Gå til innhold

Erfaringer barselhotell Ullevål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rivdes og vil tilbake

Anonymkode: b604d...2b4

Kan du begrunne? Hadde vært fint.

Anonymkode: c05c9...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/27/2017 at 4:11 PM, NGW said:

Vår erfaring med vår første fødte er at Ullevål fungerer ok, samtidig som at fødeavdelingen og hotellet har et alvorlig problem med sine ansatte innvandrere. Mer enn halvparten av jordmødrene her er ikke norske. Vår erfaring er at de har store verbale kommunikasjonsvansker både rent språklig men også kulturelt, og de fremstår (i norsk kultur) tidvis regelrett insensitive og strenge. De norske jordmødrene og sykepleierne her på Ullevål, dvs de som snakker rent norsk, har et kategorisk annet uttrykk og kommunikasjonsform. Det største problemet vi har møtt på er altså jordmødre som ikke forstår norsk språk og kultur, med det resultatet at mor har følt at hun har gjort ting feil, selv om alt har vært i orden. For nybakte mødre vil jeg si; du er i gode hender på Ullevål, men hvis du møter en innvandrer-jordmor så pass på ikke å la deg få følelsen at du gjør noe galt eller at du er dum, fordi babyen din trenger ikke en nervøs mamma. 

Du høres nærmest rasistisk ut med en slik konsekvent inndeling. Som om alle utlendinger kommer fra samme land ig samme kultur og personlighet ikke har noe å si.

Min erfaring med helsevesenet som gravid er ikke at norsk personell er bedre. Har hatt hhv russisk og indisk lege gjennom svangerskapet, dansk lege på Riksen ved ultralyd, polsk jordmor (på Ullevål) ved fødsel - alle kjempeskjønne. Det var også de fleste norske jeg (jordmor før fødsel, pleiere ved ekstra ul-tester ved Ullevål i forkant) men de to sure meggene jeg har møtt (jordmor ved ultralyd og en pleier ved Ullevål) var begge norske. 

Var en uke på Ullevål barselhotellet pga mulig gulsott og daglig testing.

Var strålende fornøyd med oppfølging og hjelp. Fødte på høsten, kanskje de hadde bedre tid da enn andre tider på året? Maten var god, mulig fordi jeg var så sulten. 

Anonymkode: f70ca...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du begrunne? Hadde vært fint.

Anonymkode: c05c9...cec

Vet ikke hva jeg kan utdype. Jeg fikk den hjelpen jeg trengte og føler jeg vil føde der neste gang og.

Anonymkode: b604d...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Får man det man trenger på hotellet, som bleier til seg selv og babyen, nattrøye osv, eller må man ha med slikt selv?

Anonymkode: 54e5f...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2017 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Hjelp, gruer meg selv til barselhotellet nå! Noen som har POSITIVE erfaringer? 😞

Anonymkode: c05c9...cec

Er ikke sikkert du ender opp på hotellet da. Jeg var ogsåveldig fokusert på hotellet og hvordan det var der, men på grunn av komplikasjoner kom jeg aldri dit. Var på barselavdelingen og det var fint, bortsett fra at de ville kaste ut far. Etter at vi fikk kranglet oss til at han fikk bli, var alt bra. Veldig god behandling ellers...

Anonymkode: f67b5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehotellet på Ullevål er bra det. Menndet er beregnet på friske barselkvinner som klarer seg for det meste selv. 

Gjør du ikke det, så skal du ikke være der og får heller ikke være der. Da skal du være på barselavdelingen for nødvendig oppfølging og hjelp. 

Anonymkode: 8737c...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whaaat? Var jo kjempebra. Er et eget rom, for både mamma og pappa, pappa kan overnatte med dere, dere har rom bare for dere selv. Dere kan gå i kantina eller kjøsk når dere vil, det er også mulig å ta med mat fra andre plasser, eller fra kantina for den slags skyld og inn på rommet. 
personale er litt masete, for andregangs ihvertfall, men sikkert greit for førstegangs. Man får hjelp med amming og annet, om man trenger det.

Altså, jeg har ei veninne som hadde fødsel som endte med keisersnitt og måtte på barsel, uten far, i et rom som hun delte med andre, og besøkstimer. Hotell var jo en himmel i forhold.

Anonymkode: e849b...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet på barsel i 2 netter først, og der var de(med unntak av en) helt fantastiske. Siste natten på hotell var en dyster erfaring i forhold. Vanskelig å få hjelp, og følte meg også veldig overlatt til meg selv. Mistenkte at det hadde gått infeksjon i keisersnittsåret(etter at den ene fæle pleieren tvang meg til å bære min tunge bagasje over til hotellet selv, 2 dager etter akutt keisersnitt) da det så hovent ut og gjorde fryktelig vondt. Og da hjelpen kom nærmest himlet de med øynene, tok meg ikke seriøst og mente at såret så helt fint ut. Så jeg led meg igjennom vanvittige smerter og fikk påvist senere hos fastlegen infeksjon. 

Men til tross for dette, valgte jeg Ullevål når jeg nå skal føde igjen. Det er mange flinke folk der også, og denne gangen føler jeg meg trygg i morsrollen så jeg nøler ikke med å si ifra om noe ikke er greit. 

Anonymkode: 26a2c...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...