WubWub Skrevet 7. juni 2016 #21 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil jo ikke lage problemer for naboer heller. De får jeg hvertfall kjeft av. Det har skjedd før, når jeg slapp inn en som ikke bodde i bygården og det ble bråk og knuste dører. Anonymkode: 1aa8e...1ac Ved å unnlate åpne døren for politiet kan du potensielt skape store problemer for en nabo som trenger akutt hjelp. Det er i noen tilfeller snakk om liv og død der alle sekunder teller. Endret 7. juni 2016 av WubWub 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #22 Del Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, jabx skrev: Hva om naboen holder på å bli drept? Du tror ikke du får kjeft hvis du hindrer politiet fra å komme inn da? Men du bør jo be om bekreftelse. Evt. ring til stasjonen selv om spør om dette stemmer. Det er mange sykinger der ute, og at noen gir seg ut for å være politi for å slippe inn er jo ikke unaturlig å tenke seg. Anonymkode: 67481...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. juni 2016 #23 Del Skrevet 7. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som bor i blokk/bygård. Noen ganger så ringer politiet på en tilfeldig ringeklokke for å bli sluppet inn i blokka/bygården hvor de har en ærend i en leilighet. Slipper dere inn politiet bare basert på at de sier at de er fra politiet? Hvordan skal man vite at man ikke slipper inn en gjeng innbruddstyver som bare sier at de er politi? Anonymkode: 1aa8e...1ac Selvsagt gjør jeg det. Det kommer gjerne en eller to fra politiet når de er ute på et oppdrag. De har som regel på seg uniform, og har også dokumentasjon på at de er fra politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Del Skrevet 7. juni 2016 Hva med å faktisk gå ned til ytterdøra og se om det ser ut som politiet som står der? Ihvettfall hvis det er vinduer i eller ved døra, eller kikkhull. Hos meg ringte de på mobilen min og spurte om jeg kunne komme ned og slippe de inn mest mulig lydløst. Det gjorde jeg selvsagt. Og så overrasket de naboen min og tok han med seg, siden han laget bråk og var kjent hos dem fra før. Anonymkode: 715ec...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #25 Del Skrevet 7. juni 2016 4 timer siden, Chauve-Souris skrev: Har kamera når noen ringer på i tillegg, så ser hvem som står utenfor, kan så klart være noen som har kledd seg ut som politi, men så paranoid gidder jeg ikke være. Slipper også inn tilfeldige folk om de ringer på, er jo uansett ikke inn i min leilighet jeg slipper de. (Og i tillegg så har jeg ikke helt skjønt hvordan "hva den nå heter" fungerer... Er ganske nyinnflyttet, og er så mange knapper, vet hvordan jeg låser opp da ) Du burde ikke slippe inn alle som ringer på. Her jeg bor er det noen som gjør det samme (tror vi) og vi har hatt 8 innbrudd de siste 3 mnd. Anonymkode: 4772d...75c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chauve-Souris Skrevet 8. juni 2016 #26 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde ikke slippe inn alle som ringer på. Her jeg bor er det noen som gjør det samme (tror vi) og vi har hatt 8 innbrudd de siste 3 mnd. Anonymkode: 4772d...75c Tja, føler jeg bor i et ganske trygt område, og har ikke vært noen innbrudd her, som jeg har hørt om hvert fall. Uansett litt satt på spissen, har jo kamera som sagt, så ser jo an personen utenfor. Hittil har det vært en dame med barnevogn, en gammel dame med krykker og et barn som har ringt på som ikke skulle til meg, tviler på at noen av de kom for å rane noen. Endret 8. juni 2016 av Chauve-Souris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå