Gå til innhold

-

Gjest Bella88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde dumpet denne "venninnen".

Vær heller med andre som er gode venner

Anonymkode: ce4f3...140

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella88

Jeg har få å være sammen med. Har noia for drittfolk. Hvorfor kanke folk bare oppføre seg sånn at man slipper å kutte de ut? Tusen takk dere. Trenger all energi nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Bella88 skrev:

Jeg har få å være sammen med. Har noia for drittfolk. Hvorfor kanke folk bare oppføre seg sånn at man slipper å kutte de ut? Tusen takk dere. Trenger all energi nå. 

Det er bra at du setter grenser. Ta godt vare på deg selv :hjerte:

Jeg ønsker deg lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bella88

Tusen takk for støtte :)

Føler at det er tungt bør - det å sette grenser, men må bare starte et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Bella88 skrev:

Takk for fin tilbakemelding! :blomst:

Husk også at du kan bli kjent med flere som du etterhvert blir gode venner med, og som er gode mennesker og gode venner som behandler deg med respekt, omtanke m.m.

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
2 minutter siden, Bella88 skrev:

Husk at lugging ikke er tillat i slike fighter.

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella88
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du si? 

Anonymkode: d8913...1c2

-

Endret av Bella88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella88
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fin tilbakemelding! :blomst:

Husk også at du kan bli kjent med flere som du etterhvert blir gode venner med, og som er gode mennesker og gode venner som behandler deg med respekt, omtanke m.m.

Klem :klem:

Jeg har blitt kjent med ei. Kan ikke tro at det fins så varme mennesker som henne, men trekker meg noen ganger tilbake sånn i frykt for at hun også bare skal bli slem. Må kanskje gi henne sjanse.  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i lignende situasjon, men jeg sa at nok er nok. Det er ei venninne jeg har hatt i mange år og som jeg er veldig glad i, men ettter lange perioder uten kontakt, kontakter hun meg plutselig og alt er liksom glemt ( av tidligere konflikter ), hun sier ofte at hun er så glad i meg, for så kan hun f.eks neste dag vi har vært sammen, plutselig være kald og avvisende. Dtte har skjedd tre ganger nå, og da har vi imellom de tre gangene ikke hatt kontakt på flere år. En gang, etter at vi hadde det kjempekoselig hos henne, skrev hun mld neste dag om at hun ikke ønsket kontakt mer. Jeg satt som et stort spørsmålstegn...Men så kunne hun pluteselig et hanlvt år etterpå skrive at hun var sååå glad i meg, og så tok hun kontakt igjen. Jeg var mer forsiktig pga hennes oppførsel, samtidig klarer jeg ikke så skjønne denne veldige svitsjingen...nesten så jeg flere ganger tenker om hun har en personlighetsforstyrrelse...Så skjedde det igjen, nokså nylig. hadde et supert møte etter en lang periode uten kontakt, og neste dag tikker det inn ei mld, som er tvetydig på en måte, men jeg skjønner at hun er kald igjen. Da skrev jeg ei mld tilbake at jeg klarer ikke denne av/på kontakten hennes lenger på hennes premisser. Et sted går grensa liksom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt kjent med ei. Kan ikke tro at det fins så varme mennesker som henne, men trekker meg noen ganger tilbake sånn i frykt for at hun også bare skal bli slem. Må kanskje gi henne sjanse.  :hjerte:

Det finnes mange gode og varme mennesker. Det er fint om du gir hun nye du har blitt kjent med, sjanse til å vise hvem hun er.

Lykke til med nye vennskap og å sette grenser og ta godt vare på deg selv! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bella88
8 minutter siden, Plaskebrus skrev:

Husk at lugging ikke er tillat i slike fighter.

Jeg heier på deg!

Haha nei skal ikke lugge. Håret er hellig for oss begge, men siden vi begge er utlendinger så kan det bli curry-fight! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella88
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange gode og varme mennesker. Det er fint om du gir hun nye du har blitt kjent med, sjanse til å vise hvem hun er.

Lykke til med nye vennskap og å sette grenser og ta godt vare på deg selv! :hjerte:

Takk kjære deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella88
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i lignende situasjon, men jeg sa at nok er nok. Det er ei venninne jeg har hatt i mange år og som jeg er veldig glad i, men ettter lange perioder uten kontakt, kontakter hun meg plutselig og alt er liksom glemt ( av tidligere konflikter ), hun sier ofte at hun er så glad i meg, for så kan hun f.eks neste dag vi har vært sammen, plutselig være kald og avvisende. Dtte har skjedd tre ganger nå, og da har vi imellom de tre gangene ikke hatt kontakt på flere år. En gang, etter at vi hadde det kjempekoselig hos henne, skrev hun mld neste dag om at hun ikke ønsket kontakt mer. Jeg satt som et stort spørsmålstegn...Men så kunne hun pluteselig et hanlvt år etterpå skrive at hun var sååå glad i meg, og så tok hun kontakt igjen. Jeg var mer forsiktig pga hennes oppførsel, samtidig klarer jeg ikke så skjønne denne veldige svitsjingen...nesten så jeg flere ganger tenker om hun har en personlighetsforstyrrelse...Så skjedde det igjen, nokså nylig. hadde et supert møte etter en lang periode uten kontakt, og neste dag tikker det inn ei mld, som er tvetydig på en måte, men jeg skjønner at hun er kald igjen. Da skrev jeg ei mld tilbake at jeg klarer ikke denne av/på kontakten hennes lenger på hennes premisser. Et sted går grensa liksom.

-

Endret av Bella88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Akkurat sånn har jeg det til tider, men føler kanskje at det er min feil at jeg har latt det pågå så lenge. Jeg har sagt i fra tidligere og da bedret hu seg, men noe varig endring ble det ikke. Kanskje hvis jeg  bare hadde satt grenser med en gang så hadde vi ikke kommet hit. Hun har visst at jeg har vært sårbar og jeg føler at hun utnytter det. Det du skrev minner meg om meg selv. Nei, kast sånne mennesker. Jeg har mer verdi enn dette. Det skal ikke være sånn at man skal ha en gru-glede følelse hver gang man møter venner? Jupp et sted går grensa. 

Ja, du må være veldig tydelig på hvor dine grenser går, for nå virker de flytende, og hun vet at hun kan si, mene, gjøre hva hu vil med deg på en måte uten konsekvenser. Det viktige er : sier du at hun må skjerpe seg, vis det også i handling. Hvis hun f.eks først skjerper seg, men så skjer det noe på nytt igjen, ta avstand til henne, så hun skjønner at du ikke er der for alltid. Hvis hun allikevel ikke klarer å skjerpe seg, synes jeg du skal revurdere hele vennskapet, da det faktisk handler om respekt for hvordan man behandler hverandre. 

Det var veldig vondt for meg å oppleve at det skjedde igjen, nesten så jeg ikke trodde det var mulig, for hun var så snill mot meg da vi møttes, og vi er veldig på samme wavelenght hvis du skjønner, når vi først møtes igjen etter lang tid og har det veldig bra sammen, veldig mye å snakke om osv. Men når hun neste dag blir som en annen person, som om hun ikke ønsker kontakt med meg mer, stikker det langt inn i hjerterota, så jeg fant ut at dette er rett og slett ikke bra for meg. Vennskap skal ikke være sånn at man aldri vet hvor man har personen ( selv om alle selvsagt kan være uberegnelige av og til ), men nå snakker vi at det er endel av hennes persolighetstrekk. Jeg følte det var vondt, men samtidig godt å si ifra at dette gidder jeg faktisk ikke lenger. Det er viktig å være ærlig mot seg selv og egne behov, hvis ikke blir det destruktivt.

Det er vondt, for hun er en sjelden person, men jeg kjente at jeg klarte ikke mer denne av/på tilnærmingen hennes.

Håper det ordner seg mellom dere, men ikke glem å vær konsekvent i handling til det du sier til henne.

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
27 minutter siden, Bella88 skrev:

Haha nei skal ikke lugge. Håret er hellig for oss begge, men siden vi begge er utlendinger så kan det bli curry-fight! :P 

:laugh:

Hvis jeg skal gi deg et seriøst råd ville det vært å være direkte, og ikke gjøre det så komplisert. Si hva du tenker om måten hun behandler deg på og at hvis hun ikke tar hensyn så kutter du henne ut. Hvis du er ute etter å krangle og å fornærme henne risikerer du å sitte som idioten og hun offeret. Da vil hun ihvertfall ikke lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...