AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har lyst til å kvitte meg med telefonen og bare ha nettbrett el lign. Er det mulig å klare seg med bare nettbrett og internett? Er det abbonement uten telefon og uten bredbånd? Anonymkode: 4d767...09c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Hvorfor ikke heller bare bruke telefonen til Internett? Skjønner ikke vitsen med å ha nettbrett, men ikke telefon? Hvis det er fordi du ikke vil prate med folk så er det jo bare å ta ut simkortet og bruke tlf uten. Men hva gjør du dersom du skader deg stygt eller blir akutt syk? Har du tenkt på det? Hvordan tenker du da å få hjelp dersom du får hjerteinfarkt for eksempel? Eller skal du bare ligge og dø fordi du ikke får ringt nødnummeret? Anonymkode: 9328e...a7f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Hva gjør du hvis du må ringe taxi, legevakten, jobben etc etc? Anonymkode: 259dc...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Går vel ikke å ta ut simkort fra tlf? Er døv så kan ikke ringe og snakke uansett. Anonymkode: 4d767...09c
44h Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Jeg gjør det. Har verken kanaler eller fasttelefon. Men internet er nødvendig.
Papirhjerte Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Tror man kan få duplikat av simkort til å ha i nettbrettet sånn at man kan få mobildata etc på nettbrettet. Slik at den kan brukes i områder der hvor det ikke er WiFi.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, 44h skrev: Jeg gjør det. Har verken kanaler eller fasttelefon. Men internet er nødvendig. Hvordan rent praktisk? Abbonement? Anonymkode: 4d767...09c
44h Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvordan rent praktisk? Abbonement? Anonymkode: 4d767...09c Det er bredbånd fra nextgentel.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Du kannfint leve med bare mobilt bredbånd, eller bare hjemmenettverk. Vi overlevde i gamle dager og før mobilen og internett ble allemanns eie. Om du kvitter deg med abonement på mobil, så ville jeg i det minste hatt en kontant telefon, gjerne en gammeldags knappetelefon, og hatt med meg. Særlig om du kommer i en nødsituasjon så kan du ikke kontakte nødetater på annen måte enn via telefon. Men nett og telefon er ikke livsnødvendig for å kunne overleve, så du overlever nok. ,angler du brød og vann, så overlever du nok ikke særlig lenge. 1 minutt siden, Papirhjerte skrev: Tror man kan få duplikat av simkort til å ha i nettbrettet sånn at man kan få mobildata etc på nettbrettet. Slik at den kan brukes i områder der hvor det ikke er WiFi. Jeg jar to simkort på samme abn. Hos Telenor. Et i data og et i telefonen. Betaler 599 for mnd. Duo (to)sim heter det. Anonymkode: 32009...4dc
Jus sanguinis Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til å kvitte meg med telefonen og bare ha nettbrett el lign. Er det mulig å klare seg med bare nettbrett og internett? Er det abbonement uten telefon og uten bredbånd? Anonymkode: 4d767...09c Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mener? Er det fasttelefon eller telefon med fast linje i veggen hjemme du mener? Og hvorfor vil du ikke ha bredbånd når du vil ha internett? Er det et 14,4 kilobit modem du er ute etter?
Okapi Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 15 minutter siden, 44h skrev: Det er bredbånd fra nextgentel. Når du forlater huset da?
44h Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, Okapi skrev: Når du forlater huset da? Jeg har selvsagt en mobiltelefon.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, Okapi skrev: Når du forlater huset da? Mobilt bredbånd f.eks Anonymkode: bdfa6...5ad
Okapi Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, 44h skrev: Jeg har selvsagt en mobiltelefon. Da bommer du litt på det TS spør om, som er hvorvidt man kan klare seg uten mobiltelefon. Når det spørres om abonnement går det på om det går an å ha mobilt bredbånd til f.eks. iPad uten å måtte ha et telefonabonnement.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går vel ikke å ta ut simkort fra tlf? Er døv så kan ikke ringe og snakke uansett. Anonymkode: 4d767...09c Selvsagt kan du ta ut simkortet og fortsatt være kobla på nettet hjemme. Selv om du er døv kan du også ringe nødtelefon, da de kan se adressen din når du ringer. Anonymkode: 9328e...a7f
44h Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 (endret) 3 minutter siden, Okapi skrev: Da bommer du litt på det TS spør om, som er hvorvidt man kan klare seg uten mobiltelefon. Når det spørres om abonnement går det på om det går an å ha mobilt bredbånd til f.eks. iPad uten å måtte ha et telefonabonnement. ts spør om telefonabonnement ikke mobiltelefon. Det går faktisk ann og kjøpe internett seperat. Endret 6. juni 2016 av 44h
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #17 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, 44h skrev: ts spør om telefonabonnement ikke mobiltelefon. Det går faktisk ann og kjøre internett seperat. Nei sorry trodde alle skjønte det var moben jeg mente. Anonymkode: 4d767...09c 1
Okapi Skrevet 6. juni 2016 #18 Skrevet 6. juni 2016 Et øyeblikk siden, 44h skrev: ts spør om telefonabonnement ikke mobiltelefon. Det går faktisk ann og kjøre internett seperat. Med telefon mener h*n mobiltelefon. Det er nesten ingen som har fasttelefonlenger (faktisk skal nettet avvikles ganske snart), så det er liksom underforstått. Ser ikke helt hvordan man kan tolke "kvitte meg med telefonen og bare ha nettbrett" som "jeg skal ha mobiltelefon".
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #19 Skrevet 6. juni 2016 Har ikke fasttelefon. Anonymkode: 4d767...09c
44h Skrevet 6. juni 2016 #20 Skrevet 6. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei sorry trodde alle skjønte det var moben jeg mente. Anonymkode: 4d767...09c Hva er poenget med det? Jeg betaler bare 200 kroner i mnd. For og bruke den så mye jeg vil med 1gb data.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå