende deg denne meldingen for å si at jeg kommer til å slette deg jeg. Det var hyggelig å snakke med deg og bli litt kjent med deg, men det ble rett og slett litt for mye for meg. Jeg er ikke interessert i å ha noe romantisk forhold nå, og ser at det blir helt feil for det du ønsker. Lykke til videre, håper det ordner seg for deg!"

Og her er en litt mer direkte versjon: "Hei Kristian! Jeg må bare si fra at jeg kommer til å slette deg. Det var hyggelig å snakke med deg i begynnelsen, men nå har jeg fått litt nok. Jeg føler meg kjipt for jeg ser allerede at du sliter, men samtidig så er det ikke rett at jeg skal bli sliten av å ha kontakt med deg, og sannheten er at det blir jeg. Det er bare så altfor mye. Altfor mye behov for bekreftelse, altfor mange meldinger, altfor mye snakk om sex og hvor pen og fantastisk jeg er, altfor mye snakk om vold og vonde ting. Jeg fikser det ikke. Kanskje noe av dette er grunnen også til at du sliter med å finne deg ei dame. Når noen blir dumpa igjen og igjen og igjen, så er det kanskje på tide å se at det handler om seg selv. Men jeg tror jo at du kan forandre deg og få det bedre, for du har jo gode kvaliteter! Håper det går bra i terapi fremover, og begynn å ha troa på deg selv. Lykke til, det ordner seg!"

Noe du kan bruke? 

Skrevet
13 minutter siden, Rainstorm skrev:

Vel, jeg kan si så mye at jeg selv også tviler på om han vil ta det til seg, men det er noe med å holde sin sti ren, og gi ham muligheten til å ha en grunn å snu seg mot om han skulle ønske. Jeg er bare av den oppfatning at det er det rette å gjøre, til tross for hvorvidt han vil forstå. 

Så bra at han sa det om selvmord, for det er en ekstrem belasting for selv en fremmed (syntes jeg i hvertfall). 

Og du, hei, du virker ikke som ei heks! Jeg kjenner meg dessverre litt igjen i situasjonen, og hvis du er som meg, så er heller problemet at man ønsker så godt for andre at man nesten kan gi for mye i frykt for å såre, eller at de skal gjøre noe dumdristig, men derfor er det så bra at han ikke har tenkt på å skade seg selv, og du skal for all del passe på DEG SELV. 

Her er en unnvikende versjon, der du ikke sier noe om hvor slitsom han er: "Hei du, Kristian! Jeg ville bare sende deg denne meldingen for å si at jeg kommer til å slette deg jeg. Det var hyggelig å snakke med deg og bli litt kjent med deg, men det ble rett og slett litt for mye for meg. Jeg er ikke interessert i å ha noe romantisk forhold nå, og ser at det blir helt feil for det du ønsker. Lykke til videre, håper det ordner seg for deg!"

Og her er en litt mer direkte versjon: "Hei Kristian! Jeg må bare si fra at jeg kommer til å slette deg. Det var hyggelig å snakke med deg i begynnelsen, men nå har jeg fått litt nok. Jeg føler meg kjipt for jeg ser allerede at du sliter, men samtidig så er det ikke rett at jeg skal bli sliten av å ha kontakt med deg, og sannheten er at det blir jeg. Det er bare så altfor mye. Altfor mye behov for bekreftelse, altfor mange meldinger, altfor mye snakk om sex og hvor pen og fantastisk jeg er, altfor mye snakk om vold og vonde ting. Jeg fikser det ikke. Kanskje noe av dette er grunnen også til at du sliter med å finne deg ei dame. Når noen blir dumpa igjen og igjen og igjen, så er det kanskje på tide å se at det handler om seg selv. Men jeg tror jo at du kan forandre deg og få det bedre, for du har jo gode kvaliteter! Håper det går bra i terapi fremover, og begynn å ha troa på deg selv. Lykke til, det ordner seg!"

Noe du kan bruke? 

Jeg stemmer for den siste der. Bra skrevet. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Rainstorm skrev:

Noe du kan bruke? 

Støtter disse. 

Anonymkode: c28d0...370

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faen altså. Begynte å prate med en fyr over nettet som virket veldig koselig og snill. Han er også ganske kjekk. Pratet litt frem og tilbake før det klikka fullstendig for han. Eller, han åpnet seg vell for meg, men det er noe han gjør for alle. Han hadde en offentlig blogg der han hadde skrevet en del for noen år siden og jeg stalket FB-profilen hans og ser at han har skrevet myyyyye om privatlivet sitt åpent. Det er ganske tydelig at han sliter med selvbildet sitt og søker bekreftelse hele tiden. Virker jeg litt uinteressert kommer han med litt merkelige utsagn, som f.eks sier han bare "hmm.. merkelig" og jeg sier "hva?" og han bare "nei... bare glem det". Sier da ok. Sier han jeg skal glemme det så glemmer jeg det. Slik har han holdt på flere ganger og det begynner å gå meg på nervene. Vi har pratet i litt over en uke. Til å begynne med snakket vi også en del om sex (jeg liker sex og syns det er gøy/tennende å prate om). Han sa han fantaserte om meg og jeg sa i like så, han er jo digg å se på. Jeg sa han var pen og virker omsorgsfull og snill. Nå avviser jeg han litt når han vil begynne å prate om sex og vinkler samtalen over på noe annet, for jeg har mistet interessen HELT etter at han har klikka. Han skriver milelange tekster om hvor jævlig folk der han bor er, hvor grusomt han har det, hvor fæl oppvekst han har hatt, skryter av ting jeg ikke syns bør skrytes av (vold for eksempel) osv. 

Jeg har ikke hjerte til å slette og blokke fyren men dette går meg på nervene. Han er definitivt ikke personen jeg trodde han var. Han har en voldsom personlighet som er det stikk motsatte av min. Og igjen, han sliter nevnverdig mye med selvbildet og han kommer garantert til å tørne om jeg "dumper" han. Han skriver at han er forelska i meg, at han aldri har møtt noen som meg (vi har kun pratet på nettet...). Han vet generelt lite om meg, jeg har bare vært snill med han. Han snakker også mye om at alle dumper han og går ifra han. 

Har slitt med kraftig nedsatt selvbilde tidligere så kjenner det godt igjen. Jeg har det derimot bra nå. Men dette tærer mye på meg og jeg blir utslitt. Er oftere avlogga enn jeg noen ganger har vært fra FB, når jeg logger inn har jeg hatt på det meste 50 nye meldinger fra han. Jeg syns synd i fyren. Hva fader gjør jeg? Jeg tror det tørner for han om jeg plutselig bare slutter å prate med han. 

Det du gjør er å ikke være så passiv som det du er nå. Du sier at dersom han ikke gir seg øyeblikkelig med meldinger og lignende, så kommer du til å ta han bort fra vennelisten på FB. Deretter gir du han litt tid til å fordøye dette, og så skriver du til han at du ikke er romantisk interessert i han, at det har blitt altfor mye av han, og at det er turn off. Skriv at det kommer aldri til å bli noe mellom dere. Dersom han da ikke viser forståelse for dette, så sletter du han som venn og sperrer han eventuelt ute fra andre SoMe og telefon.

Det virker nesten som du liker det å være så ettertraktet. Han her er ikke noen å dyrke oppmerksomheten til!

Anonymkode: c37fa...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for veldig gode forslag, Rainstorm!!! Jeg kommer til å gå for noe alà det siste. Skal sende han melding nå i dag. Han har faktisk vært stille hele natta, var befriende å våkne til en tom innboks for engangs skyld.. :P At du tippet riktig på det med nymfomani syns jeg er veldig morsomt haha, hvorfor tippet du det egentlig? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør er å ikke være så passiv som det du er nå. Du sier at dersom han ikke gir seg øyeblikkelig med meldinger og lignende, så kommer du til å ta han bort fra vennelisten på FB. Deretter gir du han litt tid til å fordøye dette, og så skriver du til han at du ikke er romantisk interessert i han, at det har blitt altfor mye av han, og at det er turn off. Skriv at det kommer aldri til å bli noe mellom dere. Dersom han da ikke viser forståelse for dette, så sletter du han som venn og sperrer han eventuelt ute fra andre SoMe og telefon.

Det virker nesten som du liker det å være så ettertraktet. Han her er ikke noen å dyrke oppmerksomheten til!

Anonymkode: c37fa...7fd

Liker ikke å være ettertrakta på denne måten, det er det ingen som gjør. Det er kjekt om noen syns en er pen og sånt men på dette nivået er det stressende, plagsomt og slitsomt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...