Gå til innhold

Drikker du alkohol når du er nedfor?


Gjest Virvar

Alkohol som "trøst"  

2 stemmer

  1. 1. Alkohol som "trøst"

    • Ja
      5
    • Ja, noen ganger
      12
    • Tror ikke jeg gjør det
      6
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

Drikker du alkohol når du er nedfor, trenger trøst, livet er kjipt osv osv. Eller bare når du skal ha det gøy, til maten osv?

Jeg gjør det noen ganger. Ikke ofte, men noen ganger. Som et forsøk på reddnig. Men tror ikke det hjelper, annte enn at man blir likegyldig i hodet, svimete og trøtt- rusen blir en flukt.

Det er farlig å trøstedrikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Drikker bare alkohol i sosiale sammenhenger sånn et par ganger i året.....så jeg savnet et alternativ med klart nei, der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker kun på fest/sammenkomster - tror knapt det har skjedd at jeg har drukket alene.

Så nei, jeg drikker ikke når jeg er nedfor/fordi jeg er nedfor.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det ser ut som om ikke alle alternativene kom med. Jeg hadde også "Nei" som et alternativ. Men nå får jeg ikke til å fikse på det. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alternativet for "nei"?

Jeg drikker alkohol når jeg er i godt humør, eller et halvt glass rødvin hjemme etter jobb. Forbinder alkohol med noe som er hyggelig og morsomt.

Dersom jeg drikker det i dårlig humør, blir det bare ennå mer trist! Jeg har jo forsøkt å drikke i en deppa tilstand, men når det ender opp med å bli ennå verre..?

Dersom man er trist og deppa er det ikke å anbefale å trøste seg med alkohol eller for mye mat (trøstespising). Da bør man heller bedrive fysisk trening og ha det litt vondt.

Alkohol skal være noe bra- ikke bidra til verre livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm' date=' det ser ut som om ikke alle alternativene kom med. Jeg hadde også "Nei" som et alternativ. Men nå får jeg ikke til å fikse på det. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette?????[/quote']

Fikset det for deg, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å drikke som trøst er meningsløst.

Det har jo hendt at jeg har tenkt "nå har jeg lyst til å drekke meg kanon." Hvis ting har vært helt håpløse.

Men jeg har aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Nope. Alkohol forsterker bare de negative følelsene, og det er vel ikke akkurat lurt, vil jeg tro?

Kunne gjerne tenkt meg et lite glass rødvin i kveld, men det blir vel helst med tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen ganger drikker jeg når jeg er lei meg. Har funnet ut at det å være lei seg går over etter en tid uansett og da kan jeg likevell være brisen og happy enn edru og trist i mellomtiden. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå drikker jeg lite og sjelden i utgangspunktet, men de gangene jeg gjør det, så er det aldri for å drukne mine sorger...

Det er en ond sirkel som fort kan bli vanskelig å vikle seg ut av om man først begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...